Allroad kokemuksia

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Lippe
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Loka 2004 15:22
Paikkakunta: Hausjärvi

Allroad kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Lippe »

Hankin sitten tän Allroadin ja nyt on 200 km takana ja olen tyytyväinen.
Huomioita:
- rekisterikilven kiinnityskohta hieman hankala varsinkin jos vetää kärryä ja iso mies ajaa (saattaa kilpi kolahtaa aisaan tiukassa paikassa)
- huonoon maastoon ei kannata mennä, mutta lienee 2x4 ominaisuuksia( saattaa joutua "taluttamaan")
- tiellä miellyttävä maks nopeus on n. 70 yli sen niin joutuu jo ajamaan
- ei mitään teknisiä ongelmia tähän mennessä
:P
Avatar
quasar
4WD
Viestit: 151
Liittynyt: 29 Loka 2004 13:12
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja quasar »

Onneksi olkoon uuden vehkeen johdosta :) Mielenkiintosta lukea kokemuksiasi. Mikä ratkaisi sinulla laitevalinnan? Oliko loppusuoralla muita vaihtoehtoja? Kerrohan jatkossakin kokemuksista.
Lippe
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Loka 2004 15:22
Paikkakunta: Hausjärvi

Valintakiriteerit

Viesti Kirjoittaja Lippe »

Valintakriteereinä oli ainakin seuraavat:
- nelitahti
- nestejäähdytys
- tieversio

Loppusuoralla oli polariksen uusi 200cc tieversio,mutta nestejäähdytys(allroad) ja hieman liian nuorekas(polaris) ulkonäkö minun makuuni ratkaisivat.

Hieman arvelutti alkuun huoltojen järjestelyt, mutta uskon vakaasti että 12kk takuu ja liikkeen vakuuttelut huollon toimivuudesta pitävät paikkansa.

Yksi positiivinen puoli jäi kertomatta eli variaattori/akseli vedon hyvä puoli on että 7v pystyy ajamaan ja käyttämään käsijarruja kun vaihdeversiolla olisi ollut hankalaa käytellä vaihteita.

Tämän hetken suurin hankaluus on löytää "laillisia" maastoajopaikkoja ja mielessä jopa pellon vuokaraus paikalliselta viljelijältä ....... 8)
ransu
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 19 Syys 2004 23:02
Paikkakunta: kaarina Honda 420 LInhai

ALRODIN KOKEMUKSIA

Viesti Kirjoittaja ransu »

eikö oleajettu ollenkaan kun ie ole kertynyt mitän uutta kerrottavaa? vai joko on vaihtunut?
Lippe
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Loka 2004 15:22
Paikkakunta: Hausjärvi

Ajettu on

Viesti Kirjoittaja Lippe »

Ajoa taas kertynyt 100 km lisää ja seuraavaksi pitäisi varata ekaa huoltoa.

Olen ollut tyytyväinen vehkeeseen ja eritoten siihen että ei tartte olkapään yli vilkuilla kun ajaa siirtymiä.

Toisaalta kaikkea ei voi saada tähän rahaan samaan pakettiin eli reisilihakset ovat jonkin verran paksuuntuneet kun piukoissa paikoissa nostaa 240 kg
:lol:
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

olen itsekin miettinyt tuota kaksivetoista koska se nelikko linhai tulee olemaan ihan liian kallis.. Ei sulla lippe ole vinssiä auttamaan pois pahoista paikoista, eikö se korvaa tavallaan nelivetoa maastossa?
Eikö sipoossa nyt ole mestoja ilman vuokraustakin? Tokkopa kukaan panee pahakseen jos kesannolla olevalla pellolla vähän päästelee, tai sitten jossain fortumin metsissä :wink:
Miten muuten tuo huolto, eikai ne paljo muuta tee ku vaihtaa nesteitä? Pitääkö vehje roudata tuonne länsipuolelle hesaa?
Taisto
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 11 Kesä 2004 19:10
Mönkijä:: DH
Paikkakunta: Nurmijärvi/Kauhajoki
Viesti:

Re: Ajettu on

Viesti Kirjoittaja Taisto »

