rally 250 hinta ja vinkkejä
rally 250 hinta ja vinkkejä
olen aloittelija mönkkäri hommissa ja kaipaisin neuvoa...tarvitsisin mönkiää lähinnä lumenluontiin sekä pieniin askareisiin,puun ja turpeen siirtelyyn sekä hevosen paskan ja heinien kuskaukseen.minulle tarjottiin rallya 250cc vm.06.ajettu 560km.ollut tallissa säilössä aina,mukana lumilevy,ketjut vinssi,kärry.on kuin uusi kunnoltaan.vanhempi ihminen käyttänyt kyseistä vempelettä.on katsastettu kesällä ja öljyt vaihdettu juuri.millasessa hinnassa tälläinen liikkuu???saisin sen 1700e...onko liikaa ja kannattaako sekaantua yleensäkkää?
-
- 4WD
- Viestit: 203
- Liittynyt: 20 Loka 2008 20:36
- Mönkijä:: Raktori-Polle
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: rally 250 hinta ja vinkkejä
Lukasepa nuo kyseisestä laitteesta kirjoitetut viestiketjut läpi niin pääset aika hyvin jyvälle rallyista. Itse en sekaantuisi ja hintakin on aika raju, tuolla hinnallahan saa jo ihan toimivankin laitteen. Tosin voihan olla että on olemassa ihan hyviäkin yksilöitä, omia kokemuksia ei rallysta ole.
Re: rally 250 hinta ja vinkkejä
eräantti kirjoitti: kannattaako sekaantua yleensäkkää?
Ei.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä
http://velkakello.fi/
"Ne bis in idem"
http://velkakello.fi/
"Ne bis in idem"
Re: rally 250 hinta ja vinkkejä
kaipaisin lisää mielipiteitä kyseisestä paketista.....kerrohan jötkis mistä kunnon paketin saa tuohon hintaan ja minkä merkkinen se on?
-
- 4WD
- Viestit: 203
- Liittynyt: 20 Loka 2008 20:36
- Mönkijä:: Raktori-Polle
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: rally 250 hinta ja vinkkejä
Nettimotoa vaan selailemaan tämän foorumin lisäksi.
Näyttäisi parin tonnin molemmin puolin olevan tarjolla useampaakin parempaa laitetta kuin Rallyt. SMC, TGB, Kymco, Linhai, näitä nyt ainakin osui pikasilmäyksellä silmiin. Näyttipä Kymcon 250 muxua olevan uuttakin tarjolla jo parilla tonnilla, ja on taatusti laadukkaampi kuin Rallyt.

-
- Noppeli
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Joulu 2009 22:09
- Mönkijä:: Rally 250
- Paikkakunta: Keuruu
Re: rally 250 hinta ja vinkkejä
Kyllä ei ole rallyssä mitään vikaa omasta mielestä.. ja tuo hintakaan ole edes paha.. Kaverin kaverilla oli tollanen rally kanssa niin se oli silla ajellu 20 000km ja mitään vikaa ole ollu siinä.. ainoo vaan että poltti noita polttimoita jonkun verran mutta sekin on tosi pieni vika.. Että en kyllä sanois että rally mikään sonta olis.. Itellä ajettu rallyllä 5600km ja toiminu moitteetta.. Ja kyllä tuolla rallyllä pärjää..
- mistrall
- 3WD
- Viestit: 118
- Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:50
- Mönkijä:: Rally 250&Polaris Predator
- Paikkakunta: Lähellä Joensuuta
Re: rally 250 hinta ja vinkkejä
Minulla on juuri tuollainen rally hevostilalla käytössä.sillä ajetaan kesäisin heinät suoraan pellolta sekä ajetaan vedet aitoihin,käydään uimassa ja postilla välillä
kilometrejä kertynyt reilu 5000km
ei ole ollut mitään isompaa vikaa! ostaessa oli kilometrejä 300km ja ollut esittely kamppeena!
alkuun huomasin että akku ei latautunut vaikka käämeiltä tulikin virtaa-->latauksen säädin sökö
soitto myyjälle ja säädin oli jo seuraavana päivänä postilaatikossa takuuseen! perä hikoilee öljyä nykyään muttei tiputa! ja pääsuuttimen vaihdoin isonpaan.
akku meni uusille parivuotta vanhana
kaasuttimen kurkku ja ilmanputsarin väliputki alkaa olemaan vaihtokunnossa pykimisen takia!
emäntä tuolla tykää ajella kun kevyt ja näppärä!
Eli ihan tuolla hoitaa hommansa,en usko että tämän hintaluokan muutkaan "kiinalaiset"aivan huolettomia ovat ja akkiähän noista puskulevyistä ja ketjuista kertyy muutaman satasen lisämeno jos niitä ei ole mukana!
hintaan en ota sen kummemmin kantaa kun en ole katsellut noiden nykyhintoja itse maksoin ostaessa 2006 muistaakseni 3300e ja verotukseen tietysti alv:n osa.

