Etu- vai keskikiinnike?

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Etu- vai keskikiinnike?

Viesti Kirjoittaja ATC »

Wanha on pitkän nuoruutensa alkuaikoina ottanut leivän tuosta aurahommasta semmoiset vajaa kymmenen vuotta kunnan hommissa ihan oikeilla työkoneilla ja aurat, erilaiset penkan levityskeksinnöt ja jopa tiehöyläkin on tuttu kone, tämän kerron siksi että tätä taustaa vasten ajattelen tuota mönkijällä auraamista. Mönkijästä ei sinänsä ole aurahommiin kun töihin aletaan, mutta eiköhän suurin osa mönkijämiehistä pienimuotoista lumen siirtoa laitteellaan harrasta, niin minäkin. Wanhakin tuupiskelee lumia kotosalla ja työmaalla eikä siinä mitään kyllä se onnistuu kunhan tekee sen tarpeeksi tiuhaan ettei hanki kasva liian korkeaksi, CC;n keskeltä nivelletyllä, jonka sai kärkiauraksi ei hangen paksuuskaan haitannut kunhan ei ihan metriä ollut niin eikä polettu.
Vuonna nappi ja vasara, kun oli vaan näitä puskulevyjä, sai merelle ja lammille jääratoja auratessaan tuupata enemmän mönkijällä kuin jääratäpyörällä :D Eikä se johtunut siitä ettei pyörä pelannut,vaikka remonttiakin kyllä tehtiin.
Onneksi nykyään saa näitä alueauran mallisia ja leveempiä joilla hommat käyttää hieman eri malliin.
Käytössä on ollut useampi auratyyppi/ puskulevy ja leveyskin on vaihdellut. Kaikki on hommansa hoitaneet ihan jeppis,
mutta varsinainen parannus tuli kun tuli tuo Glacierin keulakiinnike, joka on nyt käytössä toisessa mönkijässä.
Nuo keulakiinnitykset kun eri merkeillä yleistyy niin taitaa niihin siirtyä suurin osa käyttäjistä, vanhemmat ihmiset joihin alan lukeutumaan itsekin, hädin tuskin edes saa tuon auran keskikiinnitykseen kiinnitettyä ja edut on kiinnitystavasta aiheutuvia haittoja suuremmat. Glacierilta en saa provikkaa ja kiinnityksenkin olen soveltanut itse kun ei taida valmista saada kuin Polleen ja semmoista ei nyt ole käytössä, ainakaan vielä.
Noita vetokoukkurakennelmia mitenkään mollaamatta, net on turhan monimutkaisia tehdä ja ei tuommoisia kukaan vakavissaan ala markkinoille tuuppaamaan, tarkoitan näitä valmistajien valtamerkkejä, sitä etteikö net olisi hyviä ja toimivia en suinkaan tarkoita, jolla semmoinen on olkaatten tyytyväisiä kuten minäkin omaani. Jos vielä joku vaivautuu tuommoisen tekemään, niin ostakaa hyvät veljet ja äkkiä pois kuleksimasta.
Useimmissa levytyypeissä on säätöjalat molemmissa nurkissa ja niitä kannattaa käyttää varsinkin alkukaudesta kun ei alla ole vielä jääpolannetta, sillä helposti estää tuon alle kippaamisen. Myös terän kulman säätöä, joka myös löytyy useimmista levyistä kannattaa kokeilla niin huomaa miten silläkin pystyy parantamaan auraustulosta.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
motocoyote
Tracks
Viestit: 3005
Liittynyt: 15 Elo 2006 00:48
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Paikkakunta: Tornio

Re: Etu- vai keskikiinnike?