Lippe kirjoitti: Toisaalta kaikkea ei voi saada tähän rahaan samaan pakettiin eli reisilihakset ovat jonkin verran paksuuntuneet kun piukoissa paikoissa nostaa 240 kg
:lol:
Oletko jo huomannut kuinka paljon auttaa etenemiseen, kun saa painon mahdollisimman taakse eli kuski istuu niin takana kuin vain mahdollista ns. kädet suorina,perse pitkällä...
polarisman
6WD
Viestit: 251
Liittynyt: 31 Touko 2004 23:11
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja polarisman »

1.
Ei sulla lippe ole vinssiä auttamaan pois pahoista paikoista, eikö se korvaa tavallaan nelivetoa maastossa?
2.
Tokkopa kukaan panee pahakseen jos kesannolla olevalla pellolla vähän päästelee, tai sitten jossain fortumin metsissä
Lainaukset bowtie81:n kirjoituksesta.

1.
Vinssi ei ole 4-vedon korvike, vinssiin turvaudutaan siinä vaiheessa kun 4-veto ei enää auta(lue: suossa ja syvällä). Vinssi on ensinnäkin hidas käyttää jos sitä meinaa käyttää "4-vetona" ja *itutuskäyrä ampuu yliäänen nopeudella korkeuksiin kun "aina pitää vaan vinssata".
2.
Aina kun ajo tapahtuu toisen alueilla TULEE OLLA MAANOMISTAJAN LUPA AJAMISEEN ja .

Mönkkärilla ajaminen ei ole jokamiehen oikeuksien mukaista liikkumista maastossa, siihen on turha vedota.
Siinä kusee koko mönkkäri porukan sukkaan kun rälläillään omin luvin muitten maastoissa, tarpeeksi kun sana leviää että mönkkäri porukat ajelee missä huvitttaa niin aina vaikeutuu uusien ajoalueiden saanti virkistyskäyttöön, kerran mokattu on menetety tilaisuus. Uskotaan tämä nyt ihan jo alkumetreillä ja laitetaan hommat toimimaan kerralla oikein niin ei tarvitse itkeskellä kun kun ajopaikkojen saanti on niin vaikeaa, joohan....
**Huru-ukko**
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

joo joo, mä olen vaan aikoinaan täällä sipoossa ajellut melko vapaasti mopolla ympäri ämpäri, tosin eipä meitä kovin isoa jengiä ollutkaan, eikä juuri koskaan tullut valitusta.. Kyllä jäljistä päätellen täällä jotku rälläilee mönkijöillä ja kyllä kaikki ymmärtää ettei ajella siellä missä siitä on haittaa, kuten pellolla johon istutettu..
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajettu on

Viesti Kirjoittaja ATC »

Taisto kirjoitti:
Lippe kirjoitti: Toisaalta kaikkea ei voi saada tähän rahaan samaan pakettiin eli reisilihakset ovat jonkin verran paksuuntuneet kun piukoissa paikoissa nostaa 240 kg
:lol:
Oletko jo huomannut kuinka paljon auttaa etenemiseen, kun saa painon mahdollisimman taakse eli kuski istuu niin takana kuin vain mahdollista ns. kädet suorina,perse pitkällä...
Kädet suorana,perse pitkällä.Kuulostaa siltä että olisi liikkuvat takana ja siihen kun lisätään sopiva heitto niin avot jo lähetään.Oikea tyyli olisi seistä vartalo taipuneena eteen,kyynärpäät koukussa,polvet hieman koukussa ja työntää persausta taakse.Mutta kädet eivät saa suoristua.Eli kuten Crossi pyörällä,silloin voit joustaa joka suuntaan ja säilytät tasapainosi. 8)
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Taisto
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 11 Kesä 2004 19:10
Mönkijä:: DH
Paikkakunta: Nurmijärvi/Kauhajoki
Viesti:

