Eli tänään tein jotain sopimatonta Yamaha miehenä ja talutin Bike Worldista uuden TRX 450R:n kotiin. Kävin heittämässä illasta pienet testit laitteella ja hauskaahan riitti. Koska pelissä ei ole edes nerffejäkään vielä (tilattu) olen nyt selannut nettiä läpi mitä palikkaa on saatavissa ja mietityttää nyt, miten vakavasti vuosiluvut pitää ottaa kilkkeissä huomioon (esim taka-akseli). Etutolpat ovat ilmeisesti laitteen akilleen kantapää, tosin varmaan tällainen ensimmäisen mönkkärin keltanokka hetken pärjää noilla.
Sitten kysymyksiin:
mitä eroja laitteeseen on tullut 2004-2008 (omani 2008)
kannattaako takapää levittää levityspaloilla vai suosiolla taka-akselilla.
Miten etupään levityksen kanssa. Olen ymmärtänyt ja järkeehän se käy, että millään levityspaloilla ei keulassa ainakaan tee mitään. (pilaa geometrian)
Kannattaako keulaa laskea paloilla? (ajo krossia ja enduroa)
Keulan pumput? kuka tarvittaessa shimmittää vai onko jollakin esim sopivasti käytettyä tarjolla?
Muuten kai tähän ei tarvitse kuin laittaa nyt menovettä ja opetella ajamaan kunnolla!
uuden 450eR:n omistaja kyselee laitteestaan
Re: uuden 450eR:n omistaja kyselee laitteestaan
Mulla ei ole valitettavasti vastauksia mutta ERITTÄIN suurella mielenkiinnolla
odotan myös vastauksia koska tarkoitus on ostaa samanlainen laite ja
aloittelijana samoja kysymyksiä mielessäni pyöritellyt muutaman viikon ...
odotan myös vastauksia koska tarkoitus on ostaa samanlainen laite ja
aloittelijana samoja kysymyksiä mielessäni pyöritellyt muutaman viikon ...
Pääsääntöisesti rungon osat käyvät ristiin aina 2010 malliin saakka eli se ei juuri ole muuttunut pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta. Koneeseen suuri muutos tuli 2006 eteenpäin.TNRacing kirjoitti:Eli tänään tein jotain sopimatonta Yamaha miehenä ja talutin Bike Worldista uuden TRX 450R:n kotiin. Kävin heittämässä illasta pienet testit laitteella ja hauskaahan riitti. Koska pelissä ei ole edes nerffejäkään vielä (tilattu) olen nyt selannut nettiä läpi mitä palikkaa on saatavissa ja mietityttää nyt, miten vakavasti vuosiluvut pitää ottaa kilkkeissä huomioon (esim taka-akseli). Etutolpat ovat ilmeisesti laitteen akilleen kantapää, tosin varmaan tällainen ensimmäisen mönkkärin keltanokka hetken pärjää noilla.
Sitten kysymyksiin:
mitä eroja laitteeseen on tullut 2004-2008 (omani 2008)
kannattaako takapää levittää levityspaloilla vai suosiolla taka-akselilla.
Miten etupään levityksen kanssa. Olen ymmärtänyt ja järkeehän se käy, että millään levityspaloilla ei keulassa ainakaan tee mitään. (pilaa geometrian)
Kannattaako keulaa laskea paloilla? (ajo krossia ja enduroa)
Keulan pumput? kuka tarvittaessa shimmittää vai onko jollakin esim sopivasti käytettyä tarjolla?
Muuten kai tähän ei tarvitse kuin laittaa nyt menovettä ja opetella ajamaan kunnolla!
Kyllä tuo taka-akseli kannattaa vaihtaa suosiolla esim. Durablue Eliminator 2+2 tai vastaava säädettävä. Tosin useimmat ajavat sillä joka tapauksessa leveimmällä asennolla.
Etupäähän taas on tarjolla suhteellisen edullisiakin tukivarsia. Olen tekemässä USA:aan tilausta tässä syksyn aikana, joten jos kiinnostaa niin kannattaa ottaa yhteyttä.
Iskareita shimmittää esim. Topi Service Riihimäellä. Topi on toiminut lähes koko uransa MM-tason kuskien iskarihuollossa.
Tietoa noista crossi-Hondista löytyy itselläni sen verran että kun jokin askarruttaa niin kannattaa kysyä ja noita osiakin saa mun kautta niin alkuperäisenä kuin tarvikkeena.
Ja muistutuksena, vielä ehtii mukaan Kotkan ajoleirille 19.9.2009, jossa on paljon samanhenkisiä mukana.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
Voitko Marko valaista mikä olis suunnilleen leveämmän taka-akselin
ja leveämpien tukivarsien kustannus sinun kautta jos Jenkkilästä tilaat ... ?
