Onko muuten tietoa kuinka kalliiksi kyseisen möhkäleen hinta muodostuu?
Jenkki foorumeilta luettuani olen saanut sellaisen käsityksen että se on siellä muihin kampeisiin verrattuna todella kallis... Jos jenkit nyt hemmetti kalliista voi puhua Kun kaikki siellä maksaa puolet suomen hinnoista
Tieliikenne mallina pikkasen auki 16000 ekeä. Normaali kömpijänä hippasen yli 9000 ekeä. Muuten Bomban koeajaneet. Joko oli Bombassa halogeeni valot ajovaloina? Umpio malli, kun ainakin on noissa overlandiloissa vaihtunut kuvien perusteella.
Kasisatasessa oli ainakin halogeenit.Täytyy tässä muutenkin rohkaista mieleni kertomaan huomioistani,onhan sana sentään vapaa.Mielestäni bombbartteri on mennyt loikilla ensimmäisiin malleihin verrattuna.Katselimma siinä miehissä uutuutta,jonka todella hienon sydämmen ympärille oli selvästi tarkkaan harkittu ja suunniteltu mönkijä.Vahvan oloisen rungon lisukkeena oli selkeästi pyritty pitämään kilot kurissa,ei kuitenkaan kestävyyden kustannuksella.Kiinnitin ertyisesti huomiota tukivarsiin ja niiden kiinnityskorvakoihin,koskapa olen nykyisestä pelistäni jo kahdesti ajanut etualatukivarren solmuun ja on hyvä,jos tuommoisen kämmin jälkeen pääsee nilkuttamaan kotiin.Edessä oli ylempi tukivarsi kevytmetallia ja alempi oli viisaasti prässätty raudasta,oli siro,mutta aika tukevan näköinen.Menee muuten tuo alatukivarsi mutkille yllättävän helposti.Myös jarrulevyjen sijoitus oli kaikin puolin viisaasti toteutettu ja olivat suht tehokkaat ns. yhden sormen jarrut.Eivät muuten olleet herkkiä kastumaan,ainakaan lisävarusteena saatavan,muovisen pohjapanssarin kanssa.Empä tuossa suht nopeassa silmittelyssä likaisesta pelistä juuri heikkoja puolia löytänyt,jos ei oteta lukuun isompaa säilytysboksia,jota jäin siitä vähän kaipaamaan.Ajo-ominaisuuksista päällimmäiseksi jäi mieleen laitteen älytön ketteryys Iinatin enskapolulla,sekä todella onnistuneen oloinen moottori/voimansiirto.Moottoria voisi kutsua mielestäni jo taideteokseksi noin mönkijämaailmassa.(Hetkinen,vai sanoikohan atc noin.)V2 oli tehokas,mutta helposti hallittava,tehoa vain tuli,sitä vain tuli.Ja tuli.
Viimeksi muokannut poke, 03 Loka 2005 20:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Sitten täytyy vaihtaa nuo 4 satasen lamput halogeeneihin ja vielä oman mallisiin, niin tuleepa samalla päivitettyä tuo oma ajoneuvo 2006 malliseksi siltä osin.
ATC kirjoitti:Kyllä nyt juilii! Taas tuli kiusattua itseä tuon Outlanderin koeajotilaisuudessa. Oli härvelissä rengaspaineet pehmeän maaston mukaiset ja kun moista maastoa ei Iinatista löydy niin lisäsivätten eteen ilmaa.Olisi saanut lisätä taaksekkin kun porukka innostui laitteen vauhtivaroista ja se kiersi enemmän crossiradalla kuin varsinaisella offroad radalla.On siinä vaan ympätty mainioon värkkiin mahtava moottori,vanhassakin heräsi pikkupoika heti kun laite käynnistyi.Tunnetuin seurauksin! Nimittäin allekirjoittanut ja eräs toinen Pollemään testasivat Bomban rakenteiden kestävyyttä törkeiden arviointivirheiden seurauksina. Luotan täysin Bompan rakenteiden kestävyyteen rajussakin käytössä ja saman suuntaisen lausunnon taisi tuossa yllä kirjoittaa joku muukin. Nythän on niin että meikäläinen ja eräs toinen saman merkin mahtisonnin omistaja viettää unettomia öitä odottaen tarjousta Bombbakauppiaalta. Ai niin, se tuo polvi juilii kun Bombba meni niin perskeleesti etten pysynyt kyytissä ja polvi otti mokomasta itseensä heh heh kyllä tämä tästä.Missähän se seuraava koeajotilaisuus on kun jäi vähän hampaan koloon ja myyntimallit tulee vasta marraskuussa...
