oliko myyjällä joitain ylistyslauluja 2010 mallille?Boss kirjoitti:Catti myytiin ja tilalle tuli: Polaris XP 850 EPS vm.2010
Polaris XP 850 -09
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Polaris XP 850 -09
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Re: Polaris XP 850 -09
Samoin myös kiinnostaa mitä muutoksia on verrattuna 2009 malliin ?Roosa999 kirjoitti:oliko myyjällä joitain ylistyslauluja 2010 mallille?Boss kirjoitti:Catti myytiin ja tilalle tuli: Polaris XP 850 EPS vm.2010
Re: Polaris XP 850 -09
Ainakin tälläisiä muutoksia akku edessä, takapäässä pieniä muutoksia (kallistuksenvakaajassa), keulassa jotain pientä... seuraavassa lehdessä pitäisi olla tarkempi tutustuminen laitteeseen 

*** http://www.pgo.fi ***
Polaris Scarmbler GNCC
Polaris Scarmbler GNCC
Re: Polaris XP 850 -09
Akku on muutettu eteen, joka on hyvä asia kun saadaan vinssin yms. johdot lyhkäisemmiksi ja akku suojaan. Jäähdyttimen kiinnikerunko ja mikä on etutarakan alla raudat, on nyt jotakin valettua alumiinia tms. Vakaajatanko on nyt takana toisin päin ja eripaikassa kiinni. Variaattorikopan ilmanotto on noin 5cm korkeammalla ja ulospuhallus tulee lähelle pakoputkea. Ylempi takatukivarsi on erilainen ja yhdellä pitkällä pultilla nivelöity. Pakoputken lämpösuojia on enemmän. Vanteet on erilaiset, rumemmat.
Can Am Renegade 1000 ABS
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
EX: Polaris 850XP 2015
EX: Polaris 550XP EPS Stealth Black 2009
EX: Polaris Sportsman 500 EFI H.O.
EX: Polaris Hawkeye 300
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 27 Joulu 2008 01:15
- Mönkijä:: Polaris XP850
- Paikkakunta: Vimpeli
Re: Polaris XP 850 -09
Omassa koneessa alkoi myös välyksettömät nivelet pikku hiljaa lonkkaamaan, selvää toki on että jos pienikin liike ilmaantuu suurenee se nopeasti, pultin kiristys ei auta, yritin jopa koittaa kuinka kireälle sen voi vetää mutta katkeaa se pultti, ohut kun on, ennen kuin juuri huomattavissa oleva välys katoaisi.Koheltaja kirjoitti:Kiinnityksenä on suora tappi missä on ura, tappi laitetaan reikään ja ripustuksessa näkyvä pultti työnnetään paikalleen joka lukitsee tapin niin ettei se pääse pullahtamaan reiästä ulos. Sen jälkeen pultti kiristetään ja reikä pienenee niin että pallonivelen tappi istuu tiukasti/välyksettömästi paikallaan, vastaavaa kiinnitystä käytetään monessa autossa.
Veikkaan että pultti ei ole kiristetty kunnolla, tappi liian ohut reikään tai reiän hahlo liian kapea jolloin pulttia kiristäessä reikä ei pienen riittävästi. Näyttää siltä että jostain syystä pultin kiristys ei ole tehnyt liitoksesta sellaista kuin pitäisi eli välyksetöntä.
Tein siihen sitten omat systeemit ja vielä on pysyneet.
Kyseessä on todennäköisesti sovitusongelma koska tiukatkin nivelet irtoavat kuin tyhjää vaan pultin irroituksen jälkeen.
Eli ilmeisesti siihenkin puslaan on koitettu parannusta, ei huono jos tehdään tuotekehitystäPolle_AWD kirjoitti:................ Ylempi takatukivarsi on erilainen ja yhdellä pitkällä pultilla nivelöity..........

Re: Polaris XP 850 -09
Toivottavasti myös 2010 mallin vetonivelien rakenne/materiaali on parantunut.
[XP550:ssä vetarit naputtaa, eikä huolto rasvauksen lisäksi tehnyt asialle mitään (ominaisuus).]
