26" tai 27" renkaat rinconiin?
26" tai 27" renkaat rinconiin?
Kertokaa asiantuntijat, mikä koko sopii paremmin rinconiin, 26" vai 27". Tarjolla olisi Mudlite XL + ITP ss 212 vanne tai BKT Wingit + Bronco vanne. 

Re: 26" tai 27" renkaat rinconiin?
eiköhän siinä hondassa sen verran potkua oo että 27"
mutta se on vain mun mielipide

Kyllä Hondassa potkua riittää
, mutta haluan toimivan kokonaisuuden. Pääosin hyötykäytössä, talvella lumen aurausta ja kesällä metsätiellä puuhommissa.

-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
jos pääpaino ns hyötykäytössä(aurailu,puuhommat) niin itse valitsisin esitetyistä vaihtoehdoista bkt renkaat.
kuten nimikin kertoo "mud lite" on tarkoitettu juurikin sinne mutaan ja muuten pehmeeseen lällyyn.maxxis big hornit myöskin mietinnän arvoiset hyötykäyttöön 

kaverilla jammussa maxxisin mud bugit koossa 27x12-12 ja 27x10-12, se on kyllä mielestäni todella toimiva rengas joka paikkaan, vaikkakin aika kallis.
BKT Wingit jotenkin kiinnostaa
. Nyt vaan pitäisi päättää ostaako 26 tai 27!? Mielipiteitä/kokemuksia??

27" kannattaa 99,99% varmuudella
Enintään 26", reppanasta loppuu teho kun on vain kolme vaihdetta ja piiitkä ykkönen. Tv: Rinconilla vuodesta 2003. Minäkin suosittelisin tutustumaan Maxxis bighorneihin ja vielä koossa 25" ovat kovasti tykättyjä jenkkilän rinconisteilla.
eipä ollut tietoutta honda miehen pitkästä ykkösestä
hyvä että joku tietää

minä kannatan 27ja, saa vähän maavaraaki lisää. eikä ole vielä niin isot että puhti loppus.
Joo kyllä 27" ihan soppeli.
Momentinmuunniin hieman kompensoi sitä nopeaa ykköstä, eli onnistuu myös möyriminen
Momentinmuunniin hieman kompensoi sitä nopeaa ykköstä, eli onnistuu myös möyriminen
Momentinmuutimen ansiosta voit tarvittaessa edetä vaikka aivan hidasta mateluvauhtia, mikä ei tavallisella mönkijällä onnistu.
Mulla on 28" alla, joissa vielä 40mm palakorkeutta..
Voima ei lopu kesken normiajossa, eikä hidasta yhtään enempää kuin entiset 26" vampiret. Ainoat paikat joissa rengas ei enää pyöri ovat kunnon upottavat suot, kun renkaitakaan ei enää näy, mutta väitän että tuolloin koolla ei enää ole väliä, onko 25" tai 28", jos vain on kunnon kuviolla, eivätkä mitkään katurenkaat...
Eli 27" kehiin vain... ja jos tuntuu, että voima loppuu, niin sitten cros4wd:ltä vaihteiston välityssarjaa kehiin ja taas mennään. 

Ei mönkijää
http://kuvablogi.com/blog/19107/
http://kuvablogi.com/blog/19107/
OK! Kiitos mielipiteistä. Taidan kuitenkin laittaa 26" BKT Wingit + ITP 112 vanteet. (Sain sen verran hyvän tarjouksen)
.

Rinconin 650 juuri hommannut. Voisko joku kertoa mitä hommaan alle kun ei jäällä kulje kun on lunta polven yli? Jäätä pitkin pitäis mennä vaan kun ei mee. Renkaat uudet varmaankin alkuperä kokoa taka ketjuilla. Onko ainoa vaihtoehto hankkia mönkkärini hintaiset telat? Ennen kulkenut kelkalla mut kun kyllästyin vetämään täysiä vettä lumen alla paikoin 15cm.
- Vee-äM
- R.I.P
- Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-
Ei paljoa ole tehtävissä,mahasta kantaa joten vaihtoehdot ovat maavaran nosto.Onhan sulla liukas sileä panssari alla?Tämmönen lumi vaatis 35-40 senttiä maavaraa ja sittenkin vielä ketjut/nastat että saa jäästä otetta.
Itse ajatellut että kun ei rahaakaan ole niin aika korjaa haavat,näitä lumitalvia on ollut harvassa ja tuskin joka talvi tulee tälläinen olemaan.
Aika rynkyttämistä oli kun viime viikonloppuna tein jälkeä pilkkikisoissa ja lämmötkin siinä nousee,ei huvita pitkää matkaa lähteä jäällä taittamaan.
Mitenkähän toimis auton piikkipyörät ja lumilevyllä laskea hangen korkeutta??
Itse ajatellut että kun ei rahaakaan ole niin aika korjaa haavat,näitä lumitalvia on ollut harvassa ja tuskin joka talvi tulee tälläinen olemaan.
Aika rynkyttämistä oli kun viime viikonloppuna tein jälkeä pilkkikisoissa ja lämmötkin siinä nousee,ei huvita pitkää matkaa lähteä jäällä taittamaan.
Mitenkähän toimis auton piikkipyörät ja lumilevyllä laskea hangen korkeutta??