jaa siis kiihtyvyyden lisääminen ei lisää vaarallisuutta?saat pienemällä matkalla saman vauhdin!?eiköhän se juttu oo kuitenki niin et se vehje on just nii vaarallinen ku ne kädet siinä tangossa?vaikka se kulkis kuinka...tietääkseni ei koskaan onnettomuuksissa ollu syypää se liian tehokas ajokki,vaan se kuljettaja joka ei tiedä mitä tekeedeeäksär kirjoitti: huippunopeutta ei olisi tavoitteena lisätä tässä minun projektissa. se jos laite kiihtyy vähän nopeammin ei sen vaarallisuutta lisää. ja ettei se huuda täysiä kierrooksia kaupunkinopeuksilla ei sen ominaisuuksia huononna. vääntöä pitäisi saada pikkuisen lisää että se kulkisi saman kuin "vakiona" ettei autojen olisi pakko tehdä ohituksia maantiellä ja näin aiheuttaa vaaratilanteita. välitykset ovat muuten paremmat ja ajettavammat tie/maasto nyt.
katalysaattori takaisin sitten kun vekotin muuten alkaa pelittää. akrapovitzin katti maksaa satkun. ei ahista hengitystä. melu ei nouse(mitattu) eikä tehokaan kuin korkeintaan marginaalisesti. jos tämä projekti onnistuu siinä rikotaan henkisesti vähän tyyppihyväksyntää vastaan mutta kukaan tuskin siitä loukkaantuu. hyödyt ovat merkittävämpiä.
tosin voi olla että kun saadaan asetuksia ja ohjeita jotka tätä ajoneuvoluokkaa koskevat tämäkin muutos voi osoittautua "laittomammaksi" kuin sen tällä hetkellä olevien asetusten valossa itse koen. sitten mennän takasin sinne vakioon. mitään peruuttamattomia muutoksia ei tehdä.
minin katosi 15 km huippunopeudesta???
mahtaako vaikuttaa näin pienessä moottorissa...jos sitä vääntöä oikeesti haluat ni laita ne tuplatdeeäksär kirjoitti: ootteko kokeilleet mitä tuo kone tykkää siitä jos laittaa imupuolelle vähän putkea kanavaksi. kivikautisten oppien mukaan imukanavan pituuden optimoimisella saataisiin vääntöa...saisko sillä isommat takapyörät pyörimään täysillä kierroksilla
hiphei! selvisi mihin nopeus katosi.
hispaanit olivat laitetta kootessaan laitaneet eturattaan nurinpäin!
sen takia se nyhti oikealle ajaessa kun ne oli säätäneet taka-akselin ketjun suntaiseksi. kun säädin taka-akselin ja pyöräkulmat kohdalleen tammikuussa alkoi nopeus vähitellen hiipua. ketju kulki laahaten vinossa. kun sen purin pois se oli venynyt käyttökelvottomaksi ja kulunut toispuoleisesti samoin eturatas. kun kulumisen seurauksena ketju ikäänkuin painuu "syvemmälle" rattaaseen se alkaa enemmän ja enemmän laahata ja ahistaa menoa. pikän lenkin jälkeen ketju oli melkein kuuma ja rasvat aina tiessään. eturatas on toispuoleinen ja se tulee asentaa niin päin että "levike" on ulospäin.
uudet rattaat ja reginan ketjut alla. kassotaan kulkeeko nyt samat kuin uutena

sen takia se nyhti oikealle ajaessa kun ne oli säätäneet taka-akselin ketjun suntaiseksi. kun säädin taka-akselin ja pyöräkulmat kohdalleen tammikuussa alkoi nopeus vähitellen hiipua. ketju kulki laahaten vinossa. kun sen purin pois se oli venynyt käyttökelvottomaksi ja kulunut toispuoleisesti samoin eturatas. kun kulumisen seurauksena ketju ikäänkuin painuu "syvemmälle" rattaaseen se alkaa enemmän ja enemmän laahata ja ahistaa menoa. pikän lenkin jälkeen ketju oli melkein kuuma ja rasvat aina tiessään. eturatas on toispuoleinen ja se tulee asentaa niin päin että "levike" on ulospäin.
uudet rattaat ja reginan ketjut alla. kassotaan kulkeeko nyt samat kuin uutena

