500 HO

Keskustelua Polaris mönkijöistä.
Natsku
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Helmi 2010 20:26

500 HO

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Hjuu tota noin!

Olen uusi aloitteleva "mönkkäristi" teinivuodet ylittänyt melkein 60v.
Elikkäs pentuna ei ollut leluja joten akan luvalla tilasin 2009 mallia olevan sportman HO 4x4.

Mökki käyttöön ostin ja jos sillä metästä polttopuita saisi.'
Vanhoja metsäteitä ajelisin..

Viime vuoden mallia sanoi myyjä,hintoja olen seurannut ja mielestäni kohtuu hintainen.

Nyt iski sitten "ostokrapula" ja mietinkin mihinkä tuli rahat laitettua.

Eli oliko huono ostos?
Jostain kuulin noista kiinalaisista huonoja kokemuksia,joten ostin tuon HO:n.
ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys
Avatar
m.sa
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 14 Elo 2006 03:16
Paikkakunta: Keuruu

Re: 500 HO

Viesti Kirjoittaja m.sa »

:D Hieno homma, ja tervetuloa joukkoon. Turha on moraalista krapulaa potea, jos kerran käyttöä on vaikka sitten vähäistäkin. Toi 500H.O. on varmaan kaiken idioottivarmin valinta, kestää huonollakin huollolla paremmin kuin moni muu modernimpi. Se on kyllä ihan oikeasti hyvä laite; iso runko, teho riittää kaikkeen työkäyttöön, hidas/nopea - puoli vaihteissa jne.. Huoltoverkostokin lienee Suomen tihein, ja jos joskus kyllästyt niin Polaris on helpompi myydä kuin kiinalaiset.
Outlander Max Pro 650 T3 -17
Ex: Outlander Max 500 T3 - 13
Outlander 800 XT-P -10
Outlander 650 XT -09
XP 850 eps -09
800efi -06
500h.o. -01 & -12
Avatar
tryyk1
6WD
Viestit: 282
Liittynyt: 21 Heinä 2008 22:16
Mönkijä:: Canamilla mennään
Paikkakunta: TORNION puutarhakaupunginosa

Re: 500 HO

Viesti Kirjoittaja tryyk1 »

Tervetuloa mönkkäristien ihmeelliseen maailmaan. :D

Ei se varmasti ollu huono ostos, varmaa ja toimivaa tekniikkaa täynnä ja möngintään tosi mukavalla alustalla varustettu kampe. On vielä kevyt ajaakki vaikka kärry perässä. =D>
Onhan se väärin, että työnteko on hauskaa.
Natsku
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Helmi 2010 20:26

Re: 500 HO

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Tattista vaan poijaat!

Tuo osto krapula laantuu pikku hiljaa.

Hyvä kuulla ettei tullu ostettuu mittää ritusta ku noin kehuvatte.

Koha saahaan kömpijä mökille niin koitetaan mamman kanssa ajella.
Niin sillä mönkijällä,

Luin lehdestä että oli joku tappanu mönkijällä ittesä ajamalla ojaan.
Akka sano puhelimessa jollekkiin:
Ukostakkii lähtenöö henki kohta osti mönkijän-.

Hengessä mukana Natsku
ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys
Natsku
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Helmi 2010 20:26

Re: 500 HO

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Kertoisiko joku vielä kun olen aloittelija.

Kun mennään maastoon niin pienempi vaihde päälle ja nelikkopäälle?

Jos nelikon kytkin on awd asennossa,onko neliveto päällä koko ajan vai vain tarvittaessa?

Tiellä ajettaessa ilmeisesti 2-veto päällä ja isompi vaihde alue?

Sitten jarru kysymykset.
Käsijarru ottaako joka pyörään?
Jalkajarru mihin ottaa?

