CC:n työvälinerunko
CC:n työvälinerunko
Päätin sitten nuukailla ja väkästellä itte lumilevy/työvälinerunko-yhdistelmän. Ajattelin tehdä siitä sellaisen, että se sopii Cycle Countryn asennussarjaan niin tulee yleiskäyttöisempi vekotin.
Lueskelin CC:n nettisivuilla Hondan asennussarjan asennusohjetta ja näyttäisi siltä että työvälinerunko kiinnittyy asennussarjan alaspäin suuntautuviin korvakkeisiin, joiden keskinäisen etäisyyden täytyy (kuvien ja omien runkomittausteni mukaan) olla n. 330-370 mm.
Voisiko joku ystävällisesti mittailla oman CC:ssä työvälinerungon raidevälin (siis kiinnityskorvien välinen etäisyys), en kehtoo mennä kaupaan niitä mittailemaan!
-Timo-
Lueskelin CC:n nettisivuilla Hondan asennussarjan asennusohjetta ja näyttäisi siltä että työvälinerunko kiinnittyy asennussarjan alaspäin suuntautuviin korvakkeisiin, joiden keskinäisen etäisyyden täytyy (kuvien ja omien runkomittausteni mukaan) olla n. 330-370 mm.
Voisiko joku ystävällisesti mittailla oman CC:ssä työvälinerungon raidevälin (siis kiinnityskorvien välinen etäisyys), en kehtoo mennä kaupaan niitä mittailemaan!
-Timo-
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
- juniorijussi
- Tracks
- Viestit: 1596
- Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
- Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Noppeli
- Viestit: 16
- Liittynyt: 30 Marras 2005 10:18
- Paikkakunta: kuhmoinen. ATV: Honda TRX 400 FA
Tommonen täytys itekin alkaa rakentaan, kun käyn lauantaina hakemassa itelle ton Hondan. Oisko mahdollista saada kuvia ja mittoja sähköpostiin?? Kiitos..
volkswagen@netti.fi
volkswagen@netti.fi
Jaha, eli väkästelty on muuallakin! Se on oikein!
ATC, onko se 380mm työvälirungon korvien ulkomitta? Työvälinerunko menee ilmeisesti runkokiinnikkeen sisäpuolelle?
Ajattelin lintsata vähän ja käyttää ammattiauttajaa, eräs metallialan yritys voisi ehtiä tömäyttää särmäyspuristimella nuo kriittisimmät osat tässä lähiviikkoina:
- varsinainen levy
- kääntöpöytä ja työvälinerunkon (etu)päätytaso
- kiinnityssarjan aihio
Hitsailu ja maalailu jäisi sitten kotitöiksi, mutta ei tarttis taivutella 4 mm peltiä polvea vasten
Olisiko halukkaita ryhmätilaukseen? Suunnitteluunkin pystyy vielä vaikuttamaan.
Juniorijussi, poikkeaisin mielellään vilkaisemaan kättesi töitä.
Asun itte Kuljussa ja viikonloppunakin on aikaa.
-Timo-
ATC, onko se 380mm työvälirungon korvien ulkomitta? Työvälinerunko menee ilmeisesti runkokiinnikkeen sisäpuolelle?
Ajattelin lintsata vähän ja käyttää ammattiauttajaa, eräs metallialan yritys voisi ehtiä tömäyttää särmäyspuristimella nuo kriittisimmät osat tässä lähiviikkoina:
- varsinainen levy
- kääntöpöytä ja työvälinerunkon (etu)päätytaso
- kiinnityssarjan aihio
Hitsailu ja maalailu jäisi sitten kotitöiksi, mutta ei tarttis taivutella 4 mm peltiä polvea vasten

Olisiko halukkaita ryhmätilaukseen? Suunnitteluunkin pystyy vielä vaikuttamaan.
Juniorijussi, poikkeaisin mielellään vilkaisemaan kättesi töitä.
Asun itte Kuljussa ja viikonloppunakin on aikaa.
-Timo-
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
- juniorijussi
- Tracks
- Viestit: 1596
- Liittynyt: 19 Helmi 2005 01:02
- Mönkijä:: Honda Foreman 500 Fe 2012
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
- ATC
- Koheltaja (r)
- Viestit: 5025
- Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
- Mönkijä:: Maatalous traktori
- Paikkakunta: Oulu
ATC, onko se 380mm työvälirungon korvien ulkomitta? Työvälinerunko menee ilmeisesti runkokiinnikkeen sisäpuolelle? CC:n runkokiinnikkeessä on kaksi lattaa ja työväline runko tulee niiden väliin kiinni 10mm. sokkatapeilla.Mitta on ulkomitta ja tuon kiinnikkeen vahvuuden laitoin että saat ne kaksi lattaa oikealle etäisyydelle toisistaan. 

