Elikkäs -07 Outlader 650 XT pitää koneen (ei variaattorista) suunnalta aikamoista kilkatusta. Koneella on ajettu 43 h, huoltohistoriasta ei ole tietoa. Vikamuistissa on merkintä, että öljyt käyny joskus vähissä ei muuta. Venttiilit säädettiin, mutta ääni ei poistunu. Mistäs ruvetaan vikaa etsimään Laite pelaa persdynon mukaan normaalisti ja lähtee tosi hyvin käymään myös pakkasella.
Kone on valtuutetulla korjaajalla paraikaa, mutta jos joku osais heittää vinkkiä niin säästäis tunneissa.
Kiertokangen laakerit, venttiilin säätimet, onhan noita paikkoja.
Eiköhän se huoltomies sen osaa hakea, ei kande mennä nettidiagnoosien perusteella neuvomaan...
EDIT: mitkä pirun säätimet, nostimet piti sanomani.
-P-
Mielipiteet on kuin persereikä, jokaisella omansa.
Mulla 07 800 kilkatti kun tunteja n.80.Oli leikannut molemmat pytyt kiinni.Lähti myös normaalisti käyntiin ja tehotkin tuntu olevan tallessa .vikamuistista ei löytynyt mitään. eihän tätä lasketa canan haukkumiseksi,eihän Tämä kun on eka kirjoitus tänne foorumiin ja ei saa vissiin heti alkaa laitteita haukkumaan.No kone tuli kuntoon ja tulipa ostettua just toinenki cana ,että eipä kai cana voi olla huono
Tänään hain koneen kotio. Sovittiin että ajan kunnes porsii jostaki, ku ei vikaa löytyny kohtuuella. Pitää vissin alkaa purkamoilta vaihtokonetta kyseleen.
On se hienoa ostaa käytetty ja vielä yksityiseltä. Never before and never again.
Ennen kun autoissakin vielä säädettiin enemmän korvakuulolta niin oli niinkin yksinkertainen stetoskooppi käytössä kun pätkä rautatankoa. Sillä kun koittaa koneen kylkeä ja kuuntelee toisesta päästä niin aika tarkaan löytää mistä kohtaa kilisee. Toimisi varmaan vielä nykyäänkin Pitempi meisselikin on hyvä siihen hommaan.
- Matkustaja jo toisessa polvessa.
- Joo kiitos maksan tämän kyllä takasin niin että et huomaakkaan...
Cana kun kilkattaa niin nokkaketjun laahari on silloin vaihtokelpoinen.
Kannattaa myös tarkistaa ettei ääni tule variaattorista, tai nokkaketjusta, niin ja kerroinko jo nokkaketjun laaharista joka kannattaa tsekata...
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kyllä oli rautatanko käytössä, mutta ei sillä saanu selvää mistä ääni tulee. Niin ja ketju ja kiristin oli kuin uudet.
Olishan se ehkä äänen lähde löytynykki ku ois käyttäny koneen atomeina, on vaan turhan arvokasta nuilla tuntivelotuksilla.
Pitää ootella kesää, jos vaikka ite sitten kurkkais mitä koneen sisältä löytyy. On näillä ilmoilla tuo "iso talli" vähän holotna.
Kyllähän tuo variki oman äänensä pitää ja se sekottaaki paikantamista. Kaippa tuota uskaltaa käyttää ilman kytkintä, kuhan ottaa myös sen yxsuuntalaakerin pois.
Aikanaan ihmettelin koneen kilkatusta ja kirjoittelin täälläkin asiasta. Asia korjaantui varin perusteellisella puhdistuksella!! Oli todella pahan kuuloinen.
Tuli vaan mieleen, että suostuukohan kone käymään ilman kytkimen vastapainoa??