Sitä näköjään vanhemmiten menee ruumillisten vammojen paranemiseen kauemmin kuin henkisten. Nuorempana nuo olivatten toisin päin . Jollaitappaa on Pollen ajokilometrilukemien huikea kasvu hyytynyt. Oliskohan muuttunut ajamattoman huonoksi.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
ATC kirjoitti:Kyllä nyt juilii! Taas tuli kiusattua itseä tuon Outlanderin koeajotilaisuudessa. Oli härvelissä rengaspaineet pehmeän maaston mukaiset ja kun moista maastoa ei Iinatista löydy niin lisäsivätten eteen ilmaa.Olisi saanut lisätä taaksekkin kun porukka innostui laitteen vauhtivaroista ja se kiersi enemmän crossiradalla kuin varsinaisella offroad radalla.On siinä vaan ympätty mainioon värkkiin mahtava moottori,vanhassakin heräsi pikkupoika heti kun laite käynnistyi.Tunnetuin seurauksin! Nimittäin allekirjoittanut ja eräs toinen Pollemään testasivat Bomban rakenteiden kestävyyttä törkeiden arviointivirheiden seurauksina. Luotan täysin Bompan rakenteiden kestävyyteen rajussakin käytössä ja saman suuntaisen lausunnon taisi tuossa yllä kirjoittaa joku muukin. Nythän on niin että meikäläinen ja eräs toinen saman merkin mahtisonnin omistaja viettää unettomia öitä odottaen tarjousta Bombbakauppiaalta. Ai niin, se tuo polvi juilii kun Bombba meni niin perskeleesti etten pysynyt kyytissä ja polvi otti mokomasta itseensä heh heh kyllä tämä tästä.Missähän se seuraava koeajotilaisuus on kun jäi vähän hampaan koloon ja myyntimallit tulee vasta marraskuussa...
Sitä näköjään vanhemmiten menee ruumillisten vammojen paranemiseen kauemmin kuin henkisten. Nuorempana nuo olivatten toisin päin . Jollaitappaa on Pollen ajokilometrilukemien huikea kasvu hyytynyt. Oliskohan muuttunut ajamattoman huonoksi.
Joo niin siinä käy kun menee polvi paskaksi niin ei sitä voi ajaa.... Varsinkaan kun pitää Pa...lla polvella kulkea hirvijahdissa. Ottahan ATC kun alkaa joulukuun puolivälin jälkeinen aika niin taas ajellaan, ja otetaan pommittaja-mieskin mukaan.... Vai onko teitä silloin jo kaksi? Poke?
No katoppakö tuotta nipa.Mielellään en enää lukeutuisi pommikonelaivueeseen kuuluvaksi,tuli nimittäin hommattua tuo syöksyhävittäjä,jolla tietenkin mielellään kiertelisin pommareiden ympärillä vaikka kasia, tai niinkuin ATC panee aina paremmaksi,niin ysiä,..baff (Tuo oli sitten vitsi,eläkee ajakonna ylihte,ainakaan monesti.)Mitä tuohon ATC:n hankintoihin tulee,niinkuin itsekkin tiedät,että kaverista ei ota selvää,ennenkuin se syöksyy mutkan takaa esiin uudenkarhealla laitteella,jolla se taas lannistaa muut.
kävin kokeilemas ko vehkeen ja kyllä se lähti ihan kivasti ja vetikin kuten odottaa saatoin, MUTTA kun ktselin sen vehkeen rakennetta niin se oli tod LELUMAINEN. En ite ainakaan laittais rahojani tuohon laitteeseen.
Eli lyhyesti sanoen vaikutti tod kivalta, mut minkähän lainen peli on 5 vuoden mönkimisen jälkeen.
hullumies kirjoitti:kävin kokeilemas ko vehkeen ja kyllä se lähti ihan kivasti ja vetikin kuten odottaa saatoin, MUTTA kun ktselin sen vehkeen rakennetta niin se oli tod LELUMAINEN. En ite ainakaan laittais rahojani tuohon laitteeseen.
Eli lyhyesti sanoen vaikutti tod kivalta, mut minkähän lainen peli on 5 vuoden mönkimisen jälkeen.
