ongelmia polttoaine puolella?

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
andy
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 11 Syys 2005 20:14
Mönkijä:: XP 1000
Paikkakunta: Porvoo

ongelmia polttoaine puolella?

Viesti Kirjoittaja andy »

mönkijälläni on ajettu 1200km ja se on toiminut ihan moitteettomasti,kunnes se alkoi sammumaan aina liikkeelle lähtiessä.tiellä pärjää hyvin kun on vautia,mutta pihassa kun vaikka vetää kärryä tai liikkuu huvikseen metsässä se sammuu vähän väliä.Heti kun painaa kaasua ei pääse kun metrin pari ja kone sammuu. Sit saa starttailla vähän aikaa ennen kun lähtee taas käyntiin.Mikä neuvoksi?onko vika kiihdytyspumpussa?joskus pysyy käynnissä jos liputtaa kaasua..tulpan väri aika vaalea Laiha seos?
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Laiha on seos ja voisi johtua kaasuttimessa olevasta moskasta tai ilman kylmenemisestä.On hyvin luultavaa että noiden seosta joudutaan rikastamaan talveksi,vaihtamalla isommat suuttimet.Myös kaasuttimessa olevat roskat tukkivat tyhjäkäyntipiirin sekä pääsuutinpiirin helposti.Kohokammion kupin irroitus ja suutinpiirien puhdistus auttaa.Samalla voi ruuvailla talveksi isommat suuttimet.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
atv m
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Touko 2005 19:41
Mönkijä:: honda trx 420 fe
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja atv m »

Ei se talveksi tarvi mitää isompia suuttimia!
traikkiharri
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 01 Kesä 2005 18:27
Mönkijä:: sachs 4 rock 250
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja traikkiharri »

no mulla on tossa loncin rallyssä ihan samoja ongelmia.eilenkin ajossa alkoi nykimään ja ryypytyksellä pysyi käynnissä ja sitten sammui ja käynnistelemään ees taas :evil: .luulis ettei vähäinen ilman kylmeneminen juurikaan vaikuttais tohon käymiseen.tolla mun härvelillä on ajettu vajaa 200km..onneksi on takuuta voimassa ni voivat siellä sitten pähkäillä isompia suuttimia.
wtmönki
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 18 Helmi 2005 21:16
Mönkijä:: Polaris
Paikkakunta: Polaris Sportsman EU 500 efi, Ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wtmönki »

Itellä (Rally 250) nykiminen johtui siitä, että kaasuttimen alipaineletku oli murtunut. Takuuhuollossa katsoivat kaasarin ja myös kaasarin ja pytyn välinen kuminen välikappale (kaasarin kurkku) oli murteimessa. Nämä kun vaihdettiin, niin alkoi toimimaan hyvin.
Vastaa Viestiin