kilometrejä kertynyt reilu 5000km
ei ole ollut mitään isompaa vikaa! ostaessa oli kilometrejä 300km ja ollut esittely kamppeena!
alkuun huomasin että akku ei latautunut vaikka käämeiltä tulikin virtaa-->latauksen säädin sökö
soitto myyjälle ja säädin oli jo seuraavana päivänä postilaatikossa takuuseen! perä hikoilee öljyä nykyään muttei tiputa! ja pääsuuttimen vaihdoin isonpaan.
akku meni uusille parivuotta vanhana

emäntä tuolla tykää ajella kun kevyt ja näppärä!
Eli ihan tuolla hoitaa hommansa,en usko että tämän hintaluokan muutkaan "kiinalaiset"aivan huolettomia ovat ja akkiähän noista puskulevyistä ja ketjuista kertyy muutaman satasen lisämeno jos niitä ei ole mukana!
hintaan en ota sen kummemmin kantaa kun en ole katsellut noiden nykyhintoja itse maksoin ostaessa 2006 muistaakseni 3300e ja verotukseen tietysti alv:n osa.
Ei tiedolla eikä taidolla vaan tuurilla!
-
- 6WD
- Viestit: 446
- Liittynyt: 09 Loka 2009 21:50
- Mönkijä:: TGB Blade 425 4x4
- Paikkakunta: Kanta-häme
Re: rally 250 hinta ja vinkkejä
Noita Rally USA 250cc malleja löytyy aika hyvin väliltä 1500-2700€ siis käytettynä, hintaan vaikuttaa aika paljon maasto - vai tl-malli, varusteet, kunto, ikä yms...
Itsellä oli juuri sama vekotin vajaan vuoden ja hyvin pelitti, jaksaa vetää kohtuu raskastakin kuormaa ja lumenauraus sujuu ketjujen kanssa ihan ok varsinkin jos tasanen piha, mutta mäkiseen maastoon ja sen auraamiseen en voi suositella muuta kun 4wd mallista, kokemusta on !
Ihan hyvä vehje hintaansa nähden ja takuu / huolto asiat hoituvat hyvin suomessa ettei tarvii kauempaa tilailla osia tms...
Pienen kokonsa vuoksi on ketterä mutta pakko sanoa että sen vuoksi myös kiikkerä
varsinkin kovemmissa vauhdeissa ja vakio renkaat on aika lötköt..
Itsellä oli juuri sama vekotin vajaan vuoden ja hyvin pelitti, jaksaa vetää kohtuu raskastakin kuormaa ja lumenauraus sujuu ketjujen kanssa ihan ok varsinkin jos tasanen piha, mutta mäkiseen maastoon ja sen auraamiseen en voi suositella muuta kun 4wd mallista, kokemusta on !
Ihan hyvä vehje hintaansa nähden ja takuu / huolto asiat hoituvat hyvin suomessa ettei tarvii kauempaa tilailla osia tms...
Pienen kokonsa vuoksi on ketterä mutta pakko sanoa että sen vuoksi myös kiikkerä

Tgb 425 Blade 4x4
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16 Helmi 2010 21:55
- Mönkijä:: polaris sportsman
- Paikkakunta: hausjärvi,turenki,riihimäki
Re: rally 250 hinta ja vinkkejä
hei voisko joku ketä näistä ymmärtää ni tehdä sellasen topicin mistä meidä aloittelijoiden ois helppo katsoa mitkä ovat itämaissia/länsimaisia/jenkkejä ja josko ne vois ryhmitellä laadun mukaan elijötkis kirjoitti:Nettimotoa vaan selailemaan tämän foorumin lisäksi.Näyttäisi parin tonnin molemmin puolin olevan tarjolla useampaakin parempaa laitetta kuin Rallyt. SMC, TGB, Kymco, Linhai, näitä nyt ainakin osui pikasilmäyksellä silmiin. Näyttipä Kymcon 250 muxua olevan uuttakin tarjolla jo parilla tonnilla, ja on taatusti laadukkaampi kuin Rallyt.
1honda (maa)
2 yamaha (maa)
.
.
comanche (maa)
linhai (maa)
rally usa (maa)
niinku tohon tyyliin siitä ois apua

Re: rally 250 hinta ja vinkkejä
Kaverin kaverilla oli tollanen rally kanssa niin se oli silla ajellu 20 000km ja mitään vikaa ole ollu siinä..