Luojan kiitos meille käyttäjille joille nämä todellakin ovat suurimman osan aikaa "leluja"on Bombba asian ymmärtänyt.Jos nämä olisi pelkkiä työkaluja riittäisi minullekin varmaan 350;nen.Ymmärrän hyvin ettei suurin osa kömpijäkansasta tule koskaan omistamaan näitä mahtisonneja kuten ei esimerkiksi Suzuki Hayabusaakaan,jo pelkästään taloudellisten seikkojen vuoksi. Hhmmmmmm jaa noooh ehkä tosijaan sittenkin, viiden vuoden päästä on ehkä hintakin jo laskenut sopivasti.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
hullumies kirjoitti:kävin kokeilemas ko vehkeen ja kyllä se lähti ihan kivasti ja vetikin kuten odottaa saatoin, MUTTA kun ktselin sen vehkeen rakennetta niin se oli tod LELUMAINEN. En ite ainakaan laittais rahojani tuohon laitteeseen.
Eli lyhyesti sanoen vaikutti tod kivalta, mut minkähän lainen peli on 5 vuoden mönkimisen jälkeen.
Hullumies ei ilmeisesti perinteisen runkorakenteen kannattajana ole jaksanut perehtyä bomban runkokonstruktioon.Ei muuten asiasta ilman tarkempaa analyysia olisi kirjoittanut.Olisihan nuo lukijat ja kanukkien insinöörit mielellään kuulleet perusteet tuolle väitteelle.Eiköhän kukin valmistaja tahollaan tee kaikkensa,jotta saavat mahdollisimman hyvän laitteen tehtyä,virheisiin ei tänä päivänä ole valtamerkeillä varaa.Voisin minäkin väittää,että saan minkä vaan työmönkijän rungon hajalle yhdellä ajoreissulla,mutta en halua tehdä itsestäni typerää.Näin kalliit laitteet eivät voi olla kertakäyttöisiä.Vaikka niillä voi ajaa kovaakin,ei niitä ole tehty tahallaan särjettäviksi,viisaalla ajolla valtamerkkien pelit kyllä yleensä kestävät hyvin.
Siis en tehnyt tarkempaa tutkielmaa ko vekottimen runkoon, riitti kun katoin takalokarien alle ja bombardier on ainakin pudotettu minun hankintalistalta pois.
En siis halua mollata kenenkään hankintoja, pitäkää hauskaa ja vehkeet kunnossa.
hullumies kirjoitti:Siis en tehnyt tarkempaa tutkielmaa ko vekottimen runkoon, riitti kun katoin takalokarien alle ja bombardier on ainakin pudotettu minun hankintalistalta pois.
En siis halua mollata kenenkään hankintoja, pitäkää hauskaa ja vehkeet kunnossa.
Näkkeepi sen sitten viimeistään kun poke saa bombukan alle ja kokemuksia tulee.
Onkos bomba samalla rungolla kuten pienempikin 400:nen? Ainakin 400 bombassa oli jotain ongelmia sen suhteen että runko ei kestänyt. Tai jotan sen tyylistä. Onkohan runkoa päivtetty? Ilmeisesti molemmat ovat saman kokoisella rungolla?
hullumies kirjoitti:Siis en tehnyt tarkempaa tutkielmaa ko vekottimen runkoon, riitti kun katoin takalokarien alle ja bombardier on ainakin pudotettu minun hankintalistalta pois.
En siis halua mollata kenenkään hankintoja, pitäkää hauskaa ja vehkeet kunnossa.
Näkkeepi sen sitten viimeistään kun poke saa bombukan alle ja kokemuksia tulee.
Onkos bomba samalla rungolla kuten pienempikin 400:nen? Ainakin 400 bombassa oli jotain ongelmia sen suhteen että runko ei kestänyt. Tai jotan sen tyylistä. Onkohan runkoa päivtetty? Ilmeisesti molemmat ovat saman kokoisella rungolla?
Jaa-a, olipa ainakin mulle eka kerta kun kuulin bomban kärsineen runkovaurioista
800:nen ei oli samalla rungolla vaan se on hieman pidempi mitä 400:nen. Runkoja on molemmissa päivitetty. Tämänkin tietäisitte jos olisitte lukeneet tarkasti 4x4-magazinen numeron 5/07
Runko on sama, minkä etupään vermeissä hieman eroja. Kyllä se tuo runko kestää normaalin käytön. Tehty tuollaisesta 100 x 30 x 4 suunnikas tangosta vääntämällä. Muut kiinnikkeet sitten hitsattu rungon kylkeen kiinni. Erittäin topakka runko, ei notku, eikä huoju huonommallakaan tiellä ajaessa, vaikka olisi liipasin pohjassa. Niinkuin sanoin kaiken saa rikki jopa metrisen ratakiskon pätkänkin.