Ajattelin tehdä tämmöisen topicin,johon voitte laittaa omiakokemuksia/kysymyksiä ko. hondan malleista!
Laitan ite heti alkuun pari kysymystä.
Ajattelin että ensisyksynä voisin vaihtaa tuo 420:sen isompaan. Eli,jos annan ens kesän jälkeen vaihossa trx 420FE:n -09 ajettu nyt 1000km ja ensi kesän/syksyn jälkeen arvioisin 2500-3000kilometriä. Ja vaihdokki ois 680 honda rincon nappivaihteilla 09- tai 10- malli! Mun kömpijä uudenveroisessa kunnossa.
Sitten. Saako 680 rinconia pelkillä nappivaihteilla. Vai onko se only for se malli jossa automaatti ja manuaali. Entä kumpaa suosittelisitte 680 vaiko 500. Itse olen 680 kannalla,jos sitä vain saa nappivaihteilla,koska ajo on niin moni puolista joten appivaihteet ovat ehdottomat! Ei muutakun hyvä/huonot puole hondan 500:sesta mallista ja 680:tä mallista.
Honda 680 rincon ja TRX 500
-
- 4WD
- Mönkijä:: Honda TRX 420FE
-
- 2WD
- Mönkijä:: Honta TRX420FE -07
Re: Honda 680 rincon ja TRX 500
Riipuu taas niin käyttötarkotuksesta... Melkeen jos enemmän voimaa tarvit, niin kahtelisin toista merkkiä. Onko hondan 420 ja 500 kuutioisissa sitten paljon menoeroja?
Ite ajelen kanssa 420FEllä, ja ihan tuntuu riittävän omaan käyttöön.. Se on kevyt, ei niin iso ja suht tehokas.
Kyllähän omasta mielestä joku 800 teloilla olis melko maukas kone, mitä kalliimpana, sitä parempana
Mutta jos Samassa tallissa haluaa pysyä, niin se on 680 sitten omasta mielestä, jos vaihtoaikeita isompaan on.
Ite ajelen kanssa 420FEllä, ja ihan tuntuu riittävän omaan käyttöön.. Se on kevyt, ei niin iso ja suht tehokas.
Kyllähän omasta mielestä joku 800 teloilla olis melko maukas kone, mitä kalliimpana, sitä parempana

Mutta jos Samassa tallissa haluaa pysyä, niin se on 680 sitten omasta mielestä, jos vaihtoaikeita isompaan on.
-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
kuten todettua,rinconia et saa pelkästään nappivaihteisena vaan automaattivaihteisto seuraa aina mukana.mutta mikäs siinä nyt on se ongelma?voithan ajaa napeilla jos niin haluat.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 10&t=21214 tuollanen topicci tuli joskus aukastua johon kirjailin tekemisen puuutteen takia omia kokemuksia ja ompahan sinne joku muukin jotain rustannut.
kyseessä tosin 500 fa malli.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 10&t=21214 tuollanen topicci tuli joskus aukastua johon kirjailin tekemisen puuutteen takia omia kokemuksia ja ompahan sinne joku muukin jotain rustannut.

Jep, Rinconi on aina automaatti vaihteinen, josta löytyy tuo valintakytkin automaatille ja manuaalille. Itse en ole koskaan tarvinnut manuaalipuolta, vaikka mullakin ajot on monipuolista ja maastossa äärimmäisistä paikoista kokeilemista, paitsi nyt talvena... automaatilla kun yrittää umpihangessa ajella, niin automaatti arpoo kokoajan ykkösen ja kakkosen välillä. laittoo ESP:n päälle ja antoi ykkösen olla niin taas mentiin.Honda_mies kirjoitti:Itse olen 680 kannalla,jos sitä vain saa nappivaihteilla,koska ajo on niin moni puolista joten nappivaihteet ovat ehdottomat!
Rinconin ehdottomasti suurin miinus tulee liian pitkävälitteisestä ykkösestä, tahtoo voima loppua pehmeissä paikoissa, kun renkaat ovat jumissa. Niissä paikoissa kun Rinconin renkaista voima loppuu, niin variaattorikoneen suttaa vielä tyhjää jopa isommilla kumeilla. Välityssarjaa on saatavilla Rinconiin, mutta se hidastaa kaikkia vaihteita sen 20%. Jos jonkin toiveen voisin Hondalle laittaa, niin käskisin suunnittelemaan pelkän tuon ykkösen lyhemmäksi. En ymmärrä mikä järki oli tehdä laitteeseen kaksi vaihdetta, joiden välitys ero ei ole kovinkaan suuri...
Mutta noista kahdesta valitsisin ehdottomasti Rinconin, koska Rinconissa on tehokkaampi kone, retkuperä, ruisku.
Ei mönkijää
http://kuvablogi.com/blog/19107/
http://kuvablogi.com/blog/19107/
-
- 4WD
Tosi se on,että ei se 500 paljoa tuosta 420:sestä eroa,mutta 680 rinconissa alkaa olla jo enemmän potkua. Mutta olen aika aloittelija näissä jutuissa,yhen kesän harrastanu enkä oikein tiedosta paria asiaa:
1) Aina puhutaan että variaattori veto vie niin paljon tehoja? Millä 420 sitten on,koska ei tietääkseni variaattoriveto?
Entä sitten,millä on 680 rincon?
2) En mielelläni vaihtais hondasta pois,mutta olisi kiva tietää "plussat" Hondan 680 rinconista ja sitten tuosta 800:sesta renestä.
1) Aina puhutaan että variaattori veto vie niin paljon tehoja? Millä 420 sitten on,koska ei tietääkseni variaattoriveto?
2) En mielelläni vaihtais hondasta pois,mutta olisi kiva tietää "plussat" Hondan 680 rinconista ja sitten tuosta 800:sesta renestä.
- villev
- 6WD
- Mönkijä:: ½ moottori
Honda_mies kirjoitti:Tosi se on,että ei se 500 paljoa tuosta 420:sestä eroa,mutta 680 rinconissa alkaa olla jo enemmän potkua. Mutta olen aika aloittelija näissä jutuissa,yhen kesän harrastanu enkä oikein tiedosta paria asiaa:
no nyt kyllä puhutaan niin eri planeettojen vehkeistä (rincon / rene)
oma kohtaset kokemukset laitteista:
rincon+:
pääsee ajelee hissuksiin ja vaihteisto on erityisen mukava käyttää. painopiste erittäin matalalla
joten sen johdosta helppo ajaa.
aika kevyt laitos joten "helppo" riuhtoa irti jos jää oikein juntturaan jossain.
tehoa omiin tarpeisiin ihan riittävästi koska en tarvi räjähtävää voimaa.
turbiini kytkin (ei variaattoria) voima siirtyy pehmeämmin ilman häviötä rattaille.
rene+:
tehoa aivan "liikaa"

