Renen Xenonit!!?
Renen Xenonit!!?
hommasin erilliset 35w xenonit ulkopuolisiin umpioihin.<mönkijä sammuu aina kun laittaa xenonit päälle...?xenoneille on erillinen katkaisia ja virta on lisävaruste piuhasta
xenonien merkki on ollo.pitääkö hommata huijauspiuha vai mitä tehdä ? mittarissa lukee connection failure.
xenonien merkki on ollo.pitääkö hommata huijauspiuha vai mitä tehdä ? mittarissa lukee connection failure.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Renen Xenonit!!?
Maadoita ballastin runko kunnolla mönkijän runkoon. Sillä voisi tokeentua.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
Re: Renen Xenonit!!?
ramsey kirjoitti:hommasin erilliset 35w xenonit ulkopuolisiin umpioihin.<mönkijä sammuu aina kun laittaa xenonit päälle...?xenoneille on erillinen katkaisia ja virta on lisävaruste piuhasta
xenonien merkki on ollo.pitääkö hommata huijauspiuha vai mitä tehdä ? mittarissa lukee connection failure.
Seuraavakai sitten meneekin moottorinohjausyksikkö uusiksi.
Noissa Xenonsarjoissa kannattaa sijottaa laatuun, tulee halvemmaksi.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Re: Renen Xenonit!!?
Kumpi on otettu varustepiuhasta, virta vai herätevirta?
Elektroniikka kun lisääntyy näissä päristimissä niin sähköasennuksen "ammattimaisuus" ja lisälaitteiden laatu tulee näyttelemään pääroolia kokonaisuuden toimivuuden osalta.
Elektroniikka kun lisääntyy näissä päristimissä niin sähköasennuksen "ammattimaisuus" ja lisälaitteiden laatu tulee näyttelemään pääroolia kokonaisuuden toimivuuden osalta.
Kylätason mönkijäkuski
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Renen Xenonit!!?
Keerataan vielä.
Kaasupurkaus, HID, tai kansankielellä Xenonvaloja ei pidä kytkeä minkään mönkijän oman virtapiirin kautta, vaan päävirta tulee ohjata suoraan akulta releen kautta, käyttäen 2.5 neliömillistä kaapelia. Releelle sitten ohjaus jostain mönkijän herätteenä toimivasta johdosta. Tähän väliin sitten kytkin, jolla ohjataan relettä. Vähintään 15 A sulake sinne akun päähän. Jos palaa, niin nosta 20Ampeeriin.
Pakkasessa ballastin hetkellinen virta käynnistyksessä yhteydessä on n. 25A ja siksi laadukas virtapiiri on välttämättömyys moitteettomalle toiminnalle.
Kaasupurkaus, HID, tai kansankielellä Xenonvaloja ei pidä kytkeä minkään mönkijän oman virtapiirin kautta, vaan päävirta tulee ohjata suoraan akulta releen kautta, käyttäen 2.5 neliömillistä kaapelia. Releelle sitten ohjaus jostain mönkijän herätteenä toimivasta johdosta. Tähän väliin sitten kytkin, jolla ohjataan relettä. Vähintään 15 A sulake sinne akun päähän. Jos palaa, niin nosta 20Ampeeriin.
Pakkasessa ballastin hetkellinen virta käynnistyksessä yhteydessä on n. 25A ja siksi laadukas virtapiiri on välttämättömyys moitteettomalle toiminnalle.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- Mähis
- 6WD
- Viestit: 264
- Liittynyt: 18 Huhti 2009 23:39
- Mönkijä:: Honda 450 Foreman
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Renen Xenonit!!?
Tämähän pitäisi olla jokaiselle itsestään selvyys joka lisävaloja (Xenon tai Halogeeni) asentelee, oli kulkine sitten mönkkäri, auto yms.Roosa999 kirjoitti:Keerataan vielä.
Kaasupurkaus, HID, tai kansankielellä Xenonvaloja ei pidä kytkeä minkään mönkijän oman virtapiirin kautta, vaan päävirta tulee ohjata suoraan akulta releen kautta, käyttäen 2.5 neliömillistä kaapelia. Releelle sitten ohjaus jostain mönkijän herätteenä toimivasta johdosta. Tähän väliin sitten kytkin, jolla ohjataan relettä. Vähintään 15 A sulake sinne akun päähän. Jos palaa, niin nosta 20Ampeeriin.
Pakkasessa ballastin hetkellinen virta käynnistyksessä yhteydessä on n. 25A ja siksi laadukas virtapiiri on välttämättömyys moitteettomalle toiminnalle.
Pitäiskö rustata kytkentäkaavio, missä havainnollistaa tämän noin yleisellä tasolla ekoja asennuksia tekeville. Jostainhan se oppi on joskus "ammennettava"


