Onhan se kallis, mutta se tehonkulutus ! huima ero Sunsboy:n eduksi normi halogeeniin verrattuna ja lisänä pieni koko, niin ainakin minä olen tyytyväinen
nimimerkillä akkunsa muutamaan kertaan jossain kisassa tyhjentänyt
Viimeksi muokannut Roosa999, 06 Marras 2005 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Tuli äsken räplättyä Siriuksia niin että tein polttimoihin uudet lukituskolot ja nyt polttimot on käännetty 90 astetta. Valokuvio muuttui viirumaisesta enemmän neliskanttiseksi mutta loppuarvostelu tehdään kunhan tulee pimeetä. Saatan vielä hienosäätää polttimon syvyyttä ja katsoa miten se vaikuttaa valokuvioon. Jos niihin saadaan kelvollinen valokuvio ja laturissa riittää teho niin sitten laitetaan eteen ja "riittävästi mutta ei liikaa", muussa tapauksessa siirrytään hiukan hintavampiin Xenoneihin.
Koheltaja kirjoitti:Tuli äsken räplättyä Siriuksia niin että tein polttimoihin uudet lukituskolot ja nyt polttimot on käännetty 90 astetta. Valokuvio muuttui viirumaisesta enemmän neliskanttiseksi mutta loppuarvostelu tehdään kunhan tulee pimeetä. Saatan vielä hienosäätää polttimon syvyyttä ja katsoa miten se vaikuttaa valokuvioon. Jos niihin saadaan kelvollinen valokuvio ja laturissa riittää teho niin sitten laitetaan eteen ja "riittävästi mutta ei liikaa", muussa tapauksessa siirrytään hiukan hintavampiin Xenoneihin.
..niitä etu lisävaloja vois muutaman suunnata niinkuin suoraan mönkkärin eteen jos alkaisi nuo kannot näkymään...
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Dodii!
Tänää tuli käytettyä pakki/työxsenonia pimeessä metsässä kun rankakuormia ajelin ja täytyy sanoa ,että todella hyvä pakkivaloksi on tuo sunsboy.Itselläni kun tuli tuo valo laitettua aika alas niin työvalona se ei hirveesti kehuja saanut.Kaikkein paras olisi jos laittaisi 2 kpl ylemmäs ja suuntais hiukan sivuille niin kuin työmyyrällä.Pakkivaloksi sen lähinnä hommasinkin ja laitoin alas sen takia ettei risut ja mies potki sitä rikki.
Sen verran kirkas lamppu kuitenkin oli että kun valoon katsoi vahingossa niin näkö oli kuin steve wonderilla jukolan viestissä
Lamppu muuten kuumenee ihan älyttömästi ettei kannata polttaa itseensä.
Meikäläinen luottaa enemmän noihin hieman isompiin valohin koska ovat melko lailla tukevampia mutu... Ulkonäkösyistähän pienet on kauniimmat mutta toi mikä tuohon taakse tuli (ei kuvaa vielä) on ~10*10cm ja sijaitsee rubiconin työkalupoksin oikealla puolella ja se näppärästi hämää kaukaa että olis tuplaputket tai sit ei
Tänään kävin hakemassa kylmäpeili IRC lamput ja nyt pitäisi tehdä niille vielä kotelot niin sitten mulla on Sunsboy-kopiot
Niitä löytyi 35W 10 ja 60 asteisena ja 20W 24 asteisena, itse otin 20wattiset että sähkö ainakin riittää jos niitä laitetaan 4 kipaletta eli kaksi eteen ja kaksi taakse.
Hintaa mokomilla oli noin 6 egee kappaleelta joten kustannyksia ei paljoa tule kunhan jaksan laittaa sorvin ja jyrsimen käyntiin että saan niille kotelot. Sukeltajat käyttää kuulema poikkeuksetta näitä IRS kylmiä omissa lampuissaan. Hankintapaikka oli Epoossa Olarinluoma 15 sijaitseva lamppufirma, olisko ollut Suomen Lamppupalvelu.
Koheltaja kirjoitti:Tänään kävin hakemassa kylmäpeili IRC lamput ja nyt pitäisi tehdä niille vielä kotelot niin sitten mulla on Sunsboy-kopiot
Niitä löytyi 35W 10 ja 60 asteisena ja 20W 24 asteisena, itse otin 20wattiset että sähkö ainakin riittää jos niitä laitetaan 4 kipaletta eli kaksi eteen ja kaksi taakse.
Hintaa mokomilla oli noin 6 egee kappaleelta joten kustannyksia ei paljoa tule kunhan jaksan laittaa sorvin ja jyrsimen käyntiin että saan niille kotelot. Sukeltajat käyttää kuulema poikkeuksetta näitä IRS kylmiä omissa lampuissaan. Hankintapaikka oli Epoossa Olarinluoma 15 sijaitseva lamppufirma, olisko ollut Suomen Lamppupalvelu.
Kerrotaan lisää kunhan saan jotain aikaiseksi
kun laitat niitä eteen myös niin valaiseeko ne enemmän kuin 10m sinne eteenpäin?
hitto kun löytäisi pienet lisä-valot jotka valaisisi hyvin eteen...warnin valot ei kelpaa muuhun kuin työvaloiksi taakse...
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Valotehosta ei ole vielä mitään tietoa koska en ole niitä kokeillut, veikkaan että 20W lamput ei kovinkaan kauas näytä. Mulla on nyt Siriuksen 55W lamput edessä ja niillä kyllä lähialue muuttuu melkoisen valkoiseksi, niihin olen melko tyytyväinen. Valotehoa Siriuksissa on sen verran että omia valoja ei kehtaa pitää päällä koska omat valot on selkeästi heikommat, pitkiä tulee käytettyä Siriuksien kanssa mutta stongavalon saa kokonaan unohtaa kun siitä ei ole mitään iloa.
Saattaa olla että 20w IRC:t menee pakkivaloksi ja taakse työvaloksi, voi olla vaikea luopua Siriuksista vaikka sähkörosvoja onkin. Jos haluaa valotehoa pitkälle niin miksei keulalle voisi laittaa yhtä hiukan hajoittavaa apupitkää valaisemaan teitä tuntemattomia?
lisäpitkiä olen eteen suunnitellut, mutta tulipa mieleen että onkohan mönkijä käyttöön tai saatikka 12volttisia ledi lamppuja kehitetty jo?
olis mahtava valoteho, pieni virrankulutus ja pitkä ikäiset polttimot!