Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Jared85
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
Mönkijä:: Bashan 250cc -09
Paikkakunta: Knummi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Jared85 »

No en halua ajaa noilla kinkkipaska öljyillä metriäkään. Toiseksi se olisi mennyt hankalaksi sovittaa työn kanssa yhteen. Joka tapauksessa, en ymmärrä miten ihmeessä voi kestää noin kauan! Ei siinä mitään mutta kun laite on maksettu jo kokonaan ja se aluksi luvattiin torstaiksi, sitten perjantaiksi, mitä vielä ? Ma-ti akselilla tultava muuten saavat pitää Bashaninsa.
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
Avatar
Näätämö
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
Mönkijä:: Bashan 250-11b
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Näätämö »

X-Race kirjoitti:
Näätämö kirjoitti: (p.s bashani näyttäis nostavan etutassujakin)
Mutta sittten kello soi ja oli pakko nousta. No seuraavan yön seikkailut voivat olla yhtä uskomattomia.
Herran 667 kirjottamasta viestistä 600 noudattelee tätä samanlaista kaavaa, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin mieti kaksi kertaa ennenkuin painat sitä Lähetä nappia. Jos on ittellä paha olla niin soita johonkin tukiryhmään äläkä tule tänne kirjoittelemaan.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Näätämö kirjoitti: Herran 667 kirjottamasta viestistä 600 noudattelee tätä samanlaista kaavaa, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin mieti kaksi kertaa ennenkuin painat sitä Lähetä nappia. Jos on ittellä paha olla niin soita johonkin tukiryhmään äläkä tule tänne kirjoittelemaan.
Hieno homma, jos tosiaan olet kaikki viestini käynyt läpi. Jos 600/677=89% on tarkkojen laskelmiesi tulos, ei silti ole syytä vielä huolestua. Jäljelle jäävien viestien sisällön arvo kuitenkin voittaa monien, jotka antavat kaikki 100%.
Avatar
Dobermann13
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
Paikkakunta: Loimaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Dobermann13 »

Putki vaihdettu Bashaniin ja huomattava parannus vääntöön.Tein uuden takaputken ja laitoin auton tuning pöntön.Äänet tietty kasvo hiukan mutta komeesti paukkuu moottorijarrutuksissa :lol:

Onko joku kattonut kaasarista mikä suutin on alkuperäisenä 250cc paikalla :?:
Pitäisikö se muovikotelo poistaa ilmanputsarin päältä?Luulisi saavan ilmaa tarpeeksi kun koko takakansi on täynnä isoja reikijä.

Kuva
Avatar
Näätämö
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
Mönkijä:: Bashan 250-11b
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Näätämö »

X-Race kirjoitti:Jäljelle jäävien viestien sisällön arvo kuitenkin voittaa monien, jotka antavat kaikki 100%.
:lol:

Tänään kävin kääntämässä vaimentimen oikeaan asentoonsa ja samalla poistin holkin vaimentimen päästä.
Tarvitsee laittaa testituloksia kunhan tuo sade hieman rauhoittuu.
Äänet kasvoivat hiukan muttei kuitenkaan häiritsevästi, mukavaa papatusta pitää. :biggrin:
Kuva
Kuva
v.j
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Touko 2009 22:55
Mönkijä:: oli ehkä taas joskus
Paikkakunta: Lieto

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja v.j »

Mulla oli ainakin alkuperäinen pääsuutin 108 ja tilalle vaihdettiin 120.
Avatar
Dobermann13
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
Paikkakunta: Loimaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Dobermann13 »

v.j kirjoitti:Mulla oli ainakin alkuperäinen pääsuutin 108 ja tilalle vaihdettiin 120.
Oliko mitään vaikutusta? Onko sulla se muovikotelo siinä kartioputsarin päällä?
v.j
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Touko 2009 22:55
Mönkijä:: oli ehkä taas joskus
Paikkakunta: Lieto

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja v.j »

Mun mielestä käy hiukan paremmin ja vääntöä tuli hiukan lisää, tosin en oo kerenny vielä testailemaan kauheesti. On mulla se muovipurkki siinä kartion päällä mut en usko et se ahistaa juurikaan.
Avatar
Näätämö
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
Mönkijä:: Bashan 250-11b
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Näätämö »

Tänään tuli jälleen testailtua kiihtyvyyksiä armottomaan vastatuuleen. Sama paikka samat metodit.
Eli neula pykälän ylempänä, vaimentimesta rajotin poistettu ja vakio pääsuuttimella.