Tää pelasti päivän.
Aivan varmasti näin on.

Back in business
-
- 6WD
- Viestit: 446
- Liittynyt: 09 Loka 2009 21:50
- Mönkijä:: TGB Blade 425 4x4
- Paikkakunta: Kanta-häme
Re: rally 250 hinta ja vinkkejä
hei voisko joku ketä näistä ymmärtää ni tehdä sellasen topicin mistä meidä aloittelijoiden ois helppo katsoa mitkä ovat itämaissia/länsimaisia/jenkkejä ja josko ne vois ryhmitellä laadun mukaan eli
1honda (maa)
2 yamaha (maa)
.
.
comanche (maa)
linhai (maa)
rally usa (maa)
niinku tohon tyyliin siitä ois apua
[/quote]
Kyllä hinta/laatu menee aika pitkälti käsikädessä, mitä kalliimpi = sen laadukkaampi
Nykypäivinä eri valmistajat käyttävät aika paljon toisen merkin osia / koneita kustannusten kuristamiseksi ja esim, jos vaikka mönkijäsi tyyppikilvessä lukee Made In Japan niin se ei tarkota välttämättä että se on 100% japski-laite.
Japskivehkeitä on ainaski Honda,Yamaha,Suzuki
Jenkeistä Polaris, Arctic Cat ja oiskohan Can-Am myös sieltä jenkeistä / kanadasta
Sitten kiinanvekottimia onkin niin pitkät luettelot mutta kaikki Loncin sukuiset, Rally USA,Bashan,Qinqqi sun muut, variaatioita on enemmän kuin jaksaa luetelella.
Mönkijää ostaessaan kannattaa ensiks miettiä oma budjetti ja sen jälkeen lähteä haarukoimaan käyttötarvetta ja minkälaisessa maastossa ajelee, hinnat on tulleet aika roimasti alas ja n.4000€ :lla saa jo pätevän nelivetovehkeen, saa toki halvemmallakin jopa uutta mutta yleensä sitä halvinta ei kannata ostaa. Sekä minkä olen itse huomannut niin lähes poikkeuksesta kiinalaisissa mönkkäreissä ei ole tuota 2 vuoden täyttä takuuta vaan aika monessa 6kk tai 8000km tms...
Varaosien saatavuuskin kannattaa selvittää mikäli ostat hieman tuntemattomamman merkin.
1honda (maa)
2 yamaha (maa)
.
.
comanche (maa)
linhai (maa)
rally usa (maa)
niinku tohon tyyliin siitä ois apua

