Hiukan menee ohi topiikin mutt kömpijän kärryyn liittyy kuitenkin, eli pykäsin "rammerin" kärryyni kun maalämpöpumpun vaakakeruuputkea piti levittää maahan. Itse itseäni kehuen, varsin toimiva laite Putkea purkaantuu kiepiltä tosi kevyesti vetämällä kunhan yhdistelmän ajaa vain keskeiselle paikalle. Pisimmillään kiskoin putkea n 50m päästä yhdistelmästä ja silti purkaminen oli mielestäni kevyttä työtä. Tarvittaessa vesijohtoa voi levittää myös ajamalla. Aluksi suunnittelin "karuselliin" myös jonkinlaista jarrua mutta totesin että maastossa vedettäessä pyörimisnopeus on niin hidas ettei jarrua tarvita. Summasummarum: Toimii!
Mäxä kirjoitti: Hiukan menee ohi topiikin mutt kömpijän kärryyn liittyy kuitenkin, eli pykäsin "rammerin" kärryyni kun maalämpöpumpun vaakakeruuputkea piti levittää maahan. Itse itseäni kehuen, varsin toimiva laite Putkea purkaantuu kiepiltä tosi kevyesti vetämällä kunhan yhdistelmän ajaa vain keskeiselle paikalle. Pisimmillään kiskoin putkea n 50m päästä yhdistelmästä ja silti purkaminen oli mielestäni kevyttä työtä. Tarvittaessa vesijohtoa voi levittää myös ajamalla. Aluksi suunnittelin "karuselliin" myös jonkinlaista jarrua mutta totesin että maastossa vedettäessä pyörimisnopeus on niin hidas ettei jarrua tarvita. Summasummarum: Toimii!
No tää menee kans melko reilusti offi linjalle, mutta pakko kysyy. Niin pirskatin siisti ku tuo sun tuvan korsteeni onki noine liuskekivineen, niin onkos mitään taetta muuraajalta kuinka tuollaiset kivet pysyy tuossa piipussa?
Meinaan vaan notta millä ne on kiinni?
Saneeraus- + muurauslaastilla??
Ei meinaan taida olla ihan joka kivi paikallaan enää viiden vuoden päästä, eikä montaa enää kymmenen vuoden päästä jos on tuollaisella blandiksella muurattu.
Tämä ei todellakaan ole mitään vinoilua vaan ihan positiivisessa mielessä avustamista... jos tarpeen.
JaMaHi kirjoitti:No tää menee kans melko reilusti offi linjalle, mutta pakko kysyy. Niin pirskatin siisti ku tuo sun tuvan korsteeni onki noine liuskekivineen, niin onkos mitään taetta muuraajalta kuinka tuollaiset kivet pysyy tuossa piipussa?
Meinaan vaan notta millä ne on kiinni?
Saneeraus- + muurauslaastilla??
Ei meinaan taida olla ihan joka kivi paikallaan enää viiden vuoden päästä, eikä montaa enää kymmenen vuoden päästä jos on tuollaisella blandiksella muurattu.
Tämä ei todellakaan ole mitään vinoilua vaan ihan positiivisessa mielessä avustamista... jos tarpeen.
Joo, ylläpito saa poistaa asiattomana mikäli katsoo tarpeelliseksi mutt Flinstone-lookia on tultu kauempaakin ihmetteleen. No, saneerauslaastilla Schiedelin valmispiippuun norjalaista Altan liuskekiveä tuli laitettua, eipähän oo ainakaan joka mökissä. Kaponen piippu piti jollain vuorata kun olis muuten muistuttanut lähinnä "mehupilliä". Ja niin, vastaus kysymykseesi; laastia jää vielä joten jos ropisee niin takas kiinni ja laitetaanhan vastaavalla tavalla sokkeliinkin noita kiviä
Hommasin sellasen Bombardierin tekemän yhdistelmä teli kippi- kärryn. On jämy, ei mikään rimpula. Kantavuutta jotain 1000kg. 5 minuutissa saa muutettua vaikkapa hiekanajoon sopivaksi. Hintaa kärryllä oli 1200€ ja Kempeleen ojan raudasta.