[XP550:ssä vetarit naputtaa, eikä huolto rasvauksen lisäksi tehnyt asialle mitään (ominaisuus).]
Re: Polaris XP 850 -09
Tuntuu olevan melko yleistä vetarien naputtaminen. Mun vermeellä on ajettu jo peräti 50h ja nätisti napsuu. Ei kai tolle mitään voi, mut ikävä kauneusvirhe kun muuten on ihan miellyttävä laite. Antaa paskan ensin hajota suolle ja sit tapellaan huollon kanssa.
Outlander Max Pro 650 T3 -17
Ex: Outlander Max 500 T3 - 13
Outlander 800 XT-P -10
Outlander 650 XT -09
XP 850 eps -09
800efi -06
500h.o. -01 & -12
Ex: Outlander Max 500 T3 - 13
Outlander 800 XT-P -10
Outlander 650 XT -09
XP 850 eps -09
800efi -06
500h.o. -01 & -12
Re: Polaris XP 850 -09
Täytyy odotella keväälle, siihen mennessä on näistä uusista 2010 XP malleista jo kokemuksia kenties käyttäjille kertynyt.
Jos vetarien naputus ongelmasta on päästy eroon, niin vois harkita vaikka nykyisen 550:sen päivittämistä XP 850:een...
Jos vetarien naputus ongelmasta on päästy eroon, niin vois harkita vaikka nykyisen 550:sen päivittämistä XP 850:een...
-
- 4WD
- Viestit: 206
- Liittynyt: 19 Marras 2005 10:15
- Mönkijä:: Polaris 1000xp
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Polaris XP 850 -09
Pari kysymystä olisi laitteen omistaville.
Tällaista olen katsellut, kävin kokeilemassa yhtä myynnissä olevaa ja yhtä ei myynnissä olevaa.
Kieltämättä omistuksenhalua herättävä laite.
Tehoasia tietysti kiinnostaa, ja varsinkin se että onko kaikki tallella. Myynnissä olevalla on ajettu alle 400km, mutta tunteja on 120. Kertoo siis maastoajosta, mutta voisi olettaa koneen olevan iskussa.
Testasin laitetta kuivalla asfalttipihalla, ja kivastihan se liikkui, mutta ei puhettakaan että olisi keulinut kuten TM testimiehistöllä: ...lähdössä täytyi nojata voimakkaasti eteen. Silti esm. Polaris nosti etupyörät ilmaan...
Jotenkin tuntuu että ei tällaiset möhköt voi keulia vain kaasua painamalla, jos ei istu takana ja hiukan kiskaise?
Tarkoitus ei siis ole harrastaa keulimista, vaan mietin vain että onko laitteessa kaikki konit muovien alla?
Onko tuossa XP:ssä mitään _erityisiä_ tarkastettavia kohteita, perusasiat on toki tiedossa, ja tämän ketjun lukeneena esim. vetareiden mahdollinen naputus on "ominaisuus"
Päivitykset on kuulemma tehty, tosin sekin on kuulemma huoltomiehen mukaan salaisuus, että mitä päivityksiä näihin on tehtaalta tullut?! Täälläkin on kuitenkin ainakin puhuttu tukivarsista, ecun ja tehostimen softa, luistokytkimen tiukennus... Olisiko vielä muuta?
Onko -10 malliin tulleet muutokset "oleellisia"? Tässä on vakiovanteilla 27" pyörät, ja mahtuu vakaajan kanssa olemaan. Akku eripaikassa, joku muutos jäähdyttimen kiinnityksessä, mutta mikään ei taida olla varsinaisesti käyttöä niin suuresti parantava ominaisuus, ettei -09mallia kannata hankkia?
Tällaista olen katsellut, kävin kokeilemassa yhtä myynnissä olevaa ja yhtä ei myynnissä olevaa.
Kieltämättä omistuksenhalua herättävä laite.
Tehoasia tietysti kiinnostaa, ja varsinkin se että onko kaikki tallella. Myynnissä olevalla on ajettu alle 400km, mutta tunteja on 120. Kertoo siis maastoajosta, mutta voisi olettaa koneen olevan iskussa.
