Mopomönkijöistä
Mopomönkijöistä
Nii eli nyt oon ostamassa mopomönkijää ja sen pitäis olla rekisteröity kahelle. Eli laittakaa tähän kaikki mitkä on rekisteröity kahdelle. kiitos
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mopomönkijöistä
Käytäppä hakutoimintoa,kiitos.kikkis kirjoitti:Nii eli nyt oon ostamassa mopomönkijää ja sen pitäis olla rekisteröity kahelle. Eli laittakaa tähän kaikki mitkä on rekisteröity kahdelle. kiitos

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- PrebenElkjaer#10
- 2WD
- Viestit: 50
- Liittynyt: 22 Heinä 2005 11:05
- Mönkijä:: Eiger
- Viesti:
Maantiemönkijä
Fox ATV on mopon moottorilla varustettu mönkijä, jonka voi rekisteröidä tieliikennekäyttöön. Sillä saa ajaa kaikkialla missä mopollakin, paitsi kevyen liikenteen väylillä. Kannattaako sillä ajaa kaikkialla on eri asia.
Tieliikenneajoneuvoksi Fox on pieni. Kokonaispituus on 1,3 metriä, ja se näyttää lähinnä nuorison lelulta. Yllättäen mitoitus on kuitenkin aikuisellekin lähes riittävä. Foxissa on kaikki liikennekäyttöön tarvittavat varusteet vilkkuja myöten ja sitä ajetaan kuin moottorikelkkaa. Moottori käynnistyy nappia painamalla, ja kun kaasuvipua painaa riittävästi, ajokki lähtee liikkeelle. Mittareita ei mönkijässä ole, nopeusmittaria toki ei kaipaakaan, mutta matka- ja polttoainetiedot olisivat sinänsä hyödyllisiä.
Painostaan, ajokunnossa 108 kg, huolimatta moottori vetää terhakkaasti. Teho riittää irrottamaan perää luistoihin hiekkatiellä. Foxilla on helppo näyttävästi kurvailla ja tehdä piruetteja soran lentäessä. Metsässäkin sillä pärjää. Maantiellä Fox käyttäytyy rauhattomasti. Lisäksi kääntyminen on kankeaa sillä pyörät eivät käänny kovin paljoa, ja kiinteästi vetävät takapyörät puskevat helposti kaarrokset laajemmiksi.
Varmaa on, ettei Fox ole mopon vaihtoehto ainakaan ruuhka-Suomessa. Sillä ei saa ajaa kevyen liikenteen väylällä, ja maantiellä se tarvitsee niin paljon tilaa, että autoilijoiden on vaikea päästä siitä ohi. Maaseudella tilanne on toinen. Harvaan liikennöidyillä teillä on varmasti tilaa ja myös kysyntää nelipyöräiselle mopolle, joka pysyy talvellakin pystyssä.
(Naputeltu Henrik Weckströmin ja Kari Toivosen artikkelista TM 16/2000)
Tieliikenneajoneuvoksi Fox on pieni. Kokonaispituus on 1,3 metriä, ja se näyttää lähinnä nuorison lelulta. Yllättäen mitoitus on kuitenkin aikuisellekin lähes riittävä. Foxissa on kaikki liikennekäyttöön tarvittavat varusteet vilkkuja myöten ja sitä ajetaan kuin moottorikelkkaa. Moottori käynnistyy nappia painamalla, ja kun kaasuvipua painaa riittävästi, ajokki lähtee liikkeelle. Mittareita ei mönkijässä ole, nopeusmittaria toki ei kaipaakaan, mutta matka- ja polttoainetiedot olisivat sinänsä hyödyllisiä.
Painostaan, ajokunnossa 108 kg, huolimatta moottori vetää terhakkaasti. Teho riittää irrottamaan perää luistoihin hiekkatiellä. Foxilla on helppo näyttävästi kurvailla ja tehdä piruetteja soran lentäessä. Metsässäkin sillä pärjää. Maantiellä Fox käyttäytyy rauhattomasti. Lisäksi kääntyminen on kankeaa sillä pyörät eivät käänny kovin paljoa, ja kiinteästi vetävät takapyörät puskevat helposti kaarrokset laajemmiksi.
Varmaa on, ettei Fox ole mopon vaihtoehto ainakaan ruuhka-Suomessa. Sillä ei saa ajaa kevyen liikenteen väylällä, ja maantiellä se tarvitsee niin paljon tilaa, että autoilijoiden on vaikea päästä siitä ohi. Maaseudella tilanne on toinen. Harvaan liikennöidyillä teillä on varmasti tilaa ja myös kysyntää nelipyöräiselle mopolle, joka pysyy talvellakin pystyssä.
(Naputeltu Henrik Weckströmin ja Kari Toivosen artikkelista TM 16/2000)
Suzuki Eiger 4x4 LT-A400/F Quadmatic
Re: Maantiemönkijä
PrebenElkjaer#10 kirjoitti:Fox ATV on mopon moottorilla varustettu mönkijä, jonka voi rekisteröidä tieliikennekäyttöön. Sillä saa ajaa kaikkialla missä mopollakin, paitsi kevyen liikenteen väylillä. Kannattaako sillä ajaa kaikkialla on eri asia.
Tieliikenneajoneuvoksi Fox on pieni. Kokonaispituus on 1,3 metriä, ja se näyttää lähinnä nuorison lelulta. Yllättäen mitoitus on kuitenkin aikuisellekin lähes riittävä. Foxissa on kaikki liikennekäyttöön tarvittavat varusteet vilkkuja myöten ja sitä ajetaan kuin moottorikelkkaa. Moottori käynnistyy nappia painamalla, ja kun kaasuvipua painaa riittävästi, ajokki lähtee liikkeelle. Mittareita ei mönkijässä ole, nopeusmittaria toki ei kaipaakaan, mutta matka- ja polttoainetiedot olisivat sinänsä hyödyllisiä.
Painostaan, ajokunnossa 108 kg, huolimatta moottori vetää terhakkaasti. Teho riittää irrottamaan perää luistoihin hiekkatiellä. Foxilla on helppo näyttävästi kurvailla ja tehdä piruetteja soran lentäessä. Metsässäkin sillä pärjää. Maantiellä Fox käyttäytyy rauhattomasti. Lisäksi kääntyminen on kankeaa sillä pyörät eivät käänny kovin paljoa, ja kiinteästi vetävät takapyörät puskevat helposti kaarrokset laajemmiksi.
Varmaa on, ettei Fox ole mopon vaihtoehto ainakaan ruuhka-Suomessa. Sillä ei saa ajaa kevyen liikenteen väylällä, ja maantiellä se tarvitsee niin paljon tilaa, että autoilijoiden on vaikea päästä siitä ohi. Maaseudella tilanne on toinen. Harvaan liikennöidyillä teillä on varmasti tilaa ja myös kysyntää nelipyöräiselle mopolle, joka pysyy talvellakin pystyssä.
(Naputeltu Henrik Weckströmin ja Kari Toivosen artikkelista TM 16/2000)
muuten tuo juttu on totta mutta foxissa on nopeusmittari joka näyttää nopeuden, kellon, matkan ja paljon muuta... mittari muistuttaa pyörän mittaria mutta on foxiin tarkoitettu eikä taida muualta löytyä...