Re: Ajettu on

Viesti Kirjoittaja Taisto »

atc/v-81 kirjoitti:
Taisto kirjoitti:
Lippe kirjoitti: Toisaalta kaikkea ei voi saada tähän rahaan samaan pakettiin eli reisilihakset ovat jonkin verran paksuuntuneet kun piukoissa paikoissa nostaa 240 kg
:lol:
Oletko jo huomannut kuinka paljon auttaa etenemiseen, kun saa painon mahdollisimman taakse eli kuski istuu niin takana kuin vain mahdollista ns. kädet suorina,perse pitkällä...
Kädet suorana,perse pitkällä.Kuulostaa siltä että olisi liikkuvat takana ja siihen kun lisätään sopiva heitto niin avot jo lähetään.Oikea tyyli olisi seistä vartalo taipuneena eteen,kyynärpäät koukussa,polvet hieman koukussa ja työntää persausta taakse.Mutta kädet eivät saa suoristua.Eli kuten Crossi pyörällä,silloin voit joustaa joka suuntaan ja säilytät tasapainosi. 8)
Jos edessä on 60cm tuiskunnutta pakkaslunta ja mönkiä on jäämässä kiinni on paras konsti on mennä seisomaan takatavaratelineelle ja kurkotella sieltä peukalokaasulle.... pääasia on, että paino on vetävillä pyörillä.... tyyli on vapaa näissäkin hommissa :D
kukkumyy
Tracks
Viestit: 1915
Liittynyt: 15 Joulu 2004 23:51

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

bowtie81 kirjoitti:joo joo, mä olen vaan aikoinaan täällä sipoossa ajellut melko vapaasti mopolla ympäri ämpäri, tosin eipä meitä kovin isoa jengiä ollutkaan, eikä juuri koskaan tullut valitusta.. Kyllä jäljistä päätellen täällä jotku rälläilee mönkijöillä ja kyllä kaikki ymmärtää ettei ajella siellä missä siitä on haittaa, kuten pellolla johon istutettu..
Mönkijöitä on toistaiseksi vielä niin vähän että harrastuksen kasvun kannalta olisi toivottavaa ettei niitä valituksia tulisi sitä yhtäkään.
Aina kannattaa välttää valituksia jos se vain on mahdollista, varsinkin kun nämä mönkijät on suomessa vasta pääsemässä valloilleen.
Mitä asiallisemmin päästään ujuttautumaan muiden liikenne välineiden joukkoon, niin aina helpommin meidät sinne joukkoon hyväksytään.

Ajatelleenpa niin että lehdistä saa lukea että mönkijät ajelleet vaikka pururatoja pitkin luvatta.
No, sen tietysti lukevat myös päättäjät ja pitävät huolen että mönkijä harrastus ei niin helposti leviä normaaliin tie liikenne käyttöön tässä maassa.
No, poikkeuksena nuo mopo mönkijät jotka liikenteeseen ovat jo päässeet.

Mutta huono julkisuus tuo aina harrastukseen ennemmin tai myöhemmin omat harminsa!
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Huomasin muuten Kalevasta(sanomalehti)että Metsähallitus on hinnoitellut mönkkärillä ajamisen maillaan.Päivälupa 60e.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Re: Ajettu on

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

[quote="atc/v-81"][/quote]Kädet suorana,perse pitkällä.Kuulostaa siltä että olisi liikkuvat takana


:D :D :D hehehehe
ei kai atc vaan ole nim.kokemusta on....? :wink:
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Zarzar
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:28
Paikkakunta: Lohja Mönkijä: Linhai 260

Re: Ajettu on

Viesti Kirjoittaja Zarzar »

"Lippe"Ajoa taas kertynyt 100 km lisää ja seuraavaksi pitäisi varata ekaa huoltoa.
Paljonko oli kilsoja, kun huollatit eka kerran? Laskitko tunteja (25h ajon jälkeen eka huolto? näin ainakin mulle sanottiin), vai veitkö huoltoon mutu-tuntumalla? Ja missä huollatit, Lohjalla?


Edit by polarisman: korjailin tuota lainausta, vissiin noin olit tarkoitettu?
Siinä on se esikatselu-painike josta voi tutkia mille teksti näyttää ennen kun sen lähettää luetavaksi.... esikatselu -tilassa voi vielä tehdä korjauksia ja muutoksia tekstiin..
Teksitin kirjoitusta voi harjoitella täällä
Vastaa Viestiin