Olettekos mittailleet telojen liikevaroja eli kuinka paljon tela voi nousta ja laskea? Mielestäni ainakin TJD teloissa on yllättävän vähän liikevaraa vajaa 10 cm eikä kumiholkeilla saa sitä juurikaan muokattua.
Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus täytyy ansaita.
Tottakai kannattaa jos on käyttöä. Ohjaustehostin on kova sana näitten kanssa
Prospectorin huono puoli on lumen/jään kerääntyminen vetorattaalle ja 4:lle keskimmäiselle pyörälle. Jolloin tela kiristyy ja tehon tarve kasvaa, 4 keskimmäistä pyörää taasen jumiutuvat ja kuluvat kantikkaiksi. Eli puukko mukaan ja telojen tarkistus ½ tunnin välein
Ja yllä olevakin on yksittäistapaus? vaikkakin jatkuva sellainen.
Kauheasti ei tela kokemuksia minulla tietenkään ole, mutta tatousta en ole huonoa kuullut ja kiva on ajaa. Traxxas on toiminut riittävän hyvin, näissä pohjoisen pojat tuppasivat kiristää telaa liikaa jolloin tehot hävis.
Tehon puutetta? löysää telaa ja vähennä nopeutta max 50km/h on vallan mainio saavutus 500cm3.
Eikö nouse mäkeä/keuliiko ympäri? kokeile ajaa takaperin = peruuttamalla.
Edellinen kirjoitti: "Prospectorin huono puoli on lumen/jään kerääntyminen vetorattaalle ja 4:lle keskimmäiselle pyörälle". Prospector-telat muuttuivat suuresti nykyään myytävässä S-mallissa, joten pitää kysyä, mitähän Prospectorin mallia arviointi koskee?
Minkä merkkisiä teloja valmistettiin polarikseen?
Joku sanoi että kannattaa vain polariksen teloja harkita että olis parhaiten välitys tehty sopivaksi?
~2200€ näyttää jo olevan saatavilla käytettyjä teloja.
Polaris Bigboss 570 - 17 9/11-28" zilla
ex koneet
Polaris Sportsman 570 - 17
Polaris Sportsman XP 1000 S
Käytännössä vanhempiin polleihin paras sarja on polariksen oma prospector pro.
Tämä on ns. jokakelin sarja, jossa ei ole liukupintoja. Noi erottaa ostohetkellä käytännössä iitä, että Pro mallissa on telan alaosassa kolme pienempää pyörää taittorenkaiden välissä, kun ei pro mallissa on vain kaksi. Tämä on melko tärkeää jos sillä ajetaan vähälumiseen aikaan. Ei pro mallia ei käytännössä voi käyttää kuin lumiseen aikaan.
Prospectorissa on erona muihin se, että etutelan vetopyörä on suurempi, joka parantaa nelivedon toimintaa siten, että taka-akseli ei kaivata konetta turhaan.
Ite ostin syksyksi tommosen sarjan ja vähän suolla jo testailtu. Talvee odottelen mielenkiinnolla.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
Noissa ensimmäisissä prospector pro malleissa ei kestänyt rullat telan rasitusta kun liukupinnat puuttuivat. Ja en itse anna paljoakaan arvoa sille että teloilla voi ajaa kesälläkin, koska ei mönkijän käsiteltävyys ole kovin helppoa tuolloin.
Etelä Savon Mönkijöiden videoita
Ranger 1000+Sm1000 t3b+Polaris 110 efi+VahvaJussi 400 4WD
Exät:
Polaris Rzr 900
Polaris Xp 850 t3 -12
Polaris predator 50
Polaris sm 90
Polaris Xp 850 EPS -10
Polaris sp 800 Dlx -07
Polaris sp 800 -05
Polaris sp 600 -03