350:sestä safarimönkkäri

Keskustelua Honda mönkijöistä.
vespamies
Noppeli

350:sestä safarimönkkäri

Viesti Kirjoittaja vespamies »

Tervehdys palstalaiset,

350 Honta palvellut tähän asti hyvin mökkiaskareissa jne. Pikkuhiljaa kuitenkin alkanut kipinöimään tuo safari/suo sun muu hullutus \:D/
Näitä sivuja olen lukenut tappiin saakka jo niin, että rouvakin nostelee iltaisin kulmakarvoja.

1. Honta tarvii toiset renkaat! Vakkarit tuossa pikkumönkkyrässä on 24. Jottei musta kehity vinssimaisteria, niin riittääkö 25 kiekot vaikka mudliteillä, vai jaksaako 350 pyörittää 26:sia tuolla mudassa? Tahtoo sinne mutaan! Maavaran suhteen varmaan noi kakskutoset olis paremmat, but...?

2. Hajottaako nuo korotuspalat nivelet, jotain huhua olen kuullut?

Sitten vielä yksi kyssäri sähköistä...Olen etsinyt perustusvalolle ohjausvirtaa, mutta en ole löytänyt. Virtakyniä olen kokeillut jo kolmea erillaista? Muistaako joku (trx 350 fe).

terv. vespamies
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Re: 350:sestä safarimönkkäri

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Renkaaksi karkea ja korkeakuvioinen 25 tuumainen on mielestäni passelein tuohon hondaan. Ehdokkaana voisi toimia vaikka Mudlite XL, Swamp Witch, HighLifter outlaw-> Näistä ehkä HighLifter saisi mun äänen

Korotuspala ei hajoita, mutta liian kireä jousi, joka pitää maavaran korkeana kuorma päällä, rikkoo nivelet. Joten joustojen ulottuvuus on A ja O, ei niinkään kerrostalon kokoinen maavara.

Koko pohjan suojaava pohjapanssari alle, niin saat liukua kivien yli.

Sähköistä ei muuta kommenttia kuin se, että oman kytkimen taakse olen yleensä laittanut. Saa pitää päällä vaikka ajaisi eteenpäin...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
vespamies
Noppeli

Kiitos viestistäsi Roosa,

Hauska huomata, miten sitä sortuukin "hifistelyyn", sillä perävalo oman kytkimen kautta on maalaisjärjellä ajateltuna käyttökelpoisempi.

Nyt vaan varustelut kehiin ja sitten tapahtumiin, niin saa kansa nauraa =D> =D>

t. vespamies
JoxaGo
4WD
Mönkijä:: Honda Foreman -08

Viesti Kirjoittaja JoxaGo »

Tuohon takavalojuttuun sen verran että aikoinaan asensin 350:een takavalon niin että se toimi pakin yhteydessä. Otin ohjausvirran oikealta sivulta jalkatilan kohdalta jostakin johdosta releelle. En enää muista mikä se niistä johdoista oli. Roosa on kylläkin ihan oikeassa sen suhteen että kande laittaa oma kytkin ja antaa palaa kokoajan. Teen yleensä aina, jos tuntuu vähänkin tarvetta olevan, nuo sähköhommelit releellä. Ei tartte miettiä kytkimen kestävyyttä tulevaisuudessa kun rele hoitaa homman ja kytkin katkoo vain ohjausvirtaa joka on usein pienempi kuin ohjattava.
ex. joxago

Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
rulez
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Itte jättäsin suosiolla nuo mudlitet kaupan hyllyyn vaikka kovin suosittuja tuntuvat olevan palstalaisten keskuudessa parempiakin löytyy samaan rahaan renkaana tuo mudlite on kyllä hiukan reiluilla paineilla ilmottamaansa isompi mutta pienilläkään paineilla ei saa palloisuutta pois millään ja märässä kun kantopintaakin tarvittee toimii erittäin huonosti myöskin pyöreän pintansa ansiosta luiskahteloo helposti kiviltä ja kannoilta pois jollo et saa piettyä haluamaas ajolinjaa :wink:

Roosan ehottaman 25" outlawin kannalla olisin tai toisena vaihtoehtona jota itte aattelisin märkään ja sekalaiseen ajomaastoon kyseiseen peliin olisi Vampire TSL ja tämä 26" kun on reippaasti ilmottamaansa kokoa pienee (todellisuudessa ehkä 25")

Ja ennenku hommaat mitään hai sitä 8mm pe muovia ja tee yhestä palasta koko pohjan kattava panssari astinlaudat mukaanlukien :!:
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Trent
6WD
Mönkijä:: None

Viesti Kirjoittaja Trent »

Mulla on noi rulez:n mainitsemat vampire tsl:t 26 tuumasina Honda Rinconin alla. Ovat joo hieman pienemmät mitä ilmoittavat. Paineilla saa pelattua pikkasen. Mulla paineet edessä 0,4 bar ja takana 0,2 bar ja koot vastaavasti 63,5cm ja 65cm. Toi 63,5cm on aika tarkalleen 25". Pito on kyllä mahdoton, mutta on kyllä hintakin hieman kovempi. Kuvia renkaista löytyy tuolta kuvablogi linkistä tuolla mun allekirjoituksessa...
trx78
4WD
Mönkijä:: Polars XP850

Viesti Kirjoittaja trx78 »

Mulla oli kans tuollaise 26" Vampiret 420 Hondan alla. Oli kyllä hurjat renkaat ja pitoa oli ihan tautisesti. Vähän liikaakin mulle :D Pikkuveli ne osti omaan vastaavaan peliinsä ja kovasti on kans tykännyt. Puut liikkuu metsästä pois vähän eri vauhtia kuin vakiogummeilla.. Nyt alla on 26" Mud Litet, ja ei niissä kyllä ole samanlaista pitoa lähellekään vaikka mun mielestä ihan ok renkaat nekin ovat.
* * Polaris XP 850 * *
Logibear
Tracks
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

vespamies kirjoitti:Hauska huomata, miten sitä sortuukin "hifistelyyn", sillä perävalo oman kytkimen kautta on maalaisjärjellä ajateltuna käyttökelpoisempi.
Mulla karkas hifistely sitten vissiin käsistä kun laitoin yammuun kolmiasentoisen kytkimen kautta niin että saa toimimaan joko pakkivaloina, koko ajan päällä tai pois päältä :oops:
vespamies
Noppeli

Homma nytkähtää eteenpäin. Nyt on ss-kaksykskakkoset ja mudlitet plakkarissa. Seuraavaksi etolaan kasimillist polyeteeniä ostelelemaan ja sahaukset vauhtiin. Täytyy kiirehtiä, sillä kohta alkaa vespakausi ja sen sortin modaukset.

Vespalla kohti auringonlaskua ja mönksällä kohti rämeikköä. Toivottavasti en keksi muita harrastuksia, sillä sit tulee punainen kortti :evil:

t.vespamies
Vastaa Viestiin