Mönkijään kärry

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
mik73
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Kesä 2008 14:13
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja mik73 »

Tosi offikuski viisastelee aina sen verran että jotain alkaa vähä vit****maan !!
Jees, "TOSI" offikuskilla onkin aikaa täällä pilkkua n**sia ja rehvastella "isolla" mönkijällä. :wink:
Avatar
JaMaHi
6WD
Viestit: 711
Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaMaHi »

mik73 kirjoitti:
Tosi offikuski viisastelee aina sen verran että jotain alkaa vähä vit****maan !!
Jees, "TOSI" offikuskilla onkin aikaa täällä pilkkua n**sia ja rehvastella "isolla" mönkijällä. :wink:
He He He :lol: :lol: :lol: !! Kyrpiikö :D ???
Liikaa on sopivasti!!!

http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
Avatar
Mäxä
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 20 Maalis 2007 12:27
Mönkijä:: Suzuki Eiger -06
Paikkakunta: Röllimetsä

Viesti Kirjoittaja Mäxä »

8) Hiukan menee ohi topiikin mutt kömpijän kärryyn liittyy kuitenkin, eli pykäsin "rammerin" kärryyni kun maalämpöpumpun vaakakeruuputkea piti levittää maahan. Itse itseäni kehuen, varsin toimiva laite :D Putkea purkaantuu kiepiltä tosi kevyesti vetämällä kunhan yhdistelmän ajaa vain keskeiselle paikalle. Pisimmillään kiskoin putkea n 50m päästä yhdistelmästä ja silti purkaminen oli mielestäni kevyttä työtä. Tarvittaessa vesijohtoa voi levittää myös ajamalla. Aluksi suunnittelin "karuselliin" myös jonkinlaista jarrua mutta totesin että maastossa vedettäessä pyörimisnopeus on niin hidas ettei jarrua tarvita. Summasummarum: Toimii!
Kun nyrkit puhuu niin naamat kuuntelee...
Avatar
JaMaHi
6WD
Viestit: 711
Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaMaHi »

Mäxä kirjoitti:8) Hiukan menee ohi topiikin mutt kömpijän kärryyn liittyy kuitenkin, eli pykäsin "rammerin" kärryyni kun maalämpöpumpun vaakakeruuputkea piti levittää maahan. Itse itseäni kehuen, varsin toimiva laite :D Putkea purkaantuu kiepiltä tosi kevyesti vetämällä kunhan yhdistelmän ajaa vain keskeiselle paikalle. Pisimmillään kiskoin putkea n 50m päästä yhdistelmästä ja silti purkaminen oli mielestäni kevyttä työtä. Tarvittaessa vesijohtoa voi levittää myös ajamalla. Aluksi suunnittelin "karuselliin" myös jonkinlaista jarrua mutta totesin että maastossa vedettäessä pyörimisnopeus on niin hidas ettei jarrua tarvita. Summasummarum: Toimii!
No tää menee kans melko reilusti offi linjalle, mutta pakko kysyy. Niin pirskatin siisti ku tuo sun tuvan korsteeni onki noine liuskekivineen, niin onkos mitään taetta muuraajalta kuinka tuollaiset kivet pysyy tuossa piipussa?
Meinaan vaan notta millä ne on kiinni?
Saneeraus- + muurauslaastilla??
Ei meinaan taida olla ihan joka kivi paikallaan enää viiden vuoden päästä, eikä montaa enää kymmenen vuoden päästä jos on tuollaisella blandiksella muurattu.
Tämä ei todellakaan ole mitään vinoilua vaan ihan positiivisessa mielessä avustamista... jos tarpeen.
Liikaa on sopivasti!!!

http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
Avatar
Mäxä
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 20 Maalis 2007 12:27
Mönkijä:: Suzuki Eiger -06
Paikkakunta: Röllimetsä

Viesti Kirjoittaja Mäxä »

