700 grizzlyn variaattori kitin asennus

Keskustelua Yamaha mönkijöistä.
mönkkä
6WD
Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
Viesti:

Re: 700 grizzlyn variaattori kitin asennus

Viesti Kirjoittaja mönkkä »

Ulkomailta tilatessani olen aina antanut Itellan hoitaa tullauksen, yleensä 4-6 päivää ni on kamat kotona. Itella on muistaakseni ottanut 21€ per tullaus, eli ei niin kallista kun ei tarvii itse evääkään heilauttaa oottaa vaan pakettia kotiin.
http://www.kaivaa.fi

Heijari kohti napaa, leuka rintaan ja eteenpäin.

Se on nyt 67
Antenni
2WD

Viesti Kirjoittaja Antenni »

Itellan tullauksessa meni het kokonaista paripäivää että paketti tuotiin kotiin viime viikolla. Sen pari kymppiä se maksaa mutta eipä sitä talvikelillä aina viiti lähteä ajelemaan yli kahtasataa kilometriä 20 €:n takia. Josta sitte saat tietty maksaa vielä polttoainekulut jos ei satu lentämäänkään osata.

Tuolla näkys olevan 190 taalaa epin sarjalla hintaa http://www.bertsdirtworks.com/Utility%2 ... 20Kits.htm

Euroina tällä hetkellä 140, siihen postikulut, maholliset itellan tullauskulut ja tullit+verot niin aikalailla tuon 190 € nurkille satsille hinta pyörähtää. Pertin Rapatyöstä siis, mahtaa noita halvemmallakin saada.

https://www.erlandsonperformance.com/mm ... e=WE391045
Yamaha Grizzly 700Fi -07
Logibear
Tracks
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Mitähän eroa noilla "Hyöty" ja "Dyyni" -kiteillä on? Olisko dyyni yleiskäyttöisempi?

Utility
•Designed for those who spend most of their working or hauling.
•Oversized tire kits designed to work with aggressive (taller, wider, heavier) 27-28" tires or 27-28" paddle tires.
•Oversized tire kits pull easier in tough conditions or in the mud.
•This kit may affect top end speed.

Sand Dune
•Designed for those who spend most of their time in the sand dunes to give the best overall performance.
•Oversized tire kits designed to work with aggressive 27-28" paddle tires.
•Oversized tire kits pull easier in tough conditions or in the mud.
•Oversized tire kits may affect top end speed.

Pertin sivuilta:

*Sand Dune Kit-Designed to give best overall performance whom spend most of their time in sand dunes.
*Kit for oversized/paddle tires-Designed to work w/27-28 tires or paddled tires, may affect top end speed.
jamppu
Noppeli
Mönkijä:: can-am xt-p 800r

Viesti Kirjoittaja jamppu »

itse tilasin suoraan epiltä eli täältä /www.erlandsonperformance.com, hinta on toimiteetuna kotiin ovelle.jos paketti jää tulliin niin itella tullaa sen 20eur ja toimittaa kotiovelle helppoa :biggrin: s-p kysyttiin epiltä mikä kitti olis hyvä suosittelivat mun käyttöön utilityä.. (vero 1,7% ja alv 22%)
Kartza
Tracks
Mönkijä:: Can-am 650 xt -11

Viesti Kirjoittaja Kartza »

jamppu kirjoitti:itse tilasin suoraan epiltä eli täältä /www.erlandsonperformance.com, hinta on toimiteetuna kotiin ovelle.jos paketti jää tulliin niin itella tullaa sen 20eur ja toimittaa kotiovelle helppoa :biggrin: s-p kysyttiin epiltä mikä kitti olis hyvä suosittelivat mun käyttöön utilityä.. (vero 1,7% ja alv 22%)
Mulla meni 3,5% tullia+alv 22% Dalton varikitille jäi hintaa vähän yli 208€ Tilattiin täältä http://www.velocitydevices.com
Papukeppi
3WD

Viesti Kirjoittaja Papukeppi »

Rasvanäppi kirjoitti:Riippuu mitä kaikkea kitti sisältää, ja mitä työkaluja tallissasi on sekä asian osaamista.

Olen huomannut joissakin 700 grizzlyissä (isoilla renkailla varustetut), että keskipakokytkin on "poltettu pilalle".. Eli kun lähtee pitkällä alueella liikkeelle niin tuntuu "luistavaa kiihtyvyytä" kunnes yht äkkiä nappaa kunnolla vedon päälle. Normaalistihan veto tulee tasaisesti koko ajan, ja keskipakokytkinhän on ennen variaattoria... Variaattori ei pahemmin lipsu, kun sattuu olemaan "hihna kireällä" mallia. Tosin vettä koteloon päästessä asia onkin sit jo ihan toinen.

Mutta niiltäkin keskipakokytkin ongelmilta välttyy kun käyttää etenkin isoilla renkailla varustetuissa suosiolla lyhyttä aluetta maasto mönginnässä, yleensäkkin liikkeelle lähdettäessä turha luistatus on huonoksi raskaasti kuormitettaessa.
Morjes!

Pakko kysyä, vaikka itseni munaisin. Voiko hitaalta heittää "lennossa" nopealle. Näin kait voisi välttyä keskipakokytkimen poltolta liikkeelle lähdössä helpolla alustalla. Itseäni kiinnostaa Mudracer, mutta jo mönkijälehdessä moitittiin mutaracerin olevan vähän äkkinäinen liikkeelle lähdössä. Arctic Catin Mud Prossa on perän välitystä muutettu vakio 700 H1:stä. Mulla on vain sellainen päähänpinttymä Jammun paremmasta laadusta. AC:ssä ei lisäksi ole ohjaustehostinta, tosin -09 700 on käsittääkseni kolme donaa kalliimpi AC:tä. :?:
Vee-äM
R.I.P
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Ei voi,minä en ainakaan koita :wink: .Mutaraaseri lahteä hienosti ja pehmeästi liikkeelle,variaattori toimii nätisti.Ainoa asia mistä on keskusteltu on lyhyen puolen pitkä välitys.