Kyllä hinta/laatu menee aika pitkälti käsikädessä, mitä kalliimpi = sen laadukkaampi
Nykypäivinä eri valmistajat käyttävät aika paljon toisen merkin osia / koneita kustannusten kuristamiseksi ja esim, jos vaikka mönkijäsi tyyppikilvessä lukee Made In Japan niin se ei tarkota välttämättä että se on 100% japski-laite.
Japskivehkeitä on ainaski Honda,Yamaha,Suzuki
Jenkeistä Polaris, Arctic Cat ja oiskohan Can-Am myös sieltä jenkeistä / kanadasta
Sitten kiinanvekottimia onkin niin pitkät luettelot mutta kaikki Loncin sukuiset, Rally USA,Bashan,Qinqqi sun muut, variaatioita on enemmän kuin jaksaa luetelella.
Mönkijää ostaessaan kannattaa ensiks miettiä oma budjetti ja sen jälkeen lähteä haarukoimaan käyttötarvetta ja minkälaisessa maastossa ajelee, hinnat on tulleet aika roimasti alas ja n.4000€ :lla saa jo pätevän nelivetovehkeen, saa toki halvemmallakin jopa uutta mutta yleensä sitä halvinta ei kannata ostaa. Sekä minkä olen itse huomannut niin lähes poikkeuksesta kiinalaisissa mönkkäreissä ei ole tuota 2 vuoden täyttä takuuta vaan aika monessa 6kk tai 8000km tms...
Varaosien saatavuuskin kannattaa selvittää mikäli ostat hieman tuntemattomamman merkin.
Tgb 425 Blade 4x4
Re: rally 250 hinta ja vinkkejä
Ei tää ihan näin simppeliä ole sillä myös Polaris, Can-Am, Arctic Cat teettävät halvimmat mallinsa Kiinassa tai Taiwanissa.Japskivehkeitä on ainaski Honda,Yamaha,Suzuki
Jenkeistä Polaris, Arctic Cat ja oiskohan Can-Am myös sieltä jenkeistä / kanadasta
Sitten kiinanvekottimia onkin niin pitkät luettelot mutta kaikki Loncin sukuiset, Rally USA,Bashan,Qinqqi sun muut, variaatioita on enemmän kuin jaksaa luetelella.
Ei sitä erikseen mainosteta....
Tuollahan niitä vaihtoehtoja on (aika vanha lista tosin) :
http://www.tts.fi/foredep/kalusto1/mets ... sturit.htm
Back in business
-
- 6WD
- Viestit: 446
- Liittynyt: 09 Loka 2009 21:50
- Mönkijä:: TGB Blade 425 4x4
- Paikkakunta: Kanta-häme
Re: rally 250 hinta ja vinkkejä
Juu ei ole helppoa, vaikka luulen ostavani suomalaista lihaa niin ei se välttämättä ole edes suomesta mutta pääasia on että hyvälle maistuu. Bic Mac hampurilaisen pihvissä voi olla 1000:n eri naudan lihaa mutta ei sen väliä, hyvää on silti ja mikä parasta, en edes tiedä mistä se tulee saatikka onko se edes syötävän eläimen lihaa??? 
Mutta niin se edelleen on että halvalla ei saa hyvää vai miten se oli...! Jokainen mönkijä on hyvä omassa käyttötarkotuksessaan, itsellä on kokemusta juurikin tästä topicin Rally USA 250:sta ja ei nyt oikeestaan tule mieleen mitään negatiivista kun huomioidaan hinta. Maksoin vekottimesta uutena 2790€ ja sen ajan mitä itsellä oli niin palveli mallikkaasti.
Okei hyväksytään tosiasiat: Rally USA 250 on takavetoinen, ei erillisjousitusta (kts.maavara), ei nestejäähdytystä, pieni ja kiikkerä, pienet rengaat yms mutta palataan hintaan 2790€, miten paljon paremman uuden mönkijän saat samaan rahaan missä on vähintään 6kk takuu ja varaosa/huollot suomessa pelaa ? Koneeseen käy suoraan 229cc yamahan-moottorin osat sekä kaasuttimessa lukee "made in japan" ???
Mutta moniko ajattelee mitä eroa Rally USA 250:llä on esim mihin tahansa nelivetoon mikä karkeastikin arvioiden maksaa lähes puolet enemmän? Ovatko nuo Rally USA 250:n ominaisuudet sittenkään omassa käyttötarkoituksessaan huonoja, kysyn vaan !
Takaveto kardaanilla - Ei turhia huolia katkenneiden ketjujen / etuperän nivelien ja vetareiden suojakumien murtumisien vuoksi
Ei erillisjousitusta - Rally USAN kiinteä taka-akselisto kantaa erillisjousitusta paremmin ja ylipäätänsäkin jäykkä taka-akseli on parempi kun vedetään raskasta taakkaa.
Ilmajäähdytteinen kone - Ei nesteitten kanssa pellilyä, ei turhia vuotoja letkuissa ja termareiden vaihtoa ja nykypäivän ilmajäähdytteiset koneet on niin hyviä etten usko että kukaan saa normaalikäytöllä tuota ylikuumenemaan / leikkaamaan
-Pieni ja kiikkerä - Vai onko sittenkin pieni ja ketterä, pienen kokonsa ansiosta menee kapeammista paikoista ja on sen verran kevyempi että normaali kokoinen mies nostaa vaikka sen ojasta yksin jos sattuu jäämään jumiin.
Vaikkakin olen jo luopunut kyseisestä vehkeestä ja siirtynyt "nelivetoisten valtakuntaan" niin voin hyvällä sydämellä todeta ja suositella jos tarvitsee perusmönkijää tasaselle pihalle / maastolle niin Rally USA on siihen erittäin hyvä vaihtoehto, ja tekniikka on niin yksinkertaista ja varmaa ettei suurempia yllätyksiä varmaankaan negatiivisessa mielessä tule.
Niitä vehkeitä en ala haukkumaan joista itsellä ei ole kokemusta vaikka

