Polariksen takuusta

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Re: Polariksen takuusta

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

arvasin tuon...kyllä ne jumalauta kyttää.voi kohta verrata natseihin :roll: :roll:

jos jotain virivehkeitä laitatte mönkkäriin niin ei kannata palstalle siitä puhua.

ps.miten arvoisa Maahantuoja oy ab suhtautuu jos ostaa niiltä isoimmat renkaat....kai takuu possahtaa silmille samantien kun kyseleekin toisia renkaita..
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
PetriKalilainen
2WD
Mönkijä:: Polaris outlaw 525 iiris

Viesti Kirjoittaja PetriKalilainen »

Nyt alkaa asia järjestymään.

Yksi kysymys kuitenkin vielä.... Voiko takuukorjauksen suorittaa missä tahansa asian tuntevassa moottoripyörä/ mönkijä huollossa
vai pitääkö aina laite toimittaa polariksen edustuksessa olevaan huoltoon?
Ei muuten mutta kun ei ole mitään kuljetus kalustoa jolla saisin mönkkärin vietyä esimerkiksi vantaalle tai muualle.
Mönkkäri kun ei ole ajokunnossa koska tuo eturatas ei ole kiinni kun se pultti on katkennut....

Asustelen Hyvinkäällä ja kun ei tuota viitsisi taluttamallakaan mihkään työnnella.

Ps.. Uskon ja luulen että menee samalla käytännöllä / lain mukaan kun esim. henkilöauton korjaus....
VAIKO??? :?:
jänkhä
Tracks
Mönkijä:: Can-Am

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

Tähän olisi toki mukava saada kanta myös maahantuojalta.
Toivottavasti ei kyllästytä odottamaan..... :twisted:
PetriKalilainen
2WD

Nimen omaan olen nyt ollut yhteydessä maahantuojaan brand polariin :idea:
ja nyt asia on hieman jo ruvennut etenemään ja aika paljonkin. ONNEKSI =D>
PetriKalilainen
2WD

Mutta tuo esittämäni kysymys askarruttaa edelleen että pitääkö takuuhuolto tehdä polariksen edustamassa huollossa
vaiko riittääkö että on kyseessä asiantunteva liike? :?:
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Melkein väittäisin, että takuuhommat tulee tehdä valtuutetussa huollossa ja huollot sitten missä vaan. Huollon vaan tulee osata kaikki kohdat myös tehdä ja tarkistaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Killaah
6WD
Mönkijä:: -

Viesti Kirjoittaja Killaah »

No vieppä se vaan siihen Riihimäkeen, uskon jopa että noutokin onnistuu tarvittaessa.

Jotenkin vaan nyt näistä teksteistä jäänyt huono kuva maintitsemastasi korjaajasta, saapi korjata jos olen väärässä.

Kaksi kertaa itse siellä käyttänyt eikä valitettavaa ole, jatkossakin vien koneeni sinne.
mmc-tero
6WD

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

Polle_AWD kirjoitti:Ihanan kallista...

Toiset sanoo että pitää olla valtuutetun huoltoliikkeen leimat, mut toiset sanoo että ei tarvi. Mä en ole omaa pollea huollossa käyttäny, kun maksaa ihan sikana ja osaan tehdä samat asiat itsekkin. Kyllä takuun pitää pelata jos huoltaa itse!!! Siis jos oikeesti noudattaa huolto-ohjelmaa.

Jos viitsii lukea omistajan käsikirjaa niin siellähän on heti alussa TAKUU EHDOT,

HUOLTOTAULUKOSSA OLEVAT HUOLLOT ON SUORITETTAVA OHJEIDEN MUKAISESTI VALTUUTETUSSA HUOLTOPISTEESSÄ JA
MÖNKIJÄN MUKANA TULEVASTA HUOLTOKIRJASTA TÄYTYY LÖYTYÄ MERKINTÄ NIISTÄ.....

