TGB viat ja takuu
TGB viat ja takuu
Nyt on tullut pari viikkoa täyteen TGB:n omistajana ja melkein 800 km takana ja enimmäkseen maantiellä päristelyä. Aluksi tuntui, että on onnistunut hankkimaan suhteellisen "vikavapaan" yksilön, mutta nyt on kaikenlaista pientä alkanut ilmetä.
Eilen olin vähän "päristelemässä" ja maantiellä melkein täysillä päästellessä kierrokset yhtäkkiä tipahtivat ja koko aparaatti meinasi sammua. Kaasua hieman pienemmälle ja taas kierrokset palasivat normaaliksi. No tänään Tegu päätti melkein jättää meikäläisen tienpäälle. Sammui aivan yhtäkkiä ja oli aivan hengetön. Vika oli IGNITION-sulakkeen palaminen ja se taas johtui johtosarjasta, josta oli eriste kulunut puhki ja oikkarissa runkoon. Onneksi oli varasulake mukana ja nenäliinasta sain tehtyä eristeen johdon ja rungon väliin, että sain sen ajettua kotipihalle asti.
Kuuluuko moottorista tai luulisin, että variaattorista tulla ihmeellistä kilinää/sirinää, kun ajelee aivan hiljaista vauhtia? Onko variaattorissakin silloin jotain häikkää?
Aikaisempia vikoja on tullut jo ilmi eli kierroslukumittari mykkä ja rattilukko toimimaton. Näitä vikoja olen yrittänyt tarjota takuukorjauksen piikkiin, mutta selityksiä näyttää löytyvän enemmän tai vähemmän, miksi takuu ei niitä korvaisi. Seuraavaksi ajattelin pyytää maahantuojalta listan MITÄ se takuu sitten korvaa jos ei mitään selkeitä valmistusvirheitä. Hienoa niitä parin vuoden takuita on mainostaa, mutta aika heikkoa näkyy korvauspolitiikka olevan. Kyseessä on siis Tegu vm. 2008 ja n. 3000 km ajettu. Ainakin näin maalaisjärjellä ajatellen näin vähän ajetun ja vähän yli vuoden ikäisen mönkijän pitäisi noiden em. vikojen osalta toimia ellei kyseessä ole selkeä valmistusvika.
Millaisia kokemuksia muilla on takuukorjausten sujumisesta?
Eilen olin vähän "päristelemässä" ja maantiellä melkein täysillä päästellessä kierrokset yhtäkkiä tipahtivat ja koko aparaatti meinasi sammua. Kaasua hieman pienemmälle ja taas kierrokset palasivat normaaliksi. No tänään Tegu päätti melkein jättää meikäläisen tienpäälle. Sammui aivan yhtäkkiä ja oli aivan hengetön. Vika oli IGNITION-sulakkeen palaminen ja se taas johtui johtosarjasta, josta oli eriste kulunut puhki ja oikkarissa runkoon. Onneksi oli varasulake mukana ja nenäliinasta sain tehtyä eristeen johdon ja rungon väliin, että sain sen ajettua kotipihalle asti.
Kuuluuko moottorista tai luulisin, että variaattorista tulla ihmeellistä kilinää/sirinää, kun ajelee aivan hiljaista vauhtia? Onko variaattorissakin silloin jotain häikkää?
Aikaisempia vikoja on tullut jo ilmi eli kierroslukumittari mykkä ja rattilukko toimimaton. Näitä vikoja olen yrittänyt tarjota takuukorjauksen piikkiin, mutta selityksiä näyttää löytyvän enemmän tai vähemmän, miksi takuu ei niitä korvaisi. Seuraavaksi ajattelin pyytää maahantuojalta listan MITÄ se takuu sitten korvaa jos ei mitään selkeitä valmistusvirheitä. Hienoa niitä parin vuoden takuita on mainostaa, mutta aika heikkoa näkyy korvauspolitiikka olevan. Kyseessä on siis Tegu vm. 2008 ja n. 3000 km ajettu. Ainakin näin maalaisjärjellä ajatellen näin vähän ajetun ja vähän yli vuoden ikäisen mönkijän pitäisi noiden em. vikojen osalta toimia ellei kyseessä ole selkeä valmistusvika.
Millaisia kokemuksia muilla on takuukorjausten sujumisesta?
- pugisti
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 02 Kesä 2009 05:46
- Mönkijä:: can-am renecade 800 X
- Paikkakunta: Espoo
Re: TGB viat ja takuu
Kyllä takuun pitäisi toimia ihan hyvin...
Ainakin kehän varressa olevassa modularboxissa.
Ehkä niitä täytyy pikkaisen muistuttaa välillä kuinka takuut toimii.