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

ATC kirjoitti:Wanha on pitkän nuoruutensa alkuaikoina ottanut leivän tuosta aurahommasta semmoiset vajaa kymmenen vuotta kunnan hommissa ihan oikeilla työkoneilla ja aurat, erilaiset penkan levityskeksinnöt ja jopa tiehöyläkin on tuttu kone, tämän kerron siksi että tätä taustaa vasten ajattelen tuota mönkijällä auraamista.
Mönkijästä ei sinänsä ole aurahommiin kun töihin aletaan, mutta eiköhän suurin osa mönkijämiehistä pienimuotoista lumen siirtoa laitteellaan harrasta, niin minäkin. Wanhakin tuupiskelee lumia kotosalla ja työmaalla eikä siinä mitään kyllä se onnistuu kunhan tekee sen tarpeeksi tiuhaan ettei hanki kasva liian korkeaksi, CC;n keskeltä nivelletyllä, jonka sai kärkiauraksi ei hangen paksuuskaan haitannut kunhan ei ihan metriä ollut niin eikä polettu.
Juu, niinhän se on, mönkijä on lelu.. Tuo keulan väännätysongelma on tuttu omakohtaisesti reilun 10 tonnin painoisesta lusikkahaarukasta, vaikka etuakselilla on neliselkäiset piikkiketjut.. Toki levykin on yli 3 metriä leveä ja painaa enemmän kuin mönkijä, mutta kuitenkin, umpiseen puskiessa meinaa vähän tylysti väännättään..
ATC kirjoitti: Vuonna nappi ja vasara, kun oli vaan näitä puskulevyjä, sai merelle ja lammille jääratoja auratessaan tuupata enemmän mönkijällä kuin jääratäpyörällä :D Eikä se johtunut siitä ettei pyörä pelannut,vaikka remonttiakin kyllä tehtiin.
Onneksi nykyään saa näitä alueauran mallisia ja leveempiä joilla hommat käyttää hieman eri malliin.
Itellänikin on tällä hetkellä tavan puskulevy, tosin hieman "muotoiltu", eikä sillä saa lunta lentämään ennenkuin vauhtia on ihan liikaa. Nyt odottelen uutta levyä pajalta, jotta saan laittaa tuon prototyyppirakennelman "eläkkeelle"...

Tuollainen nivelaura kiinnostais melkosesti, ja ajatus oli että tekis pikakiinnitteisen siitä itse levystäkin. Voisi sitten tarvittaessa laittaa keulaan joko heittävän tai nivelauran..
ATC kirjoitti: Käytössä on ollut useampi auratyyppi/ puskulevy ja leveyskin on vaihdellut. Kaikki on hommansa hoitaneet ihan jeppis,
mutta varsinainen parannus tuli kun tuli tuo Glacierin keulakiinnike, joka on nyt käytössä toisessa mönkijässä.
Nuo keulakiinnitykset kun eri merkeillä yleistyy niin taitaa niihin siirtyä suurin osa käyttäjistä, vanhemmat ihmiset joihin alan lukeutumaan itsekin, hädin tuskin edes saa tuon auran keskikiinnitykseen kiinnitettyä ja edut on kiinnitystavasta aiheutuvia haittoja suuremmat. Glacierilta en saa provikkaa ja kiinnityksenkin olen soveltanut itse kun ei taida valmista saada kuin Polleen ja semmoista ei nyt ole käytössä, ainakaan vielä.
Tässä asiassa on vähän niin että mitä ominaisuutta sitä arvostaa enemmän, niin sen mukaan kantsii sitten valita tuon kiinnityksen kanssa..
Ite arvostan tarpeitten mukaan keskikiinnitystä, ja etukiinnitys on kokeiltu ja itselleni huonoksi todettu.

