Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
no mut että.... tänää oli ajotapahtuma ruukissa ,.,kiva juttu sinänsä , paitsi että rekku hyyty noin 20metrin jälkeen.
huomasin kesken ajon että näyttö on aivan pimeenä, noh tietty sammutin siihe ja kokeilin virrat pois ja päälle kikkaa,.,. vaan mitää ei tapahtunu, bensapumppu hurisee ja hätävilkut pelaa ei mitään muuta...
ja ilmeisen lämpösenä myös kävi kun flekti ei pelannu, pulputti iloisesti kun sammutin, mitähän kaikkea jännää-.........no takuu peli, jälleenmyyjä oli kätevästi samoissa ajosessioissa ja lupasi kuljettaa risan laitteen suoraan huoltoon, suuret kiitokset tästä.
nähtäväksi jää mikä vika siellä on.
huomasin kesken ajon että näyttö on aivan pimeenä, noh tietty sammutin siihe ja kokeilin virrat pois ja päälle kikkaa,.,. vaan mitää ei tapahtunu, bensapumppu hurisee ja hätävilkut pelaa ei mitään muuta...
ja ilmeisen lämpösenä myös kävi kun flekti ei pelannu, pulputti iloisesti kun sammutin, mitähän kaikkea jännää-.........no takuu peli, jälleenmyyjä oli kätevästi samoissa ajosessioissa ja lupasi kuljettaa risan laitteen suoraan huoltoon, suuret kiitokset tästä.
nähtäväksi jää mikä vika siellä on.
honda trx250r/500 cc
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
ja ongelma korjaantuu ku vaihtaa mittariston sulakkeen,.,.,.,että hävettää, ku katoin viel sulakkeet ja olin sitä mieltä et ne oli ehjii.
honda trx250r/500 cc
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Noi sulake kämmäykset on tuttua muillekin Canamiehille, en juuri nyt vaan muista kelle...



Kylätason mönkijäkuski
- rane
- 6WD
- Viestit: 809
- Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
- Mönkijä:: Can-Am 800 XT
- Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moi,onko kenelläkään ollut valtavaa narinaa(kuin kuiva oven sarana)outin takapäässä sivuttain heiluttaessa.Jotkut sanoivat että se on yleistä kallistuksenvakaimesta tulevaa narinaa,että rasvaa sinne.Mutta minun mielestäni se ei tule sieltä vaan sivuttain heiluttaessa ehkä taka perän vetoakseleista kun ne liikkuu sivuttain,mutta ehkä se selvii huollossa.Laitoin öljyä kallistuksenvakaimen liikkuviin osiin mutta ei auttanut.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Takatukivarsien tiukkaus pitäisi auttaa. Minulla Outlanderissa samaa kitinää ja pari kertaa käytin huollossa tiukattavana.
Voima korvaa ajotaidon.
- rane
- 6WD
- Viestit: 809
- Liittynyt: 10 Elo 2006 21:25
- Mönkijä:: Can-Am 800 XT
- Paikkakunta: Vantaa/Pälkäne
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei muuta ku huoltoon ensviikolla Tapen ihmeteltäväksi, kun saa ajot ajettua saaramaalla ja vaihdettua katurengasta alle.Kiitos vaan infosta.
Uudenmaan Mönkijät Ry
- mönkkä
- 6WD
- Viestit: 941
- Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
- Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
En taida olla ainutmönkkä kirjoitti:Aaapuuvaaa kertokaahan viisaammatmun 800r Cana kiertää ajossa 7700 kierrosta ja vapaalla 8300 kiekkaa molemmat rajoitinta vasten miksi näin, ja kun löpö loppuu niin tankiin mahtuu 14,8 litraa (pitäis 20 mennä). Sitten pakari käy niin kuumana että äänenvaimennin on taipunut mutkalle
, tämmöiset murheet tällä kertaa.

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei muuta kun pelitin pajalle, oman Maxin tankkiin menee se 20l kun kone sammuu bensan puutteeseen, jos mennään merkkivalon ja mittarin mukaan niin 15-17l lorahtaa yleensä tankkiin. Olisiko korvausilmaventtiili tukossa ja pumppu imaissut tankin ruttuun?
Se on hyvä että värkit ei kierrä enempää, pysyy pelit paremmin lapasessa...

Se on hyvä että värkit ei kierrä enempää, pysyy pelit paremmin lapasessa...