etkös puhunu että sulla on ne levikepalat kiinni?mulla ei oo ja silti 3500km ajetusta vehkeestä oli jo yks etupyörän laakeri valmis!!niitä on siis kaksi molemmissa navoissa,ja ne on ihan standardi laakereita,voisin laittaa niitten numerot tänne ku ehdin!tilasin kyllä kans ne spacerit,mut ensin vaihan siihen kunnon laakerit!
ja btw tänään laitoin uudet kumit tohon,halkaisija on 3tuumaa pienempi ku orkkiksissa ja kulkee helposti reilu sata...suosittelen,jos enimmäkseen teillä ajat
ja btw tänään laitoin uudet kumit tohon,halkaisija on 3tuumaa pienempi ku orkkiksissa ja kulkee helposti reilu sata...suosittelen,jos enimmäkseen teillä ajat
ei oo laakerihuolia vielä ollut. mutta vieläkään ei kulje kuin 110. asfallikumeilla. vakiovälitys. kaikki muuten vakio paitti 120 suutin ja se äänen"vaimennin"...todetaan että missää tapauksessa ainakaaan pieni takaratas+iso rengas ei toimi. nuo mun ns. viritykset meni ihan käteen.
touhuan jossain vaiheessa matalaprofiilikumir alle kun herkiän köyhtymästä. kiitti laakerinumeroista - kallisarvoista infoa!
touhuan jossain vaiheessa matalaprofiilikumir alle kun herkiän köyhtymästä. kiitti laakerinumeroista - kallisarvoista infoa!
ja biltemassa noi laakerit on 1,65€ kipale. kestosta en tiedä mut noilla hinnoilla on varaa vaihdellakki. ja on vielä 2RS (molemminpuolin rubber sealed)
"osien yhteensopivuus on täysin suhteessa käytettyyn voimaan" - mä itte -
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
"ai momentti ? niin että ranne naksahtaa, vartti takas ja kanta taskuun" -eräs foordi harrastaja-
-
- 4WD
- Viestit: 142
- Liittynyt: 22 Heinä 2008 00:30
- Mönkijä:: derbi dxr 250 -08
- Paikkakunta: Pietarsaari
siis mitenpäin
niin siis kumminpäin se eturatas tulee ku oma tuntuu kans jotenkin nuhaselta kaverin derbiin verrattuna...koitettiin kaverin kanssa kiihyttää niin se meni reilusti yli mönkijän verran edellä vaikka kaveri painaa enemmän kun minä...ajattelin että olisko mullakin se etu ratas väärinpäin...
-
- 4WD
- Viestit: 142
- Liittynyt: 22 Heinä 2008 00:30
- Mönkijä:: derbi dxr 250 -08
- Paikkakunta: Pietarsaari
no väärinpäinhän
no tänää sitte otin ja aukaisin sen kopan, tarkistin ja laitoin toisinpäin ja koitin kaverin kanssa ja meni tasoihin että tuntuis olevan nois joissain väärinpäin se eturatas...
Re: minin katosi 15 km huippunopeudesta???
joutessani purkanu/koonnu härveliä tuossa työn lomassa kun ei oo kiirusta......ihan pelkkää lapsellista kokeilunhalua. en suosittele kenellekkään jolla pitää olla tarkka tähtäin näkyvissä ja toivoa lopputuloksesta...mutta onpahan tuota napratessa joutoaikaa
kulunut ja lopputulos on parempi kuin alkuperäinen ainakin sillä tavalla että moottori käy terveellä äänellä eikä vinttikoiralaukkaa niinkuin vakio. ei tärise. lähtee kylmänäkin käskystä. veto on tasaista. mylly käy niin kauniisti että soisin sen kiertävän vähän enemmän, sitten ehkä ei kerkeisi hyytyä jokaiseen pikku ylämäkeen.....
sen sanon kokemuksesta että erilaisten suutinten kanssa puljaaminen ei johda mihinkään.
joka kaasarille on se oma suutin yksi ja ainoa sopiva. sitten vaan neulaa pykala ylös ja valmis on. ei palkitse vöyhöttää sen enempää. jokaisessa kaasarissa/setissä mitä olen kokeillut useilla suutinvaihtoehdoilla on paras pääsuutin ollut se mikä siinä on tehtaalla laitettu. mutta tasaisempi veto ja parempi kylmä-toiminta saadaan jos annetaankin neulan olla missä oli ja pannaan n.30% suurempi tyhjäkäyntisuutin.
lääkitystä on korjattu useaan kertaan.
ja isompi mönkijä hankittu.

sen sanon kokemuksesta että erilaisten suutinten kanssa puljaaminen ei johda mihinkään.


lääkitystä on korjattu useaan kertaan.

ja isompi mönkijä hankittu.

Re: minin katosi 15 km huippunopeudesta???
Näin mä oon kans tän pohtinut, että menohaluja lisää kaivatessa haetaan kaupasta sitten isommalla koneella varustettua vekotinta...tosin en mä mönkijällä lähdekään ikinä kovaa ajelee, mieluummin nauttii maisemista, ajelusta rauhassa....vapaudesta.. 

Tänään tällaista.....
-Derbi Dxr 250-
-Derbi Dxr 250-
Re: minin katosi 15 km huippunopeudesta???
Heh, oma rupesi tuntumaan yhtäkkiä entistä laiskemmalta ja laiskemmalta, kulki jotain 80km/h ku oikein huudatti,
no ihmettelemään että mitäs ihmettä nyt tapahtuu, tuliko vanhuus reilussa 10000 km kohdilla vai mikä mättää,
aikani pällisteltyäni huomasin että kaasuvaijerin kuoren muovi oli kulunut ja vaijerin metallikuori upposi kaasuttimeen eli
luisti ei noussut kuin n.puoleenväliin
no ihmettelemään että mitäs ihmettä nyt tapahtuu, tuliko vanhuus reilussa 10000 km kohdilla vai mikä mättää,
aikani pällisteltyäni huomasin että kaasuvaijerin kuoren muovi oli kulunut ja vaijerin metallikuori upposi kaasuttimeen eli
luisti ei noussut kuin n.puoleenväliin
