Aivan liian vähän potkua näissä vermeissä on josta juolahti mieleen jos asentaisi 1000 gixun koneen polleen mutta miten saisi variaattorin kestämään kun nuo vaihteet ei kiinnosta?? Ei tuollakaan koneella vielä saada kunnon teho/paino suhdetta mutta lähellä voisi jo olla. Eikös kilpakelkoissa olla noissa teholuokissa?
Helposti vari selviää sun giksun tehoista. Männätalvena turbotettiin Yammun RX-1 kelkka 1.2 Baarin paineisiin. Noin +300hp ja ajettiin noin 2000km, ilman murheita ja samalla remmilläkin. Kilometreihin sisältyi useita kilpailuja ynnä näytösajoja. Kulkee se kelkka edelleenkin, ja oli taas mukana Muhoksen nopein kelkka kilpailuissa ja voittikin ne, kuten viimevuonnakin.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Linhai 300 13,6kW, mielestäni tässä puhutaan aivan väärästä asiasta.
Kyllä mielestäni mönkkärissä vääntö ja vääntökäppyrä on paljon tärkeämpi ominaisuus kuin huipputeho. Vai
J.O.B kirjoitti:Linhai 300 13,6kW, mielestäni tässä puhutaan aivan väärästä asiasta.
Kyllä mielestäni mönkkärissä vääntö ja vääntökäppyrä on paljon tärkeämpi ominaisuus kuin huipputeho. Vai
J.O.B kirjoitti:Linhai 300 13,6kW, mielestäni tässä puhutaan aivan väärästä asiasta.
Kyllä mielestäni mönkkärissä vääntö ja vääntökäppyrä on paljon tärkeämpi ominaisuus kuin huipputeho. Vai
Aivan oikeessa olet.
Kyllä kyllä, ja välitykset tavallaan lisäävät renkaalle tulevaa vääntövoimaa suhteessa moottoriin. Mielestäni mönkijöistä puhuttaessa puhumme hitaasta ja voimakkaasta laitteesta. Tosin oma grizzlyni tuntuu turhankin ripeältä ominaisuuksiinsa nähden.
Kyllä ne molemmat merkitsee, ja erilailla. Vääntö menettää paljon (joskin ei kokonaan) merkitystään alennusvaihteen ja variaattorin kanssa. Ja itseasiassa mönkkäreillähän pitäisi puhua ko asioista vetävillä pyörillä. Se mitä moottorista tulee, merkitsee nopealla vaihteella ja siinäkin on eroa eri nelivetojen sekä lisäksi takavedon kesken.
Eniten olen ihmetellyt mönkkäreiden jeesuksen aikaista tekniikkaa. Verratkaa mönkkäreiden ja moottoripyörien moottoreita. Moottoripyörien moottorit ovat monisylinterisiä, vääntäviä, ruiskuja, tehokkaita, hiljaisia, värinättömiä, kuluttavat vähän...