Comanche cross 50 probleema
Comanche cross 50 probleema
Terve.
Elikkäs vuoden ikänen aito kinkki kyseessä.
Starttaa niin pirusti mutta onkelma on kun ei pyöritä itse moottoria,missäs vika?
Elikkäs itse startti moottori on vissiin kunnossa??
Kiitoksia vinkeistä?
Elikkäs vuoden ikänen aito kinkki kyseessä.
Starttaa niin pirusti mutta onkelma on kun ei pyöritä itse moottoria,missäs vika?
Elikkäs itse startti moottori on vissiin kunnossa??
Kiitoksia vinkeistä?
Re: Comanche cross 50 probleema
Aapuva poika hermostuu!!
Onko rovaniemellä kinkki huoltoa?
Onko rovaniemellä kinkki huoltoa?
Re: Comanche cross 50 probleema
startti pyörittää ketjuvälityksellä magneettoa. magneetossa on lisäksi semmoinen haitta pyörä joka nappaa kiinni kampiakselista startatessa. joten joko ketju poikki tai tuo haittapyörä sökönä.
eli ota aluks vaikka magnetto koppa irti ja tutkiskele onko ketju ehjä. jos on niin magnetto irti ja uutta tilalle. (voip olla pirun tiukassa)
laitan kuvia tos myöhemmin selkeyttämään asiaa
eli ota aluks vaikka magnetto koppa irti ja tutkiskele onko ketju ehjä. jos on niin magnetto irti ja uutta tilalle. (voip olla pirun tiukassa)
laitan kuvia tos myöhemmin selkeyttämään asiaa
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Comanche cross 50 probleema
Siis jos startti pyörii ja itse moottori ei, niin silloin vikoja voi olla muutamassa paikassa.
1. Starttimoottorin päässä on ratas, joka pyörittää lautasratasta, joka on kampiakselissa kiinni. Mikäli starttimoottirin päässä oleva mekanismi ei siirrä ratasta lautasrattaan hammaskehälle, niin eipä pyöritä itse konetta
2. Siitä starttimoottorin rattaasta kaikki rattaat sileänä.
3. Lautasrattaasta hampaat sileänä kohdasta jossa se nyt on. -> Saako konetta pyöritettyä, jotta saisi eliminoitua tämän vika kohdan.
4. Lautasratas tai hammaskehä irronnut kiinnikkeistään ja pyörii siellä kuin...sanonko missä.
5. Jos akku on liki tyhjä, ei ratas välttämättä jaksa nousta hammaskehälle ja taaskaan ei pyöritä moottoria. Startti toki pyörii.
Tarkista nyt nuo ensin.
EDIT. MITÄÄN NÄISTÄ YMMÄRRÄ...NO TÄSSÄ OHJE JOLLEKIN MUULLE...T, ADMIN
1. Starttimoottorin päässä on ratas, joka pyörittää lautasratasta, joka on kampiakselissa kiinni. Mikäli starttimoottirin päässä oleva mekanismi ei siirrä ratasta lautasrattaan hammaskehälle, niin eipä pyöritä itse konetta
2. Siitä starttimoottorin rattaasta kaikki rattaat sileänä.
3. Lautasrattaasta hampaat sileänä kohdasta jossa se nyt on. -> Saako konetta pyöritettyä, jotta saisi eliminoitua tämän vika kohdan.
4. Lautasratas tai hammaskehä irronnut kiinnikkeistään ja pyörii siellä kuin...sanonko missä.
5. Jos akku on liki tyhjä, ei ratas välttämättä jaksa nousta hammaskehälle ja taaskaan ei pyöritä moottoria. Startti toki pyörii.
Tarkista nyt nuo ensin.
EDIT. MITÄÄN NÄISTÄ YMMÄRRÄ...NO TÄSSÄ OHJE JOLLEKIN MUULLE...T, ADMIN
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Comanche cross 50 probleema
ei ou suorahammasratas välitteinen näissä mankin kopiokoneissa vaan voiman välitys tapahtuu ketjun välityksellä..
edit: juu roosa kirjoittanutkin samaan aikaan
edit: juu roosa kirjoittanutkin samaan aikaan

http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Re: Comanche cross 50 probleema
Kiitoksia vinkeistä.
Kuvia odotellesa ja kunhan ukkonen hellittää lähden magneettoa tutkimaan.
Kuvia odotellesa ja kunhan ukkonen hellittää lähden magneettoa tutkimaan.
Re: Comanche cross 50 probleema
Olisin voinut kuvia laittaa mutta kun ei osaa.
Mutta purkasin starttia hiema ja näytti siltä että, startin ratas ehjä ja se mitä se pyörittää niin näyttäis ehjältä.
Mutta purkasin starttia hiema ja näytti siltä että, startin ratas ehjä ja se mitä se pyörittää niin näyttäis ehjältä.
Re: Comanche cross 50 probleema
juu eli ne "haitat" ei sit tarraa kiinni kampiakseliin. toisinaan on riittänyt kun ottaa magneeton irti ja putsaa kunnolla ne haitat ja eikun takas kasaan.
jos nyt en väärin muista niin näissä ne haitat on semmoiset jousikuormitteiset rullat. aika yksinkertanen purkaa kun vaan saa naputettua magneeton ensin irti
jos nyt en väärin muista niin näissä ne haitat on semmoiset jousikuormitteiset rullat. aika yksinkertanen purkaa kun vaan saa naputettua magneeton ensin irti
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Re: Comanche cross 50 probleema
Iltaa.
Noniin magneeton koppa otettu pois,ketju ja ratas kunnossa eli pyörii kun starttaa.
Elikkäs seuraava vika paikka lienee ne haitat siellä jossain sisällä magneeton takana.
Lähteekö magneetto irti kun löysää sen keskimmäisen pultin sieltä magneetolta,kun siellä näytti sen lisäksi olevan vielä 3 jotain 6 kulma pulttia!??
Tarvitseeko ulos vetäjän jotta saa magneeton irti?
Millä olette pitäneet magneetosta kiinni jotta sen keski pultin auki?


Noniin magneeton koppa otettu pois,ketju ja ratas kunnossa eli pyörii kun starttaa.
Elikkäs seuraava vika paikka lienee ne haitat siellä jossain sisällä magneeton takana.
Lähteekö magneetto irti kun löysää sen keskimmäisen pultin sieltä magneetolta,kun siellä näytti sen lisäksi olevan vielä 3 jotain 6 kulma pulttia!??

Tarvitseeko ulos vetäjän jotta saa magneeton irti?
Millä olette pitäneet magneetosta kiinni jotta sen keski pultin auki?



Re: Comanche cross 50 probleema
juu eli just se keskimmäinen pultti auki. jos löytyy pulttipyssyä niin sillä avaa niin ei tarvii lukitella. mielellään ulosvetäjällä magneetto irti mutta saapi sen varovasti kampeamallakin ja naputelemalla irti. toisinaan on ihan mieletömän tiukassa
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä