ATV-Offroad 2010 säänöt
Re: ATV-Offroad 2010 säänöt
Ottamatta mitenkään kantaa tuohon Mönkkärit ry:n jäsenyyteen, totean vain että SML:n kilpailumaksun maksamalla myös järjestäjä saa sen tapahtuman vakuutukset. Tämä on seikka joka kannattaa järjestäjän ottaa huomioon.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
- Vee-äM
- R.I.P
- Viestit: 2460
- Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
- Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-
Re: ATV-Offroad 2010 säänöt
En tiedä onko se nykyään mahdollistakaan mutta voisiko pitkiä kisoja pitää yhdessä autojen kanssa.On jäänyt mukavia muistoja Warn-kisoista jossa oli hyvin porukkaa,komeita autoja ja mukavaa meininkiä.Ja katselijoita
rahaa järjestäjille.
Metsässä tuli oikein rauhassa välillä katteltua kuinka autot menee.
Lisäksi järjestelyt pitkien kisojen osalta jäisi pienemmäksi kun osa organisaatioista yhdistyisi tapahtuman ajaksi.
Näitähän oli ennen yksi kisakalenterissa,muut kisat oli 8-12 tuntisia.
En tosiaan tiedä onko tämä enää mahdollista enkä autoväen suhtautumisesta asiaan mutta sellaiseen olisi vieläkin kiva lähteä,kerran vuodessa vaikka.

Metsässä tuli oikein rauhassa välillä katteltua kuinka autot menee.
Lisäksi järjestelyt pitkien kisojen osalta jäisi pienemmäksi kun osa organisaatioista yhdistyisi tapahtuman ajaksi.
Näitähän oli ennen yksi kisakalenterissa,muut kisat oli 8-12 tuntisia.
En tosiaan tiedä onko tämä enää mahdollista enkä autoväen suhtautumisesta asiaan mutta sellaiseen olisi vieläkin kiva lähteä,kerran vuodessa vaikka.

- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: ATV-Offroad 2010 säänöt
Varmasti autoväen kanssa päästään kimpassa temmeltämään. Juukassakin oli tarkoitus, mutta Punakilpien puutos laittoi tilanteen hankalaksi. Tänään viimeksi puhunut LVM:n kanssa. Hankalaa on.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: ATV-Offroad 2010 säänöt
Olen jonkin aikaa seurannut foorumia ja keskustelua myös mönkijöiden punakilvistä. Olenko ymmärtänyt oikein ettei niitä saa maastovehkeisiin koska eivät täytä liikenteessä tarvittavaa varustelua mutta eikös nuo optiovehkeet täytä ne ? Eli saisiko optiokoneisiin punakilvet ?
-
- 6WD
- Viestit: 565
- Liittynyt: 18 Huhti 2006 23:00
- Mönkijä:: Dinli 904
- Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi
Re: ATV-Offroad 2010 säänöt
Itsekkään en pistäisi pahitteeksi jos pääsisi mönkijöillä mukaan noihin autokunnan offi suunnistus kisoihin. Siellä kun tunnetaan jotain muitakin gps laiteita kuin vain garmin. Ei olisi niin rajoittunutta senkään suhteen. Lisäsi heillä olisi kokemusta siellä kisojen järjestämisestä. Sen lisäksi muta haudat voisi olla vähän haastavampia kun autot uppoo jo konepeltiä myöden niin mönkijät hän on sielä sit jo kuljettajan snorkkelin varassa
Hyvä olisi myös saada kisailijat ja järjestäjät ennen kauden ensinmäistä kilpailua yhteen päytään ja sopia säännöistä rakentavassa hengessä. Mikäli siis mönkijä suunnistus kisat on erillään autokunan kisoista.

Hyvä olisi myös saada kisailijat ja järjestäjät ennen kauden ensinmäistä kilpailua yhteen päytään ja sopia säännöistä rakentavassa hengessä. Mikäli siis mönkijä suunnistus kisat on erillään autokunan kisoista.
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Re: ATV-Offroad 2010 säänöt
Tässäpä mahdollisuus kaikilleHeze.R kirjoitti:Hyvä olisi myös saada kisailijat ja järjestäjät ennen kauden ensinmäistä kilpailua yhteen päytään ja sopia säännöistä rakentavassa hengessä. Mikäli siis mönkijä suunnistus kisat on erillään autokunan kisoista.