Kiinnitys on kyllä helpompi ja nopeampi etukiinnitteisessä, mutta itselläni sillä ei ole merkitystä, koska mönkijässäni aura on keulassa lähes poikkeuksetta pääsiäiseen asti..
Sitten jos tuntuu että lunta ei tule kelkalle, niinkuin nyt, niin sitten tiputan koko höskän lattialle kun sekään ei vaadi kuin 3 pultin irrottamisen.
ATC kirjoitti: Noita vetokoukkurakennelmia mitenkään mollaamatta, net on turhan monimutkaisia tehdä ja ei tuommoisia kukaan vakavissaan ala markkinoille tuuppaamaan, tarkoitan näitä valmistajien valtamerkkejä, sitä etteikö net olisi hyviä ja toimivia en suinkaan tarkoita, jolla semmoinen on olkaatten tyytyväisiä kuten minäkin omaani. Jos vielä joku vaivautuu tuommoisen tekemään, niin ostakaa hyvät veljet ja äkkiä pois kuleksimasta.
Useimmissa levytyypeissä on säätöjalat molemmissa nurkissa ja niitä kannattaa käyttää varsinkin alkukaudesta kun ei alla ole vielä jääpolannetta, sillä helposti estää tuon alle kippaamisen. Myös terän kulman säätöä, joka myös löytyy useimmista levyistä kannattaa kokeilla niin huomaa miten silläkin pystyy parantamaan auraustulosta.
Onhan tietysti.. Mutta hyvänä puolena vetokoukkuun kiinnittämisessä on se että se rasitus jakautuu tasaisemmin mönkijään, eikä pelkkä eturunko ota hittiä. Se putkikehikko kun kuitenkin vääntyy melko helposti... :roll:

Ainoa vain niissä säätöjaloissa ainakin omassa levyssäni on, että ne ovat väärällä puolen levyä tuota päälle hyppäämistä ajatellen :mrgreen:
Saahan niillä toki nostettua sen levyn sen verran ylös ettei se tökkää jokaiseen hienoisesti pilkistävään kivennurkkaan, mutta itselleni se päällepyrkimisongelma tuli haitoiksi asti esille penkkoja kaadellessa. Ei paljon tassut tai levyn kulmansäätö auta kun pukkaa mönkijän keulan korkuiseen penkkaan niin lujaa mitä tohtii, ettei äijä lennä sarvien yli.. :mrgreen:
Järkevää? Ei... Hauskaa? Tottakai :mrgreen:
Meillä on näet kaadeltava mönkijällä penkat tieltä yhdeltä pätkältä (ylikäytävän "rampeilta" molemmin puolin junarataa) , koska traktorikaivurilla ei oikein viitsi riskeerata viis metriä korkealta penkalta alas humahtamisen kanssa, ja tie/penkka on niin kapea ettei siinä mahdu vekslailemaan luhalla..
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Etu- vai keskikiinnike?

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

motocoyote kirjoitti:
ATC kirjoitti: Noita vetokoukkurakennelmia mitenkään mollaamatta, net on turhan monimutkaisia tehdä ja ei tuommoisia kukaan vakavissaan ala markkinoille tuuppaamaan, tarkoitan näitä valmistajien valtamerkkejä, sitä etteikö net olisi hyviä ja toimivia en suinkaan tarkoita, jolla semmoinen on olkaatten tyytyväisiä kuten minäkin omaani. Jos vielä joku vaivautuu tuommoisen tekemään, niin ostakaa hyvät veljet ja äkkiä pois kuleksimasta.
Useimmissa levytyypeissä on säätöjalat molemmissa nurkissa ja niitä kannattaa käyttää varsinkin alkukaudesta kun ei alla ole vielä jääpolannetta, sillä helposti estää tuon alle kippaamisen. Myös terän kulman säätöä, joka myös löytyy useimmista levyistä kannattaa kokeilla niin huomaa miten silläkin pystyy parantamaan auraustulosta.
Onhan tietysti.. Mutta hyvänä puolena vetokoukkuun kiinnittämisessä on se että se rasitus jakautuu tasaisemmin mönkijään, eikä pelkkä eturunko ota hittiä. Se putkikehikko kun kuitenkin vääntyy melko helposti... :roll:
Vetokoukkurakennelmat ei sen monimutkaisempia ole tehdä kuin mikään muukaan rautahäkkyrä, olenhan elävä todiste siitä että tyhmempikin sellaisen saa aikaiseksi.
Rasituksen jakaminen tuli itselläkin mieleen ennenku aloin tota omaa runkoa väsäämään, valmistaja merkistä riippumatta on lienee ajatellut sen vetokoukun kuitenkin aika kestäväksi paikaksi verrattuna esim. keulan putkikehikkoon.
Mieltymyksiä on toki monia enkä lähde julistamaan jotain kiinnitystapaa parhaaksi tai ainoaksi oikeaksi, jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Etu- vai keskikiinnike?

