Honda 400 Fourtrax

Keskustelua Honda mönkijöistä.
upi53
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Loka 2005 20:41

Honda 400 Fourtrax

Viesti Kirjoittaja upi53 »

Kiikarissa olisi Honda 400 hydrostaattisella vaihteistolla+käsivaihtoehto sekä vinssi että puskulevy. Vähän ajettu (kuin uusi), 2004-mallinen.
Onko käsityksiä ko. laitteen sopivuudesta mökkikäytöön (puun ja hiekan ajoa, lumityöt ym.) Koneviesti-lehden testissä (2003) oli kyllä viimeinen, mm. vetokykyä arvosteltiin (mahd. yksilövika vaihteistossa).
Voiko verrata esim. Polaris 400
Sportsmaniin.
Vetääkö ja kestääkö?
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

siis honda on omiaan TYÖ-käytössä,ei kannata luottaa noihin testeihin ihan täysin...usein kokemattomia kuskeja testaamasssa tai muuten vaan tietämättömiä.

honda on työkäytössä omiaan.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Avatar
Jylli
4WD
Viestit: 214
Liittynyt: 29 Loka 2004 14:18

Viesti Kirjoittaja Jylli »

Jos oma 300 honda jaksaa tehdä kaikki mainitsemasi työt niin en usko että 400 ei jaksaisi.
Omalla mönkijälläni olen aurannut lunta vaikka kuinka paljon ja hyvin jaksaa, Peräkärryllä hinannut 500kg ja vähän ylikin olevia kivikuormia muutaman kerran ja hyvin jaksoi!! :P
Best on Earth
mattis
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 31 Elo 2005 11:43
Paikkakunta: Oulu Mönkijä: Can-Am 800 Tie -06

Honda TRX 400

Viesti Kirjoittaja mattis »

No nythän on niin, että jos tuota TRX 400 verrataan esimerkiksi TRX 350:n, niin 400:ssa on tehoja koneessa enemmän kuin 350:ssä, mutta pyörille välittyvä teho on pienempi kuin 350:ssä. Vaihteisto TRX 400 on hydraulipumpulla toteutettu ja tämä syö jonkin verran pyörille välittyviä tehoja.

Kuitenkaan en epäile kyseisen pelin riittävyyttä edellä mainittuihin töihin. Varmastikin hyvä. :!:
Joskus on vähän märempää...
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Honda 400 Fourtrax

Viesti Kirjoittaja ATC »

upi53 kirjoitti:Kiikarissa olisi Honda 400 hydrostaattisella vaihteistolla+käsivaihtoehto sekä vinssi että puskulevy. Vähän ajettu (kuin uusi), 2004-mallinen.
Onko käsityksiä ko. laitteen sopivuudesta mökkikäytöön (puun ja hiekan ajoa, lumityöt ym.) Koneviesti-lehden testissä (2003) oli kyllä viimeinen, mm. vetokykyä arvosteltiin (mahd. yksilövika vaihteistossa).
Voiko verrata esim. Polaris 400
Sportsmaniin.
Vetääkö ja kestääkö?
Vetää kyllä ja saattaa kestääkkin,tosin vetää vain kolmella pyörällä tuon etulukon löysyyden vuoksi.Ei tuota Hondaa kuitenkaan voi verrata erillisjousitettuun SP 400:seen joka on tehokkaampi ja todellinen 4X4 laite.En missään tapauksessa halua moittia nyt Hondaa vaan vastata rehellisesti kysymykseen.Honda ratsastaa vanhalla maineella ja laitteet ovat auttamattoman vanhanaikaisia. Ihmisten mieliin on vaan iskostunut että Honda on hyvä,vaikka se olisi huonokin.Onneksi on tuota testaus toimintaa ja niiden tuloksista voi jokainen tehdä omat päätelmänsä. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Re: Honda 400 Fourtrax

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

ATC kirjoitti:Honda ratsastaa vanhalla maineella ja laitteet ovat auttamattoman vanhanaikaisia. Ihmisten mieliin on vaan iskostunut että Honda on hyvä,vaikka se olisi huonokin.
Siis,Honda ei ole hyvä..vaan se on paras,hehe

Honda ei ratsasta millään vanhalla maineella,se maine elää edelleen ja tuskin tulee siitä muuttumaan..ellei ala variattoria tekee siihen,heh.