Ps. mikä on Nerffi ? ( kysyy tietämätön aloittelija )
Hinta riippuu hyvin paljon merkistä ja mallista, mutta taka-akselit on n. 400 eurosta ylöspäin ja tukivarret n. 600 eurosta ylöspäin. Suuri vaikuttava tekijä on noi rahdit eli mitä enemmän saadaan samaan tilaukseen, sen tiukemmaksi tuo hinta saadaan.jiipit kirjoitti:Voitko Marko valaista mikä olis suunnilleen leveämmän taka-akselin
Itse olen suosinut Hondissa seuraavia: taka-akselit Durablue Eliminator 2+2 ja RPM Dominator II race hub. Tukivarret, ohjausakselit, takahaarukat taasen tulevat JD Performancelta. Iskareista toimituksessa on ollut niin Extremetech, Elka kuin Reiger. Eli kaikki huipputuotteita. Extremetech ja Reiger tulee Euroopasta kun taas Elkat JD Performancen kautta.
Nerffi = jalkasuojat/-verkot
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
-- Team Laine --
-
- Noppeli
- Mönkijä:: TRX450R
- Viesti:
No niin taas käytiin vähän kurvailemassa ja hauskaahan tämä on edelleen.
Aloittelijana olen huomannut sellaisen, että lähinnä pattisuorilla tahtoo takapää vikuroida. Hommaa on auttanut säätäminen hieman (sisäänjousto täysin löysä ja ulosjousto 15/30 kliksua)
Etupään olen säätänyt täysin löysäksi ja isoimmissa hypyissä saattaa välillä (alastuloasennosta riippuen) vähän pohjata, mutta muuten mielestäni toimii ihan ok.
Paremmilla iskareilla laite muuttuu varmaan huomattavasti helpommaksi ajaa, mutta kuntoillaan nyt näin aluksi. Kyllähän tuohon mielenkiintoista palikkaa löytyisi: HRC KIT kiinnostaisi kovasti, kun hintakaan ei ole jenkeistä, kuin 265 dollaria. tulli on noin 3% alvi toki 22% ja rahti jotain, mutta jos vaikka jouluksi pukki toisi
Meitä kun on kolme suurinpiirtein samantasoista ja kuntoista kuskia, niin Yamahassa on ehkä vähän enemmän Hondaan verrattuna paukua, mutta ei sillä karkuun pääse.
Ai niin kyllä tuo Hyvinkään rata on perhanan siisti, varsinkin kun pääsee laskemaan kammo latikassa pääsuoran jälkeiseen vasuriin
Pitää katsella tuota alustan päivitystä ensikesäksi, kun on taas rahoitus kunnossa, nyt joutuu vielä pärjäämään tällaisena.
Aloittelijana olen huomannut sellaisen, että lähinnä pattisuorilla tahtoo takapää vikuroida. Hommaa on auttanut säätäminen hieman (sisäänjousto täysin löysä ja ulosjousto 15/30 kliksua)
Etupään olen säätänyt täysin löysäksi ja isoimmissa hypyissä saattaa välillä (alastuloasennosta riippuen) vähän pohjata, mutta muuten mielestäni toimii ihan ok.
Paremmilla iskareilla laite muuttuu varmaan huomattavasti helpommaksi ajaa, mutta kuntoillaan nyt näin aluksi. Kyllähän tuohon mielenkiintoista palikkaa löytyisi: HRC KIT kiinnostaisi kovasti, kun hintakaan ei ole jenkeistä, kuin 265 dollaria. tulli on noin 3% alvi toki 22% ja rahti jotain, mutta jos vaikka jouluksi pukki toisi

Meitä kun on kolme suurinpiirtein samantasoista ja kuntoista kuskia, niin Yamahassa on ehkä vähän enemmän Hondaan verrattuna paukua, mutta ei sillä karkuun pääse.
Ai niin kyllä tuo Hyvinkään rata on perhanan siisti, varsinkin kun pääsee laskemaan kammo latikassa pääsuoran jälkeiseen vasuriin

Pitää katsella tuota alustan päivitystä ensikesäksi, kun on taas rahoitus kunnossa, nyt joutuu vielä pärjäämään tällaisena.
No mutta miksi nuita levityspaloja myydään eteen jos niillä ei mitään siellä tee? Aloitteleva harrastaja kysyy?
käyttää ne jotkut niitä edessäkin.X-rs600 kirjoitti:No mutta miksi nuita levityspaloja myydään eteen jos niillä ei mitään siellä tee? Aloitteleva harrastaja kysyy?
virikittiä en itse ainakaan suosittelisi heti, tehoa saat tosta hondastakin kivasti kun vähän herkistää.
alustaan sijoita jos ajat enemmän.
Kauppias itse .. http://www.jumoto.fi/kauppa
Nykyinen kilpuri
Yamaha YFZ450R 2009
Yamaha YZF250 2008
vanhoja mönkkäreitä alla..
LTR450 2008
LTR450 2006
LTR450 2006
LTR450 2006
TRX450 2005
Jumoto Racing Team http://wwww.jumoto.fi/racing