Pohjapanssari

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Pölle
2WD

Re: Pohjapanssari

Viesti Kirjoittaja Pölle »

[vinoilua]

Jonnikkaan löytyy piirustukset.
Mikäli rattorin mallin voi vakoilla nimimerkistäs niin et niistä kyllä paljon kostu...

edit: ja ne on tehty 10 mm teräslevylle et kiinnitykset joudut kyl miettii uusiks jos muovista meinaat vääntää...

[/vinoilua]
Polaris Sportsman 800 X2 E -07
massikka
Noppeli

Viesti Kirjoittaja massikka »

Joo kysymyksestä tuli oma aihe vaikka piti mennä "Polaris Traktori, käyttökokemuksia" alle. :roll:

No eli Polariksen 500 H.O. vehkeestä on kysymys.
mmc-tero
6WD

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

massikka kirjoitti:Joo kysymyksestä tuli oma aihe vaikka piti mennä "Polaris Traktori, käyttökokemuksia" alle. :roll:

No eli Polariksen 500 H.O. vehkeestä on kysymys.
Kysäseppä tolta "Jänkhä":ltä se on ainakin tehnyt noita muovi panssareita pelaruksiin.
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
-P-
6WD
Mönkijä:: Polle Sportsman 500 HO

Viesti Kirjoittaja -P- »

Mulla ei oo raktori, mutta Dotsin tekemä on alla, ei enää kovin hirveesti sillä hinnalla enää maksa vaivaa alkaa ite mittailla, leikellä ja taivutella. Tosin itse alusta lähtien tehdessä saa just semmoisen, kun tekee.

-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
pollekuski
6WD

Viesti Kirjoittaja pollekuski »

olen tekemässä panssaria polleeni 500cc ja 00 vuotinen

Tänään huitaasin sen uurestaan pystyyn ja mittari kotelosta eli siitä muovisesta loorasta missä on mittari ja lamppu sun muuta.
Niin sen välistä tuli bensaa kun kones oli pystys eli pitääkö tankki tyhjätä vai onko kaasarissa jotain häikkää :badgrin:

Eikö tonne koteloon tule kaasarin huohotus :?:
Höyläri
Noppeli

Re: sportsman 400 vm.08 pohjapanssari ?

Viesti Kirjoittaja Höyläri »

miikah kirjoitti:itse maksoin 300 eskoa...
paljon rahaahan se on mutta mielestäni kohtuullinen hinta siitä ettei itse tarvi kuluttaa aikaa ja vaivaa suunnitteluun ja valmistamiseen
ja itsellani kun ei ole edes sellaisia tiloja missä panssaria olisin voinut valmistaa.
Mistä tuo sinun pohjapanssari on ostettu? Asiallisen näköinen.
miikah
Noppeli
Mönkijä:: polaris xp 850 -11

Re: sportsman 400 vm.08 pohjapanssari ?

Viesti Kirjoittaja miikah »

laita vaikka yv:tä käyttäjälle nimeltä harari...
sieltä saat lisää tietoa panssarista :D
polaris xp 850 -11
jasper
3WD

pohjapanssari

Viesti Kirjoittaja jasper »

Reilusti jo aiemminkin keskusteltu aihe, mutta jahkataan silti...

Vanhaan ajopeliin en kahden vuoden yrittämisen jälkeen saanut panssaria aikaiseksi, mutta jos tähän päivitettyyn versioon jo saisi. Eli kyseessä on -06 mallinen 800 twin sportsman ja siihen haluaisin panssarin. Olen koittanut valmiita vaihtoehtoja katsella ja haluaisinkin vähän mielipiteitä.

Vaihtoehto 1: http://www.ironbaltic.fi/index.php?opti ... Itemid=158
Vaihtoehto 2: http://www.muopo.com/lujitemuovi_lujite ... enssit.htm
Vaihtoehto 3: Teen itse (8mm PE- muovista) ja säästän...
Vaihtoehto 4: Kertokaa muita!

Kumpaan valmiiseen versioon kannatta rahat sijoittaa, vai kannattaako kumpaankaan? Kokemuksia? Mitään hirveän extreme- ajoa en harrasta eli missään tapauksessa pomminkestävä tuon ei tarvii olla. =) Pohja kun vielä toistaiseksi on käytännostäkatsoen naarmuton niin se olisi ihan kiva sellaisena pitääkkin...
Vihreä
Musta
Punainen
Valkoinen

Kaikki loppupeleissä kuraisia...
Logibear
Tracks
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Viesti:

Re: pohjapanssari

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Tuoltakin kannattaa kysyä tarjous:

http://www.jankhasatv.com/

Panssareissa on ainakin kaksi koulukuntaa, toinen haluaa pohjasta täysin reijättömän/pultittoman jotta ei varmasti tökkää mihinkään ja toinen taas haluaa veden ja mudan valuvan panssarin reijistä pois ja öljynvaihtojen olevan mahdollista ilman panssarin irrotusta. Uhri näyttää edustavan ensimmäistä ja Iron toista ajattelua. Täysin sileää ja reijätöntä panssaria joutuu irrottelemaan useammin pesua ja huoltoa varten.