Pistäppä ATC nuo pohjoisen pojat kun ovat niin kovia keksimään mitä ihmeellisimpiä "testauslaitteieta" niin pyydäppä keksimmään joku laite joka testaa kestävyyttä,luotettavuutta jne.Ja laita sen jälkeen tämä edustamasi yammu ja todellinen 4x4 pelisi ja muut merkit siihen testiin niin siinä penkissä seisoo sen testin jälkeen vain 1 siinä penkissä.Ja sehän on atc valitettavasti honda :wink:

Ja jos Esim.Honda Rincon tai muu 05/06 mallisto on mielestäsi vanhanaikainen niin mietin vaan että mistähän keksit nuo oudot väitteesi..... tuntuu että vedät niitä hatustasi :roll: :roll:
Viimeksi muokannut blue Honda Trx, 05 Loka 2005 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
kukkumyy
Tracks
Viestit: 1915
Liittynyt: 15 Joulu 2004 23:51

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

Joku se vaan jaksaa tuota Hondan ylistämistä :roll: ilman sen suurempia todisteita.
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

kukkumyy kirjoitti:Joku se vaan jaksaa tuota Hondan ylistämistä :roll: ilman sen suurempia todisteita.
...ja jotkut sen mollaamista :roll: iman sen suurempia todisteita
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

nooh, se tietenkin on hankala sanoa että mikä on paras... ja ainahan polle ja honda keskenhän kinastelee, nyt ja tulevaisuudessa.

itselleni on kehittynyt pikkuhiljaa tuon vaarallisen "paras" sanan tilalle "sopiva". Toisena päivänä kun toinen tuntuu parhaalle vaihtoehdolle, toisena joku muu...

Vaan jokainen laitta itselleen "sopivan" mönkijän. Sopivuuteen ja lopulliseen laitevalintaan liittyy ainakin:
-käyttötarkoitus
-lompakon paksuus
-mukavuudenhalu
-ensi-ihastumisen kesto
-itselle sopiva laitteen yksinkertaisuus/monimutkaisuus
-polttoaineen kulutus
-toimintasäde tankillisella
-maavara
-offroad/onroad
-merkki-uskollisuus, jälleenmyyjä, varaosien saatavuus, yms yms... vaikka mitä.

Hondan koneita on tehty "iät ja ajat", joten osia ja korjaajia riittää. Tekniikka on vanhanaikaista osin, pieni maavara + kova jousitus + 3-vetoisuus + tönkköperä ovat osasyitä niiden jäämisessä nykyisin muiden varjoon. Toisaalta taas yksinkertaisuus tuo mukanaan toimintavarmuutta, huoltamisen helppoutta yms. Tuo hydro-kopteri-versio ei liene kyllä sitä kaikkein helpointa tekniikkaa, eikä varmasti testatuin tai luotetuin hondan voimansiirto-tekniikka, mutta on vaivaton kunhan toimii. Sama on siinä Hondan isossa Rinconissa, sen vaihteisto on jotain aivan uutta joten ei voida puhua senkään kohdalla että se olisi varmasti luotettava vaihtoehto. Hondan yleinen laatu kautta tuotelinjan on kyllä kunniamaininnan arvoinen, ainakin minun mielestäni.

Polleissa on jatkuva kehittämisen meininki, niin hyvässä kuin huonossa. Ajettavuudeltaan Sportmanit on täysin ylivoimainen Hondaan (650 rincon on jo hyvä) verrattuna, sitä ei kiistä varmasti kukaan. Jousitus on suorastaan loistava mihin tahansa verrattuna, mutta näin vain sportmaneissa. Variaattori on aika luotettavaa tekniikkaa, mutta remmihän voi paukahtaa koska vain etenkin huonolla käytöllä. Uusimmat suorasuihkuversiot ovat myrkkyä täälläpäin, niitä kun ei saa edes nykäsemällä käyntiin jos tunturissa akku simahtaa tai muuten starttauttaa pitkhän. Muutoinkin niiden kanssa on jonkinverran ollut huolia syyskeleillä, vaan missäpäs ei. Ja kun polleja alkaa olla suhteessa paljon paikkakunnalla, se näkyy myös huollossa ja vääränlaiset huhut saavat alkunsa. Polleissa idiootti-nappula estää lähes kokonaan työkäytön, ellei siihen laita ohittavaa kytkintä. Tämä peruja amerikkaisten idioottimaisuudesta, kissaa kun ei saa laittaa mikrouuniin...

Jaa, mie olen yhä ihastunut polle500H.O:hon, mielestäni se on minulle täydellisen sopiva härveli. Se on kuin hyvä ja laadukas työrukkanen, paitsi että sillä on niin pirun mukava kruisailla ihan huvikseenkin.

