Ketjut Hondaan, must have vai pelkkää bling blingiä.
Ketjut Hondaan, must have vai pelkkää bling blingiä.
Onkos näillä mitään merkitystä pihan aurauksessa / kelkkareiteillä ajamisella / yleisessä talvi ajelussa metässä. Kannattaako ostaa ?
Pihalla niistä olis varmaan hyötyä kun mulla on "pihatie" joka on liukas alku ja lopputalvesta, jyrkkä joistakin kohdin. Ja pohjoseen tulee sitä lunta yössä paljonkin. Ketjuja en ole vielä kauhiasti tarvinu, ostaminen on semmonen fifty/fifty tilanne. Tarvikekeskusessa sanothan että ei tarvi ja jotku sanoo että tarvii.
Kelkkareitillä ajaminen, rikkooko ketju pahasti sitä reitin pintaa? En halua että oon samalla jälellä kelkalla petäjän kylessä. Täällä ei reiteillä juuri ojia näy kiitos lumimyräköiden. Reitillä sitä ei juuri tarvi, minun mielestä.
Hupiajelussa talvella, minusta tarvii. Ojan joka on peilijäällä, jyrkkä "vako" oja ja on peilijäässä. Tarvii, ite tullu jumiteltua joskus. Ja metsätiellä jos on mutkat jäässä, tarvii. Oisko tähän nastat hyvät?
Minkälaiset ketjut? Mitkä on hyvät? Omakohtaisia kokemuksia? Miten pelaa vauhdikkaammassa ajossa, esim jäällä? Kestääkö käyttöä?
Mönkijä on Honda TRX 350 FourTrax ES 2006. Renkaissa karkea kuviointi.
Pihalla niistä olis varmaan hyötyä kun mulla on "pihatie" joka on liukas alku ja lopputalvesta, jyrkkä joistakin kohdin. Ja pohjoseen tulee sitä lunta yössä paljonkin. Ketjuja en ole vielä kauhiasti tarvinu, ostaminen on semmonen fifty/fifty tilanne. Tarvikekeskusessa sanothan että ei tarvi ja jotku sanoo että tarvii.
Kelkkareitillä ajaminen, rikkooko ketju pahasti sitä reitin pintaa? En halua että oon samalla jälellä kelkalla petäjän kylessä. Täällä ei reiteillä juuri ojia näy kiitos lumimyräköiden. Reitillä sitä ei juuri tarvi, minun mielestä.
Hupiajelussa talvella, minusta tarvii. Ojan joka on peilijäällä, jyrkkä "vako" oja ja on peilijäässä. Tarvii, ite tullu jumiteltua joskus. Ja metsätiellä jos on mutkat jäässä, tarvii. Oisko tähän nastat hyvät?
Minkälaiset ketjut? Mitkä on hyvät? Omakohtaisia kokemuksia? Miten pelaa vauhdikkaammassa ajossa, esim jäällä? Kestääkö käyttöä?
Mönkijä on Honda TRX 350 FourTrax ES 2006. Renkaissa karkea kuviointi.
Re: Ketjut Hondaan, must have vai pelkkää bling blingiä.
laitata nastat ennemmin, ei ollu lysti ajella huvia ketjut päällä, hyppyytti ja liianki hyvä pito,
Kuin hankala ne on sitte ottaa irti? Nuihin renkaisiin mitkä on paikoillaan en kyllä ala ruuvaileen nastoja. Pitäs semmoset vakiorenkaat saaha jostaki ja ruuvailla niihin kiinni 