Viesti Kirjoittaja ATC »

Omassa käytössä aura pitää saada nopeasti keulaan ja samantien pois, kun pääasiassa ajelen ilman auraa kärry perässä.
Siihen pitää olla kätevä ja helppo tapa kiinnittaa aura.
Omalla aurausalueelle on tiedossa kivet ja kannot, noiden muistamisen opin jo junnuna, muutaman lapun vaihdon jälkeen.
Penkkojen kaatoon kannattaisi tehdä levyyn pikairroitettava terä joka leikkaisi kunnolla, senhän ei tarvitse ottaa maahan asti joten voisi lisäksi jäykistää levyn työn ajaksi.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Etu- vai keskikiinnike?

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

ATC kirjoitti:Omassa käytössä aura pitää saada nopeasti keulaan ja samantien pois, kun pääasiassa ajelen ilman auraa kärry perässä.
Siihen pitää olla kätevä ja helppo tapa kiinnittaa aura.
Omalla aurausalueelle on tiedossa kivet ja kannot, noiden muistamisen opin jo junnuna, muutaman lapun vaihdon jälkeen.
Penkkojen kaatoon kannattaisi tehdä levyyn pikairroitettava terä joka leikkaisi kunnolla, senhän ei tarvitse ottaa maahan asti joten voisi lisäksi jäykistää levyn työn ajaksi.
En tiedä sitä kuinka hektinen työ vai onko Winhalla jopa hälytys luonteista, mutta onko sillä jtn väliä kestääkö auran kiinnitys 3 vai 5 minuuttia?

Aurausalueen kivet toki oppii tuntemaan, mutta mites kun naapuri tulee pyytämään jeesiä? Sanotaanko ettei pelit kestä kun en ole lapsena siellä auraillu? ;) ;)
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Etu- vai keskikiinnike?

Viesti Kirjoittaja ATC »

jänkhä kirjoitti:
ATC kirjoitti:Omassa käytössä aura pitää saada nopeasti keulaan ja samantien pois, kun pääasiassa ajelen ilman auraa kärry perässä.
Siihen pitää olla kätevä ja helppo tapa kiinnittaa aura.
Omalla aurausalueelle on tiedossa kivet ja kannot, noiden muistamisen opin jo junnuna, muutaman lapun vaihdon jälkeen.
Penkkojen kaatoon kannattaisi tehdä levyyn pikairroitettava terä joka leikkaisi kunnolla, senhän ei tarvitse ottaa maahan asti joten voisi lisäksi jäykistää levyn työn ajaksi.
En tiedä sitä kuinka hektinen työ vai onko Winhalla jopa hälytys luonteista, mutta onko sillä jtn väliä kestääkö auran kiinnitys 3 vai 5 minuuttia?