EDIT: ohessa yksi linkki missä työvalojen relekytkentä yleisesti.
http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_422.jpg
Re: Renen Xenonit!!?
Koheltaja kirjoitti:Kumpi on otettu varustepiuhasta, virta vai herätevirta?
Elektroniikka kun lisääntyy näissä päristimissä niin sähköasennuksen "ammattimaisuus" ja lisälaitteiden laatu tulee näyttelemään pääroolia kokonaisuuden toimivuuden osalta.
Ei ballastilta tule kun plus ja miinus.
Re: Renen Xenonit!!?
Ja aina kun tehdään lisäasennuksia sähköihin niin poikkeuksetta lisäjohdotukset sukan tai putken sisään, eikä vedetä niitä piuhoja suojaamatta kiinni omiin johtosarjoihin ym.
Useamman kerran on nähty että pitkin kömpijää seikkailee sinisiä/punaisia/keltaisia jne johtoja miten missäkin suojaamattomana. Sitten kiroillaan kotvasen kuluttua että kömpijä on täysi pska kun herjaa jatkuvasti vikakoodeja eikä toimi niin kuin pitää, parissa tällaisessa tapauksessa on riittänyt kun on poistettu "elektrooniengineerin" johdotukset ja havaittu joko hankaantuneet eristeet johdoissa, rosvoliittimet/huonot abicoliitokset, tai vääristä paikoista otetut sähköt.
Vaikka ei välttämättä alkuperäiseen aiheeseen liitykkään niin huolellisuutta sähkötöihin niin pelit rokkaa senkin jälkeen.
Useamman kerran on nähty että pitkin kömpijää seikkailee sinisiä/punaisia/keltaisia jne johtoja miten missäkin suojaamattomana. Sitten kiroillaan kotvasen kuluttua että kömpijä on täysi pska kun herjaa jatkuvasti vikakoodeja eikä toimi niin kuin pitää, parissa tällaisessa tapauksessa on riittänyt kun on poistettu "elektrooniengineerin" johdotukset ja havaittu joko hankaantuneet eristeet johdoissa, rosvoliittimet/huonot abicoliitokset, tai vääristä paikoista otetut sähköt.
Vaikka ei välttämättä alkuperäiseen aiheeseen liitykkään niin huolellisuutta sähkötöihin niin pelit rokkaa senkin jälkeen.
Kylätason mönkijäkuski
Re: Renen Xenonit!!?
Eli, silloin kytkennät tehdään Roosan esittämällä tavalla. Lisävarustepiuha on 10A sulakkeen takana ja se ei tule kestämään Xenonien vaatimaa virtaa, muutenkin virrat kulkee laitteen omassa sisäisessä virtapiirissä ja sekoittaa koneen kompuutterit, kuten jo olet huomannut. Toivottavasti et ole vielä käräyttänyt laitteen ECU:a...ramsey kirjoitti:Koheltaja kirjoitti:Kumpi on otettu varustepiuhasta, virta vai herätevirta?
Elektroniikka kun lisääntyy näissä päristimissä niin sähköasennuksen "ammattimaisuus" ja lisälaitteiden laatu tulee näyttelemään pääroolia kokonaisuuden toimivuuden osalta.
Ei ballastilta tule kun plus ja miinus.
Kylätason mönkijäkuski
Re: Renen Xenonit!!?
ei ole särkiKoheltaja kirjoitti:Eli, silloin kytkennät tehdään Roosan esittämällä tavalla. Lisävarustepiuha on 10A sulakkeen takana ja se ei tule kestämään Xenonien vaatimaa virtaa, muutenkin virrat kulkee laitteen omassa sisäisessä virtapiirissä ja sekoittaa koneen kompuutterit, kuten jo olet huomannut. Toivottavasti et ole vielä käräyttänyt laitteen ECU:a...ramsey kirjoitti:Koheltaja kirjoitti:Kumpi on otettu varustepiuhasta, virta vai herätevirta?
Elektroniikka kun lisääntyy näissä päristimissä niin sähköasennuksen "ammattimaisuus" ja lisälaitteiden laatu tulee näyttelemään pääroolia kokonaisuuden toimivuuden osalta.
Ei ballastilta tule kun plus ja miinus.