ELI: Ei merkintojä ei takuuta :-(
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
Polle_AWD
6WD

Viesti Kirjoittaja Polle_AWD »

No ei se nyt ihan tolleen voi mennä! Mä teen huollot itse nyt ja jatkossakin. Jos takuun kanssa tulee siitä ongelma niin sitten tapellaan. Mä en todellakaan ala maksamaan 300€ huollosta, varsinkin kun tiedän että se tehdään muutenkin ihan juosten kusten. Ihan törkeetä rahastusta!!!! Vielä ei ole ollu takuun kanssa ongelmia. =D>
Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
PetriKalilainen
2WD

Lukasin ohjekirjan ja tosiaan tuo tekstihän sieltä löytynee.... Onneksi huoltokirjassa kaikista huolloista merkinnät :D
No nyt on taas peli liikenteessä ja kaikki kunnossa =D>
On se niin kivaa :lol:
Maanantaina yhteydessä taas maahantuojaan ilo uutisen merkeissä :mrgreen:
Pyysivät soittamaan että miten pultti hommassa kävi ja katsomme sitten mitä tehrään.

En väitä etteikö riihimäen korjaamo olisikaan hyvä vaan tuli ensi puheesta sellainen kuva että häntä ei oikeen tuo homma kiinnostanut.
Varmaankin hänellä oli kiire...... Eiköhän ole ammattimies en epäile hetkeäkään.

Teimme muuten yhteensä 5tuntia töitä tuon pultin kanssa ja voin sanoa että oli se vaan niin kovaa kiinni että huhhuh.
Mutta työ palkittiin ja tosiaan peli taas liikenteessä.
Emil
Tracks

Viesti Kirjoittaja Emil »

Polle_AWD kirjoitti:No ei se nyt ihan tolleen voi mennä! Mä teen huollot itse nyt ja jatkossakin. Jos takuun kanssa tulee siitä ongelma niin sitten tapellaan. Mä en todellakaan ala maksamaan 300€ huollosta, varsinkin kun tiedän että se tehdään muutenkin ihan juosten kusten. Ihan törkeetä rahastusta!!!! Vielä ei ole ollu takuun kanssa ongelmia. =D>
No niin se vaan menee, että niillä "kovilla" huoltohinnoilla niitä takuukorjauksia sitten tehdään. Ei se kasva raha puissa siellä takuuhuoltajankaan pihamaalla. Jostain se raha pitää niihin korjauksiin saada, tehdastakuun päättymisen jälkeen. Täysin normaali käytäntö on, että rahat otetaan huolloista. Vaihtoehtona olisi pistää ne takuukorjauksista kertyneet kulut uusien mönkijöiden hintoihin, mutta sitten taitaisi jäädä uudet myymättä. Maksamalla huollosta mönkijän omistaja ostaa itselleen pidemmän takuun. Pakko ei ole huolloissa käyttää, mutta eipä sitten voi mitään takuuseen vaatiakaan. Ei siinä tappelu auta.
Polle_AWD
6WD

Viesti Kirjoittaja Polle_AWD »

Ymmärrän kyllä tonkin puolen asiasta. Maahantuoja hinnoittelee kaikki takuutyöt valmiiksi ja huoltoliikkeelle ei jää siitä paljoakaan käteen. Minusta on vaan järjetöntä maksaa 300€ öljynvaihdosta ja muusta valohoidosta, kun samat asiat voin tehdä itse ja se on just niin hyvin tehty kuin sen itse teen. Säilytän huoltotuotteiden ostokuitit ja pidän huoltopäiväkirjaa.
Tältä foorumilta luin kerran että maahantuojalle riittää että pystyy näyttämään että huollot on tehty.
Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
mmc-tero
6WD

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

Foorumi on varmaakin luotettavampi kuin Maahantuojan painattama omistajan käsikirja.

Ja tuskin kovin monella "nyrkkipajalla" on tuota pelaruksen tietokoneen lukulaitetta / ohjelmistoa millä sitä yleensä lukee :-O
Viimeksi muokannut mmc-tero, 20 Syys 2009 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
Mechanix
2WD
Mönkijä:: Polaris XP850

Viesti Kirjoittaja Mechanix »

Huollot saa tehdä lain mukaan missä vaan KUNHAN huoltotyön tekijä pystyy tarvittaessa todistamaan ammattitaidon vaadittaviin töihin.

Em. vaatimuksilla ei mene takuut eikä ole maahantuojalla mutinan aihetta..piste.
Killaah
6WD
Mönkijä:: -

Viesti Kirjoittaja Killaah »

Maahantuojan ohjeajat takuun alaisista korjauksista on ehkä hieman turhan optimistiset...
Esim jos tälle pultin irroitukselle on annettu 30-60min ja todellisuudessa meneekin tuo 5 tuntia.
Ei siinä paljoa työntekiää hymyilytä.
Vastaa Viestiin