Eli mistä johtuu, että korkeilla kierroksilla pakoputkesta tulee vähän sinertävää savua?
Toinen: Pakoputkessa paukkuu aina kierrosten laskemisen aikana.
Pari kysymystä taas...
Re: Pari kysymystä taas...
Tietääkö kukaan?
Re: Pari kysymystä taas...
Ensinnäkin avittais mietinnässä jos tietäis muutamia faktoja koneesta kuten paljonko ajettu, hävittääkö öljyä millä vauhdilla, mitä muita mahdollisia oireita on ilmennyt esim. onko käynnistysongelmia lämpimänä/kylmänä jne.rekisteri kirjoitti:Eli mistä johtuu, että korkeilla kierroksilla pakoputkesta tulee vähän sinertävää savua?
Toinen: Pakoputkessa paukkuu aina kierrosten laskemisen aikana.
Kun en ihan varmaksi tunne kyseistä konetta niin en nyt ihan tiedoksi sanoisi mutta villi arvaus on että tuo sininen savu johtuu moottoriöljyn palamisesta sylinterissä. Ja siihen taas voi olla montakin syytä esim. kuluneet männänrenkaat ja/tai sylinteri, väärä öljylaatu, rikkinäiset venttiilinohjurikumit...
Mitä tulee pakoputkessa paukkumiseen niin veikkaisin joko liian rikasta polttoaineseosta ja tai pielessä olevaa sytyn ajoitusta. Voihan olla myös niin että jos puristukset eivät ole enää tehdasasetuksissa niin osa polttoaineesta jää palamatta sylinterissä ja syttyy vasta pakoputkessa. Niin ja onhan se varmaan mahdollista saada nuo oireet aikaiseksi silläkin että pakoventtiilin välykset ovat pielessä.
Nämä siis vain arvailua. Kertokoon/korjatkoon/oikaiskoon ken asian varmaksi tietää.
ex. joxago
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!