2010 Can-Am

Keskustelua Can-Am mönkijöistä. Entinen Bombardier.
Avatar
goes450x
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Syys 2007 15:15
Mönkijä:: Polaris Sportsman XP 1000 EPS
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja goes450x »

Oli tuo Outlander 800r XT-P aika pirun siisti värkki! Näytti vielä paremmalta livenä mitä kuvissa. Kävin eilen kattomassa tuolla tervajoella kun siellä oli Loukkon pojilla esittelyssa uudet canat. Jumalaton kuume iski päälle :D harmi vaan kun ei päässy koeajamaan...
MP: BMW S1000RR -2015
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018

(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
Avatar
mpon
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 18 Huhti 2005 23:51
Mönkijä:: Rotax 800 tiekelponen
Paikkakunta: Hämppäkyrö

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja mpon »

jänkhä kirjoitti: Näen renegaden eron outlanderiin vain siinä että hiukan parempi alusta ja paskat saa silmille.
Hyvin sanottu lyhyesti :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin:
Exät: Kawa 160 2x3 3-pyör.......Honda trx450es 3x4 foremani.....Polle Sportman 4x4 700 twin...Polle Scrambler 4x4 500.....cana 800....
Avatar
goes450x
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Syys 2007 15:15
Mönkijä:: Polaris Sportsman XP 1000 EPS
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja goes450x »

Onko kukaan käyny ajelemassa tolla outlander 800r XT-P:llä vähän enempi kuin jossain pihassa? Jos on niin minkalainen oli ajaa maastossa / tiellä ja yms... kokemuksia???
MP: BMW S1000RR -2015
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018

(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
petez
Tracks
Viestit: 1094
Liittynyt: 22 Helmi 2008 20:11
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800x

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja petez »

Kertokaahan tietämättömälle kiertääkö Can-am 2010 mallisto eri paikkakunnilla, niinkuin muilla merkeillä on ollut tapana lanseerattuaan uuden malliston ?

Tekisi mieli mennä uuden renen renkaita potkimaan :badgrin:

Petez
Mönkkärit Ry, UMRY, Heinolan IIves kelkat & Pöljä Racing Team
kes022
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 16 Heinä 2007 22:43
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Oulun liepeillä

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja kes022 »

petez kirjoitti:Kertokaahan tietämättömälle kiertääkö Can-am 2010 mallisto eri paikkakunnilla, niinkuin muilla merkeillä on ollut tapana lanseerattuaan uuden malliston ?

Tekisi mieli mennä uuden renen renkaita potkimaan :badgrin:

Petez

Ei varmaankaa ainakaa mitää virallista kiertuetta, mutta eiköhän lähimmältä kauppiaalta löydy lääkkeet asiaan.
petez
Tracks
Viestit: 1094
Liittynyt: 22 Helmi 2008 20:11
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800x

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja petez »

No täytyy odotella, kun uudet canat laskeutuu paikalliselle piirimyyjälle.

Petez
Mönkkärit Ry, UMRY, Heinolan IIves kelkat & Pöljä Racing Team
Q
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Huhti 2008 11:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 XT-P 2010
Paikkakunta: Karstula

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Q »

goes450x kirjoitti:Onko kukaan käyny ajelemassa tolla outlander 800r XT-P:llä vähän enempi kuin jossain pihassa? Jos on niin minkalainen oli ajaa maastossa / tiellä ja yms... kokemuksia???
Karilaiselta Ähtäristä sain oman 7.9. Olen ajellu sillä vähän reilut pari tuntia. Ei voi muuta sanoa kun, että mahtava peli. Visco toimii viimeinkin niin kuin pitää, eli on nopea. Ainoa miinus on, että mielestäni puskemista tapahtuu hieman.

Ohjaustehostin toimii, varsinkin maastossa, mainiosti. Enää ei tule iskuja käsille kannoista ja kääntely on helppoa.

Otimme kaverini kanssa epävirallisen kiihdytyskilpailun kuminapellolla, jossa on todella hyvä pito. Kaverini mönkijä on Otlander XT -07 Tulos ei voisi olla tasaisempi. Loppunopeutta oli reilut 80 km/h. Eli, ainakaan noin uudekseltaan tuota 71 hevosvoimaan nostettua tehoa ei huomaa käytännössä.

Etuylitys jos olisi lyhyempi, tai sitä ei olisi lainkaan, uskaltaisin väittää Can-Am Outlander XT-P 2010 on markkinoiden paras mönkijä.
Tärkeintä on, että joka nurkasta vetää. Paitsi talossa...

