Falmekin FORCE 400 PRO

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Llarkko
2WD

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja Llarkko »

P_M kirjoitti:
Llarkko kirjoitti:Miten on P_M vaikuttiko pelkän ruiskun vaihto kulkuun?
Pers dynon mukaan saatto hiukan alavääntö parantua.Vähän paremmin kiihty. Huiput pysy samana. Mutta en sit tiedä olisko jaksanu harvemmalla mennä lujempaa.Kauheesti ei pystynyt vertailee kun oli jo lumi maassa ja pito huono.Ja ihan parhaita säätöjä ruiskuun ei kerinnyt tekee kun turbon asennuksen alotin.
Missä hinnoissa liikku nuo ruiskut? mistä tuon omasi ostit?
olisi kyllä hyvä vaihtaa itekki ruisku, tympii rassata tuota kaasaria.
Force400
mkaskine
4WD
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

juu täällä saattais olla kanssa kiinnostusta pikku projektille.. Eli laittakaahan vinkkejä mistä ruiskuja saisi ja edes noin hintoja.....
----- Yamaha YFZ 450 ------
P_M
Noppeli

Viesti Kirjoittaja P_M »

Noita megasquirt moottorin ohjaus boxeja kasailen tarvitseville.
Tuossa myynti ilmotukseni ja hinnat finsguirtin puolelta
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=4209

Loppu osien hintahan riippuu aivan mistä ne hommaa. Mitään valmista pakettia ei taida olla myynnissä.

Läppärunko on omassa moottoripyörän läpistä tehty. samassa siis myös suutin ja kaasuasennon tunnistin.
Sit bensapumppu ja säädin pyörästä myös.sitten tarvii lämpötila-anturit ja laajakaista lambda olis hyvä kans olla jos itse meinaa säätää. Ja jostain on saatava kierrostieto moottorin ohjaukselle.
rattus
Noppeli

Viesti Kirjoittaja rattus »

mitäs hintaluokkaa nykyisellään tuo force 400 on rekisteröitynä ja vieläkös jorkki tarjoat vapaavalintaisen boxin ja renkaat siihen?
eli saako sen itsestään rajoittimen poistavan vielä siihen ja katu/nappularenkaat valinnan mukaan?
ja sen verran vielä että jos boxin saa valinnan mukaan niin asennatko se itse vai laittaako ostaja sen itse kiinni ja palauttaa vanhan?
niin ja sitten luin myös että jotain renkaiden pultteihin tulevia keskitys virityksiä yms. olette kehitelleet niin kuuluukos ne myös hintaan vai onko ns. päivitykset erikseen ostettavia?
ja sitten vielä viimeisenä kysymyksenä tähän palaan...
mitenkä paljon tulee hinta eroa tuolle 450cc:lle?
ensi mönkijän ostajana teen kartoitusta...
ja kovasti olen forcen suuntaan kääntymässä...
Jippanen
Tracks
Mönkijä:: 2 rengasta

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Jos voimaa tahtoo niin taitaa toi 450 olla melko pakollinen, lähes puolet enemmän kun sitä potkua pitäs löytyä. Taitaa olla 450 mukavempi ajellakkin kun leveempi. Onhan se toki pari tonnia kalliimpi.
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
vilimies
Noppeli
Mönkijä:: Yamaha raptor 350

Viesti Kirjoittaja vilimies »

Terves, oon myös hommailemassa tässä kevään korvalla mönkijää, ja liityinpä vppromiin kun täällä näyttää olevan tietoa asioista..
Aikas sopivan näköinen vaihtoehto alkais olemaan HSun Tyscon Race 350R tieliikenneversio.
Oon kuitenkin jonkun verran tehnyt surffailua netissä ja huomasin tossa yhden asian, josta nyt hakisin varmistusta:
Näyttäis että kyseinen vermes on sama kuin Falmek Force, joskin 50 kuutiota pienempi?
Olenkohan oikeassa, onko jollain tietoa miksi samaa laitetta myydään noin, eri nimillä?
Onko kyse vaan eri tehtaiden samasta tuotteesta?
Näyttäisi kuitenkin että speksit on aika samat?
En alottanut uutta ketjua vaan lykkäsin tänne kun huomasin että vois olla kyse melkein samasta vehkeestä..
Kiitoksia vastauksista!
Jaa onks tää se mönkijämies?!? MISSÄ,MEIDÄN.. MONKIJÄT ON?
inteso
Noppeli

Viesti Kirjoittaja inteso »

vilimies kirjoitti:Terves, oon myös hommailemassa tässä kevään korvalla mönkijää, ja liityinpä vppromiin kun täällä näyttää olevan tietoa asioista..
Aikas sopivan näköinen vaihtoehto alkais olemaan HSun Tyscon Race 350R tieliikenneversio.
Oon kuitenkin jonkun verran tehnyt surffailua netissä ja huomasin tossa yhden asian, josta nyt hakisin varmistusta:
Näyttäis että kyseinen vermes on sama kuin Falmek Force, joskin 50 kuutiota pienempi?
Olenkohan oikeassa, onko jollain tietoa miksi samaa laitetta myydään noin, eri nimillä?
Onko kyse vaan eri tehtaiden samasta tuotteesta?
Näyttäisi kuitenkin että speksit on aika samat?
En alottanut uutta ketjua vaan lykkäsin tänne kun huomasin että vois olla kyse melkein samasta vehkeestä..
Kiitoksia vastauksista!