Testasin laitetta kuivalla asfalttipihalla, ja kivastihan se liikkui, mutta ei puhettakaan että olisi keulinut kuten TM testimiehistöllä: ...lähdössä täytyi nojata voimakkaasti eteen. Silti esm. Polaris nosti etupyörät ilmaan...
Jotenkin tuntuu että ei tällaiset möhköt voi keulia vain kaasua painamalla, jos ei istu takana ja hiukan kiskaise?
Tarkoitus ei siis ole harrastaa keulimista, vaan mietin vain että onko laitteessa kaikki konit muovien alla?
Onko tuossa XP:ssä mitään _erityisiä_ tarkastettavia kohteita, perusasiat on toki tiedossa, ja tämän ketjun lukeneena esim. vetareiden mahdollinen naputus on "ominaisuus"
Päivitykset on kuulemma tehty, tosin sekin on kuulemma huoltomiehen mukaan salaisuus, että mitä päivityksiä näihin on tehtaalta tullut?! Täälläkin on kuitenkin ainakin puhuttu tukivarsista, ecun ja tehostimen softa, luistokytkimen tiukennus... Olisiko vielä muuta?
Onko -10 malliin tulleet muutokset "oleellisia"? Tässä on vakiovanteilla 27" pyörät, ja mahtuu vakaajan kanssa olemaan. Akku eripaikassa, joku muutos jäähdyttimen kiinnityksessä, mutta mikään ei taida olla varsinaisesti käyttöä niin suuresti parantava ominaisuus, ettei -09mallia kannata hankkia?
Re: Polaris XP 850 -09
Ei niissä niin paljoa ole eroa, että kannattaisi varsinaisesti etsiä -10 -vuotista, jos miellyttävä -09 löytyy. Tosiaan mulle on tehty seuraavat päivitykset: Ecun ja ohjausteohstimen softan muutos, vahvemmat alapallonivelet ja huohottimen muutos. Vetarit napsuu edelleen, nyt tunteja 190. Ja tosiaan ei keuli mullakaan edes asvaltilla jollei yhtään auta käsillä, tosin edessä on vinssi, puskuri, tavaralaatikko ja työkalurunko. Takajousituksen esijännityksen muutoskin voi vaikuttaa. Jos mietityttää onko tehot tallella tms, niin kannattaa kokeilla kolmea, neljää eri laitetta niin saa varmasti riittävän kuvan mitä on ostamassa.
Mua on ehkä erityisesti harmittanut Xpssä suuri kulutus ja epämääräinen vaihteensiirto (varsinkin kun talvella aurailee ja tarvii vähän väliä peruutella niin tahtoo aina lipsua keppi yli P:lle tai H:lle kun pitäis jäädä L. Sportsmaneissa oli fiksu lukko tätä ajatellen, kun tarvi painaa jalkajarrua jotta sai ko. ääriasennot käyttöön). Lisäksi startin olen joutunut uusimaan kahdesti
Mutta työ- ja hupikäytössä kuitenkin todella omistamisen arvoinen laite. Hyviä puolia paljon enemmän kuin huonoja...
Mua on ehkä erityisesti harmittanut Xpssä suuri kulutus ja epämääräinen vaihteensiirto (varsinkin kun talvella aurailee ja tarvii vähän väliä peruutella niin tahtoo aina lipsua keppi yli P:lle tai H:lle kun pitäis jäädä L. Sportsmaneissa oli fiksu lukko tätä ajatellen, kun tarvi painaa jalkajarrua jotta sai ko. ääriasennot käyttöön). Lisäksi startin olen joutunut uusimaan kahdesti

Outlander Max Pro 650 T3 -17
Ex: Outlander Max 500 T3 - 13
Outlander 800 XT-P -10
Outlander 650 XT -09
XP 850 eps -09
800efi -06
500h.o. -01 & -12
Ex: Outlander Max 500 T3 - 13
Outlander 800 XT-P -10
Outlander 650 XT -09
XP 850 eps -09
800efi -06
500h.o. -01 & -12
Re: Polaris XP 850 -09
Millainen savotta on poistaa Xp850 öljypohja ?
Jollain räjäytyskuvaa jossain ?
Jollain räjäytyskuvaa jossain ?