Ainakin kehän varressa olevassa modularboxissa.
Ehkä niitä täytyy pikkaisen muistuttaa välillä kuinka takuut toimii.
Can-am renegade X With 30"
TGB 425 With winch
TGB 425 With winch
- Nachoman
- 4WD
- Viestit: 181
- Liittynyt: 22 Marras 2007 14:27
- Mönkijä:: TGB 550 EFI+EPS Traktori
- Paikkakunta: Sipoo
Re: TGB viat ja takuu
Tähän asti on kyllä takuujutut toimineet erittäin hyvin.
Pari kertaa on mittari seonnut; nopeusmittari näytti lähes 300km/h ja kierroslukumittari 12000+ rpm
Imukaulan ja kaasarin välinen kumitiiviste hajos tässä alkukeväällä. Takuuseen sekin.
Ainut mistä on joutunut maksamaan oli vasemmassa jarrukahvassa oleva nappi, joka antaa signaalin jarruvaloille. Silloin tosin soitin kaverille, joka oli modularboxin lähettyvillä että oikaisee sitä kautta ja hakee uuden. Säästyipä ainakin bensarahat.
Pari kertaa on mittari seonnut; nopeusmittari näytti lähes 300km/h ja kierroslukumittari 12000+ rpm
Imukaulan ja kaasarin välinen kumitiiviste hajos tässä alkukeväällä. Takuuseen sekin.
Ainut mistä on joutunut maksamaan oli vasemmassa jarrukahvassa oleva nappi, joka antaa signaalin jarruvaloille. Silloin tosin soitin kaverille, joka oli modularboxin lähettyvillä että oikaisee sitä kautta ja hakee uuden. Säästyipä ainakin bensarahat.

