Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
bashan
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Touko 2009 08:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja bashan »

Ettei tuo täysillä pätkiminen johtuisi cdi-boxin rajoittimesta? sieltä kun löytyy sellainen.
Itse vaihdon juuri rajoittamattoman cdi-boxin + 120:n suuttimen + tehoputken, vääntö kasvoi aikaslailla operaation jälkeen :D kaasupohjassa ei voi ajaa kun huutaa, ja ei kun toisia rattaita metsästämään...
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

Dobermanni mistäs ostit tuon rullakaasun? ja paljonko maksoi?
Avatar
Dobermann13
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
Paikkakunta: Loimaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Dobermann13 »

kerppo kirjoitti:Dobermanni mistäs ostit tuon rullakaasun? ja paljonko maksoi?
Stormilta tilasin kaasukahva 25euroo+foam kahvakumit 10euroo+postimaksu.Pistivät vielä pari luettoloa mukaan niin saa tilailla lisää :lol: Noi foam kahvakumit auttaa hiukan tohon tärinään.Vähän oli aluksi outoa kun oli tottunut jo peukalokaasuun mutta niinhän sitä sanotaan että "kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon perseessä.Just ko siihen alkaa tottuun se sulaa pois" :lol:
Torstaina soitin ja tilasin-perjantaina oli postissa.Nopeaa toimintaa =D>
Viimeksi muokannut Dobermann13, 17 Touko 2009 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Dobermann13
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
Paikkakunta: Loimaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Dobermann13 »

bashan kirjoitti:Ettei tuo täysillä pätkiminen johtuisi cdi-boxin rajoittimesta? sieltä kun löytyy sellainen.
Itse vaihdon juuri rajoittamattoman cdi-boxin + 120:n suuttimen + tehoputken, vääntö kasvoi aikaslailla operaation jälkeen :D kaasupohjassa ei voi ajaa kun huutaa, ja ei kun toisia rattaita metsästämään...
Pitäskö pätkiä myös sillon kun on alkuperänen 108 suutin?Sillon ei nimittäin pätkinyt :? Vääntö tosiaan kasvo rajusti putken vaihdolla mutta joteski en huomannu oikein mitään eroa tolla suuttimella ja muovikotelon poistolla.Tietty mitään faktaa mistään ajoista mulla ei ole vaan ainoostaa perstuntuma.

Pitäs vielä tilata KOSO mittari missä olis analoginen kierroluku ja digitaalinen veden lämpö.
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

Käyn tilaamassa huomenna rullakaasun ja ei yhtään hullumpi idea nuo foam kahvat jos vaimentaa tärinää.
Avatar
Dobermann13
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
Paikkakunta: Loimaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Dobermann13 »

kerppo kirjoitti:Käyn tilaamassa huomenna rullakaasun ja ei yhtään hullumpi idea nuo foam kahvat jos vaimentaa tärinää.
Vaijeria pitää kuoria sit hiukan ja olla varovainen kun sen alkuperäsen säätö ruuvin halkasee.Rälläkkä oli pikkasen raju siihen kun meni noin 6 säijettä poikki vaikka kuin varovainen koitin olla.Rautasahalla hiljaa hyvää tulee :wink:
janimm
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Touko 2009 12:19

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja janimm »

Tuli ostettua KoneGlanssista tuollainen BS250S-11B. Ihan ilman ongelmia ei tosin ole päässyt. 200km kohdalla meni oikea etupyöränlaakeri, joka kyllä vaihdettiin takuuseen. Toinen puoli ei ole (vielä) hajonnu. Muita ongelmia:

- Kun laite tuli, mittaristo ei näyttänyt mitään. 2 erillistä johtoliitintä oli irti.
- Yksi rasvanippa katkesi pikku hipasusta kun yritin rasvata niveliä
- Etupyörät on soikeat, pompottaa tosi pahasti yli 60km/h vauhdissa
- Molemmat sisemmät raidetangon päät on jo nyt väljät, en tosin ole koittanut kiristää niitä.
- Flekti käynnistyy aina kylmällä moottorilla ja sammuu kun moottori lämpenee :o

Kuuluuko tuon mittariston muuten näyttää bensan määrää ja moottorin lämpötilaa? Mittaristossa näkyy että siellä on sellaiset, mutta ne ei näytä mitään... Bensan varoitusvalo mittariston yläreunassa toimii.

Oliko joku mitannut tuon vanteiden pulttijaon? Taitaa kuitenkin olla eri kun 200cc mallissa?
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

Tuohon pompottamiseen kovassa vauhdissa minulla auttoi kun laskin paineita pienemmäksi kun olivat kaupassa laittaneet 1.2baria :shock: niin laskin ne sinne 0.4-0.45barin paikkeille. minullakin on vähän soikeat kumit mutta ei vaikuta ajoon noilla paineilla.