Jos minulla olisi valtaa, pistäisin tällaisen kasaan:
-Honda 300 FE, siihen pollen erillis-jousitus, catin hurja maavara, isot bearclawin renkaat alle, kilpi persiiseen niin saa ajella myös tiellä. Ja kun vielä dieseliksi voisi tuon muuttaa...

t.mie
Jackmeister
4WD
Viestit: 245
Liittynyt: 29 Syys 2005 20:12
Mönkijä:: Cana 400 -11
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jackmeister »

aika tuoreen mönkkäri harrastajan näkökulmasta voin kertoa että eka mönkkäri oli TRX 400 -97. vaihdoin sen vuotta uudenpaan 500 sportsmaniin ja voin vain ihmetellä kuinka suuri ero voi kyseisillä vehkeillä olla!! ei olisi tullut mieleenikään mennä hondalla sellaisiin paikkoihin joista olen ajanut pollella. vauhdikkaammassa menossa tuo käsittämättömältä tuntuva ero laitteiden välillä vain vahvistuu.. olen erittäin tyytyväinen valintaani ja luulenkin että "hupiajelut" olisivat hondalla jääneetkin, mutta pollella tekee mieli lähtä heti päästelemään kun herää. summa summarum: 90 luvun lopun vehkeistä kun tässä on kyse niin polaris on vain joka osa-alueella valovuosia hondaa edellä. varmasti hondalla tekee lumityöt ja vetää kuormia ym ym.. mutta ainakaan minulle se ei tuottanut sitä mielihyvää mitä tältä harrastukselta odotan saavani.
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

njaa...pakko minun jotain kommentoida :lol:

luulen että Honda on "valovuosien" päässä perässä siksi kun Honda testaa noita sen vehkeitä pitkään,tosin enää ei ole.Esim.mainitsemasi hydro-kopteri...se oli pitkään testissä että se tosiaan kestää,ettei päästä sitä ulos liian aikasin ja sit vehkeet leviää...ja maine menee :wink:

Sama juttu nyt Efi:n kanssa,testattu pitkään jo.

kuten sanoin,05/06-mallisto ei ole vuosien päässä perässä.täysin kilpailukykyinen mallisto.On EFI:t ja levyjarrut jne.Rincon pärjäsi hyvintestissä (MK-lehti03/2005).

ja -97 400 trx....se on aika raskas ajaa maastossa,se on niin pirun matalakin jo.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Avatar
Jylli
4WD
Viestit: 214
Liittynyt: 29 Loka 2004 14:18

Viesti Kirjoittaja Jylli »

Miksi hyvät ihmiset Sanotte että Rinconin vaihdesysteemi on jotenkin Uusi ja mullistava ja sen toimivuudesta ei voi sanoa muuta kuin vuosien päästä :!:
Onhan noita automaattivaihteisia autoja ollut jo kohta kerpele 60v. hyvin ne ainakin autoissa on toimineet tietääkseni.
Sillä käsittääkseni melko normaali automattilaatikko rinconista löytyy, samanlaisella periaatteella kuin autoissa....
Best on Earth
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

omakohtaisesti voin sanoa että ne kaksi kittilässä ollutta uutta rinconia eivät toimineet edes huonostikaan talvi-pakkasilla vaihteistonsa puolesta. Oli syy mikä tahansa, etelään ne halusi lähteä...

t.veli-pekka
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Menee tämä juttu kuitenkin taas Polaris vs Honda taisteluksi.Jokainen ostaa sellaisen minkä katsoo omien tarpeidensa mukaiseksi.Testitoiminta antaa valinnalle hyvän pohjan silloin kun ei itse pääse kokeilemaan eri tuotteita.Koneviestin testit tekee varmasti suomen kokenein testiryhmä joka teki ennen myös MK- ja Hirvimies-lehden testit ja testausmetodit ovat olleet vuosien saatossa vertailukelpoiset,niinpä on helppo löytää oman vanhemmankin laitteen arvostelut ja vaikka verrata niitä uutuustuotteisiin.En ota tuota Bluen haastetta vastaan,palstatila tarvitaan tärkeämpiin teksteihin ja etsivä löytää vaikka että Hondan maavara on kasvanut vuodesta -98 vuoteen -05 vain mittauspaikan muutoksen ansiosta.Rincon on maineensa ansainnut mutta ei edusta Hondan tuotannosta kuin yhtä mallia joka on hintansa vuoksi monien saavuttamattomissa.400 luokka on kilpailuin ja Polariksen ohella Bombardier on luokan tuleva valtias.Laitteet tarjoavat hintaluokkaan huippumallien ominaisuudet.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

juuri MK-Lehden testissä honda 650 rincon pärjäsi.....ja Honda Rinconin 10490€ on aika kilpailukykyinen hinta :mrgreen:

mutta,whatever :-#
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Vastaa Viestiin