Ihmettelen kovasti mistä johtuu yht äkkiä ilmenneet viat tai puutteellisuudet Can-Am mönkijöissä.Nehän on olleet olennaisilta osiltaan jo viitisen vuotta
samallaisia (rungot,jarrut,variaattori yms.) ja yleisesti kuten myös pitänyt laitetta hyvänä/varmana menopelinä.Monella on vanha Can-Am vaihtunut uuteen
Can-Amiin eli siltäkin osin ilmeisesti on pelannut/ollut tyytyväinen.Ymmärrän jos sivuilla yritetään kehitellä toimintoja vielä paremmaksi,mutta ilmeisesti ne ymmärretään väärin tarkoituksellisesti tai ei.Koska totuushan on että aina näissä laitteissa on parantamisen varaa niinkuin on jokaisen elämässäkin.
Ihmettelen samaa asiaa. Ehkä alalla vallitsee käsitys, että canakuskit pitävät peliään täydellisenä ja kun se ei sitä ookkaan, niin...
Joka laite vaatii modauksia, kun kaupasta hakee. Ainakin jos yhtään vakavammin aikoo harrastaa. Tämähän on todella hyvä, että foorumilla kanamin osalta asioista puhutaan ääneen.
Elähän nyt Rane, laitteethan paranee joka vuosi niinkuin pitääkin. Jos pieniä päivityksen aiheita löytyy, ei se tee merkistä huonompaa. Positiivisesti ajateltuna on hyvä, jos pienillä muutoksilla saa laitteen entistä paremmaksi. Ainahan löytyy noita löylynheittäjiä, vaikka olisi yksin saunassa.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Huomaatte varmaan, ettei tähän viestiin ole vastannut kuin Can-Am omistajia jotka yrittävät vakuuttaa itselleen ja kohtalotovereilleen, että kyllä sen täytyy olla hyvä vaikka koneet kilkattaa ja vaihteensiirto takkuaa ku se on sentään Can-Am!
peccis kirjoitti:Huomaatte varmaan, ettei tähän viestiin ole vastannut kuin Can-Am omistajia jotka yrittävät vakuuttaa itselleen ja kohtalotovereilleen, että kyllä sen täytyy olla hyvä vaikka koneet kilkattaa ja vaihteensiirto takkuaa ku se on sentään Can-Am!
Eli lähetäänkö sit siitä että eri mönkijämerkeistä saa hyvää puhua vain ne joilla ei sellaista ole (eivätkä mielellään myöskään halua saati ole koskaan omistaneet) ja vastaavasti huonoja ominaisuuksia saa korostaa vain ne jotka koneen omistavat?
Mä voin omalta osaltani kantaa korteni kekoon ja todeta että Renen etujarrut on hanurista ja vaihteensiirto jumittava sontakeppi.
(oon kyllä samoista jo maininnu tällä foorumilla mut ihan näin mallisuorituksena vaan)
Mulla aikanaan Cana toimi muuten ihan hyvin, mutta se perkuleen perähän siinä huusi kun mialonen. Silloinen Moto-Rent, (nykyään Oinomotor) hoiti perän ulvonnat takuuseen kuntoon ja sen jälkeen ei ollut mitään muita ongelmia muuta kuin itse aiheutettuja ja niitäkään ei ollut. Nykyisessä ajossa en oikeastaan kyllä kaipaa Canasta muuta kuin kypärän taukokuivainta, Hondassa kun sellasta ei ole.
Voin kertoa, että pienestä osumasta ei runko mene mutkalle. Jos joku väittää, että hiljaa ajanut puuhun tai kiveen ja runko mennyt, niin en usko näitä väitteitä. Jos alumiinivanne menee vaihtoon suorassa renkaaseen osuneessa törmäyksessä, niin vauhtiakin vaaditaan jonku verran.
Mutta en myöskään väitä, että kana olis jotenkin poikkeuksellisen kestävä tai laadukkaampi, kuin muut merkit. Jokaisella on vapaus valita, millä ajelee ja tämä foorumi on monelle mönkijää ostavalle tärkeä kanava punnita vaihtoehtoja. Siksi minusta on vastuutonta väittää runkoa heikoksi, kun se ei sitä ole.
Ja moottorista kuuluvaa kilkatusta yms on aivan varmasti muissakin laitteissa esiintynyt.
Joo, kyllä tämä on puolustuspuhe rungon osalta, mutta mitä muuta merkkiä seurataan yhtä paljon mönkijäpiireissä?
Onhan tuo Polaris ollut aika polttopisteessa...useampaan otteeseen.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
pollekuski kirjoitti:Pollea on arvosteltu painostaan, mutta kai paino kertoo siinä rungon olevan muutakin kuin pelliä.
Mulle on kyllä Pollesta jäänyt mieleen ainoastaan ne etuvetari ongelmat ja se takuu mikä ei toimi , siinä suurin syy miksen sellaista aikoinaan itselle ostanut. Enkä enää muutaman vuoden mönkkä kokemuksen jälkeen Pollea ostaiskaan. Tämä on mun mielipide ja siitä saa fittuuntua ja ottaa hernettä nenuun jos haluaa,eipä vaikuta juurikaan muhun.
No, joitakin kiinnostaa vain etsiä jostain tietystä merkistä ongelmia vaikka puoli väkisin. Toki jokaisessa laitteessa puutteensa on, mutta miksi liioitella ja tehdä asioista suurempia kuin ne oikeasti on. Kait sillä saa aikaiseksi mukavaa kähinää palstalla. Eräskin arvostettu BHT lyhenteelläkin tunnettu kirjoittaja tuntuu keskittyvän pääosin Canailuun, viimeisestä 30 kirjoittamastaan viestistä 14 liittyy canaseen. Kait joku canamies on pissinyt muroihin joskus. Onhan se toisaalta suloista, että joku jaksaa miettiä onko meidän koneista maksamamme summa antanut nautintoa harrastuksen parissa tai aiheuttanut sapettamista. Itselleni Cana (ja edellinen Catti myös) on tarjonnut sitä nautintoa, sapetusta se on kait aiheuttanut vain joillekin sellaisille kenellä ei sitä ole, vai miten se pitäisi tulkita.
blue Honda Trx kirjoitti:kyllä minuakin sapettais jos on ostanut 7-19.000€ hypetyslaite innovatiivisella rungolla joka menee L-muotoiseksi pienestä osumasta...
Kyllä minuakin sapettais jos en parempaan provoon pystyisi.