Koneista ja sisäänajosta

Keskustelua Kymco mönkijöistä.
harrik
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 24 Elo 2005 13:29
Paikkakunta: lempäälä

Koneista ja sisäänajosta

Viesti Kirjoittaja harrik »

Onko muuten kxr:ssä ja mxu:ssa samat koneet samoilla osilla.
Myyjät sanovat että on, mutta varmaan ATC tietää parmmin kun niitä oikeesti räpeltää.
Mxu :ssa on ainakin extraa käsikäynnistys "ei oo vielä edes testattu"
Entäpä sit toi sisäänajo suositus ,onko se joitakin tankillisia vai kilometrejä vai tunteja.
Haulla katteltuna kaikilla on on omat suosituksesnsa.
Mutta käsittääkseni täydellä kaasulla ei kandeis vedellä ihan hirveesti alkuun.
Onko moottoreissa joku "hionta öljy " aluks koska eka vaihto on jo 1000km kohdalla.
Oman muksuni myyjä sanoi että kone rupee oikeen kunnolla kiertään/kulkeen jossain 500-600km jälkeen, onko noin?
60km/h yli en oo vielä ajellu, kilomometrejä on joku 60 mittarissa.
Onko muuten talviketjut veemoiset laittaa, joutuuko kiroon paljon vai meneekö heittämällä,antakaa asennus vinkkejä.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Muutama kommentti:

- 1000 km on itseasiassa paljon ensimmäiseksi öljynvaihdoksi. Itse vaihdoin 500 km:n kohdalla vaikka ei sama laite kuin sulla. Pätee koneeseen kuin koneeseen.

- Ei niissä "hiontaöljyjä" ole. Menee vaan ensimmäiset öljyt yleensä aika hurjan näköiseski, kun kaikki koneistus ym sälä huuhtoituu sekaan.

- Ketjuissa ei ole muuta kikkaa kuin voima ja keskitys. Kiristys siis kummallekin puolelle tasaisesti. Tässä saattaa olla ketjukohtaisia eroja. Ainakin Norset pitää olla keskellä ja muutenkin hyvin asetettuna ennen räväkkää kiristystä. Ne tulee saada kireälle, jotta ei jompota kovassa vauhdissa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Roosa999 kirjoitti:- Ketjuissa ei ole muuta kikkaa kuin voima ja keskitys. Kiristys siis kummallekin puolelle tasaisesti. Tässä saattaa olla ketjukohtaisia eroja. Ainakin Norset pitää olla keskellä ja muutenkin hyvin asetettuna ennen räväkkää kiristystä. Ne tulee saada kireälle, jotta ei jompota kovassa vauhdissa.
Ketjut saa näppärästi kireälle niin että ennen ketjujen asennusta lasketaan rengaspaineet niin alas kuin mahdollista. Sen jälkeen ketjut paikalleen ja renkaisiin paineet kohdilleen, ei tarvii ährätä kiristysten kanssa eikä jää löysälle.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Juu, niin se menee noiden paineiden kanssa, mutta mulla ainakin Norseissa piti käyttää silti voimaa että sai kireälle kaikista kohdista. Norse on se salmiakkikuvioinen ketju.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Eikka
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 09 Marras 2004 19:16
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja Eikka »

ja kyllä siinä muksun hualtokirjas(halvatun epäselvä)on teksti että:
vaihda juomat viimeistään 500 kilometrin kohdalla..
ja tarkista saa.ana että ne paskiaiset ei ensihuollossa kiristele muutakun mielissään pultteja, eli kaikki on käytävä läpi, ei pyöränpultit.. :?
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

mitä juttuja siitä digitaalinäytöstä näkee?
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
harrik
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 24 Elo 2005 13:29
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja harrik »

nopeus,kokonais kilometrit,trippi,kello ja jostain napista noi muuttu jenkkien mailiks.
Sit tietty vaihde f tai r ja normit varotusvalot ja vilkut,lämmöt,bensamäärä
Et oo vielä kauppoja tehny?
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

ei vielä, niin on iso sijoitus että kaupat antaa vielä odottaa sitä parhainta tarjousta :wink:
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Koneista ja sisäänajosta

Viesti Kirjoittaja ATC »

harrik kirjoitti:Onko muuten kxr:ssä ja mxu:ssa samat koneet samoilla osilla.
Myyjät sanovat että on, mutta varmaan ATC tietää parmmin kun niitä oikeesti räpeltää.
Mxu :ssa on ainakin extraa käsikäynnistys "ei oo vielä edes testattu"
Entäpä sit toi sisäänajo suositus ,onko se joitakin tankillisia vai kilometrejä vai tunteja.
Haulla katteltuna kaikilla on on omat suosituksesnsa.
Mutta käsittääkseni täydellä kaasulla ei kandeis vedellä ihan hirveesti alkuun.
Onko moottoreissa joku "hionta öljy " aluks koska eka vaihto on jo 1000km kohdalla.
Oman muksuni myyjä sanoi että kone rupee oikeen kunnolla kiertään/kulkeen jossain 500-600km jälkeen, onko noin?
60km/h yli en oo vielä ajellu, kilomometrejä on joku 60 mittarissa.
Onko muuten talviketjut veemoiset laittaa, joutuuko kiroon paljon vai meneekö heittämällä,antakaa asennus vinkkejä.
Sorry, oli livahtanut huomaamatta tämä juttu.Vastaan kuitenkin vaikkakin näin jälkijunassa.On ne koneet hyvin yhteneväiset.Öljyt ovat aivan tavalliset öljyt,voivat mukana olevien epäpuhtauksien vuoksi olla kyllä hiovatkin.Siksipä tehtaan suositus on että nevaihdetaan jo 100mile, tai 150km,tai 1kk kuluttua.Samalla käydään kaikki paikat läpi venttilien säätöjä myöten.Käytännöksi on vakiintunut suomessa kuitenkin tehdä ensimmäinen huolto vasta 500km ajon jälkeen,seuraava huolto 1000km ja seuraavat aina 1000 välein.Sisään ajoksi riittää kun malttaa ensimmäiseen huoltoon,jos on malttamaton niin sitten se huolto on 150km. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Muxu
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 07 Loka 2006 15:55
Paikkakunta: Pirkkala Kymco MXU 250 (tieliik.)

Viesti Kirjoittaja Muxu »

Tänään käteltiin uuden mxu 250 kauppojen johdosta. Nyt vajaa viikko tuskallista odottelua, ennen kun pääsee puikkoihin. Ehtii vielä ajaa sisään ennen kovinta talvea, jos se myyjän 500 km ensimmäinen öljynvaihto pitää paikkaansa??? tai kai sitä sinne tonnin paikkeille pitää vähän varovasti ottaa ja sitten pistää peukalo suoraksi :P
Viimeksi muokannut Muxu, 08 Joulu 2006 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ntjt
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 26 Loka 2006 15:24
Paikkakunta: Kuortane, kunnan ainoa kymco ;) ja eka mopomönkkäri.

Viesti Kirjoittaja ntjt »

mitä eroa talvi ja kesä ketjuilla, onko välttämätöntä vaihtaa? :?: ?
ei tuu meitä suurempaa...
Vastaa Viestiin