Aurausalueen kivet toki oppii tuntemaan, mutta mites kun naapuri tulee pyytämään jeesiä? Sanotaanko ettei pelit kestä kun en ole lapsena siellä auraillu? ;) ;)
Jep, saatta tulla kesken aurauksen hälytys vaikka heppareitille häirikkökelkkailijan hätistykseen, virkaapu viranomaisille, tai lumikuuro juuri ennen tärkeän valtuuskunnan tuloa työmaalle ja naisilla on iltakengät, miehillä luonnollisesti lakerit, silloin ei kolalla ehdi hätiin, vaan pikaisesti aura keulaan ja tie auki, sekä äkkiä takaisin illan elämyksiä valmistelemaan.
Tärkeäksi lasken jokaisen vierasryhmän vaikka ei kyseessä olisikaan valtionpäämiehiä, niitäkin tosin vierailee useamman kerran vuosittain.
Ei siis jouda jäitä kolistelemaan aurakiinnikkeistä ja tuon kiinnityksen pitää olla helppo ja nopea, eikä auraa voi pitää aina valmiina keulassa.
Naapurien pihatiet, paikallisen golfklubitalon tiestö ja parkkipaikka sekä läheisen koirahoitolankin pihapiirin lasken aurausalueeseen.
Kestää se, onhan aurassa törmäyksen varalta jousitettu kippaus, kippauksen idea on että se törmäyksessä pomppauttaa auraa ylöspäin ja näin este ylitetään ilman vaurioita.
Useimmissa mönkijän aurassa jousivoima on liia pieni ja siksi terä tarraa esteeseen ja levy kaatuu"alle".
Tämän voi helposti estää laittamalla jämerämmän lisäjousen tai alkuperäisten tilalle. Itse laitoin veneiden kiinnityksessä käytettävän kierrejousen lisäksi ja alkoi toimimaan oikein.
Jokaisella lienee omat erityistarpeet ja niiden mukaan kannattaa virittää laitteet tai jos lompsa pullottaa ostaa sopivat, Wanha elää kituuttaa pienellä kunnan maksamalla kuukausipalkalla joten pitää sitten kääriä hihat ja rakennella laitteet toimiviksi. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Enska600
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Joulu 2009 16:53
Mönkijä:: Kymco UXV 500 tl.
Paikkakunta: Valkeala

Re: Etu- vai keskikiinnike?

Viesti Kirjoittaja Enska600 »

Kai meitäkin on erilaisia ja jokalähtöön (itte en tiedä kerkesinkö edes kyytiin...... :D ) No mutta kuitenkin. Mulla on etuaura aurarungossa kiinni ja se kolmella sokkapultilla kiinni laitteen rungossa (1 koukun rungossa ja 2 edestä vinssipedissä) ja siltikin tuntuu ettei turhan takia viitti irroitella, eikä mulla ole edes kiire minnekkään... Olenkin jo alkanu miettiä, kun kerran youtubessa näin jonkun auramallin joka tuli pikakiinnitteisenä mahan alle kiinni, että josko omankin sais sellaiseksi. Toiminta olis silloin seuraavaa;

1. Aja kone aurarungon päälle
2. nosta takapää kiinni, klik
3. nosta etupää kiinni, klik
4. auraaa, auraa......
5. vedä narusta, plop aurarunko maassa.....

Joku varmaan miettii ettei tossa ole mitään järkeä, koska samalla vaivalla laittaa tapit ja kiinittää sokat. Mielummin minä kuitenkin nostelisin laitteen kiinni ja menoksi kuin kykkisin koneen alla ettimässä oikeaa reikää pienelle sokalle jne...
Muita on helppo neuvoa, mut itte on vaikea tehdä.....
Nair
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Tammi 2010 13:42

Re: Etu- vai keskikiinnike?

Viesti Kirjoittaja Nair »

Minä annan ääneni tuolle vetokoukku kiinnitykselle, itellä ainakin toimii hienosti ja on nopea asentaa.Takakiinnitys ilmeisesti myös painaa perää maahan lanatessa koska oon tän talven lumihommat tehnyt 2wd mönkijällä ilman ketjuja ja hyvin on pyörä pitänyt. tiedä sitten kun alkaa loskaa tuuppaamaan :)
Avatar
xedson
6WD
Viestit: 414
Liittynyt: 11 Kesä 2008 20:50
Mönkijä:: Cf-Moto 500 & Honda CR-V
Paikkakunta: Hämeenlinna / Vesilahti...
Viesti:

Re: Etu- vai keskikiinnike?

Viesti Kirjoittaja xedson »

Meillä on Motossa semmonen levy joka tulee edestä kiinni siihen työkalurunkoon joka kiinnittyy eteen ketjuilla ja taakse vetokoukun taakse laitetulla tapilla. Etu kiinnike on helpompi käyttönen, ja siten parempi, en ite jaksais lattioita nuohota kun levyä pitäis paikalleen laittaa
CF-Moto 500 4x4 Camo (kilvetön) http://kuvablogi.com/blog/16020/
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Etu- vai keskikiinnike?

