Polaris vs. Can Am

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Mähis
6WD
Mönkijä:: Honda 450 Foreman

Re: Polaris vs. Can Am

Viesti Kirjoittaja Mähis »

JvM kirjoitti:Aivan hyviä kysymyksiä kysymyksen esittäjälle. Uutta olen hankkimassa ja tällä hetkellä tarjous kierroksessa on pollen -08 sportsman 500 ho ja Canamin outlander 400 efi eli se budjetti kulkee siinä 6 k€:n nurkilla + tarvittavat varusteet. Muutenhan japsin vois laittaakin mutta kun viime vuodet ajanut maailman kalleimmalla puolivalmisteella niin sitä miettii, että oisko mönkkäri puolellakin pikkusen enemmän haastetta pohjois-amerikkalaisen tuotteen kanssa :twisted: (tottunut tekemään käsillä)
Itsellä myös vastaavia aatoksia ja mukana valinnoissa myösHonda 420/500 FE mallit. Yammut menee jo sitten kalliimmiksi.
Ajatuksena joko uusi tai hiukan käytetty yksilö.

Kerroppa mikä fiilis jäi koeajorupeaman jälkeen. Mitkä ominaisuudet vaikutti, mitkä ei.
outlander 400
6WD
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Unohtaisin saman tien vaihteelliset ja varsinkin 420 hondan ku on niin pieni häkkyrä verrattuna 400 canaan tai 500 polleen! vakio renkaat onnettoman kokoiset ja isommat kun laittaa niin välitys kasvaa,, Remmi veto on kaikkein yksinkertaisin käyttää, eikä remmiä tarvi vaihtaa moneen vuoteen, vaikka enemmänkin ajais! (ainakaan canassa) moni kuvittelee että remmi veto toimii yhtä huonosti kuin jossain vanhassa työ kelkassa, ja metsään menee! esim. 400sella canalla ajoin 3500km isoilla renkailla pelkkää maasto ajoa ja ranka kärryn vetoa, eikä remmi ollut edes kulunut! vaihde päälle ja kaasua, ei mitään nappien kans tappelua ja sähkö vikoja vanhempana!
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

outlander 400 kirjoitti:Unohtaisin saman tien vaihteelliset ja varsinkin 420 hondan ku on niin pieni häkkyrä verrattuna 400 canaan tai 500 polleen! vakio renkaat onnettoman kokoiset ja isommat kun laittaa niin välitys kasvaa,, Remmi veto on kaikkein yksinkertaisin käyttää, eikä remmiä tarvi vaihtaa moneen vuoteen, vaikka enemmänkin ajais! (ainakaan canassa) moni kuvittelee että remmi veto toimii yhtä huonosti kuin jossain vanhassa työ kelkassa, ja metsään menee! esim. 400sella canalla ajoin 3500km isoilla renkailla pelkkää maasto ajoa ja ranka kärryn vetoa, eikä remmi ollut edes kulunut! vaihde päälle ja kaasua, ei mitään nappien kans tappelua ja sähkö vikoja vanhempana!

useimmin siitä "kompaktista" koosta on etua kuin haittaa. :D ja varmasti kaikenlainen ajo onnistuu hondalla,polariksella ja canalla vallan mainiosti.ja mitä tuohon remmiin tulee niin aika pitkälti makuasia:jos sitä ei ole niin eipähän tarvitse vaihtaakkaan.
JvM
2WD

Viesti Kirjoittaja JvM »

Itse asiassa päätös taitaa olla nyt valmis ja sain vielä enemmän tukea Outlander 400:n tekstistä, :twisted: :biggrin: taidampa valita Hondan. Itselleni taitaa tuo vaihteilla oleva istuvan parhaiten lapaseen. Kingi onko nuo sun hondan panssaroinnit tehdastekosia vai sinun itsesi tekemiä. Itse olen suunnitellut hankkivani 8mm. pe muovia ja siitä palastelevani, mutta tuo perämurikan suojaus koti konstein hiukan arvelutti. tuo perä osa ilmeisesti on omanaan?
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

JvM kirjoitti:Itse asiassa päätös taitaa olla nyt valmis ja sain vielä enemmän tukea Outlander 400:n tekstistä, :twisted: :biggrin: taidampa valita Hondan. Itselleni taitaa tuo vaihteilla oleva istuvan parhaiten lapaseen. Kingi onko nuo sun hondan panssaroinnit tehdastekosia vai sinun itsesi tekemiä. Itse olen suunnitellut hankkivani 8mm. pe muovia ja siitä palastelevani, mutta tuo perämurikan suojaus koti konstein hiukan arvelutti. tuo perä osa ilmeisesti on omanaan?