- FinnMack
- Tracks
- Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
Mulla ittellä on ruuvattu nastat noihin Pollen alkup. kumeihin siis ne PXT carlislet,vai mitä ne oli??
Kettinkeissä on se haittapuoli että niillä ei uskalla ajaa lujaa jos nyt niin huonosti käy että ne irtoaa
ne pieksee kaikki muovit säpäleixi,olen nähnyt kuvia ja jälki on hurjaa...
Noi nastat on hyvät tuossa auraustouhussa.
Pukkaan tuon irtolumen ojaan ja joskus tulee mentyä liian pitkälle ja siinä pakittaessa tuntee kuinka nastat oikein
rouhaisee kiinni ja nousu on varmaa..
Nastat on ne ruuvattavaa mallia,olikohan niitten nimi Duell vai mikä se oli..?
Kettinkeissähän pito on saletisti parempaa mutta kyllä ne rajoittaa muuta huba-ajoa rankasti.
Se nyt on tietenkin mistä itte tykkää ja minkälaiseen ajoon....
mutta noi nastat on ihan jees ratkaisu ollut minulle.
Kettinkeissä on se haittapuoli että niillä ei uskalla ajaa lujaa jos nyt niin huonosti käy että ne irtoaa
ne pieksee kaikki muovit säpäleixi,olen nähnyt kuvia ja jälki on hurjaa...
Noi nastat on hyvät tuossa auraustouhussa.
Pukkaan tuon irtolumen ojaan ja joskus tulee mentyä liian pitkälle ja siinä pakittaessa tuntee kuinka nastat oikein
rouhaisee kiinni ja nousu on varmaa..
Nastat on ne ruuvattavaa mallia,olikohan niitten nimi Duell vai mikä se oli..?
Kettinkeissähän pito on saletisti parempaa mutta kyllä ne rajoittaa muuta huba-ajoa rankasti.
Se nyt on tietenkin mistä itte tykkää ja minkälaiseen ajoon....
mutta noi nastat on ihan jees ratkaisu ollut minulle.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Kattelin tässä muutamia ketjuja ja nastoja Duellilta . Jos jollakin on niistä omakohtaisia kokemuksia kertoo.
Ketjut
Diamond lumiketju
Agressor ketju, näyttäs olevan tihiään nuita sivulenkkejä, onko hyvä?
PEG ketju, samantapainen ko Agressor.
PEG II
Nastat
Maxi Grip 30mm
Empä löytäny enempää nastoja, linkkiä? Hondan omat ketjut on kanssa listalla, onko ne hyvät. Ketjuihin oon viellä kallistumassa ne on helppo ottaa irti ja helppo laittaa takasin. Nastat on hias laittaa kiinni ja hias ottaa pois.
Ketjut
Diamond lumiketju
Agressor ketju, näyttäs olevan tihiään nuita sivulenkkejä, onko hyvä?
PEG ketju, samantapainen ko Agressor.
PEG II
Nastat
Maxi Grip 30mm
Empä löytäny enempää nastoja, linkkiä? Hondan omat ketjut on kanssa listalla, onko ne hyvät. Ketjuihin oon viellä kallistumassa ne on helppo ottaa irti ja helppo laittaa takasin. Nastat on hias laittaa kiinni ja hias ottaa pois.
Niin...Porokone kirjoitti: Ketjuihin oon viellä kallistumassa ne on helppo ottaa irti ja helppo laittaa takasin. Nastat on hias laittaa kiinni ja hias ottaa pois.

Itsellä oli kolmipuolisatasessa TRX:ssä ketjut, samoin nelisatasessa Rancherissa mutta kun laitoin tuon Foremanin niin hommasin maastokuvioiset renkaat ja niihin kunnon nastat tuolta => http://www.kisarengas.fi/.
Muistaakseni 19mm kokonaispituus ja ulkonema n.5mm. Ovat kiinni teollisuusliimalla ja vuoden aikana ei ole yhtään nastaa tippunut vaikka rankakärryn kanssa on oltu joskus tiukassakin paikassa. Samoilla renkailla ajan kesän vähäiset ajot eikä kulumisen merkkejä ole näkynyt. Eikä muuten säre kelkkareittiäkään.
Ovatten semmoiset välipito "luikuesteet". Ketjut pitävät paremmin mutta jos haluat ajaa vähänkin nopeampaa, tulee vastaan juuri tuo ongelma josta FinnMack kirjoitti.
Niin lumi- kuin mettätyötkin olen noilla hoitanut eikä paluuta ketjuihin enää ole.
ex. joxago
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
Optimistinen pessimisti!
Ei kannata sairastaa ennenkuin on kipeä!
minulla on nuo agressorit pelkkiin takarenkaisiin, 2 kertaa käytin alla, nyt ovat joutilaana, ei pystyny yhtään kurvailemaan, veto hommissa kyllä pitoa piisas.
Tänään tuli lunta puskettua jäällä, sen voin sanoa,ettei olisi onnistunut ilman ketjuja, lumi oli jo muuttunut vähän nuoskaiseksi. Hondan rinconilla tuli työnnettyä ja ketjut juurikin nuo duelin diamondit. Kyllähän ne asiansa ajaa tietyssä tilanteessa, hyvät ovat, mutta se kannattaa muistaa, kuten täällä on jo aikaisemmin jo muissa vastaavissa kekusteluissa mainittu, ettei ketjut päällä ole viisasta ajaa lujaa, nimittäin jälki voi olla rumaa, jos lenkit sattuu syystä tai toisesta irtoamaan.
Eikä se ole edes nautinto ajaa lujaa ketjut päällä
Eikä se ole edes nautinto ajaa lujaa ketjut päällä

Joo mulle joku kauppias suositteliki tuota Diamondin ketjua, jos nyt tilais semmoset.
Miten nuo koot menee? Miksi nei oo tuumina ???
Miten nuo koot menee? Miksi nei oo tuumina ???
Ottaa ja katsoo:Porokone kirjoitti:...Miten nuo koot menee? Miksi nei oo tuumina ???
http://www.pr-powercontrol.fi/atvshop/p ... php?p=1661
http://www.pr-powercontrol.fi/atvshop/p ... php?p=1662
http://www.pr-powercontrol.fi/atvshop/p ... php?p=1663
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518