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

Polle yhden vajaan talven jäljiltä.

Kuva

Jotain tämän sorttista olen näitten etukiinnitysten jäljiltä käyvän.
Avatar
apo
6WD
Viestit: 404
Liittynyt: 09 Helmi 2010 14:06
Mönkijä:: YFM450 "Black pearl"
Paikkakunta: Hki/Pettuvesi.
Viesti:

Re: Etu- vai keskikiinnike?

Viesti Kirjoittaja apo »

Yhden talven kokemukset omavalmisteisesta koukkukiinnityksestä on varsin positiiviset, muuta "pahaa" sanottavaa ole, kuin maavaran pieneneminen, mikä tuli havaittua jo tiiviiksi poljettua väylää auratessa leveämmäksi. Polku oli juuri sopivan levyinen renkaiden väliin ja jos ajoi hiemankin väärin oli heti työvälinerungosta kiinni.

Kiinnitys ja irrotus ei vie minuuttia kauempaa jos tällä ajalla on jotain merkitystä. Itselle tärkeämpää on se, ettei tarvitse rämpiä koneen alle käpistelemään sokkia.
Kuvatuksia virityksestä löytyy täältä
Viimeksi muokannut apo, 06 Tammi 2012 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Hyvin suunniteltu on aloitusta vajaa valmis"

Uudenmaan Mönkijät Ry
Mtl
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 31 Touko 2011 19:45
Mönkijä:: Polaris Sportsman 550
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Etu- vai keskikiinnike?

Viesti Kirjoittaja Mtl »

jänkhä kirjoitti:Polle yhden vajaan talven jäljiltä.

Kuva

Jotain tämän sorttista olen näitten etukiinnitysten jäljiltä käyvän.
Onkohan tuo mällätty vähän vai ihan normikäytön jäljiltä?
______________________________________
XP550 EPS 2010
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Etu- vai keskikiinnike?

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

Mtl kirjoitti:
jänkhä kirjoitti:Polle yhden vajaan talven jäljiltä.

Kuva

Jotain tämän sorttista olen näitten etukiinnitysten jäljiltä käyvän.
Onkohan tuo mällätty vähän vai ihan normikäytön jäljiltä?
Ihan normi auraustouhujen jäljiltä.
Mtl
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 31 Touko 2011 19:45
Mönkijä:: Polaris Sportsman 550
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Etu- vai keskikiinnike?

Viesti Kirjoittaja Mtl »

jänkhä kirjoitti:
Mtl kirjoitti:
jänkhä kirjoitti:Polle yhden vajaan talven jäljiltä.

Kuva

Jotain tämän sorttista olen näitten etukiinnitysten jäljiltä käyvän.
Onkohan tuo mällätty vähän vai ihan normikäytön jäljiltä?
Ihan normi auraustouhujen jäljiltä.
No ei oikein hyvä juttu tuo... Olisko kellään kuvaa tuosta keskikiinnikkeestä kun se on kiinni asennettuna? Kun ei vaan liioin haluais kans mitään ylimäärästä pohjaan, kun joskus tulee maastossa ajeltua.
______________________________________
XP550 EPS 2010
Avatar
pusikkoon
Tracks
Viestit: 1790
Liittynyt: 13 Helmi 2009 18:12
Mönkijä:: 2012 Foreman

Re: Etu- vai keskikiinnike?

Viesti Kirjoittaja pusikkoon »

Mtl kirjoitti:No ei oikein hyvä juttu tuo... Olisko kellään kuvaa tuosta keskikiinnikkeestä kun se on kiinni asennettuna? Kun ei vaan liioin haluais kans mitään ylimäärästä pohjaan, kun joskus tulee maastossa ajeltua.
Tuossa kolmas kiinnitysvaihtoehto jos keskikiinnitys ei nappaa.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 30&t=16887
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Vastaa Viestiin