JaMaHi kirjoitti:No tää menee kans melko reilusti offi linjalle, mutta pakko kysyy. Niin pirskatin siisti ku tuo sun tuvan korsteeni onki noine liuskekivineen, niin onkos mitään taetta muuraajalta kuinka tuollaiset kivet pysyy tuossa piipussa?
Meinaan vaan notta millä ne on kiinni?
Saneeraus- + muurauslaastilla??
Ei meinaan taida olla ihan joka kivi paikallaan enää viiden vuoden päästä, eikä montaa enää kymmenen vuoden päästä jos on tuollaisella blandiksella muurattu.
Tämä ei todellakaan ole mitään vinoilua vaan ihan positiivisessa mielessä avustamista... jos tarpeen.
:lol: Joo, ylläpito saa poistaa asiattomana mikäli katsoo tarpeelliseksi mutt Flinstone-lookia on tultu kauempaakin ihmetteleen. No, saneerauslaastilla Schiedelin valmispiippuun norjalaista Altan liuskekiveä tuli laitettua, eipähän oo ainakaan joka mökissä. Kaponen piippu piti jollain vuorata kun olis muuten muistuttanut lähinnä "mehupilliä". Ja niin, vastaus kysymykseesi; laastia jää vielä joten jos ropisee niin takas kiinni ja laitetaanhan vastaavalla tavalla sokkeliinkin noita kiviä :wink:
Kun nyrkit puhuu niin naamat kuuntelee...
isoarska420
4WD
Viestit: 195
Liittynyt: 13 Tammi 2009 20:48
Mönkijä:: Honda Trx 420 Fe
Paikkakunta: Maailman napa

Re: Mönkijään kärry

Viesti Kirjoittaja isoarska420 »

Hommasin sellasen Bombardierin tekemän yhdistelmä teli kippi- kärryn. On jämy, ei mikään rimpula. Kantavuutta jotain 1000kg. 5 minuutissa saa muutettua vaikkapa hiekanajoon sopivaksi. Hintaa kärryllä oli 1200€ ja Kempeleen ojan raudasta.
-----------------------------------------------

En ole puolesta enkä vastaa vaan pikemminkin päinvastoin
ookkonen
4WD
Viestit: 248
Liittynyt: 27 Tammi 2008 01:22

Re: Mönkijään kärry

Viesti Kirjoittaja ookkonen »

kansa tahtoo kuvia :D
älä ota kaikkea tosissaan
isoarska420
4WD
Viestit: 195
Liittynyt: 13 Tammi 2009 20:48
Mönkijä:: Honda Trx 420 Fe
Paikkakunta: Maailman napa

Re: Mönkijään kärry

Viesti Kirjoittaja isoarska420 »

Kansa saa, mitä kansa haluaa...
-----------------------------------------------

En ole puolesta enkä vastaa vaan pikemminkin päinvastoin
miksa
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 09 Joulu 2008 11:59
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Mönkijään kärry

Viesti Kirjoittaja miksa »

Tulipahan tänään testattua pariviikkoa sitten ostamani atv expertin timber 400pro rankakärry.Ei ollenkaan pöhkömpi ostos :biggrin: .puut tuli oikein nätisti perässä.
noi siirreltävät pankot,teli ja etusermi on aivan loistavat,kärryn saa"niputettua" sopivasti ja näin ollen mahtu peräkanaa ceffin kanssa peräkärryn päälle!kärryn lava kun on vain 3m pitkä :doubt:
Ainoa miinus puoli reissussa oli renkaiden pito,sitä kun ei ollut.ceffin orkkis renkaat ei sitte näköjään kovin häävit ole!
Can-Am Outlander 1000Max Pro T3 2016,ex-CFMoto 500 keltainen, tieliikenne
Avatar
hoax
3WD
Viestit: 83
Liittynyt: 12 Huhti 2008 22:30
Paikkakunta: Ei riemulla rajaa kun Suzukilla ajaa

Re: Mönkijään kärry

Viesti Kirjoittaja hoax »

miksa kirjoitti:Tulipahan tänään testattua pariviikkoa sitten ostamani atv expertin timber 400pro rankakärry.
Ainoa miinus puoli reissussa oli renkaiden pito,sitä kun ei ollut.ceffin orkkis renkaat ei sitte näköjään kovin häävit ole!
Ei ne taida missään olla sellaiset että niillä urakoisi. Pistä jääketjut alle, auttaa 'kesät talvet' kun siellä on piikit mitkä oikeasti ottaa pitoa siitä maasta.
Itse hain ensimmäisen 'metsäpäivän' jälkeen ketjut (menin hakemaan hyvää ja kallista mutta sain ihan hyvät kiinalaiset ketjut 130e:llä), sen jälkeen on pitoja ollut, jos on ruopinut niin yleensä sen takia että on mönkijä mahasta kiinni jossain. Kärri on tullut perässä 'nahkoineen' paikasta kuin paikasta. Teli näyttää kyntensä kyllä kantojen, kivien ja ojien kohdalla, ei kärri loppupelissä paljon kallistele vaikka olisi 'isokin' este matkalla.
Avatar
jarski61
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 08 Tammi 2009 11:41
Mönkijä:: Trapper 700XL TL -09
Paikkakunta: Seinäjoki - Helsinki

