
Pitkien pohdintojen jälkeen pantiin tilauksia ulkomaille ja kotomaahan ja odoteltiin muutama viikko osia saapuvaksi.
Tänään perjantai kolmastoista päivä saapuivat kaikki loput romppeet ja pääsin vihdoin kynsimään Canaa uuteen uskoon

Ensiksi iskarit irti ja kahden tuuman korotussarja paikoilleen, maavara kasvoi hieman mikä oli tarkoituksenakin.
Seuraavaksi vakiopönttö pois ja upouusi HMF pörinäpönttö kiinni joka istui paikoilleen hyvin. Samaan hengenvetoon asennettiin HMF:n Optimizer joka on vastaava laite kuin Powercommander.
Seuraavaksi ruvettiin sovittamaan alle ITP Mudlite XXL 30" renkaita. Koska laitteen maavara oli tarkoitus nostaa korkeaksi kävi mielessä myös laitteen leventäminen jotta siitä ei tulisi liian kiikkerä ajaa kaatumariskin kasvaessa. Aluksi suunnittelin leventää laitetta spacereillä mutta asia ratkaistiin vain valitsemalla sopivalla ET:llä olevat vanteet jotka tuovat rengasta reilusti ulospäin.
Eteen vanteet ja renkaat menivät heittämällä ja mahtuvat hyvin kääntymään ja pyörimään. Takana tulikin hieman ongelmia jotka ratkaistiin veistämällä pala pohjapanssarista ja lokasuojan kaaresta pois.
Vehje tulille ja äänet on suoraan helvetistä


Pientä testiä ja vehje tuntuu hyvältä, menee oikeesti lähes mistä vain, paukkuja on tullut lisää ja kyntöpellolla kiihdyttäessä pyrkii keulimaan, voi toki johtua myös painopisteen muutoksesta tuo keulan keveys. Vehje on yllättävän hyvä ajaa kovemmassakin vauhdissa, aurauskulmia pitää hienosäätää ja myös Optimizeria pitää vielä viilata kohdalleen.
Väittäisin että tällä mennään kesällä nevalla aika pahoista paikoista, maavaran ollessa tällä hetkellä rapiat 40 cm.
Alla muutama kuva laitteesta.




