Lamoksen tuplat/säätäminen
Lamoksen tuplat/säätäminen
Elikkäs kävin nakkaamassa kaasarit kiinni ja peli käy ja kukkuu, mutta eikös noissa ole mitään seosruuveja? Säädettävä neulojen ja suuttimien avulla ainoastaan?? Kertokaa joku jolla tietoa. Itse en pikaisella etsimisellä ruuveja löytänyt.
Ex-Derbi DXR 250
Nykyinen CPI XS 250
Nykyinen CPI XS 250
Re: Lamoksen tuplat/säätäminen
Hiljasta näköjään pitelee...Täytyy yrittää siis omin avuin saada säädettyä....Kiitos.
Ex-Derbi DXR 250
Nykyinen CPI XS 250
Nykyinen CPI XS 250
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
- Mönkijä:: SMC 270 -08
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Lamoksen tuplat/säätäminen
Tarkoitat tällaista kinkkikaasaria http://gebangchina.com/En/carburftorDetail.asp?ProID=39 ?
Onkohan tuo joku keihinin kopio?
Tyhjäkäynnin seosruuvi näyttäisi olevan tuossa kaasuläppien edessä osoittamassa suoraan alaspäin. Näkyy tuossa linkin kuvassa siinä keskellä "metalliputki" suoraan alaspäin kurkun alapuolella. Varmaan aika veemäinen säätää kaasarit paikoillaan, jollain lyhyellä ruunimeisselillä vois onnistua tai sitten taivuttaa meisselin 90 asteen kulmaan.
Onkohan tuo joku keihinin kopio?
Tyhjäkäynnin seosruuvi näyttäisi olevan tuossa kaasuläppien edessä osoittamassa suoraan alaspäin. Näkyy tuossa linkin kuvassa siinä keskellä "metalliputki" suoraan alaspäin kurkun alapuolella. Varmaan aika veemäinen säätää kaasarit paikoillaan, jollain lyhyellä ruunimeisselillä vois onnistua tai sitten taivuttaa meisselin 90 asteen kulmaan.
Re: Lamoksen tuplat/säätäminen
Kyllä noi ihan japanissa pitäs olla valmistettu (mutta mistä noista tietää...Kuvassa juuri samat). Ainakin kaasareissa niin lukee. Vaihdoin pienemmät suuttimet (89) niin alkoi pelittämään jo melko hyvin. Ainoastaan täyskaasulla/korkeilla kierroksilla ei oikeen haluu vielä mennä niin kun pitäis... Olis kiva kuulla minkäkokosia suuttimia porukat on noihin laittanu.
Noissa oli paikoillaan 120 ja neulat säädetty laihalle. Orkkis kaasarissa 125 suutin joten vähän liian isot on nuo 120 kun niitä on 2 kpl
Noissa oli paikoillaan 120 ja neulat säädetty laihalle. Orkkis kaasarissa 125 suutin joten vähän liian isot on nuo 120 kun niitä on 2 kpl

Ex-Derbi DXR 250
Nykyinen CPI XS 250
Nykyinen CPI XS 250
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
- Mönkijä:: SMC 270 -08
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Lamoksen tuplat/säätäminen
Niissä lukee kyljessä STANDARD OF JAPAN
Siitä voi erehtyä luulemaan että ne olisi tehty japanissa. Mistä noihin saa sopivia suuttimia? Ovatko suutinnumerot vakiokaasarin ja tuplien kesken varmasti vertailukelpoisia (vrt. keihin/mikuni suuttimet)?
Niissä imukauloissa on kierteytetyt reiät ilmeisesti jollekin letkuliitokselle. Onko noilla jotain käyttöä vai tulppasitko ne?

