Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
tatu77
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tatu77 »

Kannattaako noita kiinan vesilitkuja käyttää kuitenkin koneessa pari kilometria ni saa noi ylimääräset metallihiukkaset heti pois ja vasta sitten vaihtaa kunnon öljy voitelemaan tilalle ja pitääkö se öljynsuodatin puhdistaa joka kerta? Sitähän ei kannattanu vaihtaa jos se on vaa sellanen metalliritilä

Tuleeko joku huolto/käyttöohje mukana missä lukis noi öljynvaihot yms tärkeet jutut?
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Duster »

No jos haluat varmistua öljyn laadusta niin heti vaihtoon.
Mutta eiköhän sillä pysty vähän sisäänajoa tekemään jokunen kymmenen kilometriä ja sit sitä sisään mitä meinasit jatkossa käyttää.
500km kohdalla tämä sit vaihtoon > toiset 500km ja siitä eteenpäin 1000km välein tai vähintään joka kevät/syksy jos ei kilometrejä tule paljoa.
Ja joka vaihdon yhteydessä suodattimen puhdistus aina. Siis jos siinä on se metallinen suodatin.

:Terveisin 2 tuntia sitten taas öljynvaihdon tehneenä.
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
Avatar
Näätämö
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
Mönkijä:: Bashan 250-11b
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Näätämö »

Jared85 kirjoitti:Hmm, olenkohan mahdollisesti ainut tapaus vai tuntuuko vain siltä. Bashani pelannut loistavasti jo pari päivää :D
Sama täällä!
400km mittarissa ja ainoat vastoinkäymiset ovat 2 tippunutta ruuvia (juuri ne mihin en lokintittaa laittanut), takaiskari on ihan hengetön sekä yksi katkennut rasvanippa. Kiinanpoika kun oli laittanut sen vähän huonoon paikkaan. :D
Tarvii maanantaina soitella glansille että mitä tuon iskarin kanssa oikein tehdään.
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

Itse ajelin kiinan öljyillä 20km että lähtee suurimmat mujut sitten noitten öljyjen mukana pois.

Tänään laitoin motolandista saadut penzzoilit sisään ja nyt toimii kytkinkin paremmin.

Ajelen pennzoileilla ~100km ja sitten vaihdan taas uudet öljyt ja sit väli ehkä ~500km.

Huippuja kävin kokeilemassa ja 90km/h meni mönkkärin mittarin mukaan. nyt pitäis alkaa noita kuristuksia purkamaan...

Missä tuolla on se suodatin jos sellainen kerran on? vois kattoo onko siellä skeidaa. siis öljysuodatin

Niin ja onko teillä herkkä tuo bensamäärän mittari? mulla ei tarvi paljoa heilahtaa kone niin heti vilkuttaa bensavaloa...
Jared85
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
Mönkijä:: Bashan 250cc -09
Paikkakunta: Knummi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Jared85 »

Itse ajelin kiinan öljyillä 20km että lähtee suurimmat mujut sitten noitten öljyjen mukana pois.
Sama täällä. Nyt on sisällä Motul- 4t öljyt. Kävin tänään heittämässä noin. 50 km lenkin. Meni hyvin paitsi -> tärinää hieman yli 60 km/h nopeudessa, rekisterikilven ruuvi putosi :D Elikkä täällä näin pahoja ongelmia.

Sunnuntaina ohjauskulmien säätö, jotta tärinä loppuu.

Ei ole suodatinta, taitaa olla pelkkä ns. sihti. Mikä raakkaa suurimmat palaset kyllä pois.

On mullakin herkkä tuo mittari, itse tein niin että tarkistelen vain tietyin väliajoin avaamalla bensatankin korkin. Vilkuttaa muuten kokoajan ja ei pysty luottamaan. Mittarikin näyttää välillä omiaan, voi olla että meni sekaisin yhdessä vaiheessa kun starttailin ja koitin saada konetta käyntiin.

Hmm tuosta huolto-ohjeesta en mene takuuseen, aikamoista paskaa tuntui olevan nuo ohjeet. Ja ylipäätänsä sitten tuo ns. "huoltaminen". Ihan oman pään mukaan kannattaa tehdä, tärkeintä on huolehtia öljyistä sekä muista nesteistä!