Flekti pyörii mulla koko ajan oli kylmä tai kuuma kone.

Ei näy lämpö tai bensan määrä vaikka siellä sellaset näkee valoavasten katsottuna.
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

Dobermanni voitko laittaa sen tuote koodin minkä kahvan tilasit kun tuolla näyttää olevan niitä useammanlaista. oliko nuo foam pehmusteet sisähalkaisijaltaan 22mm?
Avatar
Dobermann13
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
Paikkakunta: Loimaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Dobermann13 »

kerppo kirjoitti:Dobermanni voitko laittaa sen tuote koodin minkä kahvan tilasit kun tuolla näyttää olevan niitä useammanlaista. oliko nuo foam pehmusteet sisähalkaisijaltaan 22mm?
Soitin sinne ja tilasin mutta tossa kuitissa on tälläset tuote koodit: EMG-44-97750 KAASUKAHVA ATV MUSTA 25,00EUROA
EMG-42-20500 "FOAM KAHVAKUMIT""STREET2""MUST 10,00EUROA
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Jeps, unohdin nyt tuon vakioputken leikkelemisen ja pistin sen hyllyyn, hain meinaan motolandista tehoputken. Sama kuin 200cc:ssa (Tämä on täysin samanlainen, mutta motolandissa hinta 3 kertaa halvempi: http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... ts_id=1110). Ihan bolt on kiinnitys (kerrankin). Hyvännäköinen, kun on "krominen" takapönttö ja se lämpösuojakilpi :wink: . Äänetkin muuttuu "mureemmiks" :p . Kävin heti kokeilemassa (tai en ihan heti, kun akku taas hyytyi, syy --> kennot aivan tyhjät, ehkä kissankusen verran vettä niissä. Noh kennot täyteen ja lataus and GO), täyskaasulla menohaluja olisi lisää, sillä alkoi tämä kuuluisa pätkiminen. Pitää huomenna tai helatorstaina (miten ehtii) säätää neulaa ylemmäs ja katsoa mitä tapahtuu. Pääsuuttimeen en kajoa, koska ainakaan tässä topicissa ei ole hyviä kokemuksia :doubt:

Kerrotaan tuloksista, kun keretään.
bashan
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Touko 2009 08:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja bashan »

Tuosta motolandin tehoputkesta, itse tilasin Ruotsista muuten samanlaisen mutta kokonaan kromisen H.167€ (toivat kotiovelle) pk. 19€ sisältäen kaikkea muutakin tavaraa. Edullinen kauppa verrattuna esm. motolandiin, mutta ruotsissahan kaikki on halvempaa :lol: tässä vielä linkki tuohon Ruotsin kauppaan http://www.24moto.se mistä löytyy bashaniin ym. kaikkea kivaa :D
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

Tänään tuli sitten tarkistettua rasvanipat ja eihän niissä mitään rasvoja ollut... onneks oli vanha rasvaprässi jolla saatiin laitettua rasvat sisään helposti. Mullakin oli yksi semmonen "heikkolenkki" siellä että ei kerennyt edes kunnolla koskea kun napsahti poikki ja puolet nipasta jäi nyt sitte sinne kierteitten sisään... tuskin jaksaa käydä tekemään mitään operaatioita sen takia joten olkoot se nippa kuivillaan...

Pitää tutkiskella tuota tehoputki hommaa jos ei kerta maksa kuin ~100€ niin ei tarvis silpoa vakioputkea kun on vähän hankalaa saada noita hitsivehkeitä.

Onko kukaan vielä asentanut itselleen vetokoukkua? vai onko se edes mahdollista tähän malliin?
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Duster »

Kuka nyt crossiin koukkua laittais :lol:

Ihan kuin tollanen takapotku pikkukoneinen manuaali vaihteilla jaksais mitään hajoamatta vetääkään + rumat koukun kiinnitysviritykset.

Kytkimethän näissä muutenkin kuluu nopsaan ilman monensadan kilon puukuormaakin :wink:
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
Avatar
niklas
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Elo 2006 16:55
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja niklas »

Joo ei kannata crossiin koukkua laittaa(tai ainakaan mitään painavaa sillä vetää). Crossilla ajetaan ja työmönkkäreillä voi kärryä vetää ym..
Can-Am Rene 800
Ex.
Can-Am Outlander 400
Can-Am Outlander 800
Linhai 520
Comanche cross 300 TL
Rally 250 TL
Hawaii 200
Vastaa Viestiin