Kylätason mönkijäkuski
- karvalakki
- 6WD
- Viestit: 428
- Liittynyt: 02 Loka 2007 10:57
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Kun mulla syttyy renessä bensavalo niin tankkiin ei mene kun se about 13l eli aika paljon on jätetty hyvää ettei jää tuonne luonnon helmaanKoheltaja kirjoitti:Ei muuta kun pelitin pajalle, oman Maxin tankkiin menee se 20l kun kone sammuu bensan puutteeseen, jos mennään merkkivalon ja mittarin mukaan niin 15-17l lorahtaa yleensä tankkiin. Olisiko korvausilmaventtiili tukossa ja pumppu imaissut tankin ruttuun?

Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Aika tarkalleen 13-14L menee tankkiin kun bensavalo syttyy, hyvin on siis soppaa vielä tankissa vaikka valo palaakin.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Aikainen valon syttyminen juontaa ilmeisesti periamerikkalaiseen kulttuuriin, varoituksia pitää tulla ajoissa että tajuaa tankata ennen kun kakku loppuu. Mun mielestä varoitusvalo voisi syttyä 3-4 litran kantturioissa niin ei tillota yhtenään silimään.
Kylätason mönkijäkuski
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Koheltaja kirjoitti: Mun mielestä varoitusvalo voisi syttyä 3-4 litran kantturioissa niin ei tillota yhtenään silimään.
Osta nyt edes kerran elämän aikana, edes yhteen vehkeeseen, tankki täyteen.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä
http://velkakello.fi/
"Ne bis in idem"
http://velkakello.fi/
"Ne bis in idem"
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mitä? Tankki täyteen? Saako jostain penzaa osamaksulla....?
Kyllä se täyteen tankataan mutta kun keskeyttäviä vikoja omassa ajokissa ei ole niin ajamaan pääsee jatkuvasti, tankki tyhjenee samantien ja puolen tankin jälkeen alkaa taas valo palamaan

Kyllä se täyteen tankataan mutta kun keskeyttäviä vikoja omassa ajokissa ei ole niin ajamaan pääsee jatkuvasti, tankki tyhjenee samantien ja puolen tankin jälkeen alkaa taas valo palamaan

Kylätason mönkijäkuski
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jotain "peri amerikkalaista" taitaa meikän rekussakin olla.
Valo syttyy: tankkiin 10 litraa ajomehua ja palkkeja näytössä vielä 2. Ja kun nuot palkit ajelee pois, tankkiin menee 12 litraa.
Ja sen huomasin että kun palkit loppuvat näytössä, ei laitteella voi tehdä lujia käännöksiä oikealle. Nimittäin kone sammuu. Taitaapi hörpätä polttoaine pumppu ilmaa?
Otanpa joskus 5L kanisterin tarakalle ja ajelen niin pitkälle kuin tankki polttoainetta antaa
Jos tosiaan käytössä on tuo 20L, niin onhan se typerää jättää "varabensaa" 8 litraa 
Mika
Valo syttyy: tankkiin 10 litraa ajomehua ja palkkeja näytössä vielä 2. Ja kun nuot palkit ajelee pois, tankkiin menee 12 litraa.
Ja sen huomasin että kun palkit loppuvat näytössä, ei laitteella voi tehdä lujia käännöksiä oikealle. Nimittäin kone sammuu. Taitaapi hörpätä polttoaine pumppu ilmaa?
Otanpa joskus 5L kanisterin tarakalle ja ajelen niin pitkälle kuin tankki polttoainetta antaa


Mika
Re: Can-Am Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Yep, näin siinä käy kun tankki tyhjenee. Pari viikkoa sitten ajettiin jäärataa vilkkuvalla tankkivalolla, mirkku sai pariin kertaan pelin sammumaan ja sen jälkeen ei ollut bensaa kuin ehkä kilometrin ajoon. Jerrykannullinen fossiilista hiilivetyä ja taas meno jatkuiMikaR kirjoitti:Ja sen huomasin että kun palkit loppuvat näytössä, ei laitteella voi tehdä lujia käännöksiä oikealle. Nimittäin kone sammuu. Taitaapi hörpätä polttoaine pumppu ilmaa?

Kuuleman mukaan V2 on herkkä rikkomaan tulpat silloin kun kone pääsee sammumaan bensapulaan, ilmeisesti hetkellinen/laiha seos pistää kynttilät pimeiksi tai lähes pimeiksi?
Kylätason mönkijäkuski