Nykyinen: TGB 550 EFI+EPS Traktori -14
Ex: TGB Blade 450 IRS -10
Ex: TGB Blade 425 -08
Ex: Honda FE Foreman 450 -02
Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: TGB Blade 450 IRS -10
Ex: TGB Blade 425 -08
Ex: Honda FE Foreman 450 -02
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: TGB viat ja takuu
Tarina jatkuu... eli tänään sain uuden mittariston. Kierroslukumittari ja kaikki muutkin pelaavat normaalisti. Rattilukkoa ei tullut. Kokonaisuudessaan tästä jäi kuitenkin hieman "pas...nmaku" suuhun. Mainitsin noista muista vioista ja johtosarjan vioittumisesta ym. käyntihäiriöistä. Maahantuojan ohjeistus oli, että vie mönkijä valtuutetulle huoltajalle. He laittavat kuntoon. Kaipa asia olisi niinkin hoitunut, mutta mitään lupausta tai sitoumusta meneekö homma takuuseen tai ei, en saanut. Vie siinä sitten laite korjaukseen, kun ei voi olla lainkaan varma tuleeko sieltä iso lasku vai kuittaako takuu ne.
En viitsi sanoa paikkakuntaa, missä tämä on tapahtunut, koska asiat voidaan yhdistää tiettyyn korjaamoon liian helposti. Sain kuitenkin huoltomieheltä tiettyjä vinkkejä ja kommentteja TGB:stä yleensä ja ei kovinkaan suuria kehuja herunut. Hänen mukaansa lähestulkoon kaikki uudet TGB:t kiertävät erinäisissä takuu-/ korjaustoimenpiteissä hänen liikkeensä kautta jossakin vaiheessa, yleensä melko pian myynnin jälkeen. Pisti vähän miettimään, että millaista laatua sieltä tehtaalta oikein ulos lähtee? Tuo meikäläisen johtosarjan eristeen puhkikuluminen on mielestäni erittäin hyvä esimerkki täysin huolimattomasta työstä sekä suunnittelusta. Se on aivan varmasti aiheuttanut hyvin suuren osan rikkoutuneista mittareista, joita kuulemma on vaihdettu melko tiuhaan tahtiin.
Kaikesta huolimatta olen edelleen hankintaani kohtalaisen tyytyväinen. Loppujen lopuksi nuo mainitsemani viat ovat kuitenkin "lastentauteja" ja pienellä fiksauksella poistettavissa. Harmittaa vaan, kun maahantuojan kanssa täysin selvistä asioista pitää tapella ja kinastella. Liekö tämä taloustaantuma tai lama pistänyt miettimään säästökohteita ja tämä takuukorjausten kiristäminen olisi yksi keino?
Vielä yksi kysymys eli mitä se mittariston asetus, jossa määäritellään renkaan kehän pituus, tehdään? Tarkoitan lähinnä, että mitä se siihen c:n perään naputeltu lukema tarkoittaa ja mikä on yksikkö? Onko kyse todellakin renkaan kehästä vai halkaisijasta? Yritin selvittää onko kyse tuumista, milleistä, metreistä vai jostakin muusta? Oikea lukema löytyi GPS:n avulla mutta en edelleenkään tiedä mitä se oikeasti tarkoittaa. Karvas totuuskin paljastui samalla, kun sain tuon oikean lukeman siihen eli ei se mun Tegu oikeasti kuljekaan niin lujaa kuin luulin. Hyvä, kun 90 km/h saavuttaa. Aikaisemmin otti aika helposti melkein 100 km/h.
En viitsi sanoa paikkakuntaa, missä tämä on tapahtunut, koska asiat voidaan yhdistää tiettyyn korjaamoon liian helposti. Sain kuitenkin huoltomieheltä tiettyjä vinkkejä ja kommentteja TGB:stä yleensä ja ei kovinkaan suuria kehuja herunut. Hänen mukaansa lähestulkoon kaikki uudet TGB:t kiertävät erinäisissä takuu-/ korjaustoimenpiteissä hänen liikkeensä kautta jossakin vaiheessa, yleensä melko pian myynnin jälkeen. Pisti vähän miettimään, että millaista laatua sieltä tehtaalta oikein ulos lähtee? Tuo meikäläisen johtosarjan eristeen puhkikuluminen on mielestäni erittäin hyvä esimerkki täysin huolimattomasta työstä sekä suunnittelusta. Se on aivan varmasti aiheuttanut hyvin suuren osan rikkoutuneista mittareista, joita kuulemma on vaihdettu melko tiuhaan tahtiin.
Kaikesta huolimatta olen edelleen hankintaani kohtalaisen tyytyväinen. Loppujen lopuksi nuo mainitsemani viat ovat kuitenkin "lastentauteja" ja pienellä fiksauksella poistettavissa. Harmittaa vaan, kun maahantuojan kanssa täysin selvistä asioista pitää tapella ja kinastella. Liekö tämä taloustaantuma tai lama pistänyt miettimään säästökohteita ja tämä takuukorjausten kiristäminen olisi yksi keino?
Vielä yksi kysymys eli mitä se mittariston asetus, jossa määäritellään renkaan kehän pituus, tehdään? Tarkoitan lähinnä, että mitä se siihen c:n perään naputeltu lukema tarkoittaa ja mikä on yksikkö? Onko kyse todellakin renkaan kehästä vai halkaisijasta? Yritin selvittää onko kyse tuumista, milleistä, metreistä vai jostakin muusta? Oikea lukema löytyi GPS:n avulla mutta en edelleenkään tiedä mitä se oikeasti tarkoittaa. Karvas totuuskin paljastui samalla, kun sain tuon oikean lukeman siihen eli ei se mun Tegu oikeasti kuljekaan niin lujaa kuin luulin. Hyvä, kun 90 km/h saavuttaa. Aikaisemmin otti aika helposti melkein 100 km/h.
- Nachoman
- 4WD
- Viestit: 181
- Liittynyt: 22 Marras 2007 14:27
- Mönkijä:: TGB 550 EFI+EPS Traktori
- Paikkakunta: Sipoo
Re: TGB viat ja takuu
Muakin kiinnostaisi tietää mitä noi lukemat tarkoittaa...juhheino kirjoitti:Vielä yksi kysymys eli mitä se mittariston asetus, jossa määäritellään renkaan kehän pituus, tehdään? Tarkoitan lähinnä, että mitä se siihen c:n perään naputeltu lukema tarkoittaa ja mikä on yksikkö? Onko kyse todellakin renkaan kehästä vai halkaisijasta? Yritin selvittää onko kyse tuumista, milleistä, metreistä vai jostakin muusta? Oikea lukema löytyi GPS:n avulla mutta en edelleenkään tiedä mitä se oikeasti tarkoittaa. Karvas totuuskin paljastui samalla, kun sain tuon oikean lukeman siihen eli ei se mun Tegu oikeasti kuljekaan niin lujaa kuin luulin. Hyvä, kun 90 km/h saavuttaa. Aikaisemmin otti aika helposti melkein 100 km/h.
Minkäkokoset renkaat sulla on alla ja paljonko sulla on toi c-luku nykyään?
Nykyinen: TGB 550 EFI+EPS Traktori -14
Ex: TGB Blade 450 IRS -10
Ex: TGB Blade 425 -08
Ex: Honda FE Foreman 450 -02
Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: TGB Blade 450 IRS -10
Ex: TGB Blade 425 -08
Ex: Honda FE Foreman 450 -02
Uudenmaan Mönkijät Ry
- migu250
- Tracks
- Viestit: 1270
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
- Paikkakunta: Pohjois-Espoo
- Viesti:
Re: TGB viat ja takuu
Kas, kun en muista mikä lukema 425:ssapitäisi olla ja mikä on oletuksena.Nachoman kirjoitti:Muakin kiinnostaisi tietää mitä noi lukemat tarkoittaa...juhheino kirjoitti:Vielä yksi kysymys eli mitä se mittariston asetus, jossa määäritellään renkaan kehän pituus, tehdään? Tarkoitan lähinnä, että mitä se siihen c:n perään naputeltu lukema tarkoittaa ja mikä on yksikkö? Onko kyse todellakin renkaan kehästä vai halkaisijasta? Yritin selvittää onko kyse tuumista, milleistä, metreistä vai jostakin muusta? Oikea lukema löytyi GPS:n avulla mutta en edelleenkään tiedä mitä se oikeasti tarkoittaa. Karvas totuuskin paljastui samalla, kun sain tuon oikean lukeman siihen eli ei se mun Tegu oikeasti kuljekaan niin lujaa kuin luulin. Hyvä, kun 90 km/h saavuttaa. Aikaisemmin otti aika helposti melkein 100 km/h.
Minkäkokoset renkaat sulla on alla ja paljonko sulla on toi c-luku nykyään?
Mutta annan pienen vinkin, jos siitä mitään apua Blade250:ssa tehdasasetuksena oli 0420 kun lukemaa tiputti alaspäin lukuun 0377oli hyvä!
Eli se lukema mikä kullakin on, pistäkää ylös. Mittareissa on AINA heittoa ylöspäin, vähintään 1-2km/h
Mutta tilanne kun on, että laitteen mittari heittää +10km/h laitatte alaspäin lukemaa.
Esim. jos on lukema (0475) heittoa on +10km/ kokeilette lukemaa (0455) sitten (0450) ja siihen tyyliin.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
- pugisti
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 02 Kesä 2009 05:46
- Mönkijä:: can-am renecade 800 X
- Paikkakunta: Espoo
Re: TGB viat ja takuu
Nyt 425:nen TGB teki temput! Etuperän kiinnikkeet pettivät. Edestä se pitkä pultti meni poikki ja takaata pettivät hitsaukset.
Laitetta on nyt käytetty lasten kyydityksiin joten ajot on ollut todella rauhallisia.
Aikaisemmin ollaan käyty kokeilemassa maastossa kuinka se menee ja sielä varmaankin on noi kiinnikkeet ottanut itseensä.
Katotaan mitä takuu sanoo asiasta.

