joo ei nuita mud proota vissii kovin monesa paikasa oo esilä.. kouvolasa eurocaravansila kuulemma on
pikku jutun huomasin tosa ku ajelin ensi metrejä et on aika takapainonen ja tuntuu niinku kaatuis just mut eipä oo vielä kaatunu helevetin hyvä ajaa
muutetun välityksen johdosta aivan käsittämötön ryömiä ja nopeella puolela huilaaki ihan kivasti en kyllä hirveesti voi moittia kyseistä kampetta ainakaan vielä
niin ennen olin can-amin mies mutta kyllä catti vei miehen mukanaan..
SvaR kirjoitti:Onko tästä kertynyt kelle kokemuksia?
Jousitus??? kuinka kova?
Voimansiirto?
Korkea painopiste?
Kaikki kommentit tervetulleita ja etenkin jos vieraasta leiristä hypänny tai päässy koettamaan.
Kuumetta olis mutta samaa kuumetta ei tunnu löytyvän catti myyjiltä, kun ei edes tarjouspyyntöihin viititä vastata.
Dilemma sekin että en ole edes livenä löytänyt kyseistä kampetta saatikka päässyt kokeilemaan.
aivan mahtava menemään tuo mutikka hiukan on ehkä perä painonen... pitää vielä 28*12*12 kumet laittaa eteen ku on nuo vakiot hiukan kapeet ei kellään olis myytävänä nuita mud proon vaki renkaita???
onko kukaan laittanu mud proohon xenon ajovaloja??
miten on kestäny??kestääkö upottaa veteen ja minkä laisia xenoneja ootta laittanu esim h1 h3 h4 h7 yms mitä ootta käyttäny jään oottlemaan kokemuksia??
Eihän siin xenonien kestavyydes mitään ongelmaa ole mikäli vain et aja kuumaa umpiota kylmään veteen tai kuraan. Umpion lasi yleensä halkee suuresta lämpötilan vaihtelun erosta. Mikäli umpio ei ole täysin tiivis ei myöskään kannata pistää uppeluksissa olevan laitteen valoja päälle jos ei poltin kärähdä niin sit ballasti. Joten jos meet syvään muta hautaan tai lamikkoon xenonit suosiolla pois päältä. Muutenhan ne valasee 10 kertaa paremminkuin orkkis valot vaikka ei niissäkään vakio laitteeks huonot valot ole mikäli vain mönkijän akku on kunnossa eikä minkään mudan ja liejun peitossa.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt kavereiden juttuja niin, ei ne xenonit luovuta lämpöö puoliakaan siitä, mitä orkkis valot...Joten ei pitäisi olla ongelmaa veteen sukelluksessa.
Kartza kirjoitti:Mikäli olen oikein ymmärtänyt kavereiden juttuja niin, ei ne xenonit luovuta lämpöö puoliakaan siitä, mitä orkkis valot...Joten ei pitäisi olla ongelmaa veteen sukelluksessa.
Sekin vähän riipuu xenonin valmistajasta se veden kestävyys. Itselläi on ollut ballastit ilman mitään kotelo suojauksia ja muita härpäkkeitä ja ovat hyvin kestäneet upotuksia. Ikinä en ole tosin valoja pitänyt veden alla päällä. Nyt muutaman vuoden kun nuo valot ovat jo ehtineet olla niin pimeni ensinmäinen polttimo.
Itse olen vain kuullut että mikäli niitä xenoneita pitää päällä kun ajaa veteen niin voi hyvinkin kuulua pox ja sillon on ikävä ajella kotiin pilkko pimees mikäli ei ole muita valoja käytössä. Tästä syystä mulla onkin aina vähintään yhdet normi halogeeni valot mönkijässä kiinni mitä käyttää sitten jos xenonit poksahtaa.
Miten tuon mutikan eteneminen hiekkarinteissä, mudassa ja kivikossa verrattuna aikaisempiin laitteisiinne? Onko kenelläkään tietoa, onko 2010 mallistoon Suomessakin tulossa 1000ccm MudPro?
Mr.Paddington kirjoitti:Tonnist en tiedä, mutta seiska tuli ja hiljalleen alkaa siihen tottumaan.
Teho jos loppuu niin sitten isompi.
Ootahan vaan ei mene kuin 6kk niin alat jo kaipaan hivenen tehokkaampaa. tosin saisi olla tuossa 1000 -10 malissa hivenen tiheempi perä että jaksaa sitten kans pyörittää tuolla mutalikoissa. Kattoo nyt sit muutaman vuoden kuluttuu onko tarvetta oikeasti vaihtaa vai ei.
Mr.Paddington kirjoitti:Tonnist en tiedä, mutta seiska tuli ja hiljalleen alkaa siihen tottumaan.
Teho jos loppuu niin sitten isompi.
Ootahan vaan ei mene kuin 6kk niin alat jo kaipaan hivenen tehokkaampaa. tosin saisi olla tuossa 1000 -10 malissa hivenen tiheempi perä että jaksaa sitten kans pyörittää tuolla mutalikoissa. Kattoo nyt sit muutaman vuoden kuluttuu onko tarvetta oikeasti vaihtaa vai ei.
Olishan sekin jo jotain, siis toi 6kk. Edellinen ei kuitenkaan edes 2 kuukautta ehtinyt olla. Ei sitten menis lähellekkään niin paljo.... hilloo.
juu näinhän se on mut ei nuo lisä pitkät xenoneila pahasti näytä lämpeävän mut parempihan ne on sammuttaa ku sukelteleen lähtee..
mahtava valoteho nuisa xenoneissa ja hyvin on kestäny vaikka on joesa uitu.. suosittelen lämpimästi kaikille..
Heze.R kirjoitti:Eihän siin xenonien kestavyydes mitään ongelmaa ole mikäli vain et aja kuumaa umpiota kylmään veteen tai kuraan. Umpion lasi yleensä halkee suuresta lämpötilan vaihtelun erosta. Mikäli umpio ei ole täysin tiivis ei myöskään kannata pistää uppeluksissa olevan laitteen valoja päälle jos ei poltin kärähdä niin sit ballasti. Joten jos meet syvään muta hautaan tai lamikkoon xenonit suosiolla pois päältä. Muutenhan ne valasee 10 kertaa paremminkuin orkkis valot vaikka ei niissäkään vakio laitteeks huonot valot ole mikäli vain mönkijän akku on kunnossa eikä minkään mudan ja liejun peitossa.