Re: ATV-Offroad 2010 säänöt
Mukavaa keskustelua tässä pieni mietintä pienessä pääss, aiheesta ja aiheen sivusta. Joidenkin mielestä on aina kaikki kallista, joidenkin ei... ihan heittona vaan että käykääs AKK:oon sivuilla katsomassa mitä esim. rallin ilmottautumiset on, ollaan vähän eri summissa, ja muutkin kulutkin on pikkusen eri luokkaa (esimerkkinä viikonloppuna ajettava Sm-ralli hyvinkäällä, osallistuminen 680€). Tietty myös järjestämiskulut on myös kalliimmat, tiet jälkihoidot, särkyneet postilaatkot etc.
Mutta onhan asia niin että kyllä kulut pitää saada peitettyä ja mielummin pitäisi vielä jäädä jäjestävälle seuralle tai muulle taholle pikkusen plussaa, se tekee "talkoista" paljon miellyttävämpää, eikö?
Ollaan tyytyväisiä että joku järjestää kisoja ja että maksut on ainakin vielä maltillisia.
Asiasta seuraavaan pieni pohdinta: Monesti, ainakin autourheilupuolella kun ISOlajiliitto on lähtenyt mukaan, homma karkaa käsistä eli menee perseelleen (esimerkkeinä: SuperSaloon, Sport2000, F-Cup ja ehkä selvimpänä ENDURANCE), säännöt muuttuu liian tiuhaan ja kaikki kallistuu ja kaikesta tulee hel**tin paljon hankalampaa ja näin ollen laji kuolee...
Ei muuta kuin suota kohden sano mummo mönkkärillä...
Mutta onhan asia niin että kyllä kulut pitää saada peitettyä ja mielummin pitäisi vielä jäädä jäjestävälle seuralle tai muulle taholle pikkusen plussaa, se tekee "talkoista" paljon miellyttävämpää, eikö?
Ollaan tyytyväisiä että joku järjestää kisoja ja että maksut on ainakin vielä maltillisia.
Asiasta seuraavaan pieni pohdinta: Monesti, ainakin autourheilupuolella kun ISOlajiliitto on lähtenyt mukaan, homma karkaa käsistä eli menee perseelleen (esimerkkeinä: SuperSaloon, Sport2000, F-Cup ja ehkä selvimpänä ENDURANCE), säännöt muuttuu liian tiuhaan ja kaikki kallistuu ja kaikesta tulee hel**tin paljon hankalampaa ja näin ollen laji kuolee...
Ei muuta kuin suota kohden sano mummo mönkkärillä...

Viimeksi muokannut Boss, 24 Syys 2009 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*** http://www.pgo.fi ***
Polaris Scarmbler GNCC
Polaris Scarmbler GNCC
Re: ATV-Offroad 2010 säänöt
Kustannukset on aina suhteellisia ja jos kömpijällä kisaaminen tuntuu kalliilta niin aina sitä voi siirtyä edullisempaan lajiin kuten: http://www.rc-offi.net/smf/index.php
Joojoo, pidetään lärppönen ummessa

Joojoo, pidetään lärppönen ummessa

Kylätason mönkijäkuski
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Re: ATV-Offroad 2010 säänöt
Pois sml:stä ja sitte yks luokka vapaalla rakentelulla, ainoo vaatimus 4x4, sammutin, ea-laukku ja tietenkin kuljettajan henk. koht. turvavarusteet.
Yks luokka helpottais kaikkia osapuolia, eikä näissä osallistuja määrissä ole moneen jaettavaksi... Originaali laitteellakin on voitettu pron porukoita, joten ei ole koneesta tai renkaan koosta kiinni.
Yks luokka helpottais kaikkia osapuolia, eikä näissä osallistuja määrissä ole moneen jaettavaksi... Originaali laitteellakin on voitettu pron porukoita, joten ei ole koneesta tai renkaan koosta kiinni.
- Catiska
- 6WD
- Viestit: 430
- Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: ATV-Offroad 2010 säänöt
Tuosta en ole ihan varma, saattaisi itseltä kuitenkin kustannukset karata käsistä kun rakentaminen olisi vapaata... Mutta, tuohon Original-luokan rengassääntöön olisi pieni kustannuksia pienentävä muutos. Renkaiksi saisi sallia alkuperäiset tai max. 27" renkaat. Nythän joissakin pitää kait ostaa pienemmät renkaat jotta voi kisata ko. luokassa. Vai, onko niin ettei niille esim. Mud Pro:n vakiorenkailla kuitenkaan tee mitään??
Re: ATV-Offroad 2010 säänöt
Juu, tuosta rengas asiasta voisi vaikka tehdä kilpailu juttuun uuden topikin.
Nuot renkaan kylkeen paistetut "koko" merkinnäthän eivät pidä, suureksi osaksi, läheskään paikkaansa.
Ehdotus: mitataan sovituilla paineilla renkaan kokonais korkeus ja leveys?
Ja pisto kokeita maastossa?
Kunhan vain ällistelin... Mika
Nuot renkaan kylkeen paistetut "koko" merkinnäthän eivät pidä, suureksi osaksi, läheskään paikkaansa.
Ehdotus: mitataan sovituilla paineilla renkaan kokonais korkeus ja leveys?
Ja pisto kokeita maastossa?
Kunhan vain ällistelin... Mika

