Jeren Rincconi

Keskustelua Honda mönkijöistä.
Avatar
edu
Eduraattori
Viestit: 1134
Liittynyt: 10 Tammi 2007 18:45
Paikkakunta: EU CanAmT3

Re: Jeren Rincconi

Viesti Kirjoittaja edu »

Jere itte kirjoitti: Hondaan olis kanssa voinut laittaa kaakaonlämmityskotelon siihen eteen, niinkun Canassakin on. Siinä oli talvella hyvä kuivattaa kypärä ja kypärähuppu kun rymisteli metsässä. Otti vaan kannen pois ja laitto ruukun siihen päälle.

Tell me more about that cocoa warmer system, newer heard, with picks, please.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Jeren Rincconi

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

edu kirjoitti:
Jere itte kirjoitti: Hondaan olis kanssa voinut laittaa kaakaonlämmityskotelon siihen eteen, niinkun Canassakin on. Siinä oli talvella hyvä kuivattaa kypärä ja kypärähuppu kun rymisteli metsässä. Otti vaan kannen pois ja laitto ruukun siihen päälle.

Tell me more about that cocoa warmer system, newer heard, with picks, please.
No se on se Canamin etuluukku. Pistä sinne sopivassa astiassa kylmää kaakata kun lähdet ajelulle metsään. Parin tunnin rymyämisen jälkeen kaakao on sopivan lämmintä. Ja samalla kun avaa sen keulaluukun, niin pistää sen kypärän siihen päälle niin se pysyy mukavan lämpimänä. ;)
l Kipu on vain tunne l
Avatar
edu
Eduraattori
Viestit: 1134
Liittynyt: 10 Tammi 2007 18:45
Paikkakunta: EU CanAmT3

Re: Jeren Rincconi

Viesti Kirjoittaja edu »

Jumankauta, wuoden winkki ja sultako tääkin sitten piti kuulla? Ei perkiisi.

Yhellä hiihtoreissulla Hullut Kaverit lämmitti HiAcen keskipenkin alla pakosarjan päällä alumiinipussissa HK:n blue'ta, hyvää tuli.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
Avatar
vinssimestari
6WD
Viestit: 287
Liittynyt: 10 Joulu 2005 21:17
Paikkakunta: oulun laidalla. 650v2

Re: Jeren Rincconi

Viesti Kirjoittaja vinssimestari »

käärikää vielä makkara foliopaperiin ja köyttäkää se kanaverkolla änäriin kiinni ni on kuumat makkaratki ja lämmin kaakao heti valmiina , eikä tarvi värkätä kylmissään tulia :biggrin:
sorry ot :mrgreen:
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Re: Jeren Rincconi

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Joo,samalla tyylillä on kustomin pakoputken päällä lämmitetty kyrsää lapin reissulla :biggrin:
Kuva
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2311
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Jeren Rincconi

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tämä topicci on kokonaisuutena mahtavaa luettavaa. Kiitos kirjoittajalle. Eikä tämä ole mitenkään laskemassa kuumetta, jonka nimi honda. Tuossa rinconissa on jotain semmosta, joka saa tämmösen "pikku kissalla ajavan" miettimään vaikka ja mitä.

Millainen tuo rinconi on ollut käytössä? Ylläpitokulut, polttoaineen kulutus, luotettavuus?
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Jeren Rincconi

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Aika rauhallisestihan se käyttäytyy ajossa, ajelee sitten metsässä tai poluilla. Tankillisella ajelee noin 5-8 tuntia, ehkä enemmänkin. Riippuu ihan siitä, että ajaako rauhallisesti pusikoissa, vai räppääkö montulla ja metsäautoteillä.
Vähän tylsähän tuo on, kun sen saa ajamalla metsästä kotiin eikä tartte pelätä että jotakin kummaa tapahtuu. Toki kaikki on aina mahdollista, mutta pääsääntöisesti mitä empiirisiä tutkailuja ja kokemuksia olen muilta Rinconin omistajilta kuullut, niin se on tylsä. Positiivisella tavalla tylsä, siis. Etulukko ja/tai sen jonkinasteinen puute ei sinällään ole ongelma kun oppii käyttämään etujarrua.
Kokoisekseen sangen ketterä maastossa, voimaahan siellä tietysti saisi olla hivenen enemmän. Tosin tehoon tottuu niin äkkiä että vaikka sinne saisin 10hp lisää, niin parin viikon päästä se tuntuisi taas laiskalta. :)
l Kipu on vain tunne l
V500
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 19 Tammi 2008 20:55