Niissä imukauloissa on kierteytetyt reiät ilmeisesti jollekin letkuliitokselle. Onko noilla jotain käyttöä vai tulppasitko ne?
Re: Lamoksen tuplat/säätäminen
Suuttimien saannista ei sen enempää tietoa kun että jostain niitä saa kun noiden mukana sain 2 ylimäärästä sarjaa erikokosia suuttimia. Verailukelpoisuudesta en osaa sanoa mitään. Lukemat oli pienemmät niissä mitkä sinne laitoin ja niin myös reikä tietysti...
Ex-Derbi DXR 250
Nykyinen CPI XS 250
Nykyinen CPI XS 250
-
- 4WD
- Viestit: 192
- Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
- Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Lamoksen tuplat/säätäminen
Mulla on kokoa 94 suuttimet ja neulan sokka keskimmäisessä vakosessa. Silleen on pelaillu ihan hyvin. Nyt on tuo toisenlainen projekti menossa ja tarttis itekki tietää että mistä niitä suuttimia saa, eli löytyykö esim stormilta?
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
-
- 4WD
- Viestit: 142
- Liittynyt: 22 Heinä 2008 00:30
- Mönkijä:: derbi dxr 250 -08
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Lamoksen tuplat/säätäminen
juu stormilta minä tilasin ainaski...onko millä kierteellä 5mm vai 6mm ja sitte jos 5mm onko tasapää kanta vai kantti kanta? kannattaa soittaa stormille...
Re: Lamoksen tuplat/säätäminen
Ok. Mulla on nyt 89 suuttimet kiinni, mutta neuloja täytyy vielä säätää rikkaammalle. Tuntuis käyvän laihalla kun ei oikeen ilman ryyppyä halua lähteä "kylmänä" tallista käymään. Lämpimänä lähtee ihan ok. Tyhjäkäynnin seosta täytys kanssa vähän vielä ropeltaa.
Ex-Derbi DXR 250
Nykyinen CPI XS 250
Nykyinen CPI XS 250
-
- 4WD
- Viestit: 142
- Liittynyt: 22 Heinä 2008 00:30
- Mönkijä:: derbi dxr 250 -08
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Lamoksen tuplat/säätäminen
juu ainakin itellä on sillain säädetty ettei kylmänä toimi juurikaan ilman ryyppyä...jos 2-3min käyttää paikallaan niin sitte toimii...säädin ton noin ihan siks ettei kylmänä saa rikottua kun ei toimi kunnolla...lämpimänä toimii mainiosti....
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
- Mönkijä:: SMC 270 -08
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Lamoksen tuplat/säätäminen
Onko muilla ollut ongelmaa että läpat eivät oikein palaudu takaisin kiinni? Joku vähän kanittaa jossain läppäakselilla mutta ei oikein selvinnyt mikä. Pitää vissiin virittää joku lisäjousi vetämään kaasun pois...
-
- 4WD
- Viestit: 192
- Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
- Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Lamoksen tuplat/säätäminen
mulla taas oli niin että kun kunnolla kiljutti ni tuntu että kone imis iteksee läppiä auki vaikka kaasun päästää
tohon on yks hyvä lääke ja se maksaa 42 ekee. 2-vaijerinen kaasukahva.

- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
- Mönkijä:: SMC 270 -08
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Lamoksen tuplat/säätäminen
Vielä parempi lääke olisi tässä. Ei tarvitisis enää ihmetellä mitä se alipainemäntä tekee 


-
- 4WD
- Viestit: 192
- Liittynyt: 09 Touko 2006 20:45
- Mönkijä:: CPI xs 250 TIC´07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Lamoksen tuplat/säätäminen
mistä repäsit noi kurkut?
- Joka helvatin vehkeessä tarvii olla "varoitus hengenvaara"-tarra kyljessä -
-
- 4WD
- Viestit: 131
- Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
- Mönkijä:: SMC 270 -08
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Lamoksen tuplat/säätäminen
Ei mulla noita ole, ainakaan vielä. Ovat Barossan alkuperäiset imarit, ehkä myös sachs 4rockissa on samanlaiset kun siinäkin pitäisi olla tuplat vakiona. Tuollaiset voisi jostain ulkomailta saada tilattua.