Laitetta on nyt käytetty lasten kyydityksiin joten ajot on ollut todella rauhallisia.
Aikaisemmin ollaan käyty kokeilemassa maastossa kuinka se menee ja sielä varmaankin on noi kiinnikkeet ottanut itseensä.
Katotaan mitä takuu sanoo asiasta.
Can-am renegade X With 30"
TGB 425 With winch
TGB 425 With winch
- TGB425
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 08 Marras 2008 21:08
- Mönkijä:: TGB Blade 425
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Re: TGB viat ja takuu
Mulla petti kanssa toi etuperän pultti pari päivää sitten. Kävin paikallisesta Varukasta hakemassa pultin ja mutterin ja maksoi huikeat 0,45€ ja korjaamiseenkin joutui käyttää huimat 6min aikaa. Helppo nakki fixsata ihan omillakin vehkeillä takapihalla.pugisti kirjoitti:Nyt 425:nen TGB teki temput! Etuperän kiinnikkeet pettivät. Edestä se pitkä pultti meni poikki ja takaata pettivät hitsaukset.![]()
Laitetta on nyt käytetty lasten kyydityksiin joten ajot on ollut todella rauhallisia.
Aikaisemmin ollaan käyty kokeilemassa maastossa kuinka se menee ja sielä varmaankin on noi kiinnikkeet ottanut itseensä.
Katotaan mitä takuu sanoo asiasta.

Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla......
- pugisti
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 02 Kesä 2009 05:46
- Mönkijä:: can-am renecade 800 X
- Paikkakunta: Espoo
Re: TGB viat ja takuu
[/quote]
Mulla petti kanssa toi etuperän pultti pari päivää sitten. Kävin paikallisesta Varukasta hakemassa pultin ja mutterin ja maksoi huikeat 0,45€ ja korjaamiseenkin joutui käyttää huimat 6min aikaa. Helppo nakki fixsata ihan omillakin vehkeillä takapihalla.
[/quote]
Itse minäkin sen korjaan mutta pitäähän siitä käydä itkemässä ihan periaaatteen vuoksi.
Saas nähä kuinka sitä taiwanin rautaa pystyy hitsaamaan...
Takuuseen pitää saada ne pultit ja nelivedon vaijeri.
Katsotaan tuleeko kehuja vai haukkuja takuuasioista.
Mulla petti kanssa toi etuperän pultti pari päivää sitten. Kävin paikallisesta Varukasta hakemassa pultin ja mutterin ja maksoi huikeat 0,45€ ja korjaamiseenkin joutui käyttää huimat 6min aikaa. Helppo nakki fixsata ihan omillakin vehkeillä takapihalla.

Itse minäkin sen korjaan mutta pitäähän siitä käydä itkemässä ihan periaaatteen vuoksi.

Saas nähä kuinka sitä taiwanin rautaa pystyy hitsaamaan...
Takuuseen pitää saada ne pultit ja nelivedon vaijeri.
Katsotaan tuleeko kehuja vai haukkuja takuuasioista.
Can-am renegade X With 30"
TGB 425 With winch
TGB 425 With winch
- Nachoman
- 4WD
- Viestit: 181
- Liittynyt: 22 Marras 2007 14:27
- Mönkijä:: TGB 550 EFI+EPS Traktori
- Paikkakunta: Sipoo
Re: TGB viat ja takuu
Nyt on nopeusmittari kalibroitu. Kiitos migu suuntaa antavasta vinkistä.
Mulla oli oletusasetuksena c0875 ja sillä tegun mittari näytti 10-15km/h enemmän kuin Navmanin GPS.
Siitä lähdin pudottamaan kyseistä lukua oikein reippaasti ja kun asetuksena oli c0735, niin mittari näytti samaa kuin GPS kolmessa eri nopeudessa (50,60 ja 80km/h).
Harmittaa vaan kun tegu ei enää kulje niin kovaa kuin antoi odottaa

Mulla oli oletusasetuksena c0875 ja sillä tegun mittari näytti 10-15km/h enemmän kuin Navmanin GPS.
Siitä lähdin pudottamaan kyseistä lukua oikein reippaasti ja kun asetuksena oli c0735, niin mittari näytti samaa kuin GPS kolmessa eri nopeudessa (50,60 ja 80km/h).
Harmittaa vaan kun tegu ei enää kulje niin kovaa kuin antoi odottaa

Nykyinen: TGB 550 EFI+EPS Traktori -14
Ex: TGB Blade 450 IRS -10
Ex: TGB Blade 425 -08
Ex: Honda FE Foreman 450 -02
Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: TGB Blade 450 IRS -10
Ex: TGB Blade 425 -08
Ex: Honda FE Foreman 450 -02
Uudenmaan Mönkijät Ry
- migu250
- Tracks
- Viestit: 1270
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
- Paikkakunta: Pohjois-Espoo
- Viesti:
Re: TGB viat ja takuu
Eipä kestä, hyvä että sait suuren "vian"Nachoman kirjoitti:Nyt on nopeusmittari kalibroitu. Kiitos migu suuntaa antavasta vinkistä.![]()
Mulla oli oletusasetuksena c0875 ja sillä tegun mittari näytti 10-15km/h enemmän kuin Navmanin GPS.
Siitä lähdin pudottamaan kyseistä lukua oikein reippaasti ja kun asetuksena oli c0735, niin mittari näytti samaa kuin GPS kolmessa eri nopeudessa (50,60 ja 80km/h).
Harmittaa vaan kun tegu ei enää kulje niin kovaa kuin antoi odottaa


Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
- pugisti
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 02 Kesä 2009 05:46
- Mönkijä:: can-am renecade 800 X
- Paikkakunta: Espoo
Re: TGB viat ja takuu
Lisäystä... Etuperän sisältä oli lähtenyt kuusiokolopultti irti ja tullut kurkkaamaan päivänvaloa.pugisti kirjoitti:Nyt 425:nen TGB teki temput! Etuperän kiinnikkeet pettivät. Edestä se pitkä pultti meni poikki ja takaata pettivät hitsaukset.![]()
Laitetta on nyt käytetty lasten kyydityksiin joten ajot on ollut todella rauhallisia.
Aikaisemmin ollaan käyty kokeilemassa maastossa kuinka se menee ja sielä varmaankin on noi kiinnikkeet ottanut itseensä.
Katotaan mitä takuu sanoo asiasta.

Can-am renegade X With 30"
TGB 425 With winch
TGB 425 With winch
- pugisti
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 02 Kesä 2009 05:46
- Mönkijä:: can-am renecade 800 X
- Paikkakunta: Espoo
Re: TGB viat ja takuu
Modularbox hoiti asian hienosti.pugisti kirjoitti:Lisäystä... Etuperän sisältä oli lähtenyt kuusiokolopultti irti ja tullut kurkkaamaan päivänvaloa.pugisti kirjoitti:Nyt 425:nen TGB teki temput! Etuperän kiinnikkeet pettivät. Edestä se pitkä pultti meni poikki ja takaata pettivät hitsaukset.![]()
Laitetta on nyt käytetty lasten kyydityksiin joten ajot on ollut todella rauhallisia.
Aikaisemmin ollaan käyty kokeilemassa maastossa kuinka se menee ja sielä varmaankin on noi kiinnikkeet ottanut itseensä.
Katotaan mitä takuu sanoo asiasta.

Perä lähetettiin matkahuollon kautta modularboxsiin ja modularbox korjasi ja palautti perän postin välityksellä takaisin. aikaa meni n.1vko!

Vertailuksi voisin antaa Can-am:in vetarin ulomman nivelen pelkkä toimitus kesti ööö monta viikkoa...

Can-am renegade X With 30"
TGB 425 With winch
TGB 425 With winch
-
- 6WD
- Viestit: 446
- Liittynyt: 09 Loka 2009 21:50
- Mönkijä:: TGB Blade 425 4x4
- Paikkakunta: Kanta-häme
Re: TGB viat ja takuu
Omassa Tegussa oli se 4wd/2wd säätö päin peetä. Ensihuollossa Modularboxin huolto sääti sen kohilleen mutta silti välillä reilummilla kiekoilla heitti nelivedon pois päältä ja varsinkin kun pakitti reilummalla kaasulla taikka jos jäi esim hankeen jumiin niin heitti taas nelivedon pois päältä. Säädin sitten siitä nelivetokytkimen säätövaijeristä puoltoista kiekkaa löysää niin nyt näyttäs toimivan aika jees. Ja eikös näissä se takuukin ole 24kk valmistusvikojen varalle 

Tgb 425 Blade 4x4
-
- 6WD
- Viestit: 446
- Liittynyt: 09 Loka 2009 21:50
- Mönkijä:: TGB Blade 425 4x4
- Paikkakunta: Kanta-häme
Re: TGB viat ja takuu
Näin lukee ranskankielisellä ATV sivustolla TGB:n takuusta:
"garantie 2 ans pièces et main d’œuvre, kilométrage illimité, courroie de variateur garantie à vie."
Ja sama suomennettuna " 2 vuoden takuu osille ja työlle, rajoittamaton kilometrimäärä, hihnaveto elinikäinen takuu. "
Päteeköhän sama täällä suomessa, siis toi elinikäinen takuu hihnavedolle ?
Tässä vielä linkki: http://www.quad-infos.com/actualite-540 ... avril.html
"garantie 2 ans pièces et main d’œuvre, kilométrage illimité, courroie de variateur garantie à vie."
Ja sama suomennettuna " 2 vuoden takuu osille ja työlle, rajoittamaton kilometrimäärä, hihnaveto elinikäinen takuu. "
Päteeköhän sama täällä suomessa, siis toi elinikäinen takuu hihnavedolle ?

Tässä vielä linkki: http://www.quad-infos.com/actualite-540 ... avril.html
Tgb 425 Blade 4x4