Jossain kohtaa hyvä,jossain ei niin hyvä.Itse olen pärjännyt sillä hyvin niin työhommissa kuin harrastuspuolellakin.Jos sinne joskus jotain varipuolelle tehdään niin saatan varikittiäkin kokeilla,ei tiiä varmaksi.

Hinnoista en tiiä,tuntu vaan oudolta toi kolmen tonnin ero :shock:

Koita keksiä itelle se paras vaihtoehto,onnea siihen.
Kuva
Papukeppi
3WD

Viesti Kirjoittaja Papukeppi »

Moi!

Ero on -09 AC:n ja Jampin kurahousuversioiden välillä itse asiassa yli kolme donaa. Perskeles, sain niin hyvän tarjouksen ylivuotisesta, eli -08 700 FI Mudracerista, että järjen ääni koko hankintaa kohtaan on vaipunut piipitykseksi, joka hukkuu kohta vasemmman korvan tinnutukseen. :lol:

Ainut, mikä enää pidättelee, on Konekeskon organisaatiomuutos. Ko. muutos on astunut voimaan vuoden vaihteessa. Huomenna selviää, onko Konekeskon kolmen vuoden lisätakuu voimassa, jos paikallinen huolto on vielä valtuutettu Yamaha huolto. Olivat siellä kevyesti ilmaisten huuli pyöreänä, kun menin asiaa kysymään. Risut Konekeskolle! :-X
Logibear
Tracks
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Viesti:

Re: Kuinka suuret renkaat 25" tilalle takuun jatkuessa?

Viesti Kirjoittaja Logibear »

saimi kirjoitti:Yammuunhan saa nykyään lyhyemmän välityksen 60€:lla + työt. Näin ainakin viime viikolla, kun olin kuuntelemassa ja kokeilemassa yamahan tarjontaa.
Eli mennee 28" renkaalla (mud racer versio) hiljempaa ko 25". Ja silti on 5v. takuu.
Kerrotko vähän lisää mistä on kyse =P~
Janne 450R
Tracks

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Logibear kirjoitti:
saimi kirjoitti:Yammuunhan saa nykyään lyhyemmän välityksen 60€:lla + työt. Näin ainakin viime viikolla, kun olin kuuntelemassa ja kokeilemassa yamahan tarjontaa.
Eli mennee 28" renkaalla (mud racer versio) hiljempaa ko 25". Ja silti on 5v. takuu.
Kiinnostaa minuakin! Laitoin Keskolle S-postia, katotaan mitä vastaavat?

Nyt pitäis mennä talliin ja asennella varikitti paikalleen, noin niinku ensiavuksi :)
Janne 450R
Tracks

Empäs tämmöstä topikkia muistanut ollenkaan. Kiitos Logibearin, ku kaivo esiin!

Tämän lukemisen jälkeen taidan jättää kytkimeen vakio jouset, kun en halua lähtö kierroksia yhtään ylemmäs. Mulla Teamin kitti.

Jos jollain uusia kokemuksia varikiteistä, niin olis mukava lukea?
haugga
2WD

Viesti Kirjoittaja haugga »

Logibear kirjoitti:
Olin saimin kanssa samassa tilaisuudessa ja saimi kun näyttää nukkuvan onnensa ohitse niin...

Nyt saa Grizzly 550 ja 700:seen Yamahan maahantuojan toimittamaa 'varikittiä', joka tihentää välitystä reilusti isompia renkaita varten. Tämän laittamisesta ei takuut ym. kärsi. Muutoksen jälkeen ei kytkeytymiskierrokset muutu, mutta välitys on 28' renkailla suurinpiirtein sama tai vähän tiheämpi kuin alla olisi alkuperäiset 25' renkaat.

Eilen näin tälläisen koneen liikkeellä ja toiminta oli täydellistä, ihan kuin olisi tosiaan ajellut 25:set renkaat alla. Eli onnistunut toteutus.

Hintaa moisella on 59e + asennus.
Viimeksi muokannut haugga, 01 Joulu 2009 10:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vee-äM
R.I.P
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Jos noin on niin seuraavassa huollossa vois koittaa itekkin.Kiitos vinkistä.
Kuva
Janne 450R
Tracks

Sain s-postia Keskolta ja heiltä, sekä jälleenmyyjiltä todellakin on saatavilla Grizzlyn variaattoriin välitystä alentavaa settiä, 59€/ setti.

Siinä tulee mukana Prikkoja ja muita tarvittavia hilppeitä... Eikun kaupoille!

Ite laitan nykyisen kitin seuraksi, katotaan mitä siitä tulee?
rulez
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rulez »

Nyt oli poijat laittanu hinnankin kohillee tuotahan joutunee koittamaan !
Mitäs palikoita tulee mukana joko joku tietää tarkemmin minkä moinen työ on osat pulttailla paikalleen ?
Keskipakokytkimeen tuskin tulee mitään ?
http://www.tokkyra.arkku.net Tökkyrä 4x4 kotisivut ! päivitetty 21.11.11
http://kuvablogi.com/blog/1331/ Kuvia Ajoreissuilta ! päivitetty 21.2.09
Vastaa Viestiin