Ennen: Bombardier Traxter 650 XT 2004
Nyt: Can-Am Outlander 800 XT-P 2010
Avatar
goes450x
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 29 Syys 2007 15:15
Mönkijä:: Polaris Sportsman XP 1000 EPS
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja goes450x »

Hieno kuulla käytännön kokemuksia uudesta outista... Jokiniemelle sjoelle oli kans eilen tullu XP-t, pitää varmaankin huomenna käydä koeajamassa :D
MP: BMW S1000RR -2015
ATV: Polaris Sportsman XP 1000 EPS -2018

(EX)Can-Am Outlander 650 XMR 2014
(EX) Yamaha YFM 700 R Special Edition 2009/-10
(EX) Can-Am DS 450 EFI 2008/-09
(EX) Suzuki KingQuad 700i 4x4 -2007/-08
Avatar
m.sa
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 14 Elo 2006 03:16
Paikkakunta: Keuruu

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Saakohan tuota 500 Outtia XT-P:nä? Esitteen mukaan XT-P kuuluu 800r, mutta esim. Jyväs-Marine mainostaa sitä myös 500:een hintaan 8990e. Viimeisin tieto itsellä oli et 500 ei saa kuin XT.
Outlander Max Pro 650 T3 -17
Ex: Outlander Max 500 T3 - 13
Outlander 800 XT-P -10
Outlander 650 XT -09
XP 850 eps -09
800efi -06
500h.o. -01 & -12
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

todettakoon että itselläni ei ole kokemusta vinssin sijoittamisesta mönkijän perään,mutta,mitäs mieltä vanhat/mahdollisesti tulevat can-am kuskit ovat vinssin sijoituspaikasta :?:




Kuva
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuohan se takavinssi takaylitystä mutta enemmän olen huolissani kuvassa olevasta kilven sijoituspaikasta :-k
Kylätason mönkijäkuski
scuntle
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Kesä 2009 02:05
Mönkijä:: Can-am Outlander 400
Paikkakunta: Linnajoki

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja scuntle »

mieluummin tuosta ylempää vetää kaapelia kun on upottanut koneen lokarin yläreunojamyöden suohon...
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

scuntle kirjoitti:mieluummin tuosta ylempää vetää kaapelia kun on upottanut koneen lokarin yläreunojamyöden suohon...


tämä on hyvä pointti.mutta mitenkäs sitten kun vinssin joutuu kiinnittämään esimerkiksi maahan kaatuneeseen puunrunkoon?luulisi koko kamppeen silloin herkästi pyrkivän "keulimaan" jos vinssi on sijoitettu noinkin ylös. :-k jokaisellahan on toki omat hyväksi havaitut tapansa,mutta itse pyrin aina(lähes aina) pesemään koneen pystyyn nostettuna.onko kellään tarkempaa tietoa onko vinssi ns.pikakiinnitteinen tuossa takana?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Originaalit WARN:t on varsin tiiviisti rakennettu, joten ne kestää alemmankin asennuksen, ilman pelkoa totaalikastumisesta.
Päädyn vapautusrengas tulee tällaisessa asennuksessa irroittaa aika ajoin puhdistusta varten, sillä päätyyn kerääntyvä isänmaa aiheuttaa lukitusmekanismin häiriöitä. Vapautusrengas irtoaa, kun ottaa punaisen käsikahvan irti ja irroittaa lukkorenkaan lukkorengaspihdeillä.

Vaijeri tai naru kannattaa nostaa jonnekin ylös kiinni, jotta se totaaliupotuksessa olisi kivempi käyttää. Vinssihän pyörii myös toiseen suuntaan, joten umpisukelluksessa ei tarvitse käsiänsä kastella. Koukku kannattaa laittaa kiinni, esim pressun kiinnityslenkikiin tai pakoputken kannatinlaakerikumiin kiinni.

Kuva

http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... d=54371316

Ohessa PDF- dokkari XT25:n räjäytyskuvaan, mistä selviää osajärjestys.

http://www.warn.com/truck/ReplacementPa ... 6686A2.pdf
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: 2010 Can-Am

Viesti Kirjoittaja ATC »

Kyllä vanhalla pelaa erilaisissa työhommissa paremmin tuo yläkiinnitys ( hirven kärryynveto, tuulenkaatojen kärryynveto, kärryn kippaus ym, mutta jos pitää veto kohdistaa alempaa onnistuu se kätevästi laittamalla pylpyrä kiinni vetokoukun kiinnikerautaan.
Toki pelaa myös toisinpäin, mutta tuossa ylhäällä on vinssi aina puhdas ja miellyttävämpi työskentelykorkeus.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Vastaa Viestiin