Itse olen tehnyt kolme panssaria PE levystä ja nyt alkaa tietää miten paljon aikaa ja vaivaa siitä on. Levy on siinä satasen kantturoissa ja jos omalle työlle laskee hinnan niin ei välttämättä hirveästi säästä. Mutta jos homman ottaa kivana puuhasteluna ja harrasteluna niin kannattaa kokeilla. Isäukon viissataseen polleen värkättiin kesällä noin puolessa päivässä ja ihan mieleinen tuli. Kuusmillistä on vähän helpompi työstää ja on riittävä paksuus ranganajeluun. Kivikoissa könyämiseen kannattaa pistää kasimillistä tai vahvempaa.
pusikkoon
Tracks
Mönkijä:: 2012 Foreman

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Emil
Tracks

Viesti Kirjoittaja Emil »

Logibear kirjoitti: Panssareissa on ainakin kaksi koulukuntaa, toinen haluaa pohjasta täysin reijättömän/pultittoman jotta ei varmasti tökkää mihinkään ja toinen taas haluaa veden ja mudan valuvan panssarin reijistä pois ja öljynvaihtojen olevan mahdollista ilman panssarin irrotusta. Uhri näyttää edustavan ensimmäistä ja Iron toista ajattelua. Täysin sileää ja reijätöntä panssaria joutuu irrottelemaan useammin pesua ja huoltoa varten.
Iron Balticin panssarissa pääsee itse valitsemaan reikien määrän. Panssarin saa joko huuhteluaukoilla, tai ilman. Öljynvaihtoreiät löytyy mun panssarista, mutta muita reikiä ei sitten olekaan. Saisi kai ton panssarin myös täysin ilman reikiä niin halutessaan.
qaw
6WD
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Viesti:

Viesti Kirjoittaja qaw »

Iron Balticcia voi suositella, ei tarvi ainakaan miettiä kiinnityksiä kun kaikki menee todellakin bolt on (paitsi jos on Bodyguard-putket kyljissä, tosin niihinkin tulossa sopivat kiinnikkeet). Pelkkä panssari sitäpaitsi halvempi, kuin tuolta eurocaravaanilta. Sitten toki kalliimpi jos ottaa tukivarsisuojatkin.

Tuolla kuvia: http://qaw.1g.fi/kuvat/atv/polaris/varustelu/
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
HiaceJanski
4WD

Viesti Kirjoittaja HiaceJanski »

terve.. jänkhä teki mulle panssarin järkevään hintaan ja on vieläpä hyvin istuva ja muutenkin ihan jees... et kyl mä sieltä hakisin.. ja sit se alumiini panssari... en suosittele kellekkään. onhan se helppo asentaa ja näyttää hyvältä mutta.... sit ku sitä hieroo kiville ni eipä osukkaan reijät kohilleen ja rämisee kivasti kaasun tahdissa... ja viel se mikä siin o oikeesti huonoo ni se tarttuu kiviin niin lujaa et ei mitään rajaa.. itelleni ei tuu enää ikinä alumiinipanssaria
FinnMack
Tracks
Mönkijä:: Möläriksen Ponkija

Viesti Kirjoittaja FinnMack »

Noiden gaw:in kuvien perusteella tilasin ittelle Iron Baltic:in pohjapanssarin mallia muovi.
Paikallaan on tällä hetkellä liikkeessä arkista leikattu 6mm:n suora levy ilman mitään kanttauksia.
Useiden kantohierontojen jälkeen pohjamuovi on kuprullaan joka suuntaan ja on jopa haittana pehmeällä
maastolla ajettaessa koska laidat "hörppää" mutaa sisään.

Iron Baltic:n panssarilla kaksi viikkoa toimitusaika.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Polle-Olle
4WD
Mönkijä:: Polaris 500HO -09

Viesti Kirjoittaja Polle-Olle »

Jaaha, tästä se lähtee. Sportsman 500 H0 ja tukkikärry on tilattu. Ensimmäinen kysymys tähän foorumiin tulee tässä:
Onko pohjapanssari työkäytössä (puunkorjuuta lähinnä) välttämätön, suositeltava vaiko tarpeeton? Myyjältä sitä Porin Polle-kaupassa kysyin ja kertoi ettei tarvitse, eivät kuulemma yleensä laitata. Vähän jäi epäilys itämään, kovin kun on kivisiä nämän rannikon palstat.
Vastaa Viestiin