Ohjekirjassa lukee että Ihan sama kumpaa jarruvipua painaa niin jarruttaa kaikilla renkailla, mutta mulla ei pysähdy toisella kahvalla niin hyvin. ELI: Vasemmanpuolen kahvan saa lyödä pohjaan ja jarruttaa vain vähän, mutta kaasunpuolen kahvaa kun painaa niin pysähtyy ko seinään! Tässä on se huono puoli että en osaa käyttää kaasunpuolen kahvaa, siitä syystä puuhun meinas rakas Honda mennä.
Ajettu vain n. 300 km, ollut mulla kokoajan, huollettu säännöllisesti ja ei oo ollu rossimodina vaan hirvihommissa toki joskus ajeltu huvikseenkin.
Onko tuo jarrun käyttäytyminen vika vai ominaisuus?
Ominaisuudeksi se on lueteltava. Tuossa mallissa on muistaakseni 4wd aina päällä, joten kaikki jarrut vaikuttaa kaikkiin renkaisiin. Takana on vain yksi runpujarru, joten teho sen mukainen. Edessä kaksi, joten vaikuttaa enempi.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
sieltä takarummun päältä voi sitä siipimutteria kiriä jos haluaa että kahva ei mene pohjaan asti, ei se kyllä yleensä tavella pelaa oikein hyvin,
oikean puoleinen neste jarru pelitti paremmin, ja voiman siirron kautta jarruttaa kaikkia renkaita paino mitä jarrua vaan. kun siinä on koko ajan 4wd päällä.
Ei todellakaan ole ihan sama, kumpaa vipua vetää! Johtuu yksinkertaisesti siitä, että vasen kahva on vain ja ainoastaan takajarrulle, oikea kahva etujarrulle. On tunnettu tosiasia, että eteen päin kulkeva peli, oli sitten auto, moottoripyörä tai mönkijä, tehokkaammin jarruttaa etujarrulla, takapään pito nousee hieman irti jarrutettaessa. Paine kasvaa taas etupäässä, sieltä se pito eli pysähtyminen tulee. Taas esim. peruttaessa tai rinteessä mentäessä taakse päin takajarru on se, kumpi on siinä tilanteessa tehokkaampi.
Sen sijaan on ihan sama (mikäli vasemman kahvan säädöt ja oikean jalkavivun säädöt ovat säädetty oikein) käyttääkö vasenta kahvaa vaiko oikean jalan painovipstaakia, ne molemmat vaikuttavat vain ja ainoastaan takajarruihin.
Itse harvemmin jarrutan jalkajarrulla. Suosittelen opettelemaan käsijarrujen käytön, ei ole vaikeaa. Kannattaa ottaa peukku pois kaasulta jarrutettaessa, mönkijän moottorin vääntö voittaa kyllä jarrujärjestelmän tehot.