0-10 km/h: 0.5s
0-20 km/h: 1.1s
0-30 km/h: 1.7s
0-40 km/h: 2.6s
0-50 km/h: 4.0s
0-60 km/h: 5.7s
0-70 km/h: 8.2s
0-80 km/h: 11.6s

0-100m 7.9s
0-200m 12.5s
0-300m 16.8s

Kuten numerot kertovat muuttui meno vaimentimen modauksen jälkeen ihan mukavasti, suosittelen. :wink:
(ja pitävällä pinnalla se ihan oikeasti nostaa etutassuja lähdössä...kokeilin nipistääkkin itteeni mutten herännyt... :roll: )
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

Paljonko muuten koneeseen menee öljyä? riittääkö jos ostaa vain litran tönikän vai pitääkö ostaa enemmän?

Onko kukaan laittanut koneeseen motolandista saatua ilmaista öljyä?
Jared85
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
Mönkijä:: Bashan 250cc -09
Paikkakunta: Knummi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Jared85 »

Olen ymmärtänyt että litra menee, ei ainakaan paljoa enempää. Suosittelen ihan kunnon merkkiöljyä, löytyy ihan eri liikkeistä. Minkä merkkistä motolandista saatu öljy on ?

Ilonkiljahduksia täältä, soittivat aamulla että kömpijä saapuu tänään! Joten pääsee heti laittamaan, on meinaa heti vaimentimen vaihto suurempaan joka löytyy jo valmiina, sitten öljyt ja tulpat vaihtoon ja pulttien kiristys ja kovaa ajoa :D
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
Avatar
Näätämö
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
Mönkijä:: Bashan 250-11b
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Näätämö »

Jared85 kirjoitti:Joten pääsee heti laittamaan, on meinaa heti vaimentimen vaihto suurempaan joka löytyy jo valmiina, sitten öljyt ja tulpat vaihtoon ja pulttien kiristys ja kovaa ajoa :D
Suosittelen tarkistamaan myös jäähdytysnesteet. Itselläni oli paisuntasäiliössä nesteenpinta ok muttei syylarissa.
Ja kerrothan onko omassasi kahvasuojat vakiona. :)
Jared85
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
Mönkijä:: Bashan 250cc -09
Paikkakunta: Knummi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Jared85 »

No liikkeessä olevassa mallissa minkä sitten otin (musta) oli kiinni ja sen kyseisen mallin myös ostin. Nyt tuli soitto että peli on pihassa ja faija roudas kömpijän talliin siksi aikaa kunnes pääsen kotiin töistä. Eli luultavasti löytyy kahvasuojat.

Tänään meneekin koko ilta tallissa, tarkoitus on katsoa peli läpikotaisin ja tehdä mahdolliset nesteiden lisäykset sun muut kiristykset.
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
tyriz
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 20 Huhti 2009 14:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tyriz »

Olen ymmärtänyt että litra menee, ei ainakaan paljoa enempää. Suosittelen ihan kunnon merkkiöljyä, löytyy ihan eri liikkeistä. Minkä merkkistä motolandista saatu öljy on ?

Ilonkiljahduksia täältä, soittivat aamulla että kömpijä saapuu tänään! Joten pääsee heti laittamaan, on meinaa heti vaimentimen vaihto suurempaan joka löytyy jo valmiina, sitten öljyt ja tulpat vaihtoon ja pulttien kiristys ja kovaa ajoa
Litra menee tasan öljyä. Motolandista saatu öljy on Repsolia. Se on ihan makuasia mitä käyttää kunhan se maksaa yli 8euroa litra :badgrin:

Omasta vehkeestä sen verran että varaosien tilaus meni kiinaan asti koska ei ollut tullut suomeen pyörän napaa ja olka-akselisettiä :cry: :cry:
Katsotaan kauan kestää :arrow:
tyriz
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 20 Huhti 2009 14:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tyriz »

Pitäisikö se muovikotelo poistaa ilmanputsarin päältä?Luulisi saavan ilmaa tarpeeksi kun koko takakansi on täynnä isoja reikijä.
Vaikka kyse on kiinalaisesta vehkeestä niin silti en lähtisi koskemaan tuohon ilmanputsarihässäkään kun kerta toimii, sitten vaan ketuttaa kun on modannut vehkeen piloille / käynti päivän peetä :doubt:
Vastaa Viestiin