Comanche 200cc etu hammasratas ?

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
Mattsoni
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 27 Huhti 2010 09:12
Mönkijä:: Bashan 200cc
Paikkakunta: Kokkola

Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Mattsoni »

Hakua selailin ja en nyt yhtäkkiä löytänyt vastausta vaikka tiedän että löytyy tuolta -> Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut mutta sivuja jo sen verran että ei löytynyt enään :? ](*,)

Eli välityksiä pitäisi saada muutettua ettei huutaisi ku moottorisaha jo 50 vauhdissa, luin aikaisemmin huhuja että joku hondan hammasratas sopisi tähän suoraan ?

kiitos ja anteeksi
Jeremy
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 20 Huhti 2008 15:58
Paikkakunta: P-Karjala Comanche cross 200TL

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Jeremy »

Tuollainen on joskus itse tullut tilattua:
http://www.storm-motor.fi/shop/Publishe ... -JTF259.17
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Ja takarattaaksi 32 hampainen ratasaihio Moposportista. Itse joutuu sitten kiinnikereijät takarattaaseen poraamaan.
Bas-2
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 16 Huhti 2010 10:46

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Bas-2 »

Tuontitukussa Kalajoella taisi olla erinäköisiä/kokoisia...
Avatar
Mattsoni
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 27 Huhti 2010 09:12
Mönkijä:: Bashan 200cc
Paikkakunta: Kokkola

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Mattsoni »

Jeremy kirjoitti:Tuollainen on joskus itse tullut tilattua:
http://www.storm-motor.fi/shop/Publishe ... -JTF259.17
onkos tuo paljoki isompi ku vakio ? en nimittäin oo kattonu miten pieni siellä on... huutaa vaan turhan paljo katuajossa
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Mattsoni kirjoitti:
Jeremy kirjoitti:Tuollainen on joskus itse tullut tilattua:
http://www.storm-motor.fi/shop/Publishe ... -JTF259.17
onkos tuo paljoki isompi ku vakio ? en nimittäin oo kattonu miten pieni siellä on... huutaa vaan turhan paljo katuajossa
Alkuperäinen on 15 piikkinen ja suurin mikä sinne sopii on juuri tuo 17 piikkinen. Ja jos haluat kierrokset kohdalleen 80 km/h niin vaatii reilusti pienempää takaratasta tuon eturattaan kaveriksi. Itselläni takaratas 32 hampainen ja sillä saa kierrokset tippumaan 6000 rpm:n tuntumaan 80:n vauhdissa. Noilla välityksillä matka-ajo muuttuu ihan mukavaksi ja ei tarvitse koko aika pelätä konerikkoa. Väännön huippu osuu juuri tuolle 6000rpm:n kohdalle ja maksimitehon aavistuksen korkeammaalle, eli jää pikkaisen vielä varaa kiihdytelläkkin maantienopeuksissa. Mutta sitten taas noilla aavikkovälityksillä ei paljoa metsässä möyritä, koska kytkin ei luistatusta juurikaan kestä, eli kannattaa välitykset valita käyttötarkoituksen mukaan.
Avatar
Mattsoni
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 27 Huhti 2010 09:12
Mönkijä:: Bashan 200cc
Paikkakunta: Kokkola

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Mattsoni »

Nojoo tuota mä vähä hainki että sais kierrokset alas sinne 60-80km/h tiennoille ku tämä mönkijä on vaan työajoon ja kaupunki cruisailuun että enpä mä kyllä metsään oo menossakaan :mrgreen:
vude07
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Joulu 2009 15:11
Mönkijä:: Derbi dxr 250-06

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja vude07 »

joo täs ketjussa mainittu toi takaratas 32h mut ei sitä ratasaihioo ollu moposportista, vain 52h :shock: .
nakkilan pyörä ja mopo kuvastos näyttäs olevan 38h aihio.
saakohan tota 32h aihioo misttää vai pitääkö tyytyä toho 38hamppaissee, vai onko erotus alkuperässee sen verta pieni että ei kannata?
Avatar
Mattsoni
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 27 Huhti 2010 09:12
Mönkijä:: Bashan 200cc
Paikkakunta: Kokkola

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Mattsoni »

Jeremy kirjoitti:Tuollainen on joskus itse tullut tilattua:
http://www.storm-motor.fi/shop/Publishe ... -JTF259.17
Tämän tilasin ja just sopi sinne ja nyt on välitykset just eikä melkeen tämmöseen kaupunki/taajama ajoon 8) Ei liian pitkät eikä liian lyhyet välitykset eli en vaihda takaratasta vielä varsinkaan ennenkun saan takas madallettua perän :D Meinaan että vakio korkeudella ei oikeen mielellään aja yli 60/70km/h vaikka on katurenkaat
Avatar
Hartsa24
4WD
Viestit: 135
Liittynyt: 29 Maalis 2010 06:40
Mönkijä:: Hyosung 450 TE
Paikkakunta: Vaasa

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Hartsa24 »

Paljonko ne otti kuluja tosta eturattaasta?
Avatar
Mattsoni
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 27 Huhti 2010 09:12
Mönkijä:: Bashan 200cc
Paikkakunta: Kokkola

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Mattsoni »

Hartsa24 kirjoitti:Paljonko ne otti kuluja tosta eturattaasta?
se oli 14€ kuluineen päivineen, Ei paha mun mielestä
Welkku
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 21 Touko 2009 17:11
Mönkijä:: Bashan 200cc
Paikkakunta: Oulu

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Welkku »

Onkait tuolla tuo 32h ratasaihioki.. http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... e=01860-32
Tuonko siihen pitäs käyvä ku kiinnitysreiät tekkee?
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Welkku kirjoitti:Onkait tuolla tuo 32h ratasaihioki.. http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... e=01860-32
Tuonko siihen pitäs käyvä ku kiinnitysreiät tekkee?
Sepä se, tuo on omassa Comukassa kiinni,ja maantieajoon ainoa oikea, :D
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Kimi »

vude07 kirjoitti:joo täs ketjussa mainittu toi takaratas 32h mut ei sitä ratasaihioo ollu moposportista, vain 52h :shock: .
nakkilan pyörä ja mopo kuvastos näyttäs olevan 38h aihio.
saakohan tota 32h aihioo misttää vai pitääkö tyytyä toho 38hamppaissee, vai onko erotus alkuperässee sen verta pieni että ei kannata?
Vilkaiseppas edellinen viesti. :mrgreen:
vude07
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Joulu 2009 15:11
Mönkijä:: Derbi dxr 250-06

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja vude07 »

Kimi kirjoitti:
vude07 kirjoitti:joo täs ketjussa mainittu toi takaratas 32h mut ei sitä ratasaihioo ollu moposportista, vain 52h :shock: .
nakkilan pyörä ja mopo kuvastos näyttäs olevan 38h aihio.
saakohan tota 32h aihioo misttää vai pitääkö tyytyä toho 38hamppaissee, vai onko erotus alkuperässee sen verta pieni että ei kannata?
Vilkaiseppas edellinen viesti. :mrgreen:

joo. ratas laitettu. ketjut lyhensin liiian lyhkäseks, jou´duin vaihtaan 17 tilalle 15 eteen. mut nyt kulkee... kiihtyy hyvin, 3 vaihteel menee yht^lujaa ku enne 4sel,,,, 85-90kmh ku ajaa ni eipä täristä enää ku kiekat tippu.
kimille kiitos asennusvinkeist! se o sit oluet ku piktien pääs käyn loppukesäst!
Vastaa Viestiin