Tyhmiä joutuu kyselemään kun ei ole kokemusta.
Kiitos ja anteeksi :oops:
ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys
pollekuski
6WD
Viestit: 803
Liittynyt: 15 Tammi 2008 14:49
Paikkakunta: ilmajoki

Re: 500 HO

Viesti Kirjoittaja pollekuski »

Vain tarvittaessa neliveto on polles päällä
Natsku
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Helmi 2010 20:26

Re: 500 HO

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Eli ajelenko aina (myös tiellä) se awd kytkin päällä jos kerran tarvittaessa on nelikko päällä?
ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys
pollekuski
6WD
Viestit: 803
Liittynyt: 15 Tammi 2008 14:49
Paikkakunta: ilmajoki

Re: 500 HO

Viesti Kirjoittaja pollekuski »

Ei kannata.
Natsku
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Helmi 2010 20:26

Re: 500 HO

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Voitko pollekuski kertoa hieman enemmän aloittellevalle.

Miksi ei kannata pitää koko ajan awd asennossa.
Jarruista jos vielä kertoisit mihin vaikuttaa mikäkin vipu.
ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys
pollekuski
6WD
Viestit: 803
Liittynyt: 15 Tammi 2008 14:49
Paikkakunta: ilmajoki

Re: 500 HO

Viesti Kirjoittaja pollekuski »

Se rasittaa ylimääräsiä paikkoja ja et sä tiellä koskaan tarvi sitä 4-vetoa.

Neliveto on toteutettu välityksillä siitä löytää foorumilta kyllä haku toiminnolla tietoa kuinka se pelaa.

Omassa on että jarrukahva kaikkiin renkaisiin ja poljin on "hätäjarru" takarenkaat menee lukkoon .
Vissiin jostain variaattorista sen lukittee.
Natsku
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Helmi 2010 20:26

Re: 500 HO

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Kiitti pollekuskille!

tuo haku homma avasi paljon tuosta nelivedosta
ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys
Limppu
4WD
Viestit: 246
Liittynyt: 15 Loka 2009 21:50
Mönkijä:: Polaris Spman 500 & 800
Paikkakunta: Janakkala

Re: 500 HO

Viesti Kirjoittaja Limppu »

hyvä ostos itsekkin omistan kyseisen laitteen :heart: :heart: =D> =D> =D>
Natsku
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 12 Helmi 2010 20:26

Re: 500 HO

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Oletteko tehneet itse eteen/taakse kaiteita ja kuljetus boxeja.

Alkuperäiset on näköjään kullan hinnoissa.
ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys
Avatar
m.sa
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 14 Elo 2006 03:16
Paikkakunta: Keuruu

Re: 500 HO

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Onhan ne arvokkaita, mutta sopivuus ja ulkonäkö kunnossa.
Outlander Max Pro 650 T3 -17
Ex: Outlander Max 500 T3 - 13
Outlander 800 XT-P -10
Outlander 650 XT -09
XP 850 eps -09
800efi -06
500h.o. -01 & -12
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: 500 HO

Viesti Kirjoittaja ATC »

pollekuski kirjoitti:Se rasittaa ylimääräsiä paikkoja ja et sä tiellä koskaan tarvi sitä 4-vetoa.

Neliveto on toteutettu välityksillä siitä löytää foorumilta kyllä haku toiminnolla tietoa kuinka se pelaa.

Omassa on että jarrukahva kaikkiin renkaisiin ja poljin on "hätäjarru" takarenkaat menee lukkoon .
Vissiin jostain variaattorista sen lukittee.
Korjataanpa hieman, notta kyllä Pollella on sama ajaa koko ajan nelivedolla, neliveto kytkeytyy ainoastaan jos takasenkaat luistaa joten ei ole mitään haittaa ja tasan samat osat pyörii m ukana kuin kaksi vedollakin.
Variaattorissa ei ole mitään jarruja vaan vuosimallista riippuen joko vaihdelaatikon kyljessä tai takanavassa, sekä tietenkin etunavoissa.
Jalkapoljin on ns tosiaan ns hätä/ vara jarru joka Pollen vetotavasta johtuen vaikuttaa ainoastaan takarankaisiin ja sitä ei suositella käytettäväksi jatkuvasti, vaan käyttöjarru on käsikahva, joka sitten vaikuttaa kaikkiin pyöriin.
Noita SP 500 malle ja on maailmalla hirmuinen määrä sitähän on valmistettu ja vuodesta -96 ja on osoittautunut yhdeksi markkinoiden kestävimmäksi konstruktioksi.
Moisen laitteen hankkinutta voi vain onnitella loistavasta valinnasta. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Vastaa Viestiin