Toi mullakin käväsi mielessä.. Perjaatteessa miksi ei, itehän ne sais taas myytyä uusia osia.

Tosin eihän se taida silti ihan rekisteriotteen mukaista olla, mutta uskallan kyllä väittää että 525 mallissa ei ole ajettavuudeltaan / jarruiltaan / ripustukseltaan / rungonvahvuudeltaan MITÄÄN valtakunnan eroa 425 malliin. Joten kyse on taas vaan Suomen iki-ihanasta verotuksesta miksi se voisi olla kiellettyä..
Soittelin sinne äskön.. Kaveri oli kovin kiireinen heti kun asetin kysymyksen "olisiko mahdollista jos.." Tosin niitä 525 malleja ei vielä ole tiellä suomessa kuulemma, mutta tulee nyt ihan lähipäivinä ekat. Kaveri soitti äskön mulle takasin sieltä ja sanoi et joutui lopettamaan asiakas kiireiden vuoksi. Pyysi soittelemaan uudelleen Toukokuun lopulla, niin saattaa olla parempaa tietoa asiasta. Tosin jos ajattelee että vaihtais 425 malliin 525 mallin osat, niin melkeen sitte tulis kuulemma jo yhtä halvaksi vaihtaa koko mönkijä 525 malliksi.
Mutta kyllä noita pyttyjä nyt on pakko saada jossain vaiheessa järkevään hintaan ja mäntähän ei paljoa maksa. Voihan sinne sitte paiskata vaikka isomman kaasarin tai jotain, ei sen tarvis alkuperänen olla. En usko että koko projektin hinnaksi paljon yli 500 euroa tulis jos on kaasari itellä. Jos meinaan hyvin käy niin 425 mallin kansikin voi olla sama.
Jos vaan männän tapin halkaisija on molemmissa malleissa sama, niin sylinteri ylös, uus tilalle, uus mäntä tilalle, vanha kansi paikoilleen (jos sopii), mönttupyörän kaasari ja nokka akselin voi vaikka käydä koneistamolla nostaan pari astetta nostoja ja A-Vot, sata täysveristä hevosta valmiina metsätöihin!!

(ohhoh, aika kovaa juttua..)