kiva ajaa jotain rataa,/ enduroa, vauhtia piisaa
en nyt oikein muuta soaa sanoa...
mutta kuten jo sanoin niin eipä näitä laitteita oikein keskenään voi vertailla kuten esim. rincon 680 ja outlander 500
tuo parivaljakko olis ollu jo pikkasen likempänä toisiaan.
helppohan se kyl tässä on omaa kehua

570 T3 PRO
mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi
http://www.kepomonkijat.com/
mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi
http://www.kepomonkijat.com/
-
- 4WD
- Mönkijä:: Linhai2WD & Honda500FA
Riippuu tietty mihinkä hommaan enimmäkseen tarvitset laitetta. Itse päädyin 500 FA versioon vaikkakin harkitsit tuota 680:tä. Kävin testiajolla molemmilla ja se kyllä osoitti selkeästi että 500FA on mun käyttöön sopivampi(työtä pääasiassa - kyntöä, niittokoneen vetoa, lumenaurausta, mullanpuskentaa, karhin vetoa, peräkärryn vetoa mäkisessä maastossa)Honda_mies kirjoitti:Ajattelin tehdä tämmöisen topicin,johon voitte laittaa omiakokemuksia/kysymyksiä ko. hondan malleista!
Laitan ite heti alkuun pari kysymystä.
Ajattelin että ensisyksynä voisin vaihtaa tuo 420:sen isompaan. Eli,jos annan ens kesän jälkeen vaihossa trx 420FE:n -09 ajettu nyt 1000km ja ensi kesän/syksyn jälkeen arvioisin 2500-3000kilometriä. Ja vaihdokki ois 680 honda rincon nappivaihteilla 09- tai 10- malli! Mun kömpijä uudenveroisessa kunnossa.
Sitten. Saako 680 rinconia pelkillä nappivaihteilla. Vai onko se only for se malli jossa automaatti ja manuaali. Entä kumpaa suosittelisitte 680 vaiko 500. Itse olen 680 kannalla,jos sitä vain saa nappivaihteilla,koska ajo on niin moni puolista joten appivaihteet ovat ehdottomat! Ei muutakun hyvä/huonot puole hondan 500:sesta mallista ja 680:tä mallista.
Plussia 500FA:
+ 10 vaihdetta eteen (hidas puoli 5, nopea 5), hitaan puolen 1 vaihde ~10km/h kun kaasu lähes pohjassa --> voimaa
+nappivaihteet tai täysautomaatti
+jäykkä taka-akseli, vetokoukun korkeus ei muutu vaikka kiskoo kyntöauraa (tärkeää, koska muuten aura ottaa ylimääräistä syvyyttä vedon lisääntyessä)
-tehoa 5hp vähempi kuin 680, vaan tuo lyhyt 1-vaihde kompensoi. Voi aiheuttaa psykologista alemmuudentunnetta, kun tapaa 680 kuskeja. Mutta aina voi vedota tuohon laatikkoon.
-Ei välttis paras safarikone tuon jäykän perän vuoksi, mutta varmaan selviytyy kohtuullisesti
-
- 4WD
Joo itsekkin kävin eilen koe-ajamassa foreman 500 FE ja tuntui hyvältä. Tosin ajattelin ajella vielä tämän kesän tuolla ja vaihtaa sitten pois. Jos FA mallissa on automaatti JA nappivaihteet ja FE mallissa vain nappivaihteet. Niin miksi FE mallissa ei ole tuota Hidas ja Nopea vaihde asetusta.