-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Re: ATV-Offroad 2010 säänöt
Ei mitään Rengas sääntöjä mittauksineen, turhaa duunia kaikille ja ylimääräistä pähkäilyä.
- Nerd-O
- 4WD
- Viestit: 235
- Liittynyt: 07 Helmi 2008 22:18
- Mönkijä:: Arctic Cat 700 EFI SE -09
- Paikkakunta: Kärkölä City
- Viesti:
Re: ATV-Offroad 2010 säänöt
Maasturipuolella tuo renkaan mittaus aiheutti sen että osa porukasta kävi polttamassa gummia jossain, että sai sen renkaan sopimaan tuohon mittaan, ihan vaan sen takia kun 33" rengas ei nyt ollut tasan tarkkaan sen kokoinen vaan heittoa oli puolisen senttiä. Perin typerää toimintaa ja tuoko tuo puolen sentin heitto nyt niin suurta maavaraetua maastossa? Eri asia onkin sitten jos renkaan kooksi on merkattu 25" ja oikeasti se onkin 27", mut ei kait tuollaista ole millään merkillä? Omasta mielestä helpompaa kun säännöissä lukee että max.27" rengas niin renkaassa se koko lukee selkeesti ja sen voi mönkkärin kisakatsastuksessa tarkastaa.MikaR kirjoitti:Nuot renkaan kylkeen paistetut "koko" merkinnäthän eivät pidä, suureksi osaksi, läheskään paikkaansa.
Ehdotus: mitataan sovituilla paineilla renkaan kokonais korkeus ja leveys?
En tiedä onko tuossa kisaamisessa kuinka paljon hyötyä onko alla 27" vai 28" renkaat? Osassa ei taida alla pyöriä 27" isommat? Omasta mielestä sillä ei ole mitään merkitystä, joten säännön voisi suoraan kirjoittaa että max.28" rengastus. Silloin Mudpro ei tuota ongelmia vakiorengastuksella

Tulin, näin ja koitin sormella. Siellähän se oli.
- Catiska
- 6WD
- Viestit: 430
- Liittynyt: 20 Loka 2008 17:45
- Mönkijä:: Polaris Ranger 570 ESP 2017
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: ATV-Offroad 2010 säänöt
Eikä MudPro ole ainut missä joutuu rengaskaupoille. Yamin vastaavan osalla joutuu toki myös iskarikaupoille, mutta kun tuo 28" tuntuu yleistyvän noissa mutamalleissa, niin kait se pienentäisi kynnystä uusille kuskeille jos ei heti tarvitsisi ostaa uusia renkaita kilpailemisen takia.
Kääntöpuolihan on tietty se, ettei kukaan takaa sitä, että esim. etteikö esim. Polle toisi kohta omaa jossa on 29" renkaat vakiona. Silloin ollaan taas samassa mudassa... Minulla itselläni on 26" renkaat, joten ongelma ei suoranaisesti kosketa minua itseäni, ainakaan tällä hetkellä.
Kääntöpuolihan on tietty se, ettei kukaan takaa sitä, että esim. etteikö esim. Polle toisi kohta omaa jossa on 29" renkaat vakiona. Silloin ollaan taas samassa mudassa... Minulla itselläni on 26" renkaat, joten ongelma ei suoranaisesti kosketa minua itseäni, ainakaan tällä hetkellä.
- Vee-äM
- R.I.P
- Viestit: 2460
- Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
- Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-
Re: ATV-Offroad 2010 säänöt
Sitten on taas monta paikkaa mistä hirviökummit ei mahdu kun laite levenee.Ite ajettiin kaksi vuotta alkuperäisrenkailla/kuviolla pro-luokan kanssa samoja rasteja.
Kyllä niillä pääsee pienemmilläkin.Renkaat vapaaksi jos kerran on tarkoitus ensi kaudelle asioita yksinkertaistaa ja järjestelykoneistoa pienentää/järkevöittää.
Jos pitää olla kaksi luokkaa niin luokkajako voisi olla kisa-aika.Silloin ne jotka ei kotona viihdy voi jäädä vielä katselemaan pro-luokkaa ja seuroja viettämään.
Kyllä niillä pääsee pienemmilläkin.Renkaat vapaaksi jos kerran on tarkoitus ensi kaudelle asioita yksinkertaistaa ja järjestelykoneistoa pienentää/järkevöittää.
Jos pitää olla kaksi luokkaa niin luokkajako voisi olla kisa-aika.Silloin ne jotka ei kotona viihdy voi jäädä vielä katselemaan pro-luokkaa ja seuroja viettämään.