Ps. aikaisemmin mainitsemani takapyörän klappi -> korjattu! Lisäsin prikan väliin ja momenttiavaimella kunnon kiristys niin johan loppui.

Ei muutakun huomenna kovaa ajoa!
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Duster kirjoitti:No jos haluat varmistua öljyn laadusta niin heti vaihtoon.
Mutta eiköhän sillä pysty vähän sisäänajoa tekemään jokunen kymmenen kilometriä ja sit sitä sisään mitä meinasit jatkossa käyttää.
500km kohdalla tämä sit vaihtoon > toiset 500km ja siitä eteenpäin 1000km välein tai vähintään joka kevät/syksy jos ei kilometrejä tule paljoa.
Ja joka vaihdon yhteydessä suodattimen puhdistus aina. Siis jos siinä on se metallinen suodatin.

:Terveisin 2 tuntia sitten taas öljynvaihdon tehneenä.
Jooh, ite oon nyt tehnyt kolme öljynvaihtoa: 10km, 100km ja 160km. Viimesellä öljynvaihdolla ei tullut enään mitään silminnähtävää hilettä ulos. Putsasin samalla sen pienen sormustimen kokoisen öljysihdin ja siinä oli yksi pieni metallipalanen + jotain hiusta tai muuta vanua. Tänään otan putken irti ja avaan sen sekä poistan sieltä tuon kuristimen. Saa nähdä tuleeko paljon vaikutusta. Suuttimien kanssa ei vielä aleta pelleilemään, kun toimii nyt erittäin hyvin.

Pallonivelet olka-akselista ja raidetangosta kiristinkin jo ja kaikissa oli melko paljon kiristysvaraa. Täytyy maanantaina soittaa motolandiin ja kysyä mitä tehdään hengettömän akun kanssa (takuuseen). Joutuu nyt melkein joka kerta antamaan apuja akkulaturista, että jaksaa pyörähtää käyntiin. Toisaalta en haluaisi samanlaista kiinanakkua tilalle, eli voi olla että menen ostoksille motonettiin/biltemaan paremman akun toivossa.
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

Siis missä se sihti sijaitsee? voisko joku laittaa vaikka kuvan?
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Näätämö kirjoitti:
X-Race kirjoitti:Jäljelle jäävien viestien sisällön arvo kuitenkin voittaa monien, jotka antavat kaikki 100%.
:lol:

Tänään kävin kääntämässä vaimentimen oikeaan asentoonsa ja samalla poistin holkin vaimentimen päästä.
Tarvitsee laittaa testituloksia kunhan tuo sade hieman rauhoittuu.
Äänet kasvoivat hiukan muttei kuitenkaan häiritsevästi, mukavaa papatusta pitää. :biggrin:
Kuva
Kuva
Itselläkin nyt tuo takavaimennin on tallin lattialla. Avasit ilmeisesti vaimentimen tuosta takapöntön etuosasta? Kuvista päätellen olet tehnyt jotain myös vaimentimen takaosalle? Poistanut sieltä myös sen sisäosan?
Onko lisäkuvia operaatiosta ennen kuin itse otan rällän käteen ja alan leikkelemään?

Hyvää saumaa näytät tekevän, puikko on ennenkin ollut käsissä?
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Duster »

Ei näköjään ole tossa 250 sit sama systeemi kuin 300 komukassa.

Kyllä 300 on ihan oikea öljynsuodatin erikseen.

Öljyt pois vasemmalta puolen, jossa on myös sihti.
Oikealla puolen on taas sit itse virallinen öljynsuodatin, johon ne jäähdyttimen letkutkin menee.

Ette vain puhdistele pelkkää öljypropun sihtiä?
Vai eikä mukamas siinä ole muuta?
Se sihti ei ole mikään suodatin. Öljy ei edes kierrä sen kautta suuremmalti.
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Juu mutta ei sen kummempaa suodatinta koneessa ole.
Avatar
niklas
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Elo 2006 16:55
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja niklas »

Kannattaa muuten kokeilla lisätä akkuvettä ja ladata uudestaan ne akut, jos ei virta riitä... ite sain ainakin elvytettyä omani sillä.
Can-Am Rene 800
Ex.
Can-Am Outlander 400
Can-Am Outlander 800
Linhai 520
Comanche cross 300 TL
Rally 250 TL
Hawaii 200
Avatar
Näätämö
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
Mönkijä:: Bashan 250-11b
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Näätämö »

cossupoika kirjoitti:Itselläkin nyt tuo takavaimennin on tallin lattialla. Avasit ilmeisesti vaimentimen tuosta takapöntön etuosasta? Kuvista päätellen olet tehnyt jotain myös vaimentimen takaosalle? Poistanut sieltä myös sen sisäosan?
Onko lisäkuvia operaatiosta ennen kuin itse otan rällän käteen ja alan leikkelemään?

