Polle 550 XP työkäytössä
Polle 550 XP työkäytössä
Tuli hommattua XP Polle, äänevaimentimen sijoitus ei ole loppuun mietitty, kärryä irroittaeassa ja kiinnitettäessä palaa rystyset, ojien ylityksessä kärryn nosto/kiinnytyskahva osuu vaimentimeen (parin keikan jälkeen vaimentimessa useita lommoja) muuten tuntuu toimivan vallan mainiosti, voimaa ja vetokykyä piisaa entiseen kiinan mönkkäriin verrattuna.
- Vee-äM
- R.I.P
- Viestit: 2460
- Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
- Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-
Re: Polle 550 XP työkäytössä
Ittelläkin on kyllä vaikeuksia kärryn irrotuksen kanssa että taitaa olla universaali vaiva.Monta kertaa meinannu laittaa nokkapyörän mutta se jää kyllä tasasta pahemmassa maastossa kannon tai kiven nokkaan.
Vetokoukulle tekis hyvää pieni jatko........
Vetokoukulle tekis hyvää pieni jatko........

Re: Polle 550 XP työkäytössä
Taitaa olla yleinen ongelma työkäytössä että nuppi on tungettu liian syvälle koneen persuuksiin. Aiheuttaa myös sen että ahtaassa kolossa peruuttamalla käänteässä aisa ottaa takarenkaisiin eikä pääse niin linkkuun kuin haluaisi.
Pollen rungossa on kyllä se etu että koukun kiinnikerunko menee rungon neliöputkeen, siihen voisi helposti laittaa jatkopalan jolla nuppi tulee kauemmas(ja ylemmäs jos tarvis).
Pollen rungossa on kyllä se etu että koukun kiinnikerunko menee rungon neliöputkeen, siihen voisi helposti laittaa jatkopalan jolla nuppi tulee kauemmas(ja ylemmäs jos tarvis).
Hondalla mennään kun ei parempaakaan ole tarjolla
Re: Polle 550 XP työkäytössä
Pollessa tulee koukku kyllä tarpeeksi ulos, ei ongelmaa tiukoissakaan käännöksissä, ongelma korkeussuunnassa. Tai eihän toi nyt mikään suuri huoli ole mut ketuttaa rutatata tota änkkärii.
-
- 6WD
- Viestit: 465
- Liittynyt: 27 Loka 2004 20:19
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700
- Paikkakunta: Kuhmoinen
Re: Polle 550 XP työkäytössä
Tuota, on tuossa omat hyvätkin puolensa siinä vaiheeessa kun aisapainoa alkaa olla reilummin ..RSH kirjoitti:Taitaa olla yleinen ongelma työkäytössä että nuppi on tungettu liian syvälle koneen persuuksiin.
Re: Polle 550 XP työkäytössä
Törmäsin itse aivan samaan ongelmaan kun perässä oli kiinni henkilöauton kärry.
Tuo ongelma ratkesi kun rakentelin takavinssitelineen ,jolloin otin vetokoukun ulommaksi.
Kuva kertoo asiasta. http://kuvablogi.com/nayta/2616320/
Takavinssi on kiinni alkuperäisen koukun tilalla.
Tuo ongelma ratkesi kun rakentelin takavinssitelineen ,jolloin otin vetokoukun ulommaksi.
Kuva kertoo asiasta. http://kuvablogi.com/nayta/2616320/
Takavinssi on kiinni alkuperäisen koukun tilalla.
Etelä-Savon Mönkijät ry:n jäsen
www.e-s.monkija.net
www.e-s.monkija.net
-
- 2WD
- Viestit: 32
- Liittynyt: 25 Loka 2009 19:25
- Mönkijä:: Rincon 09
- Paikkakunta: Merilappi
Re: Polle 550 XP työkäytössä
Hieman ohi aiheen huomasin itsekkin rinconissa ongelman vetokuulan sijoituksessa. Kärryn saa kyllä perään kohtuudella vaikka kuula hieman syvällä onkin. Eilen rakentelin tukkikärryä ja kun runko oli kasassa kävin tyypittelemässä. Testailin telin toimintaa muutamissa jyrkkä reunaisissa ojissa ja ajelin takaisin talliin. Kun aloin irroittamaan kärryä vetokytkin näytti tältä.
http://i165.photobucket.com/albums/u80/ ... 10_002.jpg
Sopivan syvässä ja jyrkkä reunaisessa ojassa kahva näköjään yltää ottamaan äänenvaimentajan alla ojevaan muoviin ja peltiin kiinni. Onneksi kahva oli nuin löyhä niin ei tullut mönkijään vaurioita.

http://i165.photobucket.com/albums/u80/ ... 10_002.jpg
Sopivan syvässä ja jyrkkä reunaisessa ojassa kahva näköjään yltää ottamaan äänenvaimentajan alla ojevaan muoviin ja peltiin kiinni. Onneksi kahva oli nuin löyhä niin ei tullut mönkijään vaurioita.