panssari on iron baltic alumiini panssari elikkäs eestinpoikien todellinen taidonnäyte. :D aivan täyttä paskaa koko panssari.muovinen panssari tulee itsellekkin seuraavaksi.perämurikka tosiaankin on oma erillinen "yksikkonsä".
Mähis
6WD
Mönkijä:: Honda 450 Foreman

Viesti Kirjoittaja Mähis »

JvM kirjoitti:Itse asiassa päätös taitaa olla nyt valmis ja sain vielä enemmän tukea Outlander 400:n tekstistä, :twisted: :biggrin: taidampa valita Hondan. Itselleni taitaa tuo vaihteilla oleva istuvan parhaiten lapaseen. ....
Oliko tämä vaan fiilispohjalta tehty päätös ja kuinka sattui lapaseen vai huomasitko jotain oleellisia eroja käyttötarkoitukseesi?

Kingi, onko ajatuksia RST pelistä tehdystä panssarista? On sattumoisin jääny jemmaan 1,2 mm rosterilevyä aikalailla josta saisi kevyemmän (siis ei painoltaan vaain suojaukseltaan) suojauksen/liukupinnan pohjaan. Kovia iskujahan se ei välttämättä suojaa. No tarkoitushan ei ole tehdä nopeusennätyksiä maastossa ja omakäyttö painottuu metsähommiin. Hiukan meni Offiksi :roll:
Trent
6WD
Mönkijä:: None

Viesti Kirjoittaja Trent »

Mähis kirjoitti: No tarkoitushan ei ole tehdä nopeusennätyksiä maastossa ja omakäyttö painottuu metsähommiin. Hiukan meni Offiksi :roll:
Yleisesti on sanottu, että jäykällä taka-akselilla varustettu peli olisi omiaan työkäyttöön -> Juurikin nämä Hondan 420Fe ja 500Fe/Fa. Erillisjousitus tuo sitten taas mukavuutta ajamiseen pahimmassa ryteikössä. Työkäytössä myös koneen paino vaikuttaa työkykyyn, ja Hondathan on niitä kompakteja, eli keveämpiä kuin nuo länsimaiset merkit. Kyllä niihin Hondan nappivaihteihinkin tottuu, ja pikkasen lisää budjettiin, niin ostaa sen Fa-mallin, automaattivaihteet. Remmivetoiset ovat tosiaan ihan yhtä hyviä myös näissä vehkeissä, kuin mikä tahansa muukin voimansiirtoratkaisut. Kavereilla on 500 pollet, eikä heillä kyllä vielä ole remmi pahemmin luistanut, vaikka kummallakin alla on 28" renkaat... paitsi kastuneena!!! :wink:

Vanha virsi, mutta varmasti paras neuvo/vinkki, jonka voit saada mönkkäriä hankkiessa... mene koeajolle, sillä se oma mönkkäri löytyy!!! :D
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Palataampas välillä otsikon aiheeseen ja jatketaan Honda jutustelua niille varatuissa topiceissa.
Kylätason mönkijäkuski
JvM
2WD

Viesti Kirjoittaja JvM »

No nyt sitten on ratkaisu tehty Can-am outlander 400 on tallissa ja päivän oon askarrellu paskarrellu vinshiä paikoilleen, huomenissa panssaria ja auravehkeitten kiinnikeitä.
outlander 400
6WD
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Hyvä valinta et pety =D>
LakiAhti
Noppeli

Viesti Kirjoittaja LakiAhti »

No nyt on jo cana ollut tallissa jonkun aikaa. Kerropa kokemuksia, sillä olen itse katselemassa tuota outlander 400 efi -mallia.
Fred Scuttle
6WD

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Roosa999 kirjoitti:420 FE / FA mallit onkin sitten ihan erilaisia koneita. Pieniä ja näppäriä sekä samalla kevyitä. Itsellä kummatkin ja ne vaan pelaapelaapelaapelaa....Jos kuljet Kangasniemen suunnalla niin aina saa koeajon...vähän pidemmän sellaisen.

Kummassakin kova aski ja FA mallissa vielä DSG-tyyppinen, jonka automatiikka toimii originaaleilla renkailla, mutta isommilla ei. Muutoin tuo DSG-aski on todella mainio ja pehmeätoiminen käyttää. Eli siinä on luonnollisesti manuaalikäyttö myös.

Muistaen kuitenkin sen, että Polle tuo sitten metsästää ihan erimäärän puuta pois.
Eikö FA-malliin voi/ kannata laittaa isompia renkaita.
Vastaa Viestiin