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
-
- 2WD
- Viestit: 54
- Liittynyt: 30 Marras 2005 08:09
- Mönkijä:: Museokapine Honda TRX 350
- Paikkakunta: Lohja
Moro rakentelijat!
Olisko teillä lähettää noista rakennelmista sellaisia kuvia, millä voisin mennä tutun metallimiehen luokse rakentelemaan omaa vastaavaa?
Tarvetta olis kääntyvälle levylle, tässä vaiheessa varmaan vielä pysytään manuaalinostoisessa vehkeessä.
Tuntuu olevan hajonnut nämä levyrakentelu keskustelut niin moneen säikeeseen, että meinaa olla vaikea löytää kaikkea jo olemassa olevaa infoa.
Laitelkaa kuvia meiliin, jos ette halua foorumille laitella.
mikko(at)snorkkeli.net
Olisko teillä lähettää noista rakennelmista sellaisia kuvia, millä voisin mennä tutun metallimiehen luokse rakentelemaan omaa vastaavaa?
Tarvetta olis kääntyvälle levylle, tässä vaiheessa varmaan vielä pysytään manuaalinostoisessa vehkeessä.
Tuntuu olevan hajonnut nämä levyrakentelu keskustelut niin moneen säikeeseen, että meinaa olla vaikea löytää kaikkea jo olemassa olevaa infoa.
Laitelkaa kuvia meiliin, jos ette halua foorumille laitella.
mikko(at)snorkkeli.net
Aloitteleva Honda mies
ATC: "CC:n runkokiinnikkeessä on kaksi lattaa ja työväline runko tulee niiden väliin kiinni 10mm. sokkatapeilla.Mitta on ulkomitta ja tuon kiinnikkeen vahvuuden laitoin että saat ne kaksi lattaa oikealle etäisyydelle toisistaan"
Jees jees, nyt määkin sen hokasin kun kävin tutustumassa Juniorijussin moottoroituun lumentorjuntajärjestelmään.
No, naapurilta löytyi haniton ajoleikkurin puskulevy ja väkästelen siihen enshätään työntöaisan juuri tuolla 380mm kaksoishaarukka-standardilla.
Leveämmän levyn teko on edelleen suunnitteilla keskipitkällä aikavälillä. Esittelin rakennussarjasuunnitelmaani alan yrittäjälle ja hänen näkemyksensä oli että 3mm levy kahdella pokkauksella ei kaipaa kahden pystykiinnikkeen lisäksi muita jäykkäreitä ja että kääntöpöytä pitää taittaa min 5mm aineesta.
Jos joku muu on aikeissa tehdä itse mutta haluaa teettää levytyöt ammattilaisella, ilmoitelkaa.
-Timo-
Jees jees, nyt määkin sen hokasin kun kävin tutustumassa Juniorijussin moottoroituun lumentorjuntajärjestelmään.
No, naapurilta löytyi haniton ajoleikkurin puskulevy ja väkästelen siihen enshätään työntöaisan juuri tuolla 380mm kaksoishaarukka-standardilla.
Leveämmän levyn teko on edelleen suunnitteilla keskipitkällä aikavälillä. Esittelin rakennussarjasuunnitelmaani alan yrittäjälle ja hänen näkemyksensä oli että 3mm levy kahdella pokkauksella ei kaipaa kahden pystykiinnikkeen lisäksi muita jäykkäreitä ja että kääntöpöytä pitää taittaa min 5mm aineesta.
Jos joku muu on aikeissa tehdä itse mutta haluaa teettää levytyöt ammattilaisella, ilmoitelkaa.
-Timo-
Jos oikein ymmärsin, että aiot 3mm pellistä taittaa sellasen "lievän u-mallisen" levy, ja siihen ainoastaan laittaa keskelle kaksi putkea pystyyn eikä mitään muuta, niin väitämpä, että ei tuu kestämäänTimo-setä kirjoitti:Esittelin rakennussarjasuunnitelmaani alan yrittäjälle ja hänen näkemyksensä oli että 3mm levy kahdella pokkauksella ei kaipaa kahden pystykiinnikkeen lisäksi muita jäykkäreitä ja että kääntöpöytä pitää taittaa min 5mm aineesta.

Yhden puskulevyn värkkäilleenä tällänen tuli mieleen

I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
-
- Noppeli
- Viestit: 22
- Liittynyt: 09 Maalis 2006 22:09
- Mönkijä:: Honda TRX 520 FE T3b
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kalusterunko
Kerron kuinka kiinnitin työkalurungon Hondani alle.
Mietin asiaa ennen asennusta..kalustelevyn tulee olla lujasti kiinni..ei saa löystyä eikä kolista..ei liikkua paikallan jne...joten..
Minulla oli 10mm paksua mustaa kumilevyä..laitoin kalustelevyn tämän päälle..piirsin ja merkkasin reikien paikat...muotoilin lopuksi kumilevyn siten että se noin 8cm leveänä noudattelee runkoputkia siten että se jää levyn ja runkoputien väliin joka paikasta...ollen tietty hiukan leveämpi kuin runkorakenteet.
Ok.. kiristelin kalustelevyn paikalleen kumilevy sen ja rungon välissä..aika kireälle..kumi tietty meni kasaan hiukan ja ikäänkuin vielä "liimasi" levyn kiinni putkiin...väitän että tuli todella hyvä ja sitkeän luja..ei kolise eikä löysty ellei U pultit katkeä jossain rytäkässä...
Että tällanen tapaus...

Mietin asiaa ennen asennusta..kalustelevyn tulee olla lujasti kiinni..ei saa löystyä eikä kolista..ei liikkua paikallan jne...joten..

Minulla oli 10mm paksua mustaa kumilevyä..laitoin kalustelevyn tämän päälle..piirsin ja merkkasin reikien paikat...muotoilin lopuksi kumilevyn siten että se noin 8cm leveänä noudattelee runkoputkia siten että se jää levyn ja runkoputien väliin joka paikasta...ollen tietty hiukan leveämpi kuin runkorakenteet.
Ok.. kiristelin kalustelevyn paikalleen kumilevy sen ja rungon välissä..aika kireälle..kumi tietty meni kasaan hiukan ja ikäänkuin vielä "liimasi" levyn kiinni putkiin...väitän että tuli todella hyvä ja sitkeän luja..ei kolise eikä löysty ellei U pultit katkeä jossain rytäkässä...
Että tällanen tapaus...

Niin kauan kuin on mutaa ilmassa..on toivoa.