Näin sivusta seuranneena(ja ostoa harkitsevana) olen ymmärätänyt viestiketjua lukeneena että force 400 onkin oikeasti 348cc??? eli silloin näyttäisi olevan sa
ma kuin tyscon...
X-Race
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

inteso kirjoitti: Näin sivusta seuranneena(ja ostoa harkitsevana) olen ymmärätänyt viestiketjua lukeneena että force 400 onkin oikeasti 348cc??? eli silloin näyttäisi olevan sa
ma kuin tyscon...
Itse olen taas ymmärtänyt, että 400cc Forceja on vahingossa pamahtanut maailmalle 350 -kuutioisen kampuralla, eli lyhyemmällä iskulla.
Jorkki
6WD

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Sama laite on muuten ja 400 kuutioisena ei nyt tehtaan uuden omistajan aikana edes saa jollei erikseen vaadi. Näitä siis on molempia 350cc ja 400cc. Mulla on kyllä noita 400cc pyttyjä yms. nyt varastossa jos joku haluaa 350cc muuttaa 400 kuutioiseksi. Eroja 350 ja 400 välillä on eri kiertokanki, sylinteri ja kampiakseli. Iskunpituutta muistaakseni 7mm enemmän 400 kuutioisessa. Yksi oli tosiaan tullut tehtaalta 350 kuutioisena mutta sekin jo korjattu.
vilimies
Noppeli

Jorkki kirjoitti:Sama laite on muuten ja 400 kuutioisena ei nyt tehtaan uuden omistajan aikana edes saa jollei erikseen vaadi. Näitä siis on molempia 350cc ja 400cc. Mulla on kyllä noita 400cc pyttyjä yms. nyt varastossa jos joku haluaa 350cc muuttaa 400 kuutioiseksi. Eroja 350 ja 400 välillä on eri kiertokanki, sylinteri ja kampiakseli. Iskunpituutta muistaakseni 7mm enemmän 400 kuutioisessa. Yksi oli tosiaan tullut tehtaalta 350 kuutioisena mutta sekin jo korjattu.
Täälähän tuli kaipaamani asiantuntijalausuntoa oikein riittävästi, kiitoksia :wink:
Mitenkäs, voiko täällä sivulla edes kysyä semmoista että minkä liikkeen edustaja olet, Jorkki?
Toi kuulostais 400 kuutioisena vielä upeemmalta rassilta ja vierailisin teidän yrityksen nettisivuilla ihan mielelläni :D
Niin siitä vielä että miksi melkein samaa laitetta myydään noi eri nimillä? Falmek Force ja Tyscon?
Mistä nää nimet oikein muodostuu?
Jonska
6WD
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Huomaa että et ole hakua käyttäny! Jorkkihan edustaa Falmekkia, maahantuojana ja taitaap olla kauppias ihe.
Onks pakko jos ei taho :o ?

http://picasaweb.google.com/JLyyra
HS200S
Noppeli

Viesti Kirjoittaja HS200S »

vilimies kirjoitti: Täälähän tuli kaipaamani asiantuntijalausuntoa oikein riittävästi, kiitoksia :wink:
Mitenkäs, voiko täällä sivulla edes kysyä semmoista että minkä liikkeen edustaja olet, Jorkki?
Toi kuulostais 400 kuutioisena vielä upeemmalta rassilta ja vierailisin teidän yrityksen nettisivuilla ihan mielelläni :D
Niin siitä vielä että miksi melkein samaa laitetta myydään noi eri nimillä? Falmek Force ja Tyscon?
Mistä nää nimet oikein muodostuu?
Falmek tulee Jorkin firman nimestä ja Tyscon on Motor Powerin tuotemerkki. Niin yksinkertaista :D
vilimies
Noppeli

Oon kyllä aivan noviisi kun en taas tota logiikkaa tajunnu. Kiitti :D (Niin ja opettelen käyttämään hakua)
Jorkki
6WD

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Jeps. Näinhän se menee. Pyörin sammyn sivuilla jo aikoinaan kun korjailin vielä cnc-koneita mut nyt tää mönkkärihomma on tullu vähän lähemmäs. Hyvä näin.
mkaskine
4WD
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

korjaas jorkki jos oon väärässä mutta eikös tuo kuutiotilavuus ole 387cc vai muistanko väärin...
Anyway, kyseessä on suurempi pannu kuin 350cc.
----- Yamaha YFZ 450 ------
Vastaa Viestiin