Mutta niin se edelleen on että halvalla ei saa hyvää vai miten se oli...! Jokainen mönkijä on hyvä omassa käyttötarkotuksessaan, itsellä on kokemusta juurikin tästä topicin Rally USA 250:sta ja ei nyt oikeestaan tule mieleen mitään negatiivista kun huomioidaan hinta. Maksoin vekottimesta uutena 2790€ ja sen ajan mitä itsellä oli niin palveli mallikkaasti.
Okei hyväksytään tosiasiat: Rally USA 250 on takavetoinen, ei erillisjousitusta (kts.maavara), ei nestejäähdytystä, pieni ja kiikkerä, pienet rengaat yms mutta palataan hintaan 2790€, miten paljon paremman uuden mönkijän saat samaan rahaan missä on vähintään 6kk takuu ja varaosa/huollot suomessa pelaa ? Koneeseen käy suoraan 229cc yamahan-moottorin osat sekä kaasuttimessa lukee "made in japan" ???
Mutta moniko ajattelee mitä eroa Rally USA 250:llä on esim mihin tahansa nelivetoon mikä karkeastikin arvioiden maksaa lähes puolet enemmän? Ovatko nuo Rally USA 250:n ominaisuudet sittenkään omassa käyttötarkoituksessaan huonoja, kysyn vaan !
Takaveto kardaanilla - Ei turhia huolia katkenneiden ketjujen / etuperän nivelien ja vetareiden suojakumien murtumisien vuoksi
Ei erillisjousitusta - Rally USAN kiinteä taka-akselisto kantaa erillisjousitusta paremmin ja ylipäätänsäkin jäykkä taka-akseli on parempi kun vedetään raskasta taakkaa.
Ilmajäähdytteinen kone - Ei nesteitten kanssa pellilyä, ei turhia vuotoja letkuissa ja termareiden vaihtoa ja nykypäivän ilmajäähdytteiset koneet on niin hyviä etten usko että kukaan saa normaalikäytöllä tuota ylikuumenemaan / leikkaamaan
-Pieni ja kiikkerä - Vai onko sittenkin pieni ja ketterä, pienen kokonsa ansiosta menee kapeammista paikoista ja on sen verran kevyempi että normaali kokoinen mies nostaa vaikka sen ojasta yksin jos sattuu jäämään jumiin.
Vaikkakin olen jo luopunut kyseisestä vehkeestä ja siirtynyt "nelivetoisten valtakuntaan" niin voin hyvällä sydämellä todeta ja suositella jos tarvitsee perusmönkijää tasaselle pihalle / maastolle niin Rally USA on siihen erittäin hyvä vaihtoehto, ja tekniikka on niin yksinkertaista ja varmaa ettei suurempia yllätyksiä varmaankaan negatiivisessa mielessä tule.
Niitä vehkeitä en ala haukkumaan joista itsellä ei ole kokemusta vaikka
Tgb 425 Blade 4x4
-
- Noppeli
- Viestit: 20
- Liittynyt: 27 Joulu 2009 22:09
- Mönkijä:: Rally 250
- Paikkakunta: Keuruu
Re: rally 250 hinta ja vinkkejä
Tästä tykkään..
Ja asiallista tekstiä..
meneekö muuten kaikki yamaha 229cc motin osat tuohon rallyyn?


-
- 6WD
- Viestit: 446
- Liittynyt: 09 Loka 2009 21:50
- Mönkijä:: TGB Blade 425 4x4
- Paikkakunta: Kanta-häme
Re: rally 250 hinta ja vinkkejä
Näin olen kuullut että Yamahan 230cc koneen osat käy, suodattimista lähtien, joku kopio Yammun-koneestahan tuo Rally USA on, tässä linkki jossa Yamaha Bruin mönkijä 230cc, ja näyttäs kaikinpuolin olevan vastaava kuin topicin Rally USA. Itse kävin pääsuuttimen ja suodattimet aikoinaan Vantaan Yamaha Centeristä juuri tähän malliin ja menivät kuin nakutettu paikoilleenIn_Flames kirjoitti:Tästä tykkään..Ja asiallista tekstiä..
meneekö muuten kaikki yamaha 229cc motin osat tuohon rallyyn?

http://www.yamaha-motor.com/outdoor/pro ... specs.aspx
Tgb 425 Blade 4x4