-----------------------------------------------
En ole puolesta enkä vastaa vaan pikemminkin päinvastoin
Tulipahan tänään testattua pariviikkoa sitten ostamani atv expertin timber 400pro rankakärry.Ei ollenkaan pöhkömpi ostos .puut tuli oikein nätisti perässä.
noi siirreltävät pankot,teli ja etusermi on aivan loistavat,kärryn saa"niputettua" sopivasti ja näin ollen mahtu peräkanaa ceffin kanssa peräkärryn päälle!kärryn lava kun on vain 3m pitkä
Ainoa miinus puoli reissussa oli renkaiden pito,sitä kun ei ollut.ceffin orkkis renkaat ei sitte näköjään kovin häävit ole!
Can-Am Outlander 1000Max Pro T3 2016,ex-CFMoto 500 keltainen, tieliikenne
miksa kirjoitti:Tulipahan tänään testattua pariviikkoa sitten ostamani atv expertin timber 400pro rankakärry.
Ainoa miinus puoli reissussa oli renkaiden pito,sitä kun ei ollut.ceffin orkkis renkaat ei sitte näköjään kovin häävit ole!
Ei ne taida missään olla sellaiset että niillä urakoisi. Pistä jääketjut alle, auttaa 'kesät talvet' kun siellä on piikit mitkä oikeasti ottaa pitoa siitä maasta.
Itse hain ensimmäisen 'metsäpäivän' jälkeen ketjut (menin hakemaan hyvää ja kallista mutta sain ihan hyvät kiinalaiset ketjut 130e:llä), sen jälkeen on pitoja ollut, jos on ruopinut niin yleensä sen takia että on mönkijä mahasta kiinni jossain. Kärri on tullut perässä 'nahkoineen' paikasta kuin paikasta. Teli näyttää kyntensä kyllä kantojen, kivien ja ojien kohdalla, ei kärri loppupelissä paljon kallistele vaikka olisi 'isokin' este matkalla.
Tällainen tuli sitten hankittua ja osoittautui erittäin hyväksi hankinnaksi kun ensimmäistä kertaa ajelin tänään tukkeja ulos metsästä. Pari kertaa tosin luulin että kärry kaatuisi siellä metsässä kun tuli ajeltua kivien ja kantojen päältä, mutta siitä onneksi selvittiin.
Nachoman kirjoitti:Tällainen tuli sitten hankittua ja osoittautui erittäin hyväksi hankinnaksi kun ensimmäistä kertaa ajelin tänään tukkeja ulos metsästä. Pari kertaa tosin luulin että kärry kaatuisi siellä metsässä kun tuli ajeltua kivien ja kantojen päältä, mutta siitä onneksi selvittiin.
Hieman offtopikkia mutta
Oli poijaaat bladessa nii rankka keulaylitys ettei kyllä tarvi kahta metriä lähemmäks penkkaa viiä pelkäämättä kiinnijäämistä
Ja minäkö oon aina luullu että cana on pahimmasta päästä
miksa kirjoitti:Tulipahan tänään testattua pariviikkoa sitten ostamani atv expertin timber 400pro rankakärry.
Ainoa miinus puoli reissussa oli renkaiden pito,sitä kun ei ollut.ceffin orkkis renkaat ei sitte näköjään kovin häävit ole!
Ei ne taida missään olla sellaiset että niillä urakoisi. Pistä jääketjut alle, auttaa 'kesät talvet' kun siellä on piikit mitkä oikeasti ottaa pitoa siitä maasta.
Itse hain ensimmäisen 'metsäpäivän' jälkeen ketjut (menin hakemaan hyvää ja kallista mutta sain ihan hyvät kiinalaiset ketjut 130e:llä), sen jälkeen on pitoja ollut, jos on ruopinut niin yleensä sen takia että on mönkijä mahasta kiinni jossain. Kärri on tullut perässä 'nahkoineen' paikasta kuin paikasta. Teli näyttää kyntensä kyllä kantojen, kivien ja ojien kohdalla, ei kärri loppupelissä paljon kallistele vaikka olisi 'isokin' este matkalla.
Joo,bilteman ketjut tuli laitettua alle,mutta mettähommissa en niitä ole vielä testannu.pitoa tuli lisää reilusti,niin eiköhän se puuhommakin luonnistu jo paremmin.
Tosin luonnistu se puuajo ilman ketjujakin jo paremmin,kun älys vähän kattoa mistä ja miten ajaa.Ei ollut suuria vaikeuksia tulla täyden kärryn kanssa tienlaitaan Pikku hiljaa se meikäkin oppii kömpijällä toimimaan
Can-Am Outlander 1000Max Pro T3 2016,ex-CFMoto 500 keltainen, tieliikenne