mxu 400
Ehkä periaateessa, mutta eiköhän siellä ole hammaslukon paikalla vaan kitkalevyt - samantyyppisiä kitkalukkoja käytettään esim. traktoreiden etuakseleilla - vetoakseleiden välillä on kitkalevyt, jotka kytketään yhteen joko automaattisesti tai esim sähköisesti tai hydraulisesti. Se mikä pidossa menetetään verrattuna hammaslukkoon saadaan takaisin parempana kestävyydessä = ei pauku vetoakselit. Makuasia mikä on parempi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
ja tuolla vielä mönkkäreihin jotain muutossarjoja kitkalukosta pitävämpään http://www.atvpartsdepot.com/atvlocker3.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
ja tuolla vielä mönkkäreihin jotain muutossarjoja kitkalukosta pitävämpään http://www.atvpartsdepot.com/atvlocker3.html
-
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
- Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
- Paikkakunta: Orivesi
Re: mxu 400
MXU400 tuntuu kovin kiinnostavalta perheen MXU250:n tilalle. Pitää hankkiutua koeajolle.
- Terv. Laituri -
Re: mxu 400
Tänään sovittiin kaupat mustasta nelisatasesta. (tl)
Harmillisesti vaan, 400:sia on myyty rutkasti, eikä yhtään ole vapaana. Mustia tulee vasta maaliskuun lopussa, joten tiedossa on melko pitkät pari kuukautta.. Punaisia saa kyllä jo maaliskuun alussa.
Mietityttään vielä hyvä tarjous, jonka myyjä esitti vaihtoehtoisesti mustasta viissatasesta... ja sen saisi heti.
Onko tuo pienempi retkuperäinen versio "maasto-ominaisuuksiltaan" niin paljon parempi että kannattaa odottaa. En kyllä ole mitään mutaraaseria/työkonetta hakemassakaan, kunhan ny esim. järvenjäälle pääsisi paremmin kuin takavetoisella. (Ja vielä jotenkin poiskin sieltä.)
Tieajoa ja hieman vierestä, eli kevyet huvit riittää.
Harmillisesti vaan, 400:sia on myyty rutkasti, eikä yhtään ole vapaana. Mustia tulee vasta maaliskuun lopussa, joten tiedossa on melko pitkät pari kuukautta.. Punaisia saa kyllä jo maaliskuun alussa.
Mietityttään vielä hyvä tarjous, jonka myyjä esitti vaihtoehtoisesti mustasta viissatasesta... ja sen saisi heti.
Onko tuo pienempi retkuperäinen versio "maasto-ominaisuuksiltaan" niin paljon parempi että kannattaa odottaa. En kyllä ole mitään mutaraaseria/työkonetta hakemassakaan, kunhan ny esim. järvenjäälle pääsisi paremmin kuin takavetoisella. (Ja vielä jotenkin poiskin sieltä.)
Tieajoa ja hieman vierestä, eli kevyet huvit riittää.

Re: mxu 400
No onneksi olkoon Barossalle uudesta Kymcosta
Sitten vaan sun pitää ootella.
Oikeen merkkisen olet valinnut

Sitten vaan sun pitää ootella.
Oikeen merkkisen olet valinnut

EX: Kymco Mxu 50 -06 aj. 6100 km
Re: mxu 400
Onneks olkoon vaan.Kohan kymcon saat niin pistä kommenttia minkälainen vehjes on.
Re: mxu 400
Jos vaan maltat odottaa, niin suosittelisin tuota retkuperää.. ei tarvi sitten jälkeenpäin harmitellaBarossa kirjoitti:Onko tuo pienempi retkuperäinen versio "maasto-ominaisuuksiltaan" niin paljon parempi..

Nimim. tönköllä taka-akselilla varustettu nelisatku

-HUSABERG-
-Näillä, tuosta ja tuonne mennään-
Ex:TGB Blade 425 -wanapii mutaraaseri-
lähti 21.08.09
Ex: Keeway atv 50cc
http://kuvablogi.com/blog/11516/ <- Päivitys 20.03.09
http://www.ncquads.com
-Näillä, tuosta ja tuonne mennään-
Ex:TGB Blade 425 -wanapii mutaraaseri-

