Nyt otti OHRA LEIPÄ!!!
Kävin tänään allraitista ostamassa outlawiin 15piikkisen eturattaan ja....
kun rupesin ottamaan tuota alkuperäistä 14piikkistä eturatasta irti oli pultti todella kovaa kiinni.
Käänsin varovasti aluksi kumpaankin suuntaan pultti joka on muistaakseni avattavissa 15millisellä hylsyllä jonka jälkeen
pultti tuntui vieläkin todella tiukan tuntuiselta. Aloin kuitenkin kääntämään pikku hiljaa pultti (OIKEAAN) suuntaa ja
kas kas.... pultin kerpele nasahti poikki. Hmmmm. Siinä sitten kiroilin ja kun suuri raivo / viha alkoi laantua
lentelevien hylsyjen ja avainten jälkeen aloin tutkia mikä hel....i asian aiheutti?
Syy: tehtaalla laitettu punaista todella tiukkaa loctaitti kamaa koko perhanan pultin matkalle ja katkeenneen pultin ympäriltä
on oikein pursunnut kamaa ulos. <---- Todella amatööri hommalta kuulostaa mutta, näin vaan on tehty
No laitoin kuitenkin uuden 15piikkisen rattaan paikoilleen joka sopi kuin nenä päähän.
Nyt kaikki on muuten kunnossa paitsi että: katkennut pultti on edelleen loctaitin valloittamassa reijässä.
Olen itse harrastanut moottori urheilua (motocrossi yms...) pitkään enkä koskaan ole törmännyt vastaavaan.
eikä moni muukaan varmaankaan. ja kun tuo oli vielä tehtaan jäljiltä oleva asennus niin HUH HUH
Nyt kysymys kuuluukin: Poraris outlaw on vuosimalli 2008 ja ajettu alle 2000km eikä ole todellakaan rääkätty peli
moottorina KTM.män 525cc. Kuuluuko tuollainen homma takuun piiriin. Laite on huollatettu säännöllisesti jne.. kaikki kunnossa
ja takuuta vielä yli 12kk
Keneen otan yhteyttä että saan selville että mitä tehdä ja kuka korvaa koska kukaan sitä pulttia ei olisi ehjänä sieltä pois saanut!
Lämpöä sille ei olisi voinut antaa: koska rattaan takana on kumi/ muovi holkki + että stefa/ o-rengas olisi hajonnut.
Pultteja olen käännellyt elämäni aikana paljon ja koskaan en ole vielä mitään niistä poikki saanut ellei ole kyseessä joku umpi ruosteessa oleva
vanha opel kadett