Vee-äM kirjoitti:Mihinkään yhteen viestiin viittaamatta niin eikä tämä jahkaaminen olis jo syytä lopettaa.
Kymmenen sivun verran on väännetty suuntaan jos toiseen.
No eikös se ole hyvä, että keskusteltavaa riittää? Eipähän kuole foorumi kommentoijien puutteeseen. Ikävämpi se on sellaisella foorumilla käydä, jossa juttu etsii toistaan ihan orpona piruna. Eikä kenen kenosta koskaan mitään kommentoimassa.
Vee-äM kirjoitti:Kukin omalla tahollaan tekee ostovalinnan tiettyjen ominaisuuksien ja käytettävissä olevan rahan suhteen.
Ja kokemus opettaa kun seuraava laitehankinta tulee niin taas saa ihan ite valita miten asian tekee.
Tämän allekirjoitan 100%:sti. Vaan mielenkiintoinen olisi sellainen galluppi, että kuinka moni halpamönkkärin ekaksi pelikseen valinneista osti vielä toiseksikin halpiksen. Tai riittikö sitkeyttä vielä kolmanteenkin. Aika monella kun se toinen peli viimeistään näyttää olevan hiukan laadukkaampaa ja hinnakkaampaa merkkiä. Tai löytyykö foorumilta ketään ensimmäiseksi pelikseen merkkivehkeen ostanutta, joka nyt on sen vaihtanut halpaversioon ja ajelee tyytyväisenä?
Minä en tätä mönkijän vaihtotilannetta ole kokenut, kun ajelen vielä ensimmäiselläni. Ja hyvin tuntuu pelittävän. Itse kun olen kaikenlaisten koneiden kanssa ihan kädetön, niin olen ajatellut asian seuraavasti:
Halvinta ei kannata ostaa. jotta se on saatu halvimmaksi, niin kaikesta on pitänyt säästää. Ja jos työn hinta on sekä halvalle että vähän tyyriimmälle koneelle sama, niin mistäs muusta olisi voitu ne viimeiset sentit rutistaa pois, kuin materiaalien ja työn laadusta?
Kalleinta ei kannata ostaa. Siinä on pelkälle nimelle annettu ylihintaa koska aina löytyy sellaisia pöljiä, jotka ovat valmiita maksamaan pelkästä merkistä ihan vaan munan jatketta saadakseen.
Kun ostaa keskihintaista, niin saa hinta/laatu -suhteeltaan parasta. Keskihintaisissa tuotteissa on kilpailu kovinta ja niiden menekki suurinta. Ja sillä tasolla kilpaa käydään sekä hinnalla
että laadulla. Keskihintaista kun ostaa, niin ei ylensä saa ihan paskaa, mutta ei myöskään maksa turhasta.