Re: Renen Xenonit!!?
Hyvähyvä, sitten ostat samalla kunnon liittimet sekä johtosukkaa/putkea. Vedät päävirran sekä maadoituksen releelle suoraan akulta ja heräte varustepiuhasta, luonnollisesti kaikki johdot/liitokset suojataan eikä vedetä piuhoja liian kireälle mistään kohtaa niin hyvä tulee 

Kylätason mönkijäkuski
- kekkonem
- Tracks
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
- Mönkijä:: XP -14 T3
- Paikkakunta: Lohja
Re: Renen Xenonit!!?
Mähis kirjoitti:Pitäiskö rustata kytkentäkaavio, missä havainnollistaa tämän noin yleisellä tasolla ekoja asennuksia tekeville. Jostainhan se oppi on joskus "ammennettava"![]()
EDIT: ohessa yksi linkki missä työvalojen relekytkentä yleisesti.
http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_422.jpg
Onkos linkin kytkäri käypänen Xenoneille myös? Vai pitääkö johdottaa jotenkin eritapaan? Kytkimelle herätevirtaa jostain jammun omasta liittimestä? Itselläkin tulossa todennäköisesti tankoon asennettavaksi jossain vaiheessa lisävaloa, kun ei nuo Jammun tuikut ole ihan parhaasta päästä.
Apuja otetaan kiitollisena vastaan. Niksinurkkaan yleiskytkentäkaavio kaikkien käytettäväksi???
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
- Mähis
- 6WD
- Viestit: 264
- Liittynyt: 18 Huhti 2009 23:39
- Mönkijä:: Honda 450 Foreman
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Renen Xenonit!!?
Kyllä on käypänen kaavio.kekkonem kirjoitti:Mähis kirjoitti:
EDIT: ohessa yksi linkki missä työvalojen relekytkentä yleisesti.
http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_422.jpg
Onkos linkin kytkäri käypänen Xenoneille myös? Vai pitääkö johdottaa jotenkin eritapaan? Kytkimelle herätevirtaa jostain jammun omasta liittimestä? Itselläkin tulossa todennäköisesti tankoon asennettavaksi jossain vaiheessa lisävaloa, kun ei nuo Jammun tuikut ole ihan parhaasta päästä.
Apuja otetaan kiitollisena vastaan. Niksinurkkaan yleiskytkentäkaavio kaikkien käytettäväksi???
Voit ottaa kerätteen koneen omasta virtakaapelista, jolloin todennäköisesti valot saat kytkettyä vasta virtojen päällekäännön jälkeen. Tämä heräte relen napaan 86 ja 85:sta maihin.
Jammun kytkentäkaaviota ei ole, mutta voit yleismittarilla mittailla vapaita lisälaite kaapelinpaikkoja.
Jos ei syvempää tietämystä, niin kokonaan erillinen virtapiiri voi olla suotavaa.
Jos teet suoraan kuten linkissä, niin suosittelen myös herätevirran ottamista sulakkeen jälkeen, siis sulakkeelta vasta katkaisijalle, ei suoraan akusta. Tämä siksi, ettei mahdollinen johdinvaurio ennen katkaisijaa aiheuta paloa tai yms.
Ja myös sulakerasia on suositeltavaa olla lähellä akkua edellä mainitun vauriomahdollisuuden takia.
Toivottavasti näillä pärjäät, tai sittenhän kysyt lisää!

Edit: Niin ja kuten edellä mainittiin niin huolellinen asennus, kunnon liittimillä ja johtosukalla/ kutistemuovilla niin tulee PRO

- kekkonem
- Tracks
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
- Mönkijä:: XP -14 T3
- Paikkakunta: Lohja
Re: Renen Xenonit!!?
Kiittää ja kumartaa...
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Re: Renen Xenonit!!?
voihan paskapussi.. ei pelannut nyt on kokeiltu relellä ja ilmankin, ja paksuilla piuhoilla...taitaa mennä xenonit vaihtoon....vieköhän moottoripyörän xenonit vähemmän virtaa miniballasteilla onko kokemusta ? ?!
Minkä merkkisillä xenoneilla ei ole ollut ollenkaan ongelmia ? ? !
Minkä merkkisillä xenoneilla ei ole ollut ollenkaan ongelmia ? ? !