Lamoksen tuplat/säätäminen

Keskustelua SMC mönkijöistä.
Janska
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2008 12:58
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Lamoksen tuplat/säätäminen

Viesti Kirjoittaja Janska »

Elikkäs kävin nakkaamassa kaasarit kiinni ja peli käy ja kukkuu, mutta eikös noissa ole mitään seosruuveja? Säädettävä neulojen ja suuttimien avulla ainoastaan?? Kertokaa joku jolla tietoa. Itse en pikaisella etsimisellä ruuveja löytänyt.
Ex-Derbi DXR 250
Nykyinen CPI XS 250
Janska
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2008 12:58
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Viesti Kirjoittaja Janska »

Hiljasta näköjään pitelee...Täytyy yrittää siis omin avuin saada säädettyä....Kiitos.
Ex-Derbi DXR 250
Nykyinen CPI XS 250
gini
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
Mönkijä:: SMC 270 -08
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Viesti Kirjoittaja gini »

Tarkoitat tällaista kinkkikaasaria http://gebangchina.com/En/carburftorDetail.asp?ProID=39 ?
Onkohan tuo joku keihinin kopio?

Tyhjäkäynnin seosruuvi näyttäisi olevan tuossa kaasuläppien edessä osoittamassa suoraan alaspäin. Näkyy tuossa linkin kuvassa siinä keskellä "metalliputki" suoraan alaspäin kurkun alapuolella. Varmaan aika veemäinen säätää kaasarit paikoillaan, jollain lyhyellä ruunimeisselillä vois onnistua tai sitten taivuttaa meisselin 90 asteen kulmaan.
Janska
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2008 12:58
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Viesti Kirjoittaja Janska »

Kyllä noi ihan japanissa pitäs olla valmistettu (mutta mistä noista tietää...Kuvassa juuri samat). Ainakin kaasareissa niin lukee. Vaihdoin pienemmät suuttimet (89) niin alkoi pelittämään jo melko hyvin. Ainoastaan täyskaasulla/korkeilla kierroksilla ei oikeen haluu vielä mennä niin kun pitäis... Olis kiva kuulla minkäkokosia suuttimia porukat on noihin laittanu.
Noissa oli paikoillaan 120 ja neulat säädetty laihalle. Orkkis kaasarissa 125 suutin joten vähän liian isot on nuo 120 kun niitä on 2 kpl :)
Ex-Derbi DXR 250
Nykyinen CPI XS 250
gini
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
Mönkijä:: SMC 270 -08
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Viesti Kirjoittaja gini »

Niissä lukee kyljessä STANDARD OF JAPAN :) Siitä voi erehtyä luulemaan että ne olisi tehty japanissa. Mistä noihin saa sopivia suuttimia? Ovatko suutinnumerot vakiokaasarin ja tuplien kesken varmasti vertailukelpoisia (vrt. keihin/mikuni suuttimet)?

Niissä imukauloissa on kierteytetyt reiät ilmeisesti jollekin letkuliitokselle. Onko noilla jotain käyttöä vai tulppasitko ne?
Janska
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2008 12:58
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Viesti Kirjoittaja Janska »

Suuttimien saannista ei sen enempää tietoa kun että jostain niitä saa kun noiden mukana sain 2 ylimäärästä sarjaa erikokosia suuttimia. Verailukelpoisuudesta en osaa sanoa mitään. Lukemat oli pienemmät niissä mitkä sinne laitoin ja niin myös reikä tietysti...
Ex-Derbi DXR 250
Nykyinen CPI XS 250
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Viesti Kirjoittaja sniveri »

Mulla on kokoa 94 suuttimet ja neulan sokka keskimmäisessä vakosessa. Silleen on pelaillu ihan hyvin. Nyt on tuo toisenlainen projekti menossa ja tarttis itekki tietää että mistä niitä suuttimia saa, eli löytyykö esim stormilta?
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
dillen
4WD
Viestit: 142
Liittynyt: 22 Heinä 2008 00:30
Mönkijä:: derbi dxr 250 -08
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Viesti Kirjoittaja dillen »

juu stormilta minä tilasin ainaski...onko millä kierteellä 5mm vai 6mm ja sitte jos 5mm onko tasapää kanta vai kantti kanta? kannattaa soittaa stormille...
Janska
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2008 12:58
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Viesti Kirjoittaja Janska »

Ok. Mulla on nyt 89 suuttimet kiinni, mutta neuloja täytyy vielä säätää rikkaammalle. Tuntuis käyvän laihalla kun ei oikeen ilman ryyppyä halua lähteä "kylmänä" tallista käymään. Lämpimänä lähtee ihan ok. Tyhjäkäynnin seosta täytys kanssa vähän vielä ropeltaa.
Ex-Derbi DXR 250
Nykyinen CPI XS 250
dillen
4WD
Viestit: 142
Liittynyt: 22 Heinä 2008 00:30
Mönkijä:: derbi dxr 250 -08
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Viesti Kirjoittaja dillen »

juu ainakin itellä on sillain säädetty ettei kylmänä toimi juurikaan ilman ryyppyä...jos 2-3min käyttää paikallaan niin sitte toimii...säädin ton noin ihan siks ettei kylmänä saa rikottua kun ei toimi kunnolla...lämpimänä toimii mainiosti....
gini
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
Mönkijä:: SMC 270 -08
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Viesti Kirjoittaja gini »

Onko muilla ollut ongelmaa että läpat eivät oikein palaudu takaisin kiinni? Joku vähän kanittaa jossain läppäakselilla mutta ei oikein selvinnyt mikä. Pitää vissiin virittää joku lisäjousi vetämään kaasun pois...
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Viesti Kirjoittaja sniveri »

mulla taas oli niin että kun kunnolla kiljutti ni tuntu että kone imis iteksee läppiä auki vaikka kaasun päästää :D tohon on yks hyvä lääke ja se maksaa 42 ekee. 2-vaijerinen kaasukahva.
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
gini
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
Mönkijä:: SMC 270 -08
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Viesti Kirjoittaja gini »

Vielä parempi lääke olisi tässä. Ei tarvitisis enää ihmetellä mitä se alipainemäntä tekee :)

Kuva
sniveri
4WD
Viestit: 192
Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Viesti Kirjoittaja sniveri »

mistä repäsit noi kurkut?
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
gini
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
Mönkijä:: SMC 270 -08
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Lamoksen tuplat/säätäminen

Viesti Kirjoittaja gini »

Ei mulla noita ole, ainakaan vielä. Ovat Barossan alkuperäiset imarit, ehkä myös sachs 4rockissa on samanlaiset kun siinäkin pitäisi olla tuplat vakiona. Tuollaiset voisi jostain ulkomailta saada tilattua.
Vastaa Viestiin