Re: Jeren Rincconi

Viesti Kirjoittaja V500 »

Minkälaisia renkaita sulla on alla merkki ja tuuma?
Urat ei ole ainakin Hondan omat.
Kaveri osti 28" kiinalais renkaita ja ne on ollut tosi hyviä ainakin tähän asti.
Honda TRXFE Foreman 500 -08
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Jeren Rincconi

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

27" Kendan Bearclawit on alla noilla FinLock-vanteilla. Rengashan on itsessään kulutuspinnaltaan hieman vanha ja sitä ehkä siksikin dissataan vähän syyttä suotta. Yleisrenkaana se on ihan hyvä jokseenkin jokaisen tyyppiseen ajoon, mutta toisaalta taas aivan super-loistava se ei ole millään erityisellä osa-alueella. Hinta ja laatu kohtaa ihan kivasti, ja aina tuolla on eteenpäin päästy. Jos ei muutenniin vinssillä sitten... ;)
l Kipu on vain tunne l
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Jeren Rincconi

Viesti Kirjoittaja ATC »

Huomion arvoinen seikka on myös Kendan maltillinen koko luokassa 27", laitteen ajo-ominaisuudet nopeammassakin räppäilyssä säilyy kohtuullisisna.
Leveyttä sitten on riittävästi jotta saadaan kantavuutta mukavasti lisää.
Tyylikäs toteutus jälleen Jereltä.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Jeren Rincconi

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

No, noi vanteethan toki voisivat olla ehkä tuuman leveämmät, mutta toimii ne juuri noinkin. Tyylikkyydestä en tiedä sitten sanoa sen enempää, mutta nyt tuo kampe toimii, miellyttää omaa silmää ja sillä on hauska rymytä puskassa. Vai, tarttiskohan sitä leventää noita vanteita sen tuuman verran. Olispahan taas jotakin sellasta mitä ei oo ainakaan vielä kukaan tehnyt. :)

Joo, noi Kendat ovat kaikesta huolimatta ihan hyvät renkaat, ja toimivat tuollaisessa enemmälti maastoon ja sorateille suuntautuneissa ajoreissuissa varsin hyvin.
l Kipu on vain tunne l
Avatar
mönkkä
6WD
Viestit: 941
Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Jeren Rincconi

Viesti Kirjoittaja mönkkä »

Vanteen levityksestä senverran että jarim teki ITP peltivanteista 10 tuumaa leveet jo vuosi sitten.
http://www.kaivaa.fi

Heijari kohti napaa, leuka rintaan ja eteenpäin.

Se on nyt 67
pum
6WD
Viestit: 370
Liittynyt: 04 Touko 2006 20:16
Mönkijä:: Synkkä Taiwaninrauta

Re: Jeren Rincconi

Viesti Kirjoittaja pum »

Ja itse asiassa toi koko rengas on mun keksintö, joku vaan kopioinut sen. =D>
Avatar
rulez
Tracks
Viestit: 1751
Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
Viesti:

Re: Jeren Rincconi

Viesti Kirjoittaja rulez »

Ohan noita itp seiskoja tääläkin päin levennetty kympeiks jo toistavuotta takaperin mutta lukkovannetta ei itte levennettynä kymppinä oo näkyny jotta sillä saralla saattasit ollakkin uran uurtaja :wink:
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Jeren Rincconi

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

No peltivanteitahan on levitelty varmaan maailman sivu, eli se ei ole mikään ihme juttu. Mutta Hondan orgis alumiinista vannetta ei liene kukaan levittänyt? Mittailin noita eilen illalla vielä tallissa, ja jos sellasen noin tuuman edestä ja puolitoista takaa levittää, niin ei pitäisi olla huono.
Maksaa vaan pirusti koska pitää sorvissa vetää halki vanteet, ja saada jostakin saumatonta alumiiniputkea mistä tehdään levitys, jotta se kestääkin sitten jotakin. Katsotaas nyt... ;)
l Kipu on vain tunne l
Vastaa Viestiin