Tervehdys!!!
Olen aikaisemmin kirjoitellut tuonne polaris puolelle, mutta nyt välitän kysymyksen tälle foorumille. Eli, kanadassa asuva setäni omistaa neljä vuotta vanhan rinconin ja siihen oli ilmestynyt seuraavanlainen vika: kun kaasua painaa noin puoleen väliin kaikki toimii kuten pitääkin, mutta kun yrittää ajaa kovemmin tai kiihdyttää kovasti niin pätkii. Eli onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Epäilin hänelle vikaa polttoaine puolella, eli onko jossain polttoaine puhdistinta/sihtiä?? Voiko pakkirajoitin tehdä tätä?Syy miksi tätä kysellään on, että siellä huoltoon on matkaa melkein 400 km
Etsimisen jälkeen vika löytyi aika jännästä paikasta: nokka-akselista. Nokka akselin nokat oli kuluneet lähes olemattomiin . Uusi nokka-akseli paikoilleen ja muutaman öljy huuhtelun jälkeen taas pelaa..
Viimeksi muokannut jami, 15 Maalis 2009 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt on kaasutin puhdistettu ja pätkiminen jatkuu. Vian paikallistaminen kääntyy tuonne sähköpuolelle. Jostain olen lukenut jostain vika koodisysteemistä. Onko rinconissa tälläinen, kuinka se otetaan käyttöön ja kuinka se luetaan? Mistäs tämä pakkirajoitin otta tietonsa ja voiko sen jotenkin ohittaa kokeeksi?
villev kirjoitti:mites siitä kaasuttimen oot saanu puhtaaks ku se on ruisku peli???
jos puola oikkuilee..??
Mistäs ville päättelit että on ruiskupeli ku otsikko ei sitä kerro ?
Noihin aikoihin (03-05vm) Rinconin 650cc on tehty kaasari koneella jotta tuskin siitä ainakaan
Etsimisen jälkeen vika löytyi aika jännästä paikasta: nokka-akselista. Nokka akselin nokat oli kuluneet lähes olemattomiin .
Uusi nokka-akseli paikoilleen ja muutaman öljy huuhtelun jälkeen taas pelaa.
Ihan mielenkiinnosta, paljonko on hondan mittarissa km/ tuntia. ?
Etsimisen jälkeen vika löytyi aika jännästä paikasta: nokka-akselista. Nokka akselin nokat oli kuluneet lähes olemattomiin .
Uusi nokka-akseli paikoilleen ja muutaman öljy huuhtelun jälkeen taas pelaa.
Ihan mielenkiinnosta, paljonko on hondan mittarissa km/ tuntia. ?
Ihan mielenkiinnosta samaten, olikohan käytetty jotain väärää tai kohtuuttoman huonoa öljyä ja oliko niitä öljyjä kuinka vaihdeltu? Jotenkin on semmonen käsitys ettei nokat muuten kulu.
täälä kans olis mielenkiintoa tietää paljonko ko. laitteella on ajettu?
itellä on -09 malli ja mittarissa 500h eikä ainakaan vielä ole ongelmia ollu...toki öljyt tulee vaihdettua 50h välein hondan oman suosituksen (100h) sijaan.