Ex: Keeway atv 50cc
http://kuvablogi.com/blog/11516/ <- Päivitys 20.03.09
http://www.ncquads.com
-
- 6WD
- Viestit: 341
- Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
- Mönkijä:: Outlander 500 max xt
- Paikkakunta: kangasala
Re: mxu 400
kyllä siinä isossa muksussa on kokoo ja naköö paljon enemmän kun 400:ssa.
jos ajot on pääasiassa tieajoo niin jäykkäperäinen on jopa parempi.
kuutioitakin on 132 vähemmän.
ja vielä kun myyjä tarjosi (ylivuotista 08)sopivaan hintaan niin eikun 500:sta kaupantekoon.
näähän on makuasioitakin mutta tätä mieltä 9000km 500:lla ajaneena.
jos ajot on pääasiassa tieajoo niin jäykkäperäinen on jopa parempi.
kuutioitakin on 132 vähemmän.
ja vielä kun myyjä tarjosi (ylivuotista 08)sopivaan hintaan niin eikun 500:sta kaupantekoon.
näähän on makuasioitakin mutta tätä mieltä 9000km 500:lla ajaneena.
Viimeksi muokannut kate, 06 Helmi 2009 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: mxu 400
Viimeisen vuorokauden aikana on kuume pahentunut huolestuttavasti, eikä oloon auta buranat.kate kirjoitti:...jos ajot on pääasiassa tieajoo niin jäykkäperäinen on jopa parempi.
kuutioitakin on 133 vähemmän.
ja vielä kun myyjä tarjosi (ylivuotista 08)sopivaan hintaan niin eikun 500:sta kaupantekoon.
Soitin myyjälle että unohdetaan se musta 400:nen. Millään ei pysty odotteleen kahta (2) kuukautta pelkän värin takia..
Varattiin samanlainen punaisena, niin ei tarvi "sairastaa" kun kuukausi.
500:sesta käydään vääntöä, vaikka ei se alkujaan ollutkaan kiinostuksen kohteena. Tein tänään oman tarjoomuksen, jota vastapuoli lupasi harkita yön yli.
Kyllähän ne ajot tulee painoittumaan sorateille ja poluille. Ehkä jopa kinttupoluille, jos oikeen hurjaksi heittäytyy..

_______________________
Tarttee vaihtaa topikkia.
Kaupat tuli 500:sesta ja viikon päästä pitäisi laite olla itellä.
-
- 6WD
- Viestit: 341
- Liittynyt: 14 Tammi 2006 21:47
- Mönkijä:: Outlander 500 max xt
- Paikkakunta: kangasala
Re: mxu 400
onneks olkoon vaan oli hyvä valinta eikä varmaan maksanutkaan paljoo enempää kun nelisatku.
täytyyhän sitä atv pirkanmaan moderaattorilla ny mönkijäkin olla.
täytyyhän sitä atv pirkanmaan moderaattorilla ny mönkijäkin olla.

-
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 10 Elo 2006 09:19
- Mönkijä:: Grizzly 660 ja MXU250
- Paikkakunta: Orivesi
Re: mxu 400
Viissatanen on hyvän tuntuinen liikennekäytössä. Olen sellaisella kerran ajanut pitkähkön koeajolenkin Tampereen kaupunkiliikenteessä. Ei hullumpi valinta.
- Terv. Laituri -
Re: mxu 400
Totuus on, että nämä nelipyöräiset on meikälle "henki ja elämä". Melkoisen onneton mieliala ollut kun myin kesällä Dinlin pois.kate kirjoitti:täytyyhän sitä atv pirkanmaan moderaattorilla ny mönkijäkin olla.
Onneksi on Sammys.. ja lähinpänä ajo- kavereiden kohtauspaikkana, ATV Pirkanmaa.
Toivotaan suotuisia ajokelejä ja yhteisiä elämyksiä pirkanmaalle. Paljon.

Että pysytään aiheessa, eli mxu 400..
Se mikä jäi messuhiplailuista mietityttään -tieajoa ajatellen..
Alusta tuntui todella pehmeältä. Oli kuin olisi soutuveneeseen astunut, samalla lailla keinui puolelta toiselle, kun seisaaltaan vaihtoi painoa jalalta toiselle.
Pieni epäillys syntyi siitä, että ei olisi tiellä paras mahdollinen.
500:nen oli alustaltaan jämäkän tuntuinen. Ja mitä siitä on videoita katsellut niin kyllä silläkin metsässä pääsee!
Tässä vaiheessa olen sen suhteen erittäin luottavainen...aika näyttää!Laituri kirjoitti:...Ei hullumpi valinta.
Jos vielä olisi hiukkanen tuuria yksilön suhteen.. Maanantaikappaleen kun voi saada miltä merkiltä tahansa. Kokemusta on jo Polariksesta.
Re: mxu 400
Kahtoitko oliko jousituksen jäykkyydensäädöt molemmissa samanlailla,samanlaiset renkaat ja samanverran ilmanpainetta ?Se mikä jäi messuhiplailuista mietityttään -tieajoa ajatellen..
Alusta tuntui todella pehmeältä. Oli kuin olisi soutuveneeseen astunut, samalla lailla keinui puolelta toiselle, kun seisaaltaan vaihtoi painoa jalalta toiselle.
Pieni epäillys syntyi siitä, että ei olisi tiellä paras mahdollinen.
500:nen oli alustaltaan jämäkän tuntuinen. Ja mitä siitä on videoita katsellut niin kyllä silläkin metsässä pääsee!

Nuo jousituksen säädöt vaikuttaa paljon mm. siihen miten keula käyttäytyy jyrkissä mutkissa kovissa vauhdeissa.
Joo, mutta tervetuloa joukkoon

Hyvän merkin valitsit
Back in business
Re: mxu 400
No en.Cooleri kirjoitti:Kahtoitko oliko jousituksen jäykkyydensäädöt molemmissa samanlailla,samanlaiset renkaat ja samanverran ilmanpainetta ?![]()
Tiedän vaan että maahantuoja on tuonut kaksi erillaista vehjettä näytille.
Toinen oli tuutilullaa ja toinen kaikin puolin napakka?