Re: Mönkijään kärry

Viesti Kirjoittaja jarski61 »

Onko kenelläkään kokemusta SR-Tuotteen kombikärrystä: http://www.sr-tuote.fi/images/jussi_esite.pdf? Onkohan niin, ettei ole hyvä kummassakaan käytössä? Kätevältä kyllä näyttää.
Trapper 700XL TL -09
- Warn products
- Leo Vince exhaust

http://kuvablogi.com/nayta/1784638/
Avatar
Nachoman
4WD
Viestit: 181
Liittynyt: 22 Marras 2007 14:27
Mönkijä:: TGB 550 EFI+EPS Traktori
Paikkakunta: Sipoo

Re: Mönkijään kärry

Viesti Kirjoittaja Nachoman »

Tällainen tuli sitten hankittua ja osoittautui erittäin hyväksi hankinnaksi kun ensimmäistä kertaa ajelin tänään tukkeja ulos metsästä. Pari kertaa tosin luulin että kärry kaatuisi siellä metsässä kun tuli ajeltua kivien ja kantojen päältä, mutta siitä onneksi selvittiin. :)

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1764596.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1764597.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1764598.jpg
Nykyinen: TGB 550 EFI+EPS Traktori -14
Ex: TGB Blade 450 IRS -10
Ex: TGB Blade 425 -08
Ex: Honda FE Foreman 450 -02



Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Re: Mönkijään kärry

Viesti Kirjoittaja rulez »

Nachoman kirjoitti:Tällainen tuli sitten hankittua ja osoittautui erittäin hyväksi hankinnaksi kun ensimmäistä kertaa ajelin tänään tukkeja ulos metsästä. Pari kertaa tosin luulin että kärry kaatuisi siellä metsässä kun tuli ajeltua kivien ja kantojen päältä, mutta siitä onneksi selvittiin. :)

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1764596.jpg
Hieman offtopikkia mutta
Oli poijaaat bladessa nii rankka keulaylitys ettei kyllä tarvi kahta metriä lähemmäks penkkaa viiä pelkäämättä kiinnijäämistä 8) 8)
Ja minäkö oon aina luullu että cana on pahimmasta päästä :^o
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Avatar
KVF 360
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 29 Marras 2008 15:11
Mönkijä:: Polaris ratkori 500 efi
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mönkijään kärry

Viesti Kirjoittaja KVF 360 »

Ei tuo kipin lukko ottanu osummaa mistään?
Ostin uuden Polariksen, sillä mä aina aurailen. Ja naapurille moimoi moikkailen.
miksa
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 09 Joulu 2008 11:59
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Mönkijään kärry

Viesti Kirjoittaja miksa »

hoax kirjoitti:
miksa kirjoitti:Tulipahan tänään testattua pariviikkoa sitten ostamani atv expertin timber 400pro rankakärry.
Ainoa miinus puoli reissussa oli renkaiden pito,sitä kun ei ollut.ceffin orkkis renkaat ei sitte näköjään kovin häävit ole!
Ei ne taida missään olla sellaiset että niillä urakoisi. Pistä jääketjut alle, auttaa 'kesät talvet' kun siellä on piikit mitkä oikeasti ottaa pitoa siitä maasta.
Itse hain ensimmäisen 'metsäpäivän' jälkeen ketjut (menin hakemaan hyvää ja kallista mutta sain ihan hyvät kiinalaiset ketjut 130e:llä), sen jälkeen on pitoja ollut, jos on ruopinut niin yleensä sen takia että on mönkijä mahasta kiinni jossain. Kärri on tullut perässä 'nahkoineen' paikasta kuin paikasta. Teli näyttää kyntensä kyllä kantojen, kivien ja ojien kohdalla, ei kärri loppupelissä paljon kallistele vaikka olisi 'isokin' este matkalla.
Joo,bilteman ketjut tuli laitettua alle,mutta mettähommissa en niitä ole vielä testannu.pitoa tuli lisää reilusti,niin eiköhän se puuhommakin luonnistu jo paremmin.
Tosin luonnistu se puuajo ilman ketjujakin jo paremmin,kun älys vähän kattoa mistä ja miten ajaa.Ei ollut suuria vaikeuksia tulla täyden kärryn kanssa tienlaitaan =D> Pikku hiljaa se meikäkin oppii kömpijällä toimimaan :biggrin:
Can-Am Outlander 1000Max Pro T3 2016,ex-CFMoto 500 keltainen, tieliikenne
Vastaa Viestiin