Hyvää saumaa näytät tekevän, puikko on ennenkin ollut käsissä?
Avasin vaimentimen molemmista päädyistä. Se kuristin on siellä etuosassa ja takaosassakin on mielenkiintoisia putkiviritelmiä. Rohkeesti leikkaan vain, mutta pelkkä kuoren rälläköiminen ei riitä kun siellä sisällä on niitä putkia.
Kun vaimennin on auki niin varmasti selviää mitä sieltä kannattaa poistella. :D
Ja TIGillähän tuo on hitsattu, saa/joutuu työnpuolesta aika paljon hitsailemaan. :wink:
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Näätämö kirjoitti:
cossupoika kirjoitti:Itselläkin nyt tuo takavaimennin on tallin lattialla. Avasit ilmeisesti vaimentimen tuosta takapöntön etuosasta? Kuvista päätellen olet tehnyt jotain myös vaimentimen takaosalle? Poistanut sieltä myös sen sisäosan?
Onko lisäkuvia operaatiosta ennen kuin itse otan rällän käteen ja alan leikkelemään?

Hyvää saumaa näytät tekevän, puikko on ennenkin ollut käsissä?
Avasin vaimentimen molemmista päädyistä. Se kuristin on siellä etuosassa ja takaosassakin on mielenkiintoisia putkiviritelmiä. Rohkeesti leikkaan vain, mutta pelkkä kuoren rälläköiminen ei riitä kun siellä sisällä on niitä putkia.
Kun vaimennin on auki niin varmasti selviää mitä sieltä kannattaa poistella. :D
Ja TIGillähän tuo on hitsattu, saa/joutuu työnpuolesta aika paljon hitsailemaan. :wink:
Hmm, no sitten ei riitä vissiin ihan normirälläkkä, koska laikalla ei ole tarpeeksi pituutta, jotta se ulottuisi niihin sisäputkiin. Ilmeisesti se vaimennin on vain kuori ja sisällä menee se reiällinen putki melkein koko matkalta? Vai missä sen reiällisen kuristimen saumat on vaimentimeen/putkeen? Ja kuinka helppo ne oli irroittaa putkesta?
Pari lisäkuvaa ei olis pahitteeksi, jos näkis vaikka mistä kohdin on kaikista paras leikkaa, ettei sitten tarvii hitsata X määrää saumoja :)
Jared85
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
Mönkijä:: Bashan 250cc -09
Paikkakunta: Knummi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Jared85 »

Nyt reipas 100km mittarissa ja kaikki toimii kuin unelma. Tosin katsotaan nyt koska se ensimmäinen problema tulee vastaan jos on tullakseen. On todella siistiä kyllä kruisii tuolla noita hiekkapätkiä pitkin pienessä krapulassa näin hienolla ilmalla. Perfect!
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
Avatar
Dobermann13
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
Paikkakunta: Loimaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Dobermann13 »

Tuli viikonloppuna heitettyä peukalokaasu pois ja rannekaasu tilalle.Asensin myös pehmeämmät käsikahvat ettei tunnu tärinät niin paljon.Myös 120 suuttimen pistin ja otin sen muovikotelon putsarin päältä pois.Taitaa vaan vaatia lisää soppaa kun rupeaa pätkiin kun hetken ajaa täysillä.Täytyy kokeilla tässä joskus ilman bensahanaa paranisko meno.Jos ei niin palaan vanhaan suuttimeen.Vanhalla otti pari kilsaa enemmän mittariin.

Tänään kävin noin 60km lenkin heittämässä eikä mitään pulmia.Paitsi tietty täysillä ei pystyny ajaan ton pätkimisen takia mutta eipä tarvinnutkaan kun oli